Moro
Tossa aamutuimaan puhaltelin CSD:n moottorien ja vaihteistojen (3 kpl kumpaakin) alumiinikuoret ja päädyt puhtaaksi soodalla,ei ne pahoin paskasia olleet mutta on mukavampi alkaa niitä tutkiskelemaan kun ovat siistissä kondiksessa.
Soodapuhalluksen jälkeen pitää osista neutraloida emäksisyys ja pestä kappaleet n. 20%:n etikkavedellä,no eihän noita maalata mutta pesin kumminkin,maali ei ota kiinni tai kuulemma kuplii jos on soodajäämiä kappaleen pinnalla,näin kertovat en ole testannut kun en ole maalannut soodapuhalluksen jälkee kun olen puhallellut vaan alumiiniosia ihan sen takia että sooda ei muuta valetun alumiiniosan pinnan laatua ainoastaan puhdistaa sen,lasikuulapuhalluksesta sen sijaan tulee hyvä "profiili" raudan pinnalle maalausta varten.
Vähän sellanen himmeä on pinta puhalluksen jäljiltä,saa nähdä teenkö asialle jotain vai en,tulevaisuus näyttää.
Niin toi mun soodapuhalluskannu on ihan sellanen halpa jostain Puuilosta tms. mutta passaa tällasiin harvakseltaan tehtäviin töihin ainakin mulle.
On muuten vit,,,ainen kirjottaa tätä kun ei se rivi vaihdu vaan tulee teksti sellasen pötkönä,ehdottaisin tekemään asialle jotain kun täällä tunnutaan taas nykyään kirjoittelemaan niin pyöristä kuin muistakin harrastuksista,niin ja ei täällä ole enään niitä emoijjiakaan,sais olla.