Kirjoittaja Aihe: Autoratiota?  (Luettu 3567 kertaa)

Huhtikuu 16, 2023, 17:18:38 ip
Vastaus #15

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mutta Salorahan oli automaattiviritteinen, ja Asa ihan perus-nuppiviritteinen. Salorassa sai automaattihaun lisäksi 3 asemaa napin taakse. Olisi luullut, että 3 riitti kun oli vain yleis- ja rinnakkaisohjelma täällä maalla. Mutta kun viikottain joutui ajamaan  kolmen maston alueella, niin eipä riittänytkään.

Huhtikuu 16, 2023, 18:19:29 ip
Vastaus #16

Simo Puikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä näköjään näin on. Piti kuuklettaa kuvia. Olen ASA Car Ulan nähnyt jossain autossa 7kytluvun alussa ja muistin, että siinä oli nuo kolme esivalintanuppia ja tuo pieni, epämääräinen taajuusasteikko. Ilmeisesti olen sitten joskus nähnyt tuommosen Salorankin, kun se heti näytti tutulta. Taisin tuon Yli-Piiparilta ostaa joku vuosi sitten. Onkohan Suomessa liikkeellä, tai onko koskaan ollut, englantilaisia autoradioita. HisMastersVoice tai PYE....Kerkesikö britit missään vaiheessa ULA-radioita edes tehdä?

Huhtikuu 17, 2023, 08:49:05 ap
Vastaus #17

Markku Paavilainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Asan Car-Ulasta oli kaksi malia. "Deluxe-mallin" (995)keskellä olevat napit ei olleet pikavalintoja, vaan virta On/Off, äänenväri, ja olisko oikean puoleinen ollut AFC.n päälle / poiskytkin. Leikkimielisesti mallia kutsuttiin myöskin "Carolaksi"
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2023, 08:51:51 ap kirjoittanut Markku Paavilainen »

Huhtikuu 17, 2023, 09:21:02 ap
Vastaus #18

Simo Puikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kirjoitin epäselvästi. Muistin siis väärin, että ASAssa oli nuo esiviritykset ja se pieni asteikko. Huomasin kyllä kuvista, mitä nuo keskellä olevat nupit ASAssa on. Olen kyllä Carulankin nähnyt jonku auton kojelaudassa, mutta muisti sekoitti nuo naamataulut. Ajattelin, että tuo voisi olla joku ulkolainen laite alunperin ja sitä olisi vaikka molemmat valmistajat tehneet. Ilmeisesti tuo CarUla oli kuitenkin kokonaan suomalaista  osaamista, ja ASAn suunnittelema ja tekemä. Aika paljon noista on juttua radioharrastajien sivuilla.
Tuossa Salorassa on kyljessä sokerinpala, johon saa liitettyä painonapin, jolla skanneri käynnistyy ja hakee seuraavan kuuluvan aseman.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2023, 09:25:02 ap kirjoittanut Simo Puikko »