Kuulemma näissä idän ihmeissä ei välttämättä epävirallisen tai virallisen näköistä runkonumeroa edes löydy eikä käytäntö ole mitenkään standardi sielläkään ilmansunnalla eli joissain mallisarjan yksilöissä numeroita löytyy ja joissain ei mutta niiden paikatkin vaihtelevat kertovat moisten harrastajat.
Ratkaisu on hommata vaikkapa jostain raadosta moinen virallisen oloinen numerolätkä ryssänkirjaimien kera,investoida netistä tyhjä läpyskä jostain edes lähes samantyyppisestä ,stanssata itse sopivan oloisia numeroita runkoon ja syy miksi näin tyhmiä puhun on se ettei moinen värkki nykyajan EU viranomaisia vähempää voi kiinnostaa koska tietävät ettei tässä mitään ison rahan veronkiertopyydystä olla rekisteröimässä ja kunhan nyt jonkinmoinen identiteetti löytyy josta papereihin moinen numero
kopiodaan eikä kovin mieluusti tuhlata paljon kallista työaikaa moiseen niin kaikki on hyvin tyytyväisiä,kiitos ja näkemiin.
Ajat on kovasti muuttuneet ja kukaan nykyajan katsastuskonttori halua hankaloittaa ja kyykyttää entisaikojen tyyliin saati innostu ruveta kaivamaan/soittelemaan arkistoista historiallisia paperidokumentteja ellei sähköinen tietokanta niitä sylje ulos salamannopeasti.
Vaihda konttoria jos tihkaisee,onhan noita ja asiakaspalveluakin monista jo löytyy.
Esimerkiksi minun SZ(Riga) mopossani ei mitään runkonumeroita ole ikään ollutkaan ja viralliseksi identiteetiksi kelpasi oikein mainiosti runkoputken niitattu läpyskä,hauska juttu on että niitäkin löytyy Ebaysta uusia tyhjiä kuten niin moneen muuhunkin vehkeeseen kunhan niittejä kotoa löytyy tai stanssata itse omin pikku kätösin runkoon jotkut passelit numerot.
Yksi vaihtoehto on toki jättää IC tallin tai olohuoneen koristeeksi,laittaa kiertoon eteenpäin ,ajaa salaa mökkiteillä tai se lopullinen ratkaisu kun rupaa tympimään koko värkki kilvettömänä:hyötykäyttöasema
Kansantansseihin meno IC kyydillä ja kansallispuku päällä vie jalat alta paikalliselta Tatjanalta jos niinkuin poikamies