Kirjoittaja Aihe: Harrastekuvia  (Luettu 1001395 kertaa)

Marraskuu 05, 2013, 20:05:27 ip
Vastaus #1740

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tänään etupää kasattu Trialiin. Mopoon tuli käyttämätön alkuperäinen ohjainlaakerisarja. Etuputken alakooli oli millin liian pieni Paiolin keulaan joten koolia piti työstää. Jösses mikä homma! Vartin piti kivellä vinguttaa että sai millin pois. Järkyttävän lujaa terästä, taitaa olla laakeriterästä. Vanha alakooli oli paljon pehmeämpää vaikka olikin alkuperäinen, kaveri arveli että tuo käyttämätön laakerisarja on 60-luvulta kun on laadukkaampaa materiaalia.

Kun vanhan ja uuden alakoolin tiputti ruuvipenkin päälle huomasi eron, uusi kilahti paljon kirkkaammin ja pomppasi paremmin kuin moposta poistettu.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 05, 2013, 20:06:58 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Marraskuu 06, 2013, 00:13:52 ap
Vastaus #1741

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tarroitin katteen. En malttanut olla liimaamatta vanhaa Panasonic Trial Team tarraa katteen pintaan kun sellainen sattui olemaan käsillä. Tarran kuvassa oleva trialpyörä muistuttaa kivasti Tunturi Trialia :)

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 06, 2013, 00:17:02 ap kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Marraskuu 06, 2013, 09:03:12 ap
Vastaus #1742

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hyvältä näyttää Karin Trial-Projekti! Muovikate näyttää muuten aika hyväkuntoiselta yksilöltä, tuollainen kun olisi itselläkin...

Ja laitetaan yks kuva sitten viime kesältä pesun, putsailun ja vahan jälkeen:

Ja muutama viikko sitten myös mittari löysi vihdoin paikkansa. Nyt taulussa on jo 550km.

-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 06, 2013, 09:19:52 ap
Vastaus #1743

Kari Vähäkainu

• Vieras
Hyvältä näyttää Karin Trial-Projekti! Muovikate näyttää muuten aika hyväkuntoiselta yksilöltä, tuollainen kun olisi itselläkin...

Oli tuossa pakoputken sulattama reikä, Lassi kolvaili sen + lokareista liikoja reikiä umpeen silläaikaa kun minä maalailin osia. Ei tuosta niin siistiä tule kuin sinun Trial, tuosta tulee ihan pelkkä metsä- ja kalliomopo. Muovi-Trialissa on (ainakin minulle) hemmetin huono ajoasento, siksi ehdinkin hävittää kaikki muovi-Trialit pois. Tuo sattui tulemaan minulle siksi kun oli halpa, niinpä sitä voikin surutta rääkätä maastossa.

Marraskuu 07, 2013, 07:32:54 ap
Vastaus #1744

Niko Lindström

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jaa no ei ne muoviosat sitten ihan priimakuntoiset olleetkaan, mutta hyvät niistä ainakin tuli korjailujen jälkeen. Kieltämättä tuollaisessa ajoasento on vähän hankala, kun itsellänikin on tuota pituutta kuitenkin sen verran, mutta silti tuolla pystyy aika pitkän matkaa ajamaan yhteen putkeen ilman pysähtelyjä. Maasto-ominaisuudet tällaisessa on tosiaan melkoisen hyvät, itse en ole viitsinyt niin hirveästi tuolla maastossa tosin ajella, kun tuo nyt on edes noin siistissä kunnossa kuin nyt. Mutta on sitä vähän kokeiltu ja ennemmin kuskilta loppuu ajotaidot kun Trialilta kulku metsässä. ;D
-1980 Tunturi Trial
...Ja muutamia nelipyöräisiä...

Marraskuu 07, 2013, 11:16:04 ap
Vastaus #1745

lassi paavola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mopolla pääsee :)
hieno trial, mutta maalaa ihmeessä kolmio palat  :P
mutta kukin tyylillään ,mikäs siinä jos tykkäät ;D

Marraskuu 07, 2013, 13:39:01 ip
Vastaus #1746

Kari Vähäkainu

• Vieras
Trial edistyi taas tänään parin tunnin pakertamisen tuloksena. Tuohan saattaa kevääksi jopa valmistua :D

Marraskuu 07, 2013, 19:09:34 ip
Vastaus #1747

Jaakko Latvanen

• Vieras
Pojilla maastomoporintamalla hienoja laitteita tekkeillä!

Toisilla tahtoo välistä talvikautena unohtua tuo harrastuksen ihanuus ja ne kaikki metsäretket ja linnunlaulut, ja ahkeruus tallilla nuutuu.  Laitan tässä linkin yhteen videoon, mitä voip aina kattoa jos tahtoo into loppua muuten:

Minkälaista hommaa toi enduro on?

Jos ei noista Paulin kuvista ja miun tarinoista saa tarpeeksi voimia, ni tämän ku kattoo välillä ni taas jaksaa ahertaa tallissa!

jv

Marraskuu 07, 2013, 19:20:20 ip
Vastaus #1748

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -

Marraskuu 07, 2013, 19:46:49 ip
Vastaus #1749

Kari Vähäkainu

• Vieras
Trialin laitto jatkui tänään lisää. Olisi muuten tullut jo tänään valmiiksi mutta minulla ei ollutkaan pakokäyrän ja -putken liitoskumia. Noo, en ota stressiä asiasta.

Alemmassa kuvassa mopoon tullut 11-piikkinen ja vieressä eläkkeelle päässyt 13-piikkinen. Jo oli aikakin.

Marraskuu 08, 2013, 00:50:07 ap
Vastaus #1750

Kari Vähäkainu

• Vieras
Jos ei noista Paulin kuvista ja miun tarinoista saa tarpeeksi voimia, ni tämän ku kattoo välillä ni taas jaksaa ahertaa tallissa!

Totta! Ei edes tee yhtään mieli poistuakaan tallista. Ainakaan maastoon. Melko masokisti täytyy olla jos tuollaisesta nauttii.

Marraskuu 08, 2013, 06:22:03 ap
Vastaus #1751

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No minä tahon tuonne  :D taakse tulee duron 3.00 tuuman nappula ja eteen kans nappula jo rupiaa pitään tai sit vaan kaivautuu syvemmälle

Marraskuu 08, 2013, 13:03:17 ip
Vastaus #1752

Kari Vähäkainu

• Vieras
Kyllähän minä nautin kun pääsee maastoon kaikenmaailman kinttupolkuja ajamaan, niihin muovi-Trial on lyömätön. Sitä kurassa rypemistä en halua harrastaa eikä sitä mopolla voikaan, ei riitä tehot. Ja minun kunnollani ei pahemmin mopoa kiskota ylös mutavellistä.

Marraskuu 08, 2013, 15:41:16 ip
Vastaus #1753

JarnoPonkala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä niin vallan odotan et pääsen koluaan nuo mun kinttu polut, siellä alkaa olla jo pirun märkää  :P perversionsa kullakin  ;D

Marraskuu 08, 2013, 18:13:42 ip
Vastaus #1754

Pauli Ylikoski

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mahtava tuo Karin ketjupyörä! Poikasena kaveri kuvaili loppuun ajettua eturatasta "silimäkkiinni kun kokkeilee, nii yhtään piikkiä ei löyvä"

Mopeti muuten voisi ollakin  aika optimaalinen peli lähiseudun pikkuteiden tutkimiseen – päinvastoin kuin valitettavan yleinen bigger is better -ajattelu antaisi olettaakaan.

Esimerkki tästä voisi olla vaikka kaverin takavuosina väsäämä kotikylänsä ympärillä kulkenut hieno reitti. Hiukan alle 400 km mittainen kierros käsitti vajaat 5 km asfalttia – kaikki muu oli sorabaanaa ja mettäteitä. Ja kertaakaan ei oltu kolmeakymmentä kilometriä kauempana hänen tukikohdastaan, eikä samaa tietä ajettu kahdesti. Itte ajelin perässä turistina, ja kun oli pilvinen keli, niin olin ihan suunnista hukassa varmana, että kohta pitäisi tulla joko meri tai itäraja vastaan…

Ja mopolla ei varmaan herätä semmoista pahennustakaan syrjäpaikoissa kuin jollain super-endurolla. Tosin yllättävän harvoin mitään negatiivista palautetta on omalle kohdalle sattunut – mutta mehän ajetaankin hiljaisilla pyörillä hiljaa.

Positiivisia tapauksia kyllä on vaikka kuinka monta. Viime kesän Kontiokeikallakin oltiin tien katkaisevan puomin edessä arpomassa uutta ajosuuntaa, kun paikalle tuli auto. Paikallinen rouva sanoi oitis, että aukaisee meille puomin, ”sanokaa olevanne meille tulossa, jos joku kysyy”.

Joku vuosi takaperin vastaavalla keikalla väylä tökkäsi pellon reunaan, vaikka karttakoneen mukaan siitä meni tie. Oltiin aikaisemmin ohitettu heinäntekoporukka, jolta mentiin asiaa kysymään. Ja isäntähän neuvoi ystävällisesti ” Siitä ensin ruispellon reunaa, ja sitten ojan yli, kyllä se tien pää sieltä löytyy.” Epäiltiin hiukan, mutta pellolla hommissa ollut reipas alakouluikäinen poikanen lähti kasikymppisellä Jammulla näyttämään tietä. Ja löytyihän se tien pää, kun oli topakka paikallisopas reitillä!

Kartalla ollaan, ja alla tie – tosin paikallisoppaan ansiosta.
MC Röklä - - - - - - - - - - - - - - - -