Joo eihän se toimisikkaan paitsi jos laki määrää sen vuosirajan ja pulinat pois!
Milään äänestyksillä,neuvotteluilla tms ei mihinkään loppulokseen päästä eli 30v raja liukuu kalenterivuosien mukaan tällä menolla ja piste.
Aikansa on aina märinää,narinaa ja piipitystä kunnes möly vähenee vaikkapa polttoaineiden hinnan-nostossa,päästörajoituksissa,verotarroissa tms ja lopulta alistutaan päätöksiin.
Minulle henk kohtaisesti ei ole muovipyöriä vastaan mitään,ei vaan minun juttu enkä kiinnostunut moisista mutta kuka on,ok, siitä vaan.
Harrastajien määrä romahtaa tulevaisuudessa väistämättä paljon kalustoa jemmoista vapauttaen myyntiin jo nykyistenkin lisäksi mutta lisääntyykö kiinnostus muoviaikakauden pyöriin siinämäärin harrastepohjalta tuuttien ym sijaan oli bensaa tai ei,epäilen ja tokko ne bensatta menee nuo uudemmatkaan mutta niistä ei ole edes sisustuelementeiksi...
Luonnollisesti harrastajan ikä vaikuttaa makukysymyksiin mitä kukin pitää vanhana mutta kun nuo väärinkäytökset on jatkuvasti tapetilla täälläkin pappatunturin väärien tarrojen kera niin täytyy rehellisesti todeta että tuo mun 40v vanha pikku z sekään mikään museoajoneuvo siinä mielessä ole kuin mielikuva museoajoneuvosta. Ryyppyä,virta päälle,napista käyntiin,kytkintä+vaihde päälle ja menoksi muun liikenteen sekaan..siinä se ja kulkee hienosti.
Ei siinä mitään antikiista fiilistä ole minkäänmoista kuin vanhahtava ulkonäkö nykyään suosittuun retrotyyliin ja entisaikaa edustaa kaasuttimet+kärkisytytys mutta sitä voisi käyttää käyttöpyöränäkin aivan hyvin saati nyt uudempia ilman mitään rajoitteita, erikoistaitoja tai tietämystä verrattuna oikeasti vanhaan moottoripyörään.
Yhtä "antiikisia" pikkupyöriä tehdään uutenakin yhä maailmalla eri merkkisinä halvoiksi käyttöpyöriksi ja jopa 2 tahtisina omille markkinoille kun eivät kuulletkaan ilmastonmuutoksesta saati EU määräysistä...
Lähin paikka tuossa itänaapurissa entisen NL alueella jossa isompaakin vanhaa tehdään uutena joten periaatteessa tarkistusta vajaa museoajoneuvoja tehdastakuulla ja ovat taatusti vähintään pari sukupolvea antiikkisempia kaikinpuolin kuin MR ikään aikapäiviä tulleet 80 luvun länsipyörät...