Kirjoittaja Aihe: Suzuki GS125S 1985 Projekti  (Luettu 18328 kertaa)

Tammikuu 01, 2021, 00:37:59 ap
Vastaus #75

Hermanni Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt homma seisoo kun puhdistin öljysumpun, eikä sen o-rengasta (60,5 x 2,5mm) löydy mistään.

Moi! 80-luvun Suzukit rokkaa ok! ;)

Tarkoitatko osanumeroa 09280-60005? Pikaisesti löytyy aika monestakin Suzukin pelistä ko. O-rengasta, mitaksi joku sivusto heitti tosin 60,5x2,4mm, jos tuolla kymmenyksellä on merkitystä. Näyttäisi NPM:n sivuiltakin hintaan 2.90€, eikö ollutkaan? Ainakin itäsuomalaisilta Suzukin -varaosakauppialta saa tilaamalla aika hyvin tavaraa mitä muutkin Suzukin varasosakauppiaat netissä ympärimaailman. Tsemppiä rakenteluun! :)

Tammikuu 01, 2021, 11:52:36 ap
Vastaus #76

Petri J Kokko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ei mainosten orja,muuten kyllä.
Rokkaa 80 lukuisten lisäksi 70 lukuisetkin ja kunhan odottelemme tovin ketjun paljastumista niin joku Suzukisti lisää taatusti 60 luvunkin rokkilistaan ;) ja pari muutakin japskimerkkiä.
Tuommoinen 0 rengas saattaapi löytyä yleistiivisteenäkin ihan lähistöltä esim IKH tms eikä välttämättä mitenkään mallikohtainen jos edes merkkiohtainenkaan ja netistäkin voipi kokeilla noilla mitoilla etsiä vaikkapa sieltä varaosien taivaasta Ebaysta, mutta tuossahan vinkattiinkin että peräti n3e hintaan kotimaastakin löytyisi, monesti vaan ahneet toimituskulut pilaa kaupat jopa ulkomailta tilaamiseen nähden toimitusajankin ollessa lopulta sama tai ehkä lyhyempikin kunhan nyt euroopassa pysyttelee.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 01, 2021, 16:11:08 ip kirjoittanut Petri J Kokko »

Tammikuu 01, 2021, 14:33:37 ip
Vastaus #77

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Etrasta olen aika usein O-renkaat löytänyt. Ainakin Lahdesta.

t. Markku

Tammikuu 01, 2021, 14:36:15 ip
Vastaus #78

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yamaha TR1 -81/Green Mystery,CanAm Spyder RT -13,CRESCENT Elda E-Going,Cresent mopo-63,NSU Sportmax Streetreplica

Tammikuu 01, 2021, 21:59:16 ip
Vastaus #79

Antti Alatala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi taas,
Toki sitä o-rengasta tilaamalla saa, odottavan aika vaan on pitkä.Tuota samaa o-rengasta on käytetty vielä 2000-luvullakin DR-Z:n sumpussa.

Minulla on tilaus vetämässä kahdessa kotimaisessa mp-kaupassa.Jostakin syystä ulkomaan kaupat sekä vastaavat viesteihin että toimittavat osia nopeammin.
Olen puuhannut enemmän 80-luvun yksipyttyisiä Yamahoja (XT, TT, SRX) ja niihin esim. Kedo on toiminut kiitettävästi.

Tarkoitin kommentilla ettei osu yleisten o-renkaiden standardimitat ihan kohdilleen.
Kuten tuli todettua, näiden 80-luvun Suzukien muotoilu on aina jotenkin viehättänyt.
Nyt on sitten eka Suzuki projektissa.Saapi nähdä montako ehtii tullaa lisää... Vaimon mukaan minun mopotouhuilla on tapana keulia.
Ainakin DR-malli olisi kiva. ehkä 250cc versio.

Antti

Tammikuu 02, 2021, 09:13:01 ap
Vastaus #80

Juho Mäki-Petäjä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Ellei löydy sopivaa niin sitten liimaamalla isommasta tai nauhasta sopiva.

https://eshop.tiivistekeskus.fi/fi/tuote/90084930/80646005000/or-nauha-2-40-mm-nbr70/23941415/1

https://www.ikh.fi/fi/o-rengasnauha-nbr70sh-2-50-orn25

Paljon on tullut tehtyä liimaamalla. Eihän siihen tosiaan tarvi kuin pikaliimaa ja tota halpaa nauhaa.
Olin 10vuotta maanrakennuskonehuoltajana niin siellä tuli usein laitettua liimattuja O-renkaita. Ja ihan korkeapainehydrauliikaan.

Tammikuu 02, 2021, 09:16:36 ap
Vastaus #81

Juho Mäki-Petäjä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mua kans tämän muotoilu viehätti ja tuo erikoinen alakate osui vielä silmään.

Itellä ei ole mitään kokemusta moottoripyöristä, mopoja lukuunotamatta. Nyt 40-kympin kriisissä ja pojan mopoiän tullessa iski himo ajopeliin jolla pääsisi mökille yms. Skootteri on ollut parina vuonna mutku ne on nii hitaita.
Tämä GS sattui Tori.fissä silmään niin piti hakee pois. Tällä kun voi ajaa soratielläkin kun ei ole varsinainen kyykky.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 02, 2021, 21:55:49 ip kirjoittanut Juho Mäki-Petäjä »