Kirjoittaja Aihe: Mitä tuli tänään touhuttua  (Luettu 4512805 kertaa)

Huhtikuu 01, 2013, 21:34:24 ip
Vastaus #2835

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kylkivankkurinkuljettaja Lumiukko
Ei sulle Jari ole koskaan tullut mieleen semmonen, että osa vmpk:n jäsenistä ja
näitten sivustojen lukijoista on polliiseja?  :police: Että turvallista matkaa sillä viriviri mopolla... ;D
MC PÖLHÖLÄ President
"mcPölhölä,pakoputkien ja henkseleiden paukuttelua vuodesta 1997"

Huhtikuu 02, 2013, 06:10:47 ap
Vastaus #2836

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
On tullut mieleen :) Kiitos vaan turvallisen matkan toivotuksesta. En taida kuitenkaan olla ainut joka täällä on joskus mopon trimmauksesta keskustellut :) Hyvää kevättä kaikille motoristeille muuten!
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Huhtikuu 02, 2013, 17:53:10 ip
Vastaus #2837

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
no eikait ne polliisit oo täällä virka aikana  ;D
tuskin niitä haittaa jos mopo menee esim 55km/h kunhan ei pidä liikaa ääntä ja naapureita hereillä 8)

Huhtikuu 02, 2013, 18:01:26 ip
Vastaus #2838

Jari Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei, tää mikkää ruoska oo tää on Tunturi Taikeri!
No tuossa minun tapauksessa tunikassa on suuremmat imu- kun pakoäänet, mutta tosiaan eihän poliisit täällä virka-aikana yleensä käy, saatikka kiinnostaisiko heitä repiä kilpiä pois minun tunturi-mopedista, koska laittasin osat vaan toiseen runkoon ja 10e maksavan uuden kilven hakisin :D
2-pyöräset:
Tiger 84,85 S,87,87 S
RottaChopperpappis -72
Suzuki s1 80cc
Ken taigerilla ratsastaa, se lannalta haiskahtaa.

Huhtikuu 02, 2013, 23:11:31 ip
Vastaus #2839

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Paistoin aikatarkkaan 150 vohvelia yksin. Olin kätevä, kukhan ei joutunu oottamhan niin että kahvi olis kerenny jähtyä. Puhuin monia kieliä. Enklantia, ruottia, lappia, venäjätä ja kaks sannaa ranskaa. Tarjoilin vielä iltasella oikiaa ruokaa muutamale ryhmäle, yheksältä lähin kotia. Toiset jäi jatkamhan.

Huhtikuu 02, 2013, 23:20:16 ip
Vastaus #2840

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuota, missähänpäin tuo ruokapaikka lienee? Jos vaikka joskus kääntäisi
eturathaan sinnepäin. :)

L&K.

Huhtikuu 03, 2013, 07:18:11 ap
Vastaus #2841

erno jaakola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Holy smoke
Aika pohojoseen menhään ;)

Huhtikuu 03, 2013, 10:56:45 ap
Vastaus #2842

Jorma Drufhagel

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Pölvästi
Paistoin aikatarkkaan 150 vohvelia yksin. Olin kätevä, kukhan ei joutunu oottamhan niin että kahvi olis kerenny jähtyä. Puhuin monia kieliä. Enklantia, ruottia, lappia, venäjätä ja kaks sannaa ranskaa. Tarjoilin vielä iltasella oikiaa ruokaa muutamale ryhmäle, yheksältä lähin kotia. Toiset jäi jatkamhan.
Se pitäis tuo Maria houkutella kesällä sinne Manamansalon kokoontumiseen opettamaan meitä avuttomia vohvelinpaistoon. :)

Huhtikuu 03, 2013, 11:08:22 ap
Vastaus #2843

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin eilen vihdoin ja viimein kahvimyllyn. En lainkaan liioittele, kun sanon että jo kolmisen vuotta on tullut etsiskeltyä sellaista. Päätin nimittäin silloin, että yli kymmentä euroa en suostu maksamaan ja pysyin tässä päätöksessä. Eilen löytyi kirpputorilta 12 euron hintalapulla, mutta pöydässä oli -50% kaikesta rojusta. 6 euroa vanhasta, kauniista sekä toimivasta myllystä on mielestäni ihan kohtuuhinta. Vähemmän se on kuin se 400g Löfbergs Lila -papuja jonka hain kotimatkalla...

No nyt sitten jäin kotosalle istuskelemaan. Perjantaina on tentti, luettavaa vielä piisaa helposti tälle päivälle ja huomiselle ja nojatuolissahan se käypi. Ei vain malttaisi lukea, vaikka hyvin mielenkiintoinen museoalaa käsittelevä kirja onkin. Olen erästä vanhoihin moottoripyöriin liittyvää tekstiä tässä kirjoitellut ja tenttikirjassa käsitellään siihen aiheeseenkin yhteydessä olevia asioita, nyt tekisi mieli keskittyä sen tekstin kirjoittamiseen.

Kohta voisi kissauttaa kupposen vasta jauhetuista kahvipavuista ja jatkaa lukemista. Toivottavasti vastajauhetun hienous näkyy muussakin kuin hinnassa, ja ehkäpä tässä voi aina välillä pari-kolme riviä naputella veteraanipyörätekstiinkin. Eiköhän tämä päivä ihan mukavasti tässä etene.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 03, 2013, 13:04:52 ip
Vastaus #2844

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Se pitäis tuo Maria houkutella kesällä sinne Manamansalon kokoontumiseen opettamaan meitä avuttomia vohvelinpaistoon. :)

Pitäisi. Minä voin tuua paistovehkeet. Ja tuonkin, paisto kuka paisto. :)
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Huhtikuu 03, 2013, 13:16:41 ip
Vastaus #2845

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Poliiseja, mukavia herrasmiehiä kun ei näe mua apumoottoripyörällä vaikka ajavat ohi, rantabaarissa ku käyvät kaffeella ja mä tulin kaljalle niin yksi kysyi saako koittaa. Pieni perehdytys ja sitten tuli ja sanoi et olis kypärä hyvä, sanoin et ajoit ite ilman kypärää. Kerran siskonluo ku oli vielä skootteri ja 80:n rajoitus niin meni gps:n mukaan 78 niin poliisit tuli takaa hiljaa ohi niin näyttivät et kyyky jos sitten 80 menis rikki, nauroivat ja menivät ohi. Ei meilläpäin ny niin tarkkaa ole ja sama koskee pienimuotoista aseella ampumista. Mutta vaaran aiheuttamiseen puututaan ja se onki poliisin tehtävä eikä laskea mopetin rattaita.

Huhtikuu 03, 2013, 16:53:56 ip
Vastaus #2846

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kovin näytää kapealta tuo Uulan jäärata?

Tänään en ole kerennyt touhuta vielä mitään, mutta eilen kävin kaivelemassa kätköistäni
tuon apupyörä Kottaraisen jos vaikka ensiviikonloppuna kävis vielä jäällä ulkoiluttamassa sitä, kun
on nuo kelitkin noin kauniit ja radat kunnossa. Ei olla muuten tänätavena ajettu tuolla yhtään,
sattuneesta syystä. :( Kiva yllätys oli, että mopeti on ready to race! Akussakin vielä virtaa. No, kisan jäljiltähän se jäikin
ehjänä talliin.

Höh! No eihän se sitten ollutkaan reditorace. Taas tuli todistettua nykybensan laatu. Ei vanhoilla inahtanutkaan.
Tankki tyhjäksi, kaasarin puhdistus ja uudet bensat. Tulpan ja kipinän tarkistus. Apuvirtaa ja eikun tulille! Jippiaijee...
Vaihdoinpa sitten samalla öljytkin, vaikkei niillä ollu ajettu kuin 1 kisa. Viisaat sanovat, jotta öljyt kun seisoo sen paskan(hiilen ja noen?) kanssa
vuodenpäivät niin ei niillä tee mitään, ainakaan kilpurissa.
Vävypojan tekele, 16v. Näki ja kuuli ekakerran tuollaisen kotkottimen, oli siinä mopopojalla hämmästelemistä. ;)
Kuulemma hyvin jytisee tuollainen 1 mukinen nelari 710cc.
MC PÖLHÖLÄ President

Huhtikuu 03, 2013, 20:38:08 ip
Vastaus #2847

Vesa Salmu

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Pitäisi. Minä voin tuua paistovehkeet. Ja tuonkin, paisto kuka paisto. :)

Minä voin tuua pottuja. Tullee kotonen olo.

Pottujahan saa kotonaki.

Tietysti vois kams kokkeilla kokata pepua kenttäolosuhteisa.
Kommentteja uuninpankolta.

Huhtikuu 04, 2013, 07:03:41 ap
Vastaus #2848

ARI JUMPPANEN

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hä? Kokeilla peppua kenttäolosuhteissa...? ??? Nyt vesa....hys!
Oho! Lukihäriö  :D
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 04, 2013, 07:17:46 ap kirjoittanut ARI JUMPPANEN »
MC PÖLHÖLÄ President

Huhtikuu 04, 2013, 23:02:35 ip
Vastaus #2849

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jupiteriin öljynvaihto, rengaspaineiden tarkastus ja tankki täyteen. Kehittelin myös huomista 100km mopomatkaa Savon maahan ajatellen nerokkaan metodin pitää itsensä lämpimänä. Moottori sammuksiin, jalkautuminen, muutama minuutti taluttamista, moottori käyntiin, matkaan.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.