Moi motskari porukka.
Nämä sivut ovatkin olleet minulle aivan uusi haku menettely ja apua on löytynyt varmaan monelle muullekin. Tämä on hieno homma ja ylläpitäjille hatun nosto.
Kuten on tullut aiemmin esille, naapurimaasta on pongattu kaksi kymmenluvun Humberia ja nekin näiden sivujen ansiosta.
Monien vaiheiden ja ponnistelujemme jälkeen, olen saanut niistä molemmista sähköisiä kuvia. Kiitos kameroinnista Johannes Saarelle ja skannauksesta Janne Mäkitalolle.
Valitettavasti nämä Venäjän vehkeet ovat kärsineet kovia ja ovat aika puutteellisia, kuten näin vanhoista arvata saattaakin.
Niistä ei ole juurikaan apua, ne tärkeimmät osat puuttuu, mutta ompahan tarkastettu. Öljypumpusta ja ohjaustangon kahvasta ainakin voin päätellä, että ne ovat vm. 1914, tai uudempia.
Miten lienee laita rungon- ja moottorin numeroiden. Kumma muuten, että noita koneita on säilynyt, niitä näyttää tuossa kotinurkassakin olevan peräti 4 kappaletta, oho.
Kuvissa olevien Venäjän koneiden tyypit ja koot ovat samoja, kuin minulla, mutta silti. Olen pannut merkille, että, jos koneiden hevosvoimat, tai sylinterien lukumäärät poikkeavat, niin koko pyörä on sitten erilainen, vaikka vuosimalli olisikin sama.
Ja nyt eiku hönkä päälle ja kirjoittelemaan asian tiimoilta Hollantiin ja Englantiin ja Oulunsalon murteella kansainvälisellä kielellä tietty.
Vielä tässä muistutan, että hakussssa entisöity/konservoitu Humber vm. 1913, 3 1/2 hp, 500cc valokuvaamista varten.
Ps. Periksi ei anneta ja kaveria ei jätetä, siis Humberia.