Kirjoittaja Aihe: OSY suihkun hana  (Luettu 5352 kertaa)

Tammikuu 11, 2018, 12:09:14 ip
Luettu 5352 kertaa

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers
propleemana että ei tule kuin kuumaa,justiin pystyy pikaisesti suihkussa käymään.oikealla olevasta säätimestä ei tapahdu mitään.kääntyy kyllä kuumalle tai kylmälle.
mitä tälle voisi tehdä? ja mitä tuolla päällä olevat olevat talttapää meisselillä käännettävät hahlot tarkoittaa?
käyttöohjetta tms ei netistä löydy,ja uutta en lähde työttömän budjetilla ostamaan.
kuvan kaappasin netistä,omani ei ole noin likainen.... :-[ :-[
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2018, 21:51:08 ip kirjoittanut heikki fors »

Tammikuu 11, 2018, 14:19:44 ip
Vastaus #1

Pertti Rintamaki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos en aivan väärin muista, se kuori on kiinni niillä hahloruuveilla. Ensin nupit irti, sitten kuori pois ja sen jälkeen pääsee käsiksi termostaattiin.
Voi kokeilla putsausta, mutta ei ole kovin pitkäikäinen korjaus.
Biltemassa edullisia ja toimivia sekoittajia
http://www.biltema.fi/fi/Rakentaminen/LVI/Kylpyhuone/Hana/Termostaattisekoittaja-2000017357/

Tammikuu 11, 2018, 15:05:33 ip
Vastaus #2

Kalevi Helenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
no toi termari on tosi vanha. varaosia ei varmaan saa enää mistään mutta mulla olis oraksen termari käytetty tosin, nouto hinnalla kunnossa oleva hana on mulla himassa Hharjussa  vantaalla p 0407027939

Tammikuu 11, 2018, 17:30:32 ip
Vastaus #3

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ota siitä lämmönsäätönupin päästä se tulppa pois ja ruuvi auki, sen alla on muistaakseni 17mm avaimella aukeava kara ja pitkä messinki akseli jonka päässä on termostaatti.Noi isot ruuvit siinä päällä on kuuman ja kylmän veden sihdit,Meillä on samanlainen käytössä ja sitä pitää kerran vuodessa sepittää saman vian takia.

Tammikuu 11, 2018, 18:45:02 ip
Vastaus #4

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
On muuten painava hana, taitaa olla umpi messinkiä.
Mulla on tuollainen hyllyssä, joka muistaakseni ihan toimivana poistettiin ehkä 7-8 vuotta sitten.
Kerran pääsi tais päästä jäätymään, kun tuli plotti kylkeen, mutta ei vaikuttanut toimintaan.

Jos tarvetta, saa noutaa tai pk kuluja vastaan lähetän.

Silloin, kun sauna osasto oli työn alla, monella kaverilla oli sekoileva termostaatti suihkuhana. Pistin käytetyn yksiotehanan ja on pärjätty ja toimii.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 11, 2018, 18:49:36 ip kirjoittanut Mika Törne »

Tammikuu 11, 2018, 19:27:51 ip
Vastaus #5

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noissa on kaiketi ns. vahapallo termostaatti, ei oikein pitkäikäinen ja säätönopeudeltaan hidas.Yleensä vanhemmiten tapahtuu niin,että suihkun vesi pikkuhiljaa viilenee suihkua otettaessa, sitähän kyllä voi säädöstä korjata, mutta mikä termari se sellanen on, mitä pitää suihkun aikana veivata niinkuin ennenvanhaan kun oli erilliset kylmä ja kuumahanat

Tammikuu 11, 2018, 20:50:22 ip
Vastaus #6

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vahapallo siellä on sisällä,Minä olen kerännyt kaikki tuon mallin hanat talteen kun termarin saa toimimaan niin hana vuotaa niitäkin on kahta eri mallia.

Tammikuu 12, 2018, 07:31:19 ap
Vastaus #7

hannu Lahtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • BMWMZGUZZI
Se vahatermarin liikuttama säätömäntä sielä on jumissa. Saa ihan toimivan vehkeen kun purkaa sieltä pään kautta kaikki kamat pois sisältä ja putsaa hyvin kaikki hapettumat pois ja kasaan pannessa voitelee osat hyvin o-rengasrasvalla.
HANE

Tammikuu 13, 2018, 09:56:17 ap
Vastaus #8

heikki fors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • mc bloodsuckers
homma ratkesi,sain kaverilta ilmaiseksi ehjän hanan.pitääköhän tuo vanha nakkaa kierrätykseen vai kelpaisiko jollekkin?
postikulujen hinnalla ...