Kirjoittaja Aihe: Kuvien lisäys  (Luettu 1335 kertaa)

Toukokuu 18, 2025, 08:07:50 ap
Luettu 1335 kertaa

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olisiko mahdollista ,että asialle tehdään jotain?

Eli sille, että keskusteluun /ilmoitukseen saa ilman välitallennusta ja
muokkaamista liitettyä vain yhden kuvan kerrallaan?

Ennen sai neljä yhdellä tallentamisella . Pieniä asioitahan nämä- mutta kai tämä
uudempikin digidigi voitaisiin saada toimimaan ainakin yhtä
sujuvasti kuin se entinen?

t. Markku

Toukokuu 24, 2025, 08:29:26 ap
Vastaus #1

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Uskomattoman käsittämätöntä.

Taas äsken sai nu*** tuon kuvien lisäämisen kanssa.
Joka ainoa yli yhden kuvan satsi piti erikseen vetää juttuun
muokkaamisen/tallentamisen kautta erikseen.

Nykytekoäly ei kai taivu samaan kuin edellinen äly, jolla
sentään sai 4 kuvaa yhdellä yrityksellä?

t. Markku

Toukokuu 24, 2025, 12:35:53 ip
Vastaus #2

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Semmosta olen imehdellyt että kun palstan ongelmista kirjoitellaan on ne sitten inan määrityksiä tai kuvien lisäyksiä niin palstan ylläpitäjä ei ota asiaan minkäänmoista kantaa.
En usko etteikö hän tai he lukisi näitä juttuja mutta hiljaa he ovat,sääntömuutoksen voivat tehdä ja näivettää palstan mutta ei mitään muuta.
Onko tämä nykyinen palsta Simple Machines niin yksinkertainen ja halpa että jo käyttö kärsii kuten kaima tässä asiasta mainitsi.

Mitäs jos ylläpitäjä tällä kertaa vastaisi ja ottaisi kantaa ja selvittäisi myös meille jotka tämän ylläpidon maksamme mistä kysytyt ja purnatut asiat johtuvat!
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Toukokuu 24, 2025, 14:21:13 ip
Vastaus #3

VMPK.fi Ylläpito

• Jäsentiedot Poissa
  • Administrator
Hei Kaimat
Hyvä kun olette ottanut asian esille.
Täytyy syventyä tähänkin asiaan varmaan siihen löytyy vastaus.
Onko joku asetus mikä tämän tekee, jos jollakin on jo tietoa niin mielellään otetaan vastaan.

Terveisin
Markku Huovinen

Toukokuu 24, 2025, 15:43:45 ip
Vastaus #4

VMPK.fi Ylläpito

• Jäsentiedot Poissa
  • Administrator
Hei Kaimat
Kokeilin sitä kuvien saantia samalle palstalle sillä lisää liiteitä painikeella , kerran näkyi onnistuvan sitten taas ei onnistunut.
Muokka toiminolla taas sain samalle palstalle aina yhden lisättyä aina siihen 4 kappaleseen asti.
Onko tässä ohjelmassa joku vika/ominaisuus mikä tämän tekee vai missä vika.
En löydä asetuksista muuta kun tuon kuva koon määrittelyn en sitä missä määritellään liitteiden määrän.
Pitänee lisää asiaa tutkia.
Sitten tuo purnaus siitä että ei asiaan oteta kantaa, minä teen tätä talkoilla , harrastuksena muiden töiden lomassa.
En kerkeä roikkiumaan täällä foorumilla joka päivä hyvä jos joka viikko.'
Mielläni ottasin kaveriksi sellasen jolla on tuota intoa ja paloa olla foorumissa päivittäin. Meillä on moderaattori mutta hän tekee omat hommansa, mistä on sovittu.
Ottakaa yhteyttä
Markku Huovinen
markkuj.huovinen@gmail.com
0445459390

Toukokuu 24, 2025, 17:23:52 ip
Vastaus #5

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Eikö tällä alustalla ole mahdollista se kuin oli vanhalla että saa linkitettyä joltain kuvapankilta kuvat muistaakseni useita kerralla ilman kikkailuita eli ettei kuormiteta laisinkaan tämän foorumin resursseja?
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Helmikuu 26, 2026, 06:53:11 ap
Vastaus #6

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt ei näköjään saa lisättyä yhtäkään kuvaa ja vanhatkin hävinneet johonkin.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Helmikuu 26, 2026, 12:29:34 ip
Vastaus #7

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näin sanan "kuva" niin pit ruveta testaamaan...

Siis kuva on omalla tililläni flickr-kuvapalvelussa.  Sieltä kopioin kuvan ns. bbc-koodin, mikä on linkki kuvan osoitteeseen.  Linkki vie vmpk:n palvelimelta tilaa vain sen linkin tekstin verran, eli parikymmentä merkkiä tekstiä.  Kun tämä sivu avataan, kyseinen linkki hakee kuvan tuolta likkerin palvelimelta ja lyö suoraan katsojan silmille.

Tälläinen käyttö toimii, jos kuva on jollain sellaisella sivustolla, mikä on jatkuvasti auki jossain, ja mikä tukee linkityspalvelua.  Ilman linkityspalvelua toimii mistä vaan jatkuvasti auki olevalta sivustolta sellaisella linkillä, mikä katsojan on itse linkattava auki.  Silloinkaan ei vie tilaa vmpk:n palvelimelta, ja näillä linkkauksilla kuvan laatu on se, millaisena kuva on alunperin tallennettu, ei muutu mössöksi.

Ylläoleva kuva on Vesilahden veteraanirallista, olikohan vuosi 2016?

Terveisin Jaakko
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2026, 12:38:31 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Helmikuu 26, 2026, 12:43:53 ip
Vastaus #8

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Sehän noissa kuvapalveluissa aina on jännitysmomenttina, että koska muuttuu ehdot tai menee sivut vallan nurin jonkun konkurssin, yrityskaupan, lakimuutoksen tms takia.

Joitain vuosia sitten meni paljon hyvää foorumi-infoa bittitaivaaseen kun se photofuckit vaimikäseoli, muuttui maksulliseksi, ja jos et maksanut, niin meni linkit rikki. Varmaan tuhansia ”näin sen teet” juttuja menetti kuvansa, jotkut niitä jaksoivat parsia kasaan siirtämällä kuvat muualle ja korjaamalla linkit, mutta monet ei. Nyt ei näytä monen foorumilaisen suosima helppo ja ilmainen aijaa.com vastaavan laisinkaan. Muuan foorumi, jolla on paljon brittijäseniä, on jonkun heidän lakimuutoksen myötä ollut hankaluuksissa kun pitää viritellä VPN että pääsee foorumin käyttämän imgbb-kuvapalvelun kuviin käsiksi.

Että on niitä jännitysmomentteja. Jaakkovaakon suosima flikkeri taitaa vielä toimia ja olla ilmainen (tai siis maksuton käyttäjille)?

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 26, 2026, 13:19:55 ip
Vastaus #9

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Likkeri (flickr.com) on ilmainen tiettyyn kuvamäärään asti, oiskos joku noin tuhat kuvaa?  Miulla on siellä yli 10 000 kuvaa, eli oon maksava jäsen.  Suomalainen kuvat.fi on monen vakavamman kuvauksen harrastajan käyttämä palvelu, mutta se taitaa olla maksullinen alusta pitäen?

Niinkuin Kari edellä totesi, aina näissä on palvelimen armoilla; jos ehdot muuttuvat tai palvelin lakkaa toimimasta, et voi tehdä mitään.  Jos lakkaan maksamasta likkerille, minulla on tietty aikataulu poimia kuvani muualle, mutta siis kaupallinen palvelu on kyseessä, ja ehdot ovat ne mitä he tarjoavat.  On minulla kaikki kuvat omilla kovalevyillä, mutta toisaalta, jos on tuhat kuvaa talitintistä, niin ei taida kenenkään elämä vaikeutua, jos niistä yksi katoaa lopullisesti...

Yksittäinen kuva on aina bittijono, aika pitkä sellainen, tietoteknisessä mielessä.  Se jono on oltava jossain tallennuspaikassa fyysisesti, ja oltava sieltä haettavissa sen koneen ruudulle, missä sitä halutaan katsoa.  Sen bittijonon tallentaminen, löytäminen ja siirtäminen vaatii resursseja, mitkä maksavat aina jotain.  Suoraan käyttäjältä, tai mainostajilta saatuina.  Tämä kannattaa sisäistää, siis vaikka bittijono on näkymätön, se ei ole ilmainen eikä itsestään siirtyvä.

Jaakko

Helmikuu 26, 2026, 13:56:04 ip
Vastaus #10

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Hämmennän vielä.

Kun kuva on ulkopuolisessa kuvapalvelussa, niin minä kirjoitan vmpk:n sivulla olevaan viestiini ohjeen (bbc-koodin) viestin lukijan tietokoneelle:  "Hae tähän kohtaan kuva Möttösen Kaken kirjahyllyn ylähyllyllä toisena vasemmalta olevan kansion kolmannelta sivulta, se norttonin kuva".  Minun on pitänyt viedä se kuva kyseiseen paikkaan, ja sopia kaken kanssa, että hakijat voivat avata annetulla koodilla hänen ovensa.  Kake tarjoaa tämän mahdollisuuden.  Jos Kake lukitsee oven uudella lukolla, vika ei ole vmpk:ssa.  Käyttösopimus on minun ja Kaken välinen.  Jos Kake hävittää kuvat, sekin on Kaken ja minun ongelmani, ei vmpk:n.

Jos vmpk tallentaa omalle palvelimelleen kaikki kuvat, on minun laitettava se kuva sinne, jotta se näkyisi, ja vmpk:n ylläpidettävä toimintaa ja varattava tilaa niille kuville.

Toimitaan niin tai näin, jonkun on aina maksettava.  Ilmaisia, siis mainosrahoitteisia kuvapalveluita syntyy.  Ja valitettavasti myös kuolee.

Ideaalimaailmassa vmpk:lla voisi olla joku kuvapankki, missä säilytettäisiin historiallisesti arvokasta ja teknisesti arvokasta tietokantaa.  Mutta silloinkin tarvitaan henkilö tai henkilöitä, kenellä on aikaa, resursseja ja osaamista ylläpitämiseen.  Helposti näissä kuluu resursseja, eikä ylläpito vapaaehtoisvoimin toimi, eikä tieto kuitenkaan säily.

Rajattoman määrän tallentaminen ostopalveluina on myös tuhoon tuomittu linja, oletan.

- arvelee jaakkovaakko -
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 26, 2026, 14:11:13 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Helmikuu 26, 2026, 15:04:57 ip
Vastaus #11

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Joo, eihän ilmaista palvelua ole olemassakaan edes netissä. Aina sen joku maksaa, mainostaja, datan kerääjä tai joku sellainen, jos ei käyttäjä itse.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 26, 2026, 16:18:56 ip
Vastaus #12

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
testi-

Mutta eipä mene omasta koneesta liitteeksi laitettu
kuva läpi. Eli ei hyvä...

t. Markku

Helmikuu 26, 2026, 16:49:37 ip
Vastaus #13

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Testi

Ja vastaus: Liitetiedostojen hakemisto ei ole kirjoitettava (chmod). Liitettäsi tai kuvaasi ei voida tallentaa.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Helmikuu 26, 2026, 17:31:02 ip
Vastaus #14

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko ymmärrettävä, että tavallinen jpg ei enää kelpaa
omalta koneelta liitettynä liitteeksi?