Kirjoittaja Aihe: Ajaminen kerrostaloyhtiön pihalla  (Luettu 8329 kertaa)

Kesäkuu 09, 2018, 10:56:09 ap
Luettu 8329 kertaa

Kai Kivekäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löytyisiköhän täältä jotain lait ja säädökset hyvin tuntevaa? Olen pohtinut seuraavaa seikkaa.

Asun omistamassani kämpässä kerrostaloyhtiössä Tampereen keskustassa. Mulla on pyörät taloyhtiöltä vuokraamassani autotallissa. Motocross-pyörät eivät ole rekisterissä, mutta niillä on liikennevakuutus.

Joskus tulee tarve hieman koekäyttää ja/tai kokeilla pyöriä. Kadulle niillä ei ole tietenkään asiaa. Mutta rikonko minä jotain lakia jos ajan crossipyörällä pari kierrosta talon pihassa? Tarkoitus ei ole kohaltaa tai aiheuttaa yletöntä häiriötä, mutta ei viitsisi aina roudata romujaan jonnekin montulle vain kokeillakseen lähteekö ne käyntiin...

Kerrostaloasumisessa keskellä kaupunkia on hyötynsä ja haittansa. Classic-kisapyörien kanssa touhuamiseen asumismuoto ei ole kyllä ihan optimaalinen...
YCS 1 '67
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88
897 SPW
897 Long Track

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Kesäkuu 09, 2018, 13:16:09 ip
Vastaus #1

Jaakko Latvanen

• Vieras
Laista ja määräyksistä en tiijä mittään.

Miulla on ollu tuo sama ongelma esissä.  60-luvulla ja 70-luvun alussa, parikymppisenä; vuorotöissä käyvät ihmiset ympäristössä ei tykänneet miun testiajoista.  Nyt ei oo ko katulaillinen ja lähes äänetön peli ja omakotitalossa asun, mutta trialpyörääkään en pihassa käyttänyt, kun sellanen oli ja kerrostalossa asuin.  Vaikka vaihoin siihen turhankin usseesti vaimentajan villat, eli katuäänet siinä vaan oli.  Mutta toisaalta ne miun trialit oli melko uusia, eli ei niitä tarvinu kotona testailla lähteekö käyntiin vai ei.

Just lähti naapuritalossa kylässä ollut pariskunta jollain japanilaisella harrikan olosella pyörällä.  Se piti laittaa melkein kymmeneks minuutiks itekseen käyntiin, enneko voi lähteä; meijän rouva jo kerkes purpottamaan... Ei kyllä miunkaan kaaliin mahu, miks kadulla ajettavasta pyörästä pittää äänenvaimentajat mäkkeen heittää?

Ymmärrän kyllä pulman veteraanirossin kanssa, mutta kyllä ite vain ääritapauksessa päräyttäsin pihassa käyntiin, ja sillokin vain sekunneiks.  Jos ajaa pitää, menisin montulle.  Siis nyt, kohta seitenkymppisenä, en voi kieltää etteikö oo tullut toisinkin toimituks nuorempana.

muisteli taas jaakkovaakko

Kesäkuu 09, 2018, 16:43:29 ip
Vastaus #2

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Löytyisiköhän täältä jotain lait ja säädökset hyvin tuntevaa? Olen pohtinut seuraavaa seikkaa.

Asun omistamassani kämpässä kerrostaloyhtiössä Tampereen keskustassa. Mulla on pyörät taloyhtiöltä vuokraamassani autotallissa. Motocross-pyörät eivät ole rekisterissä, mutta niillä on liikennevakuutus.

Joskus tulee tarve hieman koekäyttää ja/tai kokeilla pyöriä. Kadulle niillä ei ole tietenkään asiaa. Mutta rikonko minä jotain lakia jos ajan crossipyörällä pari kierrosta talon pihassa? Tarkoitus ei ole kohaltaa tai aiheuttaa yletöntä häiriötä, mutta ei viitsisi aina roudata romujaan jonnekin montulle vain kokeillakseen lähteekö ne käyntiin...

Kerrostaloasumisessa keskellä kaupunkia on hyötynsä ja haittansa. Classic-kisapyörien kanssa touhuamiseen asumismuoto ei ole kyllä ihan optimaalinen...

Käsittääkseni lain puolesta ei ongelmaa kunhan oot selvinpäin. Mutta!

Taloyhtiön säännöt. Sieltä yleensä löytyy ohjeistus muita häiritsevästä toiminnasta tai käyttäytymisestä. Valitettavaa on ettet voi itse päättää häiritseekö tuo naapuria, naapuri päättää itse mikä sitä häiritsee. Hallituksen puheenjohtaja tai isännöitsijä antaa kyllä tulkinta apua sääntöihin. Ole oma-aloitteinen. Ota noihin yhteyttä ja kerro että tällanen satunnainen tarve joskus jne. ja hae niitten hyväksyntä. Periaatteessa mikään ei kiellä ajamasta moottoriajoneuvoa tallista ja takaisin sinne. Oli rekisterissä tai ei. Se on vai periaate.
Ole varovainen ettei mene homma hankalaksi. Talli on autotalli, siellä ei saa tehdä sitä mitä kaikki pyöriemme kanssa touhutaan. Siellä ei saa ruuvata ja korjata vehjeksiämme. Se ei ole harrastetila, niin älytöntä kuin onkin. Älä asettele noitten mainittujen kanssa nappeja vastakkain. Kun joku sinne soittaa palotarkastajan niin puuha loppui siihen. Tai jos asiasta valitetaan hallitukselle niin niitten on toiminta kiellettävä.

Ole siis enemmän huolissasi siitä että saat askartelupajaa pitää luvattomassa paikassa. Siksi kannattaa taloyhtiön kukkahattutäditkin pitää hiljaisina. Autotalli on vain auton säilyttämiseen tarkoitettu tila jossa saa pitää auton lisäksi toiset renkaat ja max 20 litraa polttoainetta turvallisessa astiassa. Jollei taloyhtiön säännöissä ole asetettu tiukempaa rajaa. Rakennuksessa toki voidaan määrittää uudelleen tilan käyttötarkoitus, esim autotallista harrastetilaksi... älä lähe siihen.

Toisinsanoen. Ole hiljaa, koeta pitää kaikki tyytyväisenä. Muussa tapauksessa häviäjä olet sinä.

Taloyhtiöitten hallituksissa kun oon touhunnut niin tulee mielenkiintoisia asioita vastaan. Viimeisimmät oli esim se että autoja on tontin nurkalla pesty 30 vuotta. No, oon sanonu että jos peset niin älä jumalauta sitä ääneen sano. Ollaan pohjavesialueella ja meillä ei ole öljynerotuskaivoja tai mitään. Jos siis pest niin ole ihan hiljaa, minä en tiedä luvattomasta käytöksestä yhtään mitään. Jos tietäisin olisi velvollisuuteni se kieltää. Jos jotain sattuisi niin kenen on vastuu? Hallituksen joka on antanut luvan pesuun. Eli jos lupaa kysyt pesuun niin ei, se nyt vaan eikäy. Jäljistä päätellen joku siellä pesee mutta en halua tietää.

Rivitalomme jotkut osakkaat kiipeilee katoilla putsaamassa räystäskourujaan. Olen sanonut yhtiökokouksessa että sinne ei mennä. Meillä ei ole hyväksyttyjä turvavarusteita tohon hommaan. Jos tämän jälkeen joku menee niin menee omalla vastuullaan. Ja on mentävä minulta tietämättä, minä laitan silmät kiinni. Jos hallitus antaisi luvan kiipeillä, olisi vastuu turvajärjestelyistä hallituksen jäsenillä henk koht.

Edit
Ihan oikeesti vaaran paikka. Meet tällasesta tarpeesta kertomaan hallitukselle ja toteaa ettei pyöriä saa ruuvailla auton säilytystilassa...
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 09, 2018, 17:13:22 ip kirjoittanut Kari Rautiainen »

Kesäkuu 09, 2018, 19:20:33 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla oli Rautsi kaksi tyhjää tallia lähistöllä, ruorsalaisia niin kuin kaikki. Sanoin että säilytyn Hondaa enkä lutraa pensan kanssa, bonuksena lupasin että klo 21.00 poistumme ja luomme lumet tallin edestä. Bonuksena oli mun Dopperin vahtipalvelut, ei kelvannut. Tallit on vieläkin tyhjinä, nyt Tunturille paikkaa etsin, siskon tallissa se on. Liian pitkä hakea, myyn pois.

Kesäkuu 09, 2018, 20:14:38 ip
Vastaus #4

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Mulla oli Rautsi kaksi tyhjää tallia lähistöllä, ruorsalaisia niin kuin kaikki. Sanoin että säilytyn Hondaa enkä lutraa pensan kanssa, bonuksena lupasin että klo 21.00 poistumme ja luomme lumet tallin edestä. Bonuksena oli mun Dopperin vahtipalvelut, ei kelvannut. Tallit on vieläkin tyhjinä, nyt Tunturille paikkaa etsin, siskon tallissa se on. Liian pitkä hakea, myyn pois.

Minkäslainen tunturi ?

Kesäkuu 09, 2018, 22:09:39 ip
Vastaus #5

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Eikös laki sanele suoraan, että rekisteröimättömillä crossi pyörällä ei ajeta kuin suljetulla alueella. Joten taloyhtiön pihalla niillä ei saa ajaa. Jos vielä ilman kypärää, kilvettömällä 2 tahti crossilla ajaa, soittaa joku kyllä poliisin nykyään helposti.
Kilvellisellä laillisella kulkupelillä kyllä saa ajaa talliin ja pois, ei sitä mikään taloyhtiö pysty kieltämään.
Mulla on ollut talleja vuokralla ainakin 25 vuotta, lähes jokainen kerrostalossa.
Nyt on 3 lämmintä tallia, jokainen eri kiinteistössä ja kerrostalossa.
Jos tallissa ei hitsaa, rälläköi, maalaa tai käytä kompura melua ei juuri tule. Ovet kiinni voi ropata autoa tai pyörää, ei siitä kenellekään tarvitse kertoa eikä tilitystä tehdä.
Naapuri voi valittaa mistä haluaa, mutta ei se päätä mikä häiritsee, vessaa saa vetää yöllä ja suihkussa käydä myös, toiset on vuorotöissä, siitä ei häätöä tule. Päivällä kuuluu koiran haukuntaa ja lasten itkua, normaaleja elämisen ääniä.
Olen myös istunut oman taloyhtiön hallituksessa.
Paloviranomainen puuttuu kyllä jos siellä tallissa on tynnyreittäin bensaa.
Isompi ongelma on tallit joissa on varastoituna huonekaluja, vaatteita lattiasta kattoon.
Niitä siellä ei saa säilyttää. Tallia ei saa käyttää varastona. Siitä on kysyneet myös välitys firmat kun olen tallia kysellyt.

Puhu sinä, mää pitelen hevosta. Kun tarpeeksi sekottaa asioita niin selviähän ne.
Kai, käytä omaa järkeä kun suodatat näitä vastauksia.

Kesäkuu 09, 2018, 23:26:56 ip
Vastaus #6

Jaakko Latvanen

• Vieras
Niiko jo aikasemmin kirjotin, lakia en sillä lailla tunne.  Eli jatkossa kirjottamani on olettamista; oikokoot ketkä tietää, ja suhtautukkoot varauksella muut.

Miun ymmärryksen mukkaan rekisteröintipakko, kuten valot, vilkut, äänenvaimentimet ynnä muut tilpehöörit sisältyy tieliikennelakiin.  Ja tieliikennelaki on voimassa tiellä.  Kerrostalon piha ei ole tie.

Vakuutusvelvollisuus on moottoriajoneuvolla muuallakin kuin tiellä.  Moottoriajoneuvolla, jossa ei ole liikennevakuutusta, saa ajaa vain suljetulle alueella.  Tämä siksi, että voidaan aiheuttaa vahinkoa toisille, ja sitä varten on oltava vakuutus, siis vastuuvakuutuksen tapainen, kuten liikennevakuutus onkin.  Suljettu alue on suljettu alue - jos sinne on pääsy, se ei ole suljettu alue.  Hallissa, lukittujen ovien takana, saa ajaa ilman liikennevakuutusta, muualla ei.

Maastoliikenne on rajattu taas niin, että siihen tarvitaan aina maan omistajan lupa.  Nyt en tiedä, onko tuo kerrostalon piha-alue vastaava, eli on oltava alueen omistajan lupa?  Tuskin minkään kerrostalon piha-alueelle on erikseen haettava lupaa, kun sinne autoilla ajetaan?

Kerrostalojen autotallien käyttötarkoitus lienee taloyhtiön oma asia.  Yhtiöjärjestykseen kirjoitettu aika usein.  Ja aika usein rajattu vain säilytykseen, ei rakenteluun tai muuhun harrastukseen.  Käytäntö kulkee varmasti monessa tapauksessa - kuten Johan omalta kohdaltaan kertoi - niin, että jos ei aiheuta häiriötä, ei siihen kukaan puutu. Puuttumiseen on monen kohdalla riittänyt tosin liuottimien tai bensan haju; todellinen tai oletettu.  Rauzin ohjeisiin kannattaa siis paneutua; ei kannata kaivaa verta nenästään, sillä jos asioita nostetaan tapetille, on suurella todennäköisyydellä häviäjän paidassa.

Aika monessa isommassa kaupungissa on ilmestynyt tarjolle joko vuokrattavia tai osakkeina ostettavia harrastetiloja.  Useasti vielä sellaisilla teollisuusalueilla, joissa voisi olla mahdollista pienet testiajotkin.  Vakavalle harrastajalle, joka asuu keskellä kaupunkia, yksi varteenotettava vaihtoehto.  On lähdettävä erikseen kotoa sinne, mutta vastapainoksi nimenomaan siihen käyttöön tehdyt tilat.

- hämmensi soppaa mistään mitään tietämättä jv

PS.  Ei se aina ihan yksinkertaista ole omakotiasujallekaan - lupa on saatava, ainakin jos vain puolet nimellisesti omistaa!  Tiedättehän viherpiiperryksen pääperiaatteen:  Kaikki turha on kielletty.  Turhaa on kaikki, mitä muut tekevät, tarpeellista on se, mitä viherpipertäjät tekevät...

Kesäkuu 10, 2018, 08:10:44 ap
Vastaus #7

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Jaakko kirjoitti taas viisaita sanoja. Ei noissa taloyhtiöissä kannata ihan uhallaan alkaa hämmentämään, varsinkaan niitten pärisevien vekottimien kanssa. Itselläni sen verran kokemusta niiltä ajoilta, kun vielä asuin aikanaan kerrostalossa ja harrasteajokki oli tallissa. Taloyhtiön pj olis halunnut vuokrata minun talliosakkeen itselleen, ja minä en taas ollut halukas vuokraamaan kun kesäauto oli siellä säilytyksessä. Niillä kaksi käyttöautoa ja yksi ulkopaikka, meillä myös kaksi käyttöautoa ja yksi ulko p-paikka ja se talliosake. Koitti keksiä jos jonkinlaista veruketta siihen että miksi sitä volovoa ei voisi säilyttää siellä tallissa. Niinku tulipalon vaara, jos ja kun siinähän voi olla bensaa tankissa, (ihan niinku muut talliin ajajat tyhjentäis bensatankin ennen talliin menoa iltaisin, tai laskisi öljyt pois?) ???
En minä jaksanut oikein käestää mitenkään niihin juttuihin, varsinkaan kun siellä tallissa ei tehty oikein mitään isompaa ropaushommaa. Vähän vaan semmosta yleistä renkaan potkintaa. Siis lähinnä vain säilytyspaikka autolle joka ei ollut pariin vuoteen ajossa.

Se nyt on vaan niin että kun näissä as oy yhtiöissä joku saa päähänsä alkaa näistä harrastevekottimista juputtaan, niin eihän siitä tule järkevää loppua millään muulla kuin etsimällä sen harrastetallin jostain semmoisesta paikasta missä ne ei häiritse muita. Ihan joka taloyhtiöstä löytyy niitä ihmisiä mitä tuommoiset asiat häiritsee aivan ylipääsemättömästi. Ei semmoista pulinavapaata taloyhtiötä ole varmaan olemassakaan?
 Eli kannattaa etsiä jostain harrastetilasta se harrasteajokin paikka, jos asuu taloyhtiöissä. Ja eihän se pulinan aihe siihen lopu, se vain siirtyy seuraavaan vakavaan "epäkohtaan".

Kesäkuu 10, 2018, 08:31:15 ap
Vastaus #8

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sen verran olen itsekkin kerrostaloissa asunut,että on huomattu,
että kaikissa niissä asuu porukkaa,joiden eläämän tarkoitus on
sotkeutua muiden asukkaiden asioihin ja pyrkiä vaikeuttamaan kaikkea.

Ajoneuvot ovat juuri yksi mihin puututaan-ja sitten puututaan kaikkeen muuhunkin.

t. Markku

Kesäkuu 10, 2018, 11:32:46 ap
Vastaus #9

juha p salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
moro Kai
Mansen Masinisteilla on kerhotilat Mikkolantiellä,rakentelu paikka 50 ja kerhon takapihalla helppo päräytellä
laitonta varmaan? ilman kilpiä
tyjiä rakentelupaikkoja on jos tälläinen ratkaisu kiinnostaa,plussana saa epämääräisen joukon toisia rakentelijoita

Kesäkuu 10, 2018, 12:34:30 ip
Vastaus #10

Kai Kivekäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitoksia kommenteista. Säädökset autotallissa touhuamisesta, romujen säilyttämisestä, liikennevakuutuksista, suljetuista alueista jne. ovat ennestään tuttuja mulle. Tältä osin ei epäselvyyttä. Kuin ei myöskään siitä kuinka tärkeää on naapurisovun säilyttäminen :D

Ainoa askarruttava seikka oli tosiaan tuo, että jos ajan metrinkin crossipyörällä pihassa ja poliisipartio sattuu juuri sillä hetkellä maisemiin ja havaitsee touhuni, niin voiko mulle tulla jotain sanktioita?

Mansen Masinistien tilat on tiedossa, ja kerhoonkin on tullut liityttyä. Useamman kerran on ollut mielessä vuokrata rakentelutila sieltä. Ehkä sekin päivä pian koittaa ;).

YCS 1 '67
MC1B '75
KX125 '74
KX250 '79
YZ125 '88
897 SPW
897 Long Track

https://www.facebook.com/dirtbikepunk/

Kesäkuu 10, 2018, 12:49:06 ip
Vastaus #11

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kiitoksia kommenteista. Säädökset autotallissa touhuamisesta, romujen säilyttämisestä, liikennevakuutuksista, suljetuista alueista jne. ovat ennestään tuttuja mulle. Tältä osin ei epäselvyyttä. Kuin ei myöskään siitä kuinka tärkeää on naapurisovun säilyttäminen :D

Ainoa askarruttava seikka oli tosiaan tuo, että jos ajan metrinkin crossipyörällä pihassa ja poliisipartio sattuu juuri sillä hetkellä maisemiin ja havaitsee touhuni, niin voiko mulle tulla jotain sanktioita?

Mansen Masinistien tilat on tiedossa, ja kerhoonkin on tullut liityttyä. Useamman kerran on ollut mielessä vuokrata rakentelutila sieltä. Ehkä sekin päivä pian koittaa ;).

Piha on yksityisalue. Siinä mielessä saat ajaa ilman että poliisilla sanomista. Maaseutu on täynnä vanhoja raktoreita jotka ei ole ikinä kilvissä ollut. Ja aika harva päältäajettava ruohonleikkurikaan rekisteröity. Tai mönkkärit joilla ajellaan vaan omilla mailla.

Mutta vielä tohon tallipuoleen, rakennusluvassa on määritelty tilan käyttötarkoitus. Homma lähtee siitä. Älä siis joudu sen eteen että mitäs täällä tallissa tehdään.

https://www.is.fi/autot/art-2000000824127.html

Edit:
Jos haluasi käyttää tilaa siihen mihin sitä käyttää, tarvitaan rakennuslupaan muutos tallista korjaamoksi tai harrastetilaksi. Lupaa ei hae yksittäinen osakas vaan taloyhtiö.

Seinät ja katto EI30-paloluokitellut (tuplat kipsilevyt seiniin ja kattoon), kaksi 12 kg:n sammutinta (tai 1x12 kg + 2 x 6 kg) ja sammutuspeite. Palotarkastaja käy katsomassa ja hyväksymässä muutoksen tulityötilaksi, sitten ilmoitus vakuutusyhtiöön käyttötarkoituksen muutoksesta. Saattaa olla taistelu , että saa sellaisen vakuutuksen joka oikeasti korvaakin jotakin. Nuo palorakenteet kannattaa selvittää oman kunnan rakennusvalvonnasta, niissäkin kun on aikamoisia tulkintaeroja. Yleensä autotallia ei saa muutettua korjaamo-nimikkeelle, rakennusvalvonnasta pitää yrittää saada selville, että muuttuuko nimike jos autotalli muutetaan korjaamotilaksi (autopaja, verstas, harrastetila). Korjaamolle ei yleensä saa lupaa, koska se edellyttäisi liiketoimintaa ja teollisuustonttia (kaavoitetulla kerrostalo tai omakotitaloalueella ei varmasti onnistu, kaava-alueen ulkopuolelle voi onnistua). Kaava-alueella saattaa olla muutenkin nihkeää autotallin muutos tulityötilaksi.

Jos siellä korjataan autoja ja tehdään tulitöitä, siellä ei saa säilyttää autoa eikä juuri mitään muutakaan

Sääntö-Suomi toimii näin. Ihan hullua hommaa siis.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 10, 2018, 13:16:26 ip kirjoittanut Kari Rautiainen »

Kesäkuu 11, 2018, 08:28:48 ap
Vastaus #12

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Joopa joo, sitten on vielä se ympäristöasia sekä mahdollisesti tallissa olevaa viemäriä eli lattiakaivoa.
Sinne kaivoon on asennettava öljynerotuskaivot jotka sitten tuovatkin mukanaan vuotuiset loka-autohommelit jne. erottimessa oleva öljy tms. ongelmajäte ei saa mennä yleiseen viemärijärjestelmään.
Samat syyt pihan sade- hulevesikaivoista puuttuvat öljyn erotuskaivot, niiden puute estää autojen pihalla pesemisen.
PS. koskee myös omakotiasujaa.

Omakotitalon pihalla saa pestä autuansa ihan niinku tykkää ja veet saa valuttaa sinne minne ne sattuu menemään.

Uusiin talleihin pittää toki laittaa ölijynerotuskaivo, mutta ei sitäkään tarvihe lisätä vanahaan talliin, jos sitä ei oo vaajittu rakentamisen aikaan.
Kahden pytyn loukussa.

Kesäkuu 11, 2018, 10:42:27 ap
Vastaus #13

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Omakotitalon pihalla saa pestä autuansa ihan niinku tykkää ja veet saa valuttaa sinne minne ne sattuu menemään.

Onkohan se ihan noinkaan?

https://www.iltalehti.fi/autouutiset/201804162200880974_oa.shtml

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Kesäkuu 11, 2018, 11:44:54 ap
Vastaus #14

Jani Kaasalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Autotalli, jossa on kiellettyä korjata ajoneuvoja on yhtä hämmentävä keksintö kuin kumisaappaat, joissa ei ole varsia ja jotka ovat täynnä pieniä pyöreitä reikiä: Molemmista on pilalla tuotteen tärkein ominaisuus, mutta ilmeisesti molemmille silti on kysyntää kun niitä kerran tehdään.
VARAOSIA MYYTÄVÄNÄ: www.janikaasalainen.fi
Lisää varaosia myytävänä: https://www.huuto.net/haku?seller_id=1218281&status=N