Joo,kyllä mä meinasin käyttämällä tuota pientä vipusta ohjaustangossa joka vaijerin välityksellä ottaa tohon moottorin päällä olevaan vipuun ,siis juuri silleen ideana kuin tuossa Pertti asian esitettikin.
Vaijeri toki asentamattta kuten kaikki muukin tässä projektissa, kunhan jotain paikoilleen soviteltu ja osia kerätty ennakkoon inspiraation puhkeamiseen eikä vissiin enää taida paljonkaan puuttua kuin semmoiset epäkeskoiset ketjunkiristimet,alkuperäiset on kovin lekan osumaa saaneet ja sen näköiset.
Poljinversio minarelli v1 on myös tuommoinen ihmevipu,kick versioissa ei eikä työntelyllä jälkimmäistä taida käyntiin saada joka hyvä korjaus Mikalta vaan en minä koittanutkaan ole mitä tapahtuisi jos oikein kovaa työntelisi...
Kuvassa näkee jotenkin kahvaa tyypiltään jotka tähän asennan tuon mulle uuden,käytetyn ohjaustangon kera .
Vanhat kahvarungot...hmmm....aika entisen oloiset kovin kuluneet joten tämmöiset Motobecane merkkiset mopon kahvat runkoineen tilasin jossa juurikin tuommoinen pikkukahva,jopa molemmin puolin.
Rupesi kyrp...ään vanhojen kuluneiden kahvarunkojen kunnostuspuuhat jo ennakkoon joten tässä tuli "bolt on"ratkaisu kertalaakista kahvakumien kera.
Tarkemmin en tiedä mihin Motobecaneen ovat mutta NOS tavaraa jostain 70 luvulta ehkäpä ja tyyliltäänkin passelit tähän.
Sai halavalla....

..ilmeisesti juurikin siksi että moisia kahvoihin kuuluvia mopoja ei joko ole tai ei harrastella erikoisemmin ja eroon myyjän päästävä pölynkerääjistä.
Taitaa aika monessa mopetissa tommonen pikkuvipu oleman jos automaatti keskipakokytkimellä,ei se mikään italoerikoisuus ole.
Erillinen pikkuvipu oltava olemassa jos tuota polkimin varustettua konetta aikoo käyttää joskus tässä joka nyt ainakin alustavasti ykkösvaihtoehtona mielessä koska näyttäisi vähän ajetulta mutta voi tuo orkkiskonekkin hyvä olla,molemmissa tuntuu puristuksia piisaavan,kipinää tulee ja pörähtävät.
Siksipä tuo poljinkin piti muokata oikelta puolen tuommoiseksi ja viritelmän päähän on ja tulee tappi tyhjän osanpeitoksi kun kahdesta polkimesta tuo juuriosa hitsattu yhteen leventäen poljinrataa ehkä noin 3cm normaalia ulommas pyörimään.