Kirjoittaja Aihe: Autokuuma  (Luettu 23528 kertaa)

Lokakuu 10, 2019, 17:50:55 ip
Luettu 23528 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä luulin ettei iske yli 60V, olin väärässä ja ostin Tyota Auris hastpakakin. 90 000 ajetun, iso kone 1,6 ja kuusi vaihdetta herkkuineen. Mun Mazda oli ihin OK mutta senpaino riittää veneen nostoon. No Madza oli hyvä, mutta ostin ny viimesen auton itselle. Mitämielttä raati on.

Lokakuu 10, 2019, 18:13:05 ip
Vastaus #1

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mielestäni Tyota Auris on yksi maailman hiljaisimmista autoista.
Se ei sano mitään, ei yhtään mitään...
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Lokakuu 10, 2019, 18:51:49 ip
Vastaus #2

Jaakko Latvanen

• Vieras
Poitsu oli taannoittain opinnäytetyönsä perässä toijotalla hetken aikaa viettämässä päiviä korjaamotiloissa.  Ei kuulemma ole nuo pröaset asentajien mielilaitteita, melkeinpä päinvastoin... mutta kait Eerolle onkin tarjottu kunnolla välirahaa, jos tuon oikean toijotan semmoseen vaihtaa?  Henkilöauto-tojotat on värittömiä, niinkuin Petri tuossa jo vihjasikin, mutta ne vain vievät perille, eivät mene rikki, ja säilyttävät vielä arvonsakin.  Jos en olisi köyhä ja pakotettu ostamaan kiinalaisia tai siltä suunnalta olevia autoja, ajaisin toijotalla.

Pröasesta vielä senverran, että itse riialiharrastuksen pakottamana muistaakseni seitsemän vuotta ja yli satatuhattakilometriä kyllä ajelin Fiat Scudolla, eikä siinäkään ollut kuin yksi hehkurele, mikä kerran esti lähdön, muulloin nöyrästi lähti ja vei perille.  Ohi sillä ei kyllä päässyt edes mopoautosta, kun ei niitä silloin vielä ollut.

jv

PS. Tuosta Eeron antamasta elämänohjeesta piti vielä sanoa, että sama ohje Henkalle; ei anneta periksi!

Lokakuu 11, 2019, 11:05:40 ap
Vastaus #3

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ollut jo jokusen vuoden kuumetta. Mutta taloudellinen tilanne jarruttelee. Tai jonkunmoisen ropposen pystyisi ostamaan, mutta sitten se olisi taas pois jostain muusta.
Viimeisin auto maksoi 900€ jolla on kuljettu 5 vuotta ja noin 120tkm. nyt olen suunnitellut pistäväni jopa nelinumeroisen summan kiinni

330 tai 530 bemari nelivetoisena jotenkin kummitellut mielessä. Dieseliä ajatellut, mutta sitäkin ehkä pitää vielä laskeskella, kumpi järkevämpi.

Lokakuu 11, 2019, 11:40:43 ap
Vastaus #4

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Niin tutulta kuulostaa  :)   Kun Mäntsälän Pörinöissä sanoin Pällille ( Sulopuisto ) että tämä Bonneville on varmaan viimeinen pyöräni, sanoi hän että siltä se nyt tuntuu mutta tilanteet elävät ! Parin vuoden päästä saatat katsella tilannetta toisenlaisin silmin .

BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Lokakuu 11, 2019, 13:17:38 ip
Vastaus #5

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulla on haaveena hankkija vanahoelle päeville vielä joskus nk. asuntoauto.
 Ja jos ahkerien eläkeläesten tulot kehittyy viimeaekaesta vauhtia, niin se on ehkä tuommonen mihin minulla suattaa olla mahiksija.   ::)

[ylläpito on poistanut liitteen]
-pena-

Lokakuu 11, 2019, 13:55:07 ip
Vastaus #6

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Älä mee ostaan tollasta,osta vaan sellanen vaatimaton,paitsi jos haluat oikein paljon kavereita ja juttuseuraa niin osta sitten vaan tollanen,taatusti saat selitellä ja jutella hankinnastasi.Tultasko me kateeliseki,no sempä näkee sitten.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Lokakuu 11, 2019, 14:02:00 ip
Vastaus #7

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tuosta Penan matkailu-hotellista tuli mieleen se Sisun ensimmäinen buldoggi-ohjaamoinen rekanveturi.  Sellaisella ulkomaille ajanut rahtari oli tuon tuosta saanut kavereilta kommentteja, että ihan nätti noin omatekoiseksi... menikö kauan tehdessä... eikö Suomesta voi ostaa valmiita jne.  Muistaako kuka vehjeksen?

jv

Lokakuu 11, 2019, 14:22:01 ip
Vastaus #8

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuosta Penan matkailu-hotellista tuli mieleen se Sisun ensimmäinen buldoggi-ohjaamoinen rekanveturi.  Sellaisella ulkomaille ajanut rahtari oli tuon tuosta saanut kavereilta kommentteja, että ihan nätti noin omatekoiseksi... menikö kauan tehdessä... eikö Suomesta voi ostaa valmiita jne.  Muistaako kuka vehjeksen?

jv

Wikipediasta lunttasin Se oli Sisun M-sarja, esitelty 1969, ja kori on pääasiassa niittaamalla koottu.

Lokakuu 11, 2019, 14:42:41 ip
Vastaus #9

Jaakko Latvanen

• Vieras
Just se.  SISU M162 - kutsumanimenä piireissä "niittikoppi-sisu".

jaakkovaakko
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2019, 14:56:02 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Lokakuu 11, 2019, 14:53:57 ip
Vastaus #10

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sen verran saivartelua, että ennen niittikoppia oli KB112

Lokakuu 11, 2019, 14:56:52 ip
Vastaus #11

Jaakko Latvanen

• Vieras
No perskutarallaa... kiitokset Pertti muistinvirkistämisestä; tuo malli oli unehtunnu kokonaan miun päästä!

jv

PS.  Olikos noissa jo Gummins ja Fulleri, entäs niittikopissa?  Ois niin maantaivaan mahtava harrasteajoneuvo, mutta vuoden päästä tullee 70 mittariin ja oon aikonu luopuu ainakin iso-Eestä, kun tarvis sen jälkeen kahen vuoden välein sen uusimisrosessin... eikä sen puoleen oo ainakaan viimiseen 25 vuoteen sitä iso-Eetä taijettu kertaakaan käyttää.
« Viimeksi muokattu: Lokakuu 11, 2019, 15:01:34 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Lokakuu 11, 2019, 15:24:23 ip
Vastaus #12

Osmo Leikko

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No perskutarallaa... kiitokset Pertti muistinvirkistämisestä; tuo malli oli unehtunnu kokonaan miun päästä!

jv

PS.  Olikos noissa jo Gummins ja Fulleri, entäs niittikopissa?  Ois niin maantaivaan mahtava harrasteajoneuvo, mutta vuoden päästä tullee 70 mittariin ja oon aikonu luopuu ainakin iso-Eestä, kun tarvis sen jälkeen kahen vuoden välein sen uusimisrosessin... eikä sen puoleen oo ainakaan viimiseen 25 vuoteen sitä iso-Eetä taijettu kertaakaan käyttää.

Sisu M-sarjaa valmistettiin Leylandin, Rolls-Roycen ja Cumminsin dieselmoottoreilla. Voimansiirtona oli synkronoimaton Fuller-manuaalivaihteisto, josta oli valittavana kaksi versiota: 13 vaihdetta eteen ja kaksi taakse tai 14 vaihdetta eteen ja kolme taakse.
Meidän tulee olla todella kiinnostuneita tulevaisuudesta, koska joudumme
viettämään siellä loppuelämämme.

Lokakuu 11, 2019, 15:48:45 ip
Vastaus #13

Leo Eiranen

• Vieras

Taitaa se C ja D:kin mennä kahden vuoden uusinnalla. Näin ainakin pari vuotta sitten mulle sanottiin, ja annoin ne pois, kunhan A ja B säilyy viiden vuoden jaksolla.

Lokakuu 11, 2019, 16:45:24 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä mulla tulee ikä ja terveys vastaan, kuhan korjaavat tuon Toyotan niin mun viiminen auto se on.