Kirjoittaja Aihe: Koronapeli  (Luettu 218280 kertaa)

Heinäkuu 30, 2021, 13:42:36 ip
Vastaus #810

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saattaapi olla myös niinkin että noiden markettien halpismaskien teho on tuon koronan leviämisen suhteen yhtä tehokas olipa se maski siinä vaihdekepissä tai käkättimen edessä? Paskapaperi oli pandemian alussa hyvä talismani. Halpismaski siinä vaihdekepissä ajaa saman asian kuin se 100 rullaa vessapaperia kaapissa.

Olematta minkään alan asiantuntija vaan ihan maalaispoika vaan niin maalaisjärjellä ajateltuna edelleen mikä tahansa kangas- tai paperimaski pysäyttää käyttäjänsä suusta ja nenästä lentävät roiskeet.
Sehän kai on edelleen laajamittaisen maskinkäytön prioriteetti yksi. Siis varjella muita omilta roiskeilta.

Sitten jos haluaa suojella myös itseään on käytettvä oikeita maskeja. Kirurgisia tai FFP2/KN95

Näyttää muuten rokotuspisteiden työntekijöillä olevan se ihan perus markettimallin
 "kirurginen" maski, jotka ovat laajasti kansalaisten käytössä.
Esimerkiksi oma työnantajani edellyttää kaikissa työtehtävissä, joissa kohdataan muita ihmisiä, käytettävän vähintäin kirurgista maskia ja mieluummin FFP2
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2021, 14:11:47 ip kirjoittanut Juha Pohjamo »

Heinäkuu 30, 2021, 14:26:43 ip
Vastaus #811

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Epävarmuutta niille, jotka aikoo ulkomaille matkailla.

Miula ois syyskuussa Italian reissu, mutta vielä on siihen varautuminen ollut todella vähäistä.
Ainoastaan matkakassa on on valmiina, mutta muut valmistelut on vielä tekemättä.

rimandate al 2022 le Giornate Mondiali Guzzi del Centenario
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Heinäkuu 30, 2021, 18:37:28 ip
Vastaus #812

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Saattaapi olla myös niinkin että noiden markettien halpismaskien teho on tuon koronan leviämisen suhteen yhtä tehokas olipa se maski siinä vaihdekepissä tai käkättimen edessä? Paskapaperi oli pandemian alussa hyvä talismani. Halpismaski siinä vaihdekepissä ajaa saman asian kuin se 100 rullaa vessapaperia kaapissa.

Olematta minkään alan asiantuntija vaan ihan maalaispoika vaan niin maalaisjärjellä ajateltuna edelleen mikä tahansa kangas- tai paperimaski pysäyttää käyttäjänsä suusta ja nenästä lentävät roiskeet.
Sehän kai on edelleen laajamittaisen maskinkäytön prioriteetti yksi. Siis varjella muita omilta roiskeilta.

Sitten jos haluaa suojella myös itseään on käytettvä oikeita maskeja. Kirurgisia tai FFP2/KN95

Näyttää muuten rokotuspisteiden työntekijöillä olevan se ihan perus markettimallin
 "kirurginen" maski, jotka ovat laajasti kansalaisten käytössä.
Esimerkiksi oma työnantajani edellyttää kaikissa työtehtävissä, joissa kohdataan muita ihmisiä, käytettävän vähintäin kirurgista maskia ja mieluummin FFP2
Jos tällä pandemialla onkin ekosysteemin ja luonnon takia jokin tarkoitus?
 Luonto ymmärtää itsensä ja ekosysteemin päälle paljon paremmin kuin me ihmiset vastaavasti ymmärretään tästä ekosysteemistä ja luonnosta.
Niin että enpä minä tiiä onko se maski lopulta niin tarpeellinen tässä kokonaiskuvassa?
Maskit taitaa olla vain ympäristöjäte ja bisnestuote?
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 30, 2021, 18:40:19 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Heinäkuu 30, 2021, 23:10:34 ip
Vastaus #813

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
 Luonto ymmärtää itsensä ja ekosysteemin päälle paljon paremmin kuin me ihmiset vastaavasti ymmärretään tästä ekosysteemistä ja luonnosta.
Niin että enpä minä tiiä onko se maski lopulta niin tarpeellinen tässä kokonaiskuvassa?

Sama pätee ilmeisesti kaikkien sairauksien ehkäisyn suhteen. Että antaa mennä vaan, omalla painollaan?

Heinäkuu 30, 2021, 23:59:19 ip
Vastaus #814

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Näin mulle opetettiin rippikoulussa, ja luulenpa että aenakii Hakkaraesen Teuvo hengenheimolaesineen on tästä koronapantemijasta ihan sammoo mieltä.  ;D

1)
Vitsaukset eivät ole Saatanan työtä, vaan Jumalan ja hänen enkeleidensä toimeenpanemia, ja
palvelevat Jumalan suunnitelmia.
2)Vitsaukset eivät ole suunnattu uskovia vastaan, ja Jumala varjelee omansa niidenkin keskellä.
3)Vitsausten päämääränä on osoittaa synnin todellisuus ja herättää ihmiset parannukseen. 
4)Vitsaukset eivät kuvaa kronologisesti etenevää maailman tuhoutumista eivätkä tyhjenny
yksittäisiin historiallisiin tapahtumiin (tsunami, tshernobyl, otsonikato tai jokin tietty sota), vaan
kuvaavat yleisluontoisesti sitä koko ihmiskuntaa ja luomakuntaa tuhoavaa synnin vaikutusta,
joka voimistuu voimistumistaan mitä lähemmäs Kristuksen toinen tulemus käy
-pena-

Heinäkuu 31, 2021, 04:54:30 ap
Vastaus #815

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Jos nuo asiat opetettiin rippikoulussa ni Eskeliin taitaa olla nuorempi mies ku minä. Tsernobylissä nimittäin ei ole mitään merkittävää tapahtunut ennen 1986 ennenkuin se voimala pamahti siellä kuin paskan liekki. Minä nimittäin olin jo tuossa vaiheessa järven toisella puolella opettelemassa tappamista ja muita sotilaallisia hyveitä varusmiehenä. Tsunami on nimittäin yleisnimi eikä voine vetää suoraan johtopäätöstä että viittaisi vuoden 2004 tapahtumaan. Joka tekisi taasen esimerkkihenkilöstämne vieläkin nuoremman.
Se tässä ijässä suattaa tuo muisti jo alakaa tehä tepposijjaan, ja muutenkaa mulla tuo aevotoeminta ei ou ennee sitä tassoo mitä se oli vielä ennen talavisottoo. ::)
Vuan en ou aenut, saman oun pannu merkille joehinkii toestennii kohalla, niilläkii on vuan aena se sama yhen kappaleen savikiekko levylaatasella, ja sitä ne jaksaa soettoo olipa kyse sitten mistä aeheesta tahhaasa. :-\
-pena-

Heinäkuu 31, 2021, 07:16:26 ap
Vastaus #816

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Sama pätee ilmeisesti kaikkien sairauksien ehkäisyn suhteen. Että antaa mennä vaan, omalla painollaan?
Ei se varmaan ihan niinkään ole että kaikki sairaudet pitäis antaa mennä omalla painollaan.
 Äiti luonto ja ekosysteemi on nyt vaan semmonen että se tekee tarvittavia korjauksia ja vitsauksia jos tietyt populaatiot kasvaa liian suureksi.
 Ihminen on nisäkäs jonka kanta on nyt aivan liian suuri ja tämä nisäkäs tuhoaa kaikkea ympäristöään melkoisella tahdilla, jättäen jälkeensä pelkkää kuollutta levää ja tuhotun ympäristön. Mm uusiutuvat luonnonvarat on jo tältä vuodelta käytetty per nuppi, ja nyt eletään vasta heinäkuun loppua. Niin että siksi kai saamme tasaisin väliajoin näitä vitsauksia.
 Jättäähän nämä pandemiat jälkeensä surullisia kohtaloita ja tarinoita, mutta minkä näille voi? Uutta ja pahempaa tulee vaan enenevissä määrin mitä enempi näitä vitsauksia koitetaan lääketieteen voimin torjua.

Eikä tämä mielipide sisällä minkäänlaista uskonnollista näkökantaa. Pelkkä toteamus, luonnon tavasta pitää omaa ekotasapainoaan yllä?

Heinäkuu 31, 2021, 07:37:27 ap
Vastaus #817

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Äiti luonto ja ekosysteemi on nyt vaan semmonen että se tekee tarvittavia korjauksia ja vitsauksia jos tietyt populaatiot kasvaa liian suureksi.
 Ihminen on nisäkäs jonka kanta on nyt aivan liian suuri ja tämä nisäkäs tuhoaa kaikkea ympäristöään melkoisella tahdilla, jättäen jälkeensä pelkkää kuollutta levää ja tuhotun ympäristön. Mm uusiutuvat luonnonvarat on jo tältä vuodelta käytetty per nuppi, ja nyt eletään vasta heinäkuun loppua. Niin että siksi kai saamme tasaisin väliajoin näitä vitsauksia.

Ja se, että suurempi osa kansasta makaa kuumeessa kotona tai sairaalassa pätkän elämästään auttaa korjaamaan tätä epätasapainoa?
Väestömäärään tällä pandemialla ei näytä olevan juurikaan vaikutusta ellei sitten jatkossa tule joku tappava variantti.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 31, 2021, 22:44:53 ip kirjoittanut Juha Pohjamo »

Elokuu 01, 2021, 13:30:40 ip
Vastaus #818

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka

Ja se, että suurempi osa kansasta makaa kuumeessa kotona tai sairaalassa pätkän elämästään auttaa korjaamaan tätä epätasapainoa?
Väestömäärään tällä pandemialla ei näytä olevan juurikaan vaikutusta ellei sitten jatkossa tule joku tappava variantti.

Uskallan melkein väittää että se variantti on tulossa.

Elokuu 02, 2021, 09:28:58 ap
Vastaus #819

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Sillain aika jännääki, että löytyy niin paljon vappaaehtosia rokottamattomia, jokka haluaa osallistua omalla pikku panoksellaan rokottamattomuustutkimukseen. Se on tärkiä tieto tieteelle, että miten nuo tulevaisuuen viirusmuttaatiot etenee minkäki porukan keskuuessa. Tieje kiittää.

Ja minä.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Elokuu 02, 2021, 12:15:18 ip
Vastaus #820

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sillain aika jännääki, että löytyy niin paljon vappaaehtosia rokottamattomia, jokka haluaa osallistua omalla pikku panoksellaan rokottamattomuustutkimukseen. Se on tärkiä tieto tieteelle, että miten nuo tulevaisuuen viirusmuttaatiot etenee minkäki porukan keskuuessa. Tieje kiittää.

Ja minä.
Jep, ja kun katsoo THL:n rokotusdataa niin edelleen painetaan ykköspiikkiä 50-60-70 vuotiaille. Siis ikäluokille, jotka halutessaa onlivat saaneet piikin jo kuukausia sitten.
Onko mieli muuttunt vai yksinkertaisesti vaan lopulta saatu aikaiseksi.

Elokuu 04, 2021, 16:38:52 ip
Vastaus #821

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Koska perustuslaki...

Opettajat vaativat tehosterokotuksen ennen koulujen alkua – ylilääkäri: Esteenä yhdenvertaisuus, yhtä ammattiryhmää ei voi suosia
https://yle.fi/uutiset/3-12043656

Elokuu 04, 2021, 21:19:48 ip
Vastaus #822

Juha Pohjamo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle on tullut tässä viime kuukausina sellainen fiilis, että perustuslaista on lähinnä harmia.

Elokuu 04, 2021, 22:55:43 ip
Vastaus #823

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Siitä minä olen niin mieltäni pahoittanut kun nykyään yksilön vapaus ja velvollisuudet menee koko yhteisön vapauksien ja velvollisuuksien edelle.

Eihän sillein tuu mitään että laumassa on enempi alfauroksia ja naaraita ko mutta sakkia. Jonkun pitäis johtaa ja viedä orkesteria,  näissä korona hommissakin.

Elokuu 05, 2021, 09:40:18 ap
Vastaus #824

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulle on tullut tässä viime kuukausina sellainen fiilis, että perustuslaista on lähinnä harmia.

Kenelle?