Kirjoittaja Aihe: Rabeneick binetta III  (Luettu 5919 kertaa)

Joulukuu 25, 2023, 09:59:06 ap
Luettu 5919 kertaa

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minulle tuli projektiksi Rabeneick binetta III 1962 osina. Kaikki osat ovat tallella, muutamaa pikkujuttua vaille. Takavalo on yksi näistä puutteista. Millainen valo tähän kuuluu?

Joulukuu 25, 2023, 12:25:15 ip
Vastaus #2

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa kaappaus netistä. Lienee Hellan "isompi"
fillaritakavalo.

t. Markku

Joulukuu 25, 2023, 22:20:08 ip
Vastaus #3

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
heh heh äkkiä kun kattoo niin joka kuvassa erilainen lamppu . . .

Joulukuu 26, 2023, 07:47:46 ap
Vastaus #4

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jep!

Mutta jos on mitää jälkeä kurakaaressa,että muoto
täsmäisi vaikka tuohon lamppuun,josta kuvan laitoin-
se lienee nykyään se helpoin lamppu löytää...  ;)

t. Markku

Joulukuu 26, 2023, 11:07:58 ap
Vastaus #5

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Olisko niin että tohon mainoskuvan mopoon ei ole kukaan vielä kerinnyt takavaloa vaihtamaan.

Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Joulukuu 26, 2023, 13:50:49 ip
Vastaus #6

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
-58 mallin Rabeneicki oli kulmikkailla moottorinsuojapelleillä.-59 muuttui pellit pyöreämmänmallisiksi.
Samalla muuttui takalamppu erilaiseksi. Noissa aiempien viestien kuvissa ei ole sitä mallia joka on minun kauhtuneessa
Rabeneickissa-58. En saa kuvia tänne,joten laitan ne Heikille puhelimella. Uudemmassa mallissa,joka siis Heikillä on
kuuluu olla sama lamppu,kuin esimerkiksi Öglaend Swingeissä 60 luvun puolivälin paikkeilla.

Voipi olla,että Saksalaisissa mainoskuvissa on eri lamppu,kuin mitä Suomessa on laitettu niihin.

Joulukuu 26, 2023, 15:38:56 ip
Vastaus #7

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko tämmöinen?

t. Markku

Joulukuu 26, 2023, 17:40:03 ip
Vastaus #8

Petri Nippala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei ole. Tuo on vanhempi. Mulla on tuommonen Regulus-60 mopossa.

Joulukuu 27, 2023, 22:48:28 ip
Vastaus #9

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oikean näköinen takavalo näyttää löytyvän esimerkiksi ruotsista. Ja kuulemma myös koti suomestakin. Kiitos kaikille asiasta kiinnostuneille ja vastanneille. Olin kyllä selannut googlet läpi ennen kuin kysyin täältä. Asiaa hankaloitti suuresti erilaisten binetta mallien ja lamppujen kirjo. Sekä se, etten ole koskaan nähnyt ehjää rabeneickia. Vain tämän osina olevan. Enkä ole sitä itse purkanut. Hankala etsiä osaa, kun ei tiedä miltä sen pitäisi näyttää. Mutta ensi vuoden alusta alkaa kasaus, kun saa alta edellisen mopo  pois.

Tammikuu 21, 2024, 23:12:24 ip
Vastaus #10

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mopon osat on nyt pengottu läpi ja puuttuvia osia on löytynyt tallista, missä mopo on aikanaan purettu. Lisää kysymyksiä seuraa:

Onko kenelläkään räjäytys kuvaa sachs pyörännavasta? Etu sekä taka navasta. Takana pistoakseli.

Onko uutta takaratasta vielä jostain saatavilla? Voimakoneelta on loppu.

Mihin ihmeeseen se kromattu nostokahva kiinnitetään? Rungossa ei tunnu olevan sille missään sopivaa kohtaa.

Miten penkin kiinnitys ja lukitus on toteutettu? Ilmeisesti siltä osin puuttuu reilusti osia.

Tammikuu 22, 2024, 07:56:34 ap
Vastaus #11

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Tammikuu 23, 2024, 20:53:08 ip
Vastaus #12

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Näyttäisi siltä, että minulle on päätynyt kahden erilaisen rabeneickin osia. Tässä alkuperäisessä rungossa ei ole paikka tuolle nostokahvalle, eikä sitä ole myöskään moottorinsivupelleissä. Kahva on kuuleman mukaan otettu varaosarungosta. Tuo Janin varaosaluetelo on todella hyvä. Siitä on erittäin paljon apua. Vaikka ei kaikilta osin täsmää tähän projektiin. Paljon kiitoksia.

Tammikuu 26, 2024, 12:26:05 ip
Vastaus #13

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuossa loput kuvat varaosaluettelosta:

Varaosakirja on vuodelta 1959. Tuo sininen mopo, jonka valokuvia laitoin oli 1958.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2024, 12:36:19 ip kirjoittanut Jani Kaasalainen »
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N

Tammikuu 27, 2024, 11:10:35 ap
Vastaus #14

Heikki Ahola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nämä kuvat täydentävät hyvin edellisiä. Nyt ne täsmää melko täydellisesti minun mopo projektiin.

Lisää puuttuvia osia on löytynyt ja pikkuhiluja on lähdössä sinkitykseen. Päänraapimista aiheuttaa edelleen napojen kasaus järjestys ja kilikellon mekanismin asennus. Välitintangolle ei tunnu löytyvän mitään reittiä.