Kirjoittaja Aihe: Olin tänä aamuna ostanut 5 kpl matkalippuja Deutsche Bahnille, tietämättäni...  (Luettu 6339 kertaa)

Huhtikuu 06, 2018, 19:07:30 ip
Luettu 6339 kertaa

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Aloin päivällä laskiuja makselemaan nettipankilla, ja hokasin että tilitä oli kadonnut liki 900 € edellispäivän saldoon verrattuna, mutta mitään summaan liityviä tapahtumia ei tilillä näkynyt, käyttämäni pankki sattuu olemaan miltei nurkan takana, niin menin sinne kysymään asiasta, virkailija katteli koneeltaan ja sanoi että sinun tiltäsi on tänä aamuna maksettu Visa-kortin tietoja hyväksi käyttäen 5 kpl matkalippuja saksalaiseen junaan
Kortti kuoletettiin ja uusi tilattiin saman tien, tein jo rikosilmoituksenkin, ja selvityksen pankille, nyt sitten ootellaan rahoja takaisiin...

En tiedä mistä ovat tiedot napanneet, ilmeisesti jonkun nettiostoksen yhteydessä ? Niitä kun salattuja ja salaamattomia yhteyksiä käytössä, ja niistä salaamattomista se titojen kalastelu on mahdollista..

Nyt kyllä hiukan ...tuttaa, se täytyy myöntää  >:(
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Huhtikuu 06, 2018, 19:39:46 ip
Vastaus #1

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Kyllähän tuommonen ainaki suunnattomasti harmittaa.

Jos liität luottokortin paypal-tiliin ja varmistat homman sillä, että laitat verkkopankissa verkko-ostojen
turvarajan 0€, niin on aika vaikia ostella lippuja jatkossa. Vaatiihan se sen, että ennen ostoksia muuttaa turvarajan sopivaksi ja maksaa paypallilla, mutta mun mielestä paypal on palijo sujuvampi, ku luottokortti.
Kahden pytyn loukussa.

Huhtikuu 06, 2018, 20:05:02 ip
Vastaus #2

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Heips!

Onpa erikoista. Katsoin DB Bahn maksujärjestelmää ja ei se ihan pelkällä kortilla onnistu. Credit Card: Pay securely with the proven with verification code method or with 3D-Secure.

Katso
https://www.bahn.de/en/view/booking-information/booking/credit-card.shtml?dbkanal_007=L04_S02_D002_KIN0061_NAVIGATION-LINKS-KREDITKARTE_LZ01
BSA "Buzy Beeza"

Huhtikuu 06, 2018, 21:25:52 ip
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Lainaus
Heips!

Onpa erikoista. Katsoin DB Bahn maksujärjestelmää ja ei se ihan pelkällä kortilla onnistu. Credit Card: Pay securely with the proven with verification code method or with 3D-Secure.

Katso
https://www.bahn.de/en/view/booking-information/booking/credit-card.shtml?dbkanal_007=L04_S02_D002_KIN0061_NAVIGATION-LINKS-KREDITKARTE_LZ01

Minun tillillä näkyy nyt ne 5 lippuostosta lipunnumeroineen, ja maksun saaja on DB-Bahn, minun kortin numero sekä arkistointitunnukset siellä on myös, kyllä ne ketaleet vain ovat minun kortilla lippuja ostelleet, ei kai siinä voi sanoa kuin että Gute Fahrt    >:( >:( >:(

Soitin myös DB,n asiakaspalveluun saksaan, mutta eihän ne siellä mitään voi tehdä, se on Polizein hommia sano virkailija-

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2018, 06:47:44 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Huhtikuu 07, 2018, 07:57:49 ap
Vastaus #4

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Aika kallis on lippu Saksan baanalla!

Jos 5 lippua=900e .

t. Markku

Huhtikuu 07, 2018, 09:03:28 ap
Vastaus #5

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minun pankillani on sellainen ”harmittava” lisätoiminto luottokortissa, että se kysyy hyvn usein pankkivarmennuksen numeroa tekstiviestinä. Nyt tuntuu, ettei se olekaan turha toiminto.

Huhtikuu 07, 2018, 13:36:18 ip
Vastaus #6

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Viimevuonna oli joku ostanut lontoolaisesta tavaratalosta vaatteita, maksu oli tehty minun Visa-kortilla, kortin kuoletus ja rikosilmoitus.
Muutaman kuukauden vei kunnes raha maksettiin tililleni, edelleen se kuoletettu Visa-Creditkortti kummittelee Nettipankkini sivustoilla, se poistuu kunhan korttiin merkitty voimassoloaika täyttyy, tässä tapauksessa 2/2020.
Tärkeää on tarkkailla suhteellisen pieniä "omituisia" ostoksia, jos niitä ei huomaa saattaa vähäisten ostoksien kokonaissumma nousta huomattavaksi.
Edes nosto- ostorajat eivät välttämättä pelasta koska juuri pienehköt tehdyt ostot tai verkkotilaukset ovat tyypillisiä. Maarajaus eli jos et matkusta esimerkiksi Afrikkaan voit rajata sen käyttökielto alueeksi, verkko-ostoksiin maarajauskaan ei vaikuta, ikävä kyllä.
Juu. Minulla on yksi master card jota käytän harvoin joihinkin netti ostoksiin. Satuin kerran kurkkaamaan ihan sattumalta sen kortin tapahtumia. 5-10 taalan ostoja n. 700€ edestä. Parissa päivässä.
 Luulen että ne on saanut alkunsa pojan play stationin kautta kun latasin ja maksoin jonkun ladattavan pelin sillä koneella ja kortilla. Ajoittui just siihen.
 Kortin kuoletus, ja uusi kortti.

Huhtikuu 07, 2018, 15:32:12 ip
Vastaus #7

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Aika kallis on lippu Saksan baanalla!

Jos 5 lippua=900e .

t. Markku

Tuossapa ne ostokset ovat, siitä vielä puuttuu yksi 122 euron suuruinen, sen pankki sai stopattua, ei tuosta maksun saajastakaan taida niin varmaa tietoa tuossa olla, ei mahda olla Deutsche Bahn se oikeea saaja, no pankki sen kyllä selvittää

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 07, 2018, 16:46:52 ip
Vastaus #8

Timo Salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei korttia välttämättä ole tarvinnut käyttää nettimaksamisessa. Kyllä kortti on voitu kopioida esim hotellin tms maksupäätteeltä. Yleensä odottavat jonkin aikaa ennenkuin ottavat käyttöön. Jos samoihin aikoihin on maksuja maantieteellisesti kaukana toisistaan, niin valvonta voi havaita paremmin., Olin itse samana päivänä Lappeenrannassa ja Alabamassa....

Huhtikuu 07, 2018, 17:28:26 ip
Vastaus #9

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei korttia välttämättä ole tarvinnut käyttää nettimaksamisessa. Kyllä kortti on voitu kopioida esim hotellin tms maksupäätteeltä. Yleensä odottavat jonkin aikaa ennenkuin ottavat käyttöön. Jos samoihin aikoihin on maksuja maantieteellisesti kaukana toisistaan, niin valvonta voi havaita paremmin., Olin itse samana päivänä Lappeenrannassa ja Alabamassa....
Joo, tuo kortin valvonta seuraa eri paikassa tapahtuvia maksuja ja mikäli ne ovat etäällä toisistaan lyhyen aikavälin sisällä, kortti blokataan.
Itse olin kerran työmatkalla Kiinassa ja seuraavalla viikolla Saksassa: hotellia maksaessani respa sanoi, että kortti on blokattu ja heille tuli kehoitus takavarikoida korttini.😳
Samalla soi puhelimeni ja korttiyhtiö kysyi, olenko Saksassa.
Sitten kortti vapautettiin heti ja maksu hoitui.
Asia selvisi ja lisäsi luottamustani ko luottokorttiyhtiöön.
Toki on myös muistutus siitä, että pitää olla varamaksuväline mukana (minulla oli privaatti kortti hätävärana).
😋

Huhtikuu 07, 2018, 17:54:40 ip
Vastaus #10

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Enpäs ollut ainoa... Tuossa alla olevassa linkissä olevan tekstin mukaan jollekin USA,ssa on käynyt sama juttu vuosi sitten ( Sama maksun saaja), ja kyseessä on hänen pankkinsa mukaan hyvin tunnettu petos.

Mietin vain että miksi ja miten se huijari saa tai voi jatkaa ...... 

P.S Tämä internetti on hyväkin juttu, sillä voi yrittää ratkoa niitä ongelmia mitä se aiheuttaa  :police:

https://www.complaintsboard.com/complaints/db-bahn-a-nr-where-did-they-get-my-credit-card-info-c623266.html

« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2018, 17:57:35 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Huhtikuu 07, 2018, 18:25:49 ip
Vastaus #11

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mahtaakohan siellä irakinpakolaiset tulla junalla Suomea kohti ja "maakunta maksaa"

Huhtikuu 07, 2018, 18:37:10 ip
Vastaus #12

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Mahtaakohan siellä irakinpakolaiset tulla junalla Suomea kohti ja "maakunta maksaa"

Jostain syystä sama muljahti mieleen kun kuulin mitä kortilla mahdollisesti on ostettu.... Saattaa ne ihmissalakuljettajat rahoittaa logistiikkaansa konstilla jos toisellakin.

Netin syövereistä luin että ensimmäinen tällainen DB BAHN A-NR korttihuijaus on raportoitu heinäkuussa 2014.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 07, 2018, 18:41:03 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Huhtikuu 08, 2018, 06:50:54 ap
Vastaus #13

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Kyllä taas tuntuu,että olen saanut vähemmän
kuin muut kun ei ole tuota visa-korttia ollenkaan.  ???

t. Markku