Kirjoittaja Aihe: että ärsyttää  (Luettu 27035 kertaa)

Heinäkuu 29, 2019, 06:17:10 ap
Vastaus #15

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sanopa yks ihminen mun hondaa moottoripotkulaudaksi en tiennyt pitäiskö itkeä vai nauraa.

Heinäkuu 29, 2019, 07:10:50 ap
Vastaus #16

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mä olin keväällä spyderilla huoltikan baarilla ja siinä pihalla terassilla olin kahveella ja yx puolituttu tuli työkaverinsa kanssa ja menivät sinne sisälle ja mennessään tokas että siinä ollaan taas elimenjatkeella liikkeellä johon minä takasin että ja näin sanoo kateellinen,hyvä asia oli että siinä oli kymmenkunta muutakin tuttua.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Heinäkuu 29, 2019, 11:46:53 ap
Vastaus #17

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotkut naisihmiset sanoo Jawaa söpöksi tai ihanaksi  ::) "Mun miehellä on harrikka mut sullon tommonen ihana"  ???

Mopokin istuis paremmin vuosikerta-tsekkirautaan. Vai liekö naisilla söpö ja ihana yleisnimitys kaikelle maailman parhaalle. Voi se olla ihan yleiskohteliaisuuskin riippumatta siitä näyttääkö kohde hienolta tai ei. Tai ne käyttää söpöä ja ihanaa kaikesta lapsellisesta ja säälittävästä. Otapa niistä selvää....

Heinäkuu 29, 2019, 12:14:29 ip
Vastaus #18

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jotkut naisihmiset sanoo Jawaa söpöksi tai ihanaksi  ::) "Mun miehellä on harrikka mut sullon tommonen ihana"  ???

Mopokin istuis paremmin vuosikerta-tsekkirautaan. Vai liekö naisilla söpö ja ihana yleisnimitys kaikelle maailman parhaalle. Voi se olla ihan yleiskohteliaisuuskin riippumatta siitä näyttääkö kohde hienolta tai ei. Tai ne käyttää söpöä ja ihanaa kaikesta lapsellisesta ja säälittävästä. Otapa niistä selvää....
Nykyään sanat on saaneet ihan uusia merkityksiä, kuten söpökin.
Eniten minua hirvittää, kun jopa valtion puheradiossa jokin on esimerkiksi hirveän kaunis!
Tai hieveän söpö.
Hirveä on minun käsityskyvyn mukaan kauhean synonyymi.

Heinäkuu 29, 2019, 15:58:59 ip
Vastaus #19

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen tottunut siihen että moottoripolkupyörä ( vanhentunut nimitys ) on MOPO . Kun tulin Bonnevillellä töihin, sanoi naiskollega että tulit konepyörällä; se oli osuva nimitys. 
Oikeastaan MOPOa ja moottoripyörää voisi nykyään nimittää konepyöriksi kun osaa poljetaan vain käyntiin.

Kari 

BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Heinäkuu 29, 2019, 16:53:54 ip
Vastaus #20

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mopo on aina mopo. Se ei ole koskaan pärrä tai prätkä.
Konepyöräksi ehkä voisi sitä kutsua,jos haluaa-sehän
olikin alkujaan moottoripolkupyörä. Meinasivat jopa alkuun
nimetä sen nopsoksi.

Moottoripyörä (olipa iso tai pieni)-voi mielestäni aina olla pärrä,prätkä,motukka
tai konepyörä. Mutta ei mopo.

Kevytmoottoripyörä on kevatri-vaan ei mielestäni oikein prätkä eikä motukka. Mutta haarakiilaksikin sitä
sopii kutsua.Mutta ei mopoksi.

Omia moottoripyöriäni kutsun miksi haluan-mutta en mopoiksi. Joskus kutsun jopu jotain
yksilöä "helvetin romuläjäksi" tai "paskakasaksi"...tai jonain toisena päivänä toisin...Silloin
kun oikein makiasti pelaavat.

juuu...t Markku

Heinäkuu 29, 2019, 17:04:34 ip
Vastaus #21

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vaan tartunpa tuohon termiin "jätkä".

Se oli aikoinaan ihan kunnianimi metsäpuolen duunarille-miespuoliselle.

Mutta se on ainakin omaa ärsytyskynnystäni kuormittanut,
jo jotain naista kutsutaan "kunnon jätkäksi". Toki ymmärrän,mitä
silloin tarkoitetaan. Mutta...kun nainen ei ole jätkä. Jätkällä tulee olla munat-
ihan integroidut semmoiset. Eikä pelkästään nautintaoikeuden kautta haltuun
saatuja munia...

Naista voidaankin oikeimmin kutsua vaikkapa kunnon pimuksi tai kunnon ladyksi...
tai jotain semmoista. Mutta-ei kunnon jätkäksi. Ei edes näinä tasa-arvon hapattamina aikoina.

Mielipiteestäni saa ärsyyntyä ihan vapaasti.

t. Markku

Heinäkuu 29, 2019, 19:53:52 ip
Vastaus #22

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kellä missäkinkohtaa ärsytys-kynnys ylittyy.

Kyllä Suomen kieltä pitää käyttää ja ymmärtää.
 Jos puhutaan vaikka yleiskielessä sanasta  -jätkä-, niin alun perin se lienee ammattiryhmä vähän sieltä laitapuolelta.
 Hyvä jätkä, tai paska jätkä, ihan miten vaan.
 Itse puhun kaveripiiristä (pieni, ellei olematon  :-[) jätkinä, tarkoittamatta mitään sen kummempaa.

"Mopo" on mulla yleissanana, kattaen kaikki 2-pyöräiset, tehoista, kuutioista tms. riippumatta.
 Onhan ne nyt virastokielenä mopedeita, moottoripyöriä ja jopa kevytmoottoripyöriä, jos niin haluaa ilmaista, mutta mitäpä tuota.

Mopo mikä mopo, ei kannata suuttua, mutta saa toki jos siltä tuntuu.   (käyttöpyöränä mm. Suzuki GSX 1400 "mopo")
Jaa, ja minä kun luulin että on mopoja, harrikoita, gold wingejä, apinahenkareita, rapa-mopoja, ja sitten niitä lähes rapa-mopoja, eli gessu-mopoja? Sitten vielä ne muut mettätönkimet, eli riialit ja ynnä monttupäristimet.
 Tunturi on mopedi, ja muut on vaan tallin täytettä?

Heinäkuu 29, 2019, 20:11:02 ip
Vastaus #23

PenttiXS2jammuDanbom

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mopo on aina mopo. Se ei ole koskaan pärrä tai prätkä.
Konepyöräksi ehkä voisi sitä kutsua,jos haluaa-sehän
olikin alkujaan moottoripolkupyörä. Meinasivat jopa alkuun
nimetä sen nopsoksi.

Moottoripyörä (olipa iso tai pieni)-voi mielestäni aina olla pärrä,prätkä,motukka
tai konepyörä. Mutta ei mopo.

Kevytmoottoripyörä on kevatri-vaan ei mielestäni oikein prätkä eikä motukka. Mutta haarakiilaksikin sitä
sopii kutsua.Mutta ei mopoksi.

Omia moottoripyöriäni kutsun miksi haluan-mutta en mopoiksi. Joskus kutsun jopu jotain
yksilöä "helvetin romuläjäksi" tai "paskakasaksi"...tai jonain toisena päivänä toisin...Silloin
kun oikein makiasti pelaavat.

juuu...t Markku

Ei lisättävää, tää on just näin.

Heinäkuu 29, 2019, 20:33:42 ip
Vastaus #24

velipuukka

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Komppaan, paitsi en piikkiä kutsuisi konepyöräksi. Ymmärrän kyllä logiikan, mutta historialliset syyt painavat liikaa.

Heinäkuu 30, 2019, 23:01:00 ip
Vastaus #25

Pekka Koivu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 8930
Mielentilasta riippuen menen mopolla, pärrällä, prätkällä tai jopa moottoripyörällä, konepyörälläkin joskus. Ja aina on alla joku allekirjoituksen vehkeistä, eikä ärsytä yhtään ;)
Ei kai tämä niin vakavaa ole
Honda VF1000F2: "Hillittyä charmia" TM 15/1985
Honda V65 Sabre: "A great,big bike" Cycle World 05/1984
Aprilia RST1000 Futura 2001

Heinäkuu 31, 2019, 08:17:54 ap
Vastaus #26

jussi koskinen

• Vieras
 "Ei kai tämä niin vakavaa ole"
Kyllä se  vakavaa on ollut, koska on oikein pitänyt   luoda oma Mopo-luokka … ei kelvannut moottoripyörä … Mopo-luokka on ollut käytössä jo vuosikymmenet, ei mikään uusi asia.
 Mutta meneehän nuo monet muutkin käsitteet sekaisin, edes ammattilaisina itseään pitävät eivät aina tiedä, onko moottoripyörän moottori asennettu pitkittäin vain poikittain.
Itselläni, kun ei ole mopoa, niin ajelen motolla tai skopalla.  8)

Heinäkuu 31, 2019, 08:30:29 ap
Vastaus #27

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täälläpäin metsäkonetta-siis vissiin kaatokonetta- sanotaan motoksi.

t. Markku

Heinäkuu 31, 2019, 08:38:06 ap
Vastaus #28

Ismo Hakamäki

• Vieras
Oon pitänyt itseäni friikkinä moottoripyörien suhteen, tai ainakin vakavasti ottavana/otettavana, mutta kun lukee tätä treadia  sisäistää homman ja huomaankin olevani ihan hiutale näissä hommissa :o

Heinäkuu 31, 2019, 08:43:14 ap
Vastaus #29

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Ei minun pyörissä ainakaan konetta ole. Höyryvetureissa ja laivoissa on kone. Mullon kaikissa Moottoripyörissä (huom iso alkukirjain) Moottori (huom. iso alkukirjain) ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”