Kirjoittaja Aihe: Hyvin toimii uudet säännöt  (Luettu 51971 kertaa)

Joulukuu 04, 2023, 12:56:20 ip
Vastaus #75

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo kuiskaileminen johtokunnan jäsenen korvaan ja sen perusteella ennakkosensuurin kaltaisen ohjeistuksen luominen kuulostaa enemmän itänaapurin toiminnalta. MInkä kuvan se antaakaan yleisölle VMPK:sta? ;-)

Olen ajatellut samansuuntaisesti.

Yksityinen palstanpitäjä saa itse määritellä, mistä palstalla sopii keskustella, tämä on selvää.

Mutta kun keskustelun rajoittamista perustellaan muun muassa sillä, minkälaisen julkisuuskuvan palstan jutut antavat VMPK:sta, niin jotenkin minusta tuntuu, että julkisuuskuva ei rajoituksilla ainakaan parane. Varsinkin kun näyttää siltä, että rajoitukset viime kädessä perustuvat vain joidenkin henkilöiden mielensäpahoittamiseen.

Mene ja tiedä sitten, onko tällä palstalla VMPK:lle ylipäätään kuinka suuri merkitys. Taitaa olla vähän niin, että dinosauruksia oomme kaikki tyynni, oli palstalla sitten kuinka vilkasta tai hiljaista tahansa.

Joulukuu 04, 2023, 13:41:14 ip
Vastaus #76

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mun mielestä palstalla loppujenlopuksi ei ole kirjoitettu mitään sellaista mistä tämä älytön sääntö uudistus on saanut alkunsa,jollain vaikutusvaltaisella ja silmäätekevällä on ollut "kuukautiset" tai muuten huono päivä ja saanut teollaan aikaan tällaisen palstalle ehkä jopa korvaamattoman särön aikaiseksi.
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 04, 2023, 17:48:53 ip
Vastaus #77

Ilpo Ikonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Yamaha FJR 1300, Honda CB 900F , Yamaha YGS1F
Olisko nyt niin, että monilla foorumeilla ei sallita poliittisia keskusteluja, niin ei sitten täälläkään.
Joskus arvostellutkin, kun ehkä oma kanta ei ole ollut sama kun jonkun muun, niin sitten on arvosteltu henkilön ulkomuotoa jolle itse ei ole voinut vaikuttaa?
Vielä politiikasta ja uutisoinnista, varmaan nämä tilastotiedot ovat monta kertaa uutisissa ilman tätä foorumiakin.
Ehkä johtokunta on päättänyt, että jossain vaiheessa rajoitetaan tätä touhua, ja se on sitten nyt.
Varmaan tänne tulee keskusteluja sallituistakin  aiheista, niin kun on tullutkin.
Kokoushan oli jolloin halukkaat olisivat voineet olla vaikuttamassa päätöksiin, olivatko paikalla?
Petteri, ei se paikallaolo mihinkään toimenpiteisiin olisi johtanut syyskokouksessa koska esille otettavat asiat oli esitettävä kirjallisina Herliinille tai Kaskelalle 1.112023 mennessä siis n neljä viikkoa aikasemmin !

Joulukuu 04, 2023, 20:00:47 ip
Vastaus #78

petterihämäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tarkoitinkin, että olisi vaikuttanut niin, että olisi esittänyt johtokuntaa sopivia henkilöitä.

Joulukuu 04, 2023, 20:21:04 ip
Vastaus #79

PenttiXS2jammuDanbom

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä en vaan ymmärrä miksi moottoripyörä foorumilla pitäis puhua muista asioista kuin moottoripyöristä, mutta mä oonkin vaan maalta.

Joulukuu 04, 2023, 20:45:58 ip
Vastaus #80

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä en vaan ymmärrä miksi moottoripyörä foorumilla pitäis puhua muista asioista kuin moottoripyöristä, mutta mä oonkin vaan maalta.
Kyllä tää on ollut sellainen tietopankki, mistä on apua löytynyt vaikka minkälaisiin ongelmiin. Myös inan määritelmän lisäksi...
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Joulukuu 04, 2023, 21:15:11 ip
Vastaus #81

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Siinäpä se onkin. Ei kukaan ole vissiin sitä mieltä ollutkaan, että moottoripyöräfoorumilla pitää puhua muista asioista.

Mutta on kauhean kiva jos moottoripyöräfoorumilla saa puhua muistakin asioista kuin moottoripyöristä. Se on rikastuttavaa ja sivistävää.

Juuri näiden yleisen puolen keskustelujen perusteella olen ainakin itse todennut, että täälläpä onkin fiksua ja avarakatseista porukkaa, jolla on elämänkokemusta vaikka muille jakaa.

Joulukuu 04, 2023, 23:06:10 ip
Vastaus #82

Jukka Toukonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tärisevä ja tärinätön moto tallissa.
Eräs kaverini meni aikoinaan viime vuosituhannella opiskelemaan Philadelphiaan. Reilun puolentoista miljoonan asukkaan kaupungissa löytyi samanhenkistä porukkaa ihan mihin tahansa harrastukseen, lahkoon tai perversioon. Aluksi kaverini oli innoissaan, mutta aika pian fiilis siirtyi hirvityksen puolelle. Aika kammottavaa pyöriä porukassa, jossa kaikki puhuvat (vain) samoista asioista, pukeutuvat (vain) lähes samalla lailla ja parhaimmillaan ovat (vain) samaa mieltä.
Alkoi kaverini aika pian kaivata suomalaisia ympyröitä, joissa puhutaan myös asian vierestä, ollaan aika erinäköisiä tai ikäisiä ja varsinkin ollaan useimmista asioista ihan eri mieltä. Siksi on tärkeää täälläkin kirjoitella muustakin kuin (vanhoista) moottoripyöristä.

Joulukuu 05, 2023, 05:30:49 ap
Vastaus #83

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Jukka,puhut asiaa,sitä peukutusnappiakaan ei tule sen takia että peukutettais väärää asiaa >:(
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Joulukuu 05, 2023, 14:13:01 ip
Vastaus #84

Jaakko Latvanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mites se pohojammaan poliisi puolustautu, kun oli pamputtanu turisteja:  "En mää mitään ymmärtäny, mitä ne puhu, mutta sitten ne hymyyli, ja sillon mää ymmärsin, notta ne vittuiloo, ja sittemmää vähän pampuutin!"

Joulukuu 05, 2023, 18:25:14 ip
Vastaus #85

VMPK.fi Ylläpito

• Jäsentiedot Poissa
  • Administrator
Asia1: Säännöissä vaaditaan rekisteröitymään omalla nimellä. Kuitenkin rekisteröityjä käyttäjiä on em. gmail.com päätteisiäkin. Nimilain mukaan ei se ole mahdollista sukunimeksi hyväksyä. Muitakin sääntöjen vastaisia nimiä foorumille on hyväksytty.
Mikä on ylläpidon vastaus tähän?

Jos nimimerkistä tulee selville kirjoittajan nimi, niin olkoon se gmail.päätteinen tai mitä tahansa. Suomessa on paljon myös samannimisiä,  myös tälläkin foorumilla. Olen joutunut useaan tiedusteluun vastaamaan, kun järjestelmä ilmoittaa, että nimi on jo käytössä, lisäämään jonkun tunnisteen nimen perään, vaikka 1 tjms...

Joulukuu 05, 2023, 18:28:12 ip
Vastaus #86

VMPK.fi Ylläpito

• Jäsentiedot Poissa
  • Administrator

Asia 2: Taannoin oli aikomus jättää rompetori osioon ilmoitus. Varmistin kuitenkin ylläpidolta ensiksi voinko ilmoittaa.  Vastaus oli ei voi. 
Kuitenkin samoihin aikoihin vastaavan tyylinen ilmoitus ilmaantui,ja on siellä edelleenkin!
Autojen osia myynti-ilmoituksia en edelleenkään halua näkyvän tällä foorumilla. Ja mihin vertasit, siis kierretappeihin, niin ne ovat kyllä olennainen osa harrastustamme entisöijille ja rakentajille.

Joulukuu 05, 2023, 23:06:21 ip
Vastaus #87

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Yksityinen palstanpitäjä saa itse määritellä, mistä palstalla sopii keskustella, tämä on selvää.

Mutta kun keskustelun rajoittamista perustellaan muun muassa sillä, minkälaisen julkisuuskuvan palstan jutut antavat VMPK:sta, niin jotenkin minusta tuntuu, että julkisuuskuva ei rajoituksilla ainakaan parane. Varsinkin kun näyttää siltä, että rajoitukset viime kädessä perustuvat vain joidenkin henkilöiden mielensäpahoittamiseen.

Tästä huomio kiinnittyy siihen, että niitä "pahoja" keskusteluita ei ole poistettu pl. väyryspaavon ketju ja vasta kun siitä kanneltiin modeille uusien sääntöjen jälkeen tulleiden viestien jälkeen.
Jos sääntöjä noudatettaisiin moderaattoreiden puolelta, niin aika moni "yleistä keskustelua" palstan jutuista olisi poistettu.
Koska juttuja ei ole hävinnyt, niin tulee fiilis, että mennään "harmaalla" alueella. Sääntöjen vastaiset viestit saa olla, mutta uusia ei sallita.
Melko räikeä tulkinta sääntöihin, koska :Lukijoiden joukossa on myös lapsia, nuoria ja naisia. Foorumilla annetaan myös mielikuva yhdistyksen toiminnasta.
Vaadin koko foorumin tarkkaa kampaamista ja kaikkien sääntöjen vastaisten viestien poistamista.
Jos näin ei tapahdu, niin kuinka ihmeessä järjestävä taho voi kieltää mitään vetoamalla johonkin pykälään.

Noudattakaa itse niitä sääntöjä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 06, 2023, 09:52:50 ap
Vastaus #88

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tästä huomio kiinnittyy siihen, että niitä "pahoja" keskusteluita ei ole poistettu pl. väyryspaavon ketju ja vasta kun siitä kanneltiin modeille uusien sääntöjen jälkeen tulleiden viestien jälkeen.
Jos sääntöjä noudatettaisiin moderaattoreiden puolelta, niin aika moni "yleistä keskustelua" palstan jutuista olisi poistettu.
Koska juttuja ei ole hävinnyt, niin tulee fiilis, että mennään "harmaalla" alueella. Sääntöjen vastaiset viestit saa olla, mutta uusia ei sallita.
Melko räikeä tulkinta sääntöihin, koska :Lukijoiden joukossa on myös lapsia, nuoria ja naisia. Foorumilla annetaan myös mielikuva yhdistyksen toiminnasta.
Vaadin koko foorumin tarkkaa kampaamista ja kaikkien sääntöjen vastaisten viestien poistamista.
Jos näin ei tapahdu, niin kuinka ihmeessä järjestävä taho voi kieltää mitään vetoamalla johonkin pykälään.

Noudattakaa itse niitä sääntöjä.

Ja minä vaadin kaikkien vaatijoiden hyllyttämistä määräajaksi, niin saavat muut kirjoitella asioista. Nyt tietysti itsekin joutuisin hyllylle, mutta lukuoikeus kumminkin säilyy, ettei aivan täydellistä pimeyttä tule.

Joulukuu 06, 2023, 11:39:54 ap
Vastaus #89

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toiset vaatii johtokunnalta selityksiä, minä tekoja...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.