Kyllä tuorevoitelu oli jo kuuskytluvulla ainakin japsipyörissä, ja toimikin vaikka muistaakseni epäluulo oli ainakin alkuun kova, jopa niin kova että jotkut ottivat sen pois käytöstä ja siirtyivät seospensaan.
Jaa,tulipas valehdeltua äsken hieman.Olihan minulla 80 luvun lopulla semmonen Suzukin 55 perämoottori jossa oli tuoreöljyvoitelu-ja eiköhän se ollu jo monissa muissakin siihen aikaan..Japseissa ainakin,tai mistä minä tiijjän.Kätsähän se oli,hälytti heti jos öljyntaso uhkasi olla pohjan tasalla.Kerran jäätiinkin merellä ajelehtimaan sen takia koska lopulta kone sammuu automaattisesti ellei öljyä lisätä.Säiliö on 3 ltr.
Ja mites ei ollukkaan öljykanisteria matkassa.No,merivartioston pojjaat antoi kyydin maihin ja jostain sitä öljyä saatiin.He ei voineet antaa omistaan koska valtion kirjanpito ei olisi sen jälkeen täsmännyt.
Vaimoke lupasi sattuneen jälkeen aina kuskata vartin öljyputelia käsilaukussaan

Tosiaan monet epäilee tuota systeemiä,tiedän yhden vastarannan kiisken joka yleensä koplaa sen pois käytöstä kun saa jonkun " uuden" vehkeen talliin ja sekoittelee itse bensat.