Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4510682 kertaa)

Lokakuu 16, 2011, 22:38:25 ip
Vastaus #1005

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Olen kade kun multa sairaus vienu tuon kaiken, voisin mennä mutta en viitsi pilata kavereiden iloa kun joutuisivat vahtimaan muakin ja metällä riittää puuhaa. Jörge ja juhan oli metsällä jaj juhan ajoi jeepin lavoineen tien viereen ja kuin ihmeen kaupalla komea uroshirvi seisoi siinä lähellä ja siihen se putos ekalla laakilla, rupes sitä kiskomaan autolle päin mutta Jörkekin oli metsällä ja sanoi ettei se vastakarvaan helpolla liiku joten kaverit veti myötäkarvaan ja juhan sanói auton olevan lähellä. Pari tuntia meni niin Jörge kysyi onko vielä pitkä matka autolle ja juhan sanoi että nyt rupee olemaan melko pitkä matka.

Lokakuu 16, 2011, 22:48:51 ip
Vastaus #1006

Antti Jokinen

• Vieras
Olen kade kun multa sairaus vienu tuon kaiken, voisin mennä mutta en viitsi pilata kavereiden iloa kun joutuisivat vahtimaan muakin ja metällä riittää puuhaa. Jörge ja juhan oli metsällä jaj juhan ajoi jeepin lavoineen tien viereen ja kuin ihmeen kaupalla komea uroshirvi seisoi siinä lähellä ja siihen se putos ekalla laakilla, rupes sitä kiskomaan autolle päin mutta Jörkekin oli metsällä ja sanoi ettei se vastakarvaan helpolla liiku joten kaverit veti myötäkarvaan ja juhan sanói auton olevan lähellä. Pari tuntia meni niin Jörge kysyi onko vielä pitkä matka autolle ja juhan sanoi että nyt rupee olemaan melko pitkä matka.

Arvaa, harmittikko?  :D

Lokakuu 17, 2011, 15:16:55 ip
Vastaus #1007

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Kävin tekemässä passitilauksen. Mutta ei tietenkään mennyt kuin siellä Strömsöössä.

No ekaksi ennen lähtöä menin ja luin Poliisin veppisivulta mitä tarvii olla mukana ja siellä sanotaan, että pitää olla mukana yksi valokuva, voimassa oleva passi tai poliisin myöntämä henkilökortti. Ja tiesin, että rahaa koska poliisiasemallahan sirukortti ei käy. No mulla kun ei ole voimassa olevaa passia eikä ole koskaan poliisin myöntämää henkilökorttia ollut, menin naapurikylän poliisiasemalle ja kyselin miten menetellään. No tiskin takaa täti sanoi, että passia hakiessa vanha passi pitää olla mukana tai sitten pitää olla poliisin myöntämä henkilökortti ja että myös kuva pitää olla ja raha maksua varten. No kerroin etten ottanut vanhaa passia mukaan koska se otetaan pois kun uutta passia haetaan poliisiasemalta. Täti löi jarrut päälle ja sanoi, että vanha passi pitää olla ja jos sitä ei ole pitää henkilöys todentaa poliisin myöntämällä kortilla ja että ajokortti nimenomaan ei käy. Siis ymmärsin, että jos vanha passi olisi ollut mukana henkillöys olisi voitu tarkistaa siitä. Ja kun sanoin ettei sitä ole mukana ja taitaa olla tuhottukin jo, koska on mennyt vanhaksi 2007. 

No mää kysyin, että siis jos ei ole passia tai henkilökorttia ei voi saada passia?  ??? No tähän täti, että siinä tapauksessa ettei kumpaakaan ole pitää tehdä erityinen tunnistaminen, mutta sen tekee poliisi ja ymmärsin, ettei tunnistuksella saa passianomusta jätettyä, vaan tunnistuksella saa laitettua henkilökorttiasian vireille.  No woe prkl. Tuossa vaiheessa annoin periksi ja ajoin viitisenkymmentä kilometriä kotiin ettimään vanhaa passia. Joka kyllä löytyikin, mutta kuten jo muistelin, se oli vanhentunut 2007.

No, mikäpä siinä, onhan mulla työaikaa ajattelin ja läksin vanha passi, valokuva ja rahaa kainalossa Oulun pääpoliisiasemalle. Ja siellä sitten lueskelin tikinäytöltä ohjeita, joita olin jo kuullut edellisellä kylällä. Samalla seurailin sivukorvalla edelläni jonossa olevan mummon passinhakuoperaatiota, joka meni suunnilleen seuraavassa järjestyksessä.

Vuoronumero vaihtui ja mummo siirtyi tiskille. Siinä mummo kuuluvasti ilmoitti, että hakee passia kun oisi ulkomaille lähtö. No virkailija kysyi onko vanhaa passia tai poliisin myöntämää henkilökorttia, joista jompikumpi pitää olla passia hakiessa. No mummo tähän jotta ei ole. ''Vanha passi on kyllä joskus ollut, mutta lienee mennyt roskiin koskapa sitä ei kotoa löytynyt ja sellaista muuta henkilökorttia ei ole. Ajokortti kyllä on.'' Nooo... virkailija siinä sitten pyysi nähdä ajokortin, joka näytti olevan sellainen perinteinen pahvinen, eli varmaan vähintään parikyt vuotta vanha (?) Seuraavaksi virkailija katseli ajokorttia ja kysyi onko passia varten valokuvaa. Valokuva mummolla olikin ja virkailija printtasi passihakemuksen ja liimasi kuvan lomakkeeseen sekä pyysi mummon allekirjoituksen ja otti sormenjäjet kaikkine kommervenkkeineen. Kun homma oli tehty virkailija ilkoitti, että hakemuksen jättäminen maksaa 53€. No rahaa mummolla ei ollut, eikä sellaista pankkikorttiakaan joka kävisi. Mummo ei kuulemma ollut koskaan kuullutkaan, ettei sirukortit käy  tai oikeastaa olikin kuullut, muttei tiennyt ettei tuo kortti käy vaikka siinä se siru onkin. Asiastahan ei ole kerrottu kuin lehdissä, siinä poliisiaseman tikitaalinäytöllä ja siinä pahvisessa julisteessa joka on siinä poliisiaseman portailla.

No. Mummo siitä sitten aikoinaan valittelujen ja surkuttelun jälkeen läksi pankkiin hakemaan rahaa.

Hetken päästä oli minun vuoroni. sama äskeinen virkailija halusi tietää millä asialla olen ja kun sanoin että passia hakemassa, hän vastasi, että pitää olla edellinen passi mukana tai sitten sitä korvaava poliisin myöntämä henkilökortti, yksi valokuva ja rahaa maksua varten. No sattuneesta syystä minulla kaikki olikin mukana. Virkailija otti vanhan passin, katseli hetken ruutua, printtasi passilomakkeen, liimasi siihen kuvan, otti sormenjäljet, otti nimmarin ja otti 53€.

No mikä ei mennyt kyin Strömsöössä?
No se, että:
-ekan poliisilaitoksen täti vaati minulta vanhaa passia passihakemuksen yhteydessä. Lueskelin toussa poliisin sivuja ja siellä sanotaan, että passia hakiessa pitää henkilöys todistaa VOIMASSA OLEVALLA PASSILLA tai poliisin myöntämällä henkilökortilla.
-ekan poliisilaitoksen täti vaati, että se passi vaikka kuinkakin vanha, pitää passihakemusta tehdessä olla ja ymmärsin, että siksi koska se on henkkari ja vanha passi otetaan uuden passin hakemuksen tekemisen  yhteydessä pois.
- ekan laitoksen täti ei tarjonnut tunnistamisvaihtoehtoa, vaikka Poliisin nettisivujen mukaan mukaan ''Mikäli passin hakijalla ei ole voimassa olevaa henkilökorttia tai passia, pyritään henkilöllisyys selvittämään henkilöllä hallussaan olevien muiden henkilöllisyyttä tukevien asiakirjojen ja rekisterihakujen sekä tarvittaessa myös haastattelun avulla. ''
- toisen aseman täti hyväksyi mummon henkkariksi ajokortin, vaikka se asetuksen 707/2006 ei ole hyväksyttävä passia haettaessa
- toisen laitoksen täti hyväksyi minulta henkilöllisyystodistukseksi vanhentuneen passin, vaikka '' Poliisin myöntämiä henkilöllisyyttä osoittavia asiakirjoja, jotka hyväksytään tunnistamisasiakirjana henkilökorttia ja passia haettaessa, ovat henkilökorttilain (829/1999) 1 §:n 1 ja 3 momentissa tarkoitettu voimassa oleva henkilökortti ja passilain (671/2006) 3 §:ssä tarkoitettu voimassa oleva passi.''

« Viimeksi muokattu: Lokakuu 17, 2011, 15:21:20 ip kirjoittanut Timo Junno »
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 17, 2011, 15:27:51 ip
Vastaus #1008

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heh, jo on byrokraatteja.

Uskallakko, Timpuktu, vielä lähteä lenteleen – tuolla tuurilla jäät lentokentän kansainväliselle alueelle jumuriin kuin Hänksin Tomppa siinä yhdessä Spiilperkin rainassa.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Lokakuu 17, 2011, 17:08:20 ip
Vastaus #1009

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hyvin on kelvanny mun vanha ajortti joka on uinut parikertaa ja koira soi lompsan kolikkopuoleen asti, kun hieman kuivatin laitoksella tässä taannoin niin sanoivat että uusi pitää hankkia mutta olen ajjatellut jos tulee silmäläsipakko niin menee taas uusiksi. Mulla oli silloin moposkootteri ja kysyin saanko sillä ajaa kuivumisen aikana niin komissaario sano että aja ihan kuinkka paljon haluat. Nyt ei sekään onnistu vastaavassa tapauksessa, no ei ole skootteriakaan mutta promille mittari on. Pian on nippu aselupia, toistakymmentä ja kelpaakohan ne mihinkään.

Lokakuu 17, 2011, 18:26:58 ip
Vastaus #1010

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kävin tekemässä passitilauksen. Mutta ei tietenkään mennyt kuin siellä Strömsöössä.
Älä vaadi liikoja, ei virkailijat pahuuttaan asioita hankalaksi tee! ;D

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Lokakuu 17, 2011, 19:23:11 ip
Vastaus #1011

Harri Kauranen

• Vieras
Tuli tossa kolme vannetta etsiskeltyä,en edes tiedä mitä vanteita noi mahtaa olla,mutta vanhoja rautavanteita nuo ainakin ovat.Vien ne aamulla työkaverille,oli vaan tänään juttua,että tarvis vanteen vanhaan ajs:ssään.Jos joku noista vaikka kelpais ja saanhan ainakin nurkista pois.

Lokakuu 17, 2011, 20:41:40 ip
Vastaus #1012

Heikki Veijanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ladan kytkin kunnossa. Lauataina ammuttu hirvi pakkasessa. Vanhan miehen talvirenkaat vaihdettu. Eikö siinnä ole riittävästi miehelle jolla on peukalo keskellä kämmentä. Onneksi ei selkäpuolella.

Hessu

Lokakuu 18, 2011, 01:02:29 ap
Vastaus #1013

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Heh, jo on byrokraatteja.

Uskallakko, Timpuktu, vielä lähteä lenteleen – tuolla tuurilla jäät lentokentän kansainväliselle alueelle jumuriin kuin Hänksin Tomppa siinä yhdessä Spiilperkin rainassa.

No melko epätodennäköistä on, että tarttee Pekingiä käydä kattomassa. On matkustuskieltokin päällä ja hyväksytytkin pitää hyväksyttää uudelleen. Itte en ole ollut oikein innokas minnekään matkustelemaankaan, mutta piti passi kuitenkin uusia pienen painostuksen takia.

Minä olen itse selvinnyt kentillä melko hyvin, mutta matkatavarat jää välille n yheksän kertaa kymmenestä. Tulevat sitten aikanaan perässä, mutta onhan siitä pientä haittaa kun pitää ravata kaupoissa hommaamassa uutta kampetta.

No kerran jäin välille Pekingiin kun Shanghain koneeseen tuli vika ja se otettiin vuorokaudeksi alas odottamaan korjausta. Mutta saman palkanhan tuosta sai ja vinnairi maksoi majoituksen ja eväät.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Lokakuu 18, 2011, 01:23:27 ap
Vastaus #1014

Leo Valliovuo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nurmikko tuli leikattua kunhan ensin korjasin leikkurin virtalukon (oli plus-nasta kulunut ja muutenkin paskainen).
Lehdet lähti samoilla tulilla kerääjään.

Huomenna jos kokeilis ajaa vielä parin talon pihat.

Lokakuu 20, 2011, 00:01:39 ap
Vastaus #1015

kari lampinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mihin järki loppuu,siitä voima alkaa
Juicesta kertovan musikaalin käväsin katsomassa ja suosittelen .Olihan se hieno ja täynnä upeita suorituksia. JATKOON.

Lokakuu 20, 2011, 09:05:09 ap
Vastaus #1016

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tunskan kimpussa puoleen yöhön asti  :-[ jarrut tuottaa pientä pään vaivaa, mut eiköhän se tästä

Lokakuu 20, 2011, 16:30:37 ip
Vastaus #1017

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaverin apuna Opelin takajarrurempassa :). Sen jälkeen tuli paikannettua Goldwingin sylinteriputken päästä saksanmaalla tehty pielavetinen "kenian"-metalli korjaus. >:(
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 20, 2011, 16:39:37 ip kirjoittanut Tapsa Leskinen »

Lokakuu 20, 2011, 16:37:13 ip
Vastaus #1018

Aarne Heino

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Juicesta kertovan musikaalin käväsin katsomassa ja suosittelen .Olihan se hieno ja täynnä upeita suorituksia. JATKOON.

Kävin myös katsomassa esityksen, ja kovasti pidin.
Aarne Heino
kaikkien alojen amatööri

Lokakuu 20, 2011, 23:06:04 ip
Vastaus #1019

Antti Jokinen

• Vieras
Sain sammutettua Nissanin kojetaulussa vilkkuneen Airbag-varoitusvalon netistä löytämälläni ohjeella:

1. Kytke virta päälle avaimesta ja odota (noin 7 sek) kunnes merkkivalo alkaa vilkkua.
2. Kytke virta pois välittömästi ja odota noin 5 sek (mississippi, mississippi, mississippi, mississippi, mississippi)
3. Kytke taas virta päälle avaimesta ja odota (noin 7 sek) kunnes merkkivalo alkaa vilkkua.
4. Kytke virta pois välittömästi ja odota noin 5 sek (mississippi...
5. Toista tämä vähintään kolme kertaa
6. Sylkäise kaksi kertaa vasemman olkasi yli ja kerran oikean
7. Kytke virta päälle ja odota kunnes varoitusvalo sammuu

Ihan totta, tämä toimi ja varoitusvalo lakkasi vilkkumasta. Olen nero!  ;D  ;D  ;D
Mua onnitelkaa, sen ootte velkaa!