Kirjoittaja Aihe: Sähköavusteinen polkupyörä  (Luettu 6647 kertaa)

Tammikuu 10, 2018, 12:07:08 ip
Luettu 6647 kertaa

Jorma Siivola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko sähköavusteisia polkupyöriä konepyöräilijöillä? Itse ajattelin laittaa sähköläskipyörän, jossa on 250w boschin moottori, akku 500 wh, renkaat 26 x 4,8. Max avustusnopeus 25 km/h. JS

Tammikuu 10, 2018, 12:22:48 ip
Vastaus #1

Jaakko Latvanen

• Vieras
Oon ja aatellu jo monta vuotta, mutta jääny aattelun tasolle toistaseksi.  Miun ihannepeli ois Riese&Müllerin Charger GX Rohloffin lootalla ja kahella akulla, etutarakalla ja postipyörän keltasena... pitäs vaan ens myyvä auto tai kamerakalusto, että riittäs fyrkka. Tai jos tasapuolisuuven nimissä pitäs rouvallekkii laittaa (vaikka kyllä sille vähä halvempiki malli välttäs...), ni molemmat.

Eikä noita Riese&Müllereitä ees Suomeen kukkaan tuo.

Tuommonen:  https://www.r-m.de/en-dk/e-bike/charger-gx/

jaakkovaakko

Tammikuu 10, 2018, 13:58:40 ip
Vastaus #2

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Mulle kelpais vähän vaatimattomampikin,jotain tällaista olen kaavaiilut    https://www.lidl.de/de/adore-pedelec-e-bike-herren-cityrad-28-adore-versailles-schwarz/p219808   ,näistä kun itse en oikein mitään tiedä ja miustaakseni Saksan Lidlin verkkokauppa ei toimita Suomeen nii pitäisi keksiä että kuinka sen tänne saisi tai että jos kotomaasta saisi edes lähelle samaan hintaan vastaavia.

Meille tänne valmistuu parast aikaa kevyen liikentaan väylä niin vähän sitä silmällä pitäen olen harkinnut sähköpyörää.

Jos jollakulla on hyviä vinkkejä pyöristä niin mielellään saa ehdottaa.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Tammikuu 10, 2018, 14:07:11 ip
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mahtaisiko se tulppaanirekka tuoda paluukuormassa?

t. Markku

Tammikuu 10, 2018, 17:40:28 ip
Vastaus #4

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Minulla on semmonen XXL,stä ostettu takavetoinen ja tarakka-akullinen sähkäri, maksoi tarjouksessa 599 € pari vuotta sitten ja hyvin tuo pelittää, 30v / 8 AH,n akku riittää kelistä ja avustustehosta riippuen 30-50 km,n matkalle kesäkelillä, talvella en ole kokeillut.

Mukava sillä on ajella ja ylämäet menee kuin leikiten, ja tuossa on vapaakytkin napamoottorissa, joten jos akku loppuu niin se on suht kevyt poljettava siltikin, ei tosin ole kertaakaan nin käynyt, ilmeisesti kotikaupungin kirkontorni on aina ollut näkösällä ......  :P

Sähköpyöränä läskäri on minusta hiukka hassu, kun niissä leveissä ja pehmeissä kummeissa on kai kova vierintävastus, johonka se se sähkön antama potku sitten hukkuu ja tietty matkan kustannuksella, eikö sen sähkärin pitäs olla mahdollisimman kevyesti rullaava ?  Jos siis maantiellä ajelee.....
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2018, 17:43:30 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 10, 2018, 17:52:04 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Olkoon mitä merkkiä tahansa sen pitää olla semmoinen jossa pienen muovin palasen vaihto kaasukahvaan poistaa sen pakollisin polkemisen, jos näet poliisit niin voit malliksi polkea tyhjää. Moneen akut kalliita mutta kuoret auki ja akkukaupasta pari geeliakkua halvalla ja taas menee pari vuotta. Ostaisin heti mutta ku on tuo skode jolla kesäinen liikunta sujuu pienellä hiilijalan jäljellä.

Tammikuu 10, 2018, 18:09:02 ip
Vastaus #6

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Sähköpyöränä läskäri on minusta hiukka hassu, kun niissä leveissä ja pehmeissä kummeissa on kai kova vierintävastus, johonka se se sähkön antama potku sitten hukkuu...

Onkohan niissä oikiasti kova vierintävastus? Samalla rengaspaineella leviässä renkaassa on pienempi vierintävastus, ku kapiassa.

Sähköpyörästä oon kyllä aatellu, että ennen en osta, ku on fyysinen pakko.
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 10, 2018, 18:14:11 ip kirjoittanut Ossi Viita-aho »
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 10, 2018, 18:18:07 ip
Vastaus #7

Harri Lamminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En kiistä sähköpyörän mukanaan tuomaa lisämukavuutta etenkin mäkisessä maastossa, mutta muistakaa myöskin että jaloissa on ihmisen suurimmat lihakset. Pyöräily rasittaa pääosin juuri niitä ja toimii siten erittäin hyvänä verenkierron kiihdyttäjänä ihmisen suurimmissa lihasryhmissä - luonnollisesti vain kohtuullisella rasituksella.
bmw /6 - debian - µP

Tammikuu 10, 2018, 18:28:35 ip
Vastaus #8

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Sähköpyöränä läskäri on minusta hiukka hassu, kun niissä leveissä ja pehmeissä kummeissa on kai kova vierintävastus, johonka se se sähkön antama potku sitten hukkuu...

Onkohan niissä oikiasti kova vierintävastus? Samalla rengaspaineella leviässä renkaassa on pienempi vierintävastus, ku kapiassa.

Sähköpyörästä oon kyllä aatellu, että ennen en osta, ku on fyysinen pakko.

onhan se läskillä ajo kun kivirekiä perässään vetäs, verrattuna laiharattaiseen.

Tammikuu 10, 2018, 18:51:50 ip
Vastaus #9

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No kun sähkömoottori vie sua max 25Km/t niin polje vähän lisää vauhtia ja lepää ja nauti välillä, kyllä leviät kummit on ehdottomat ainakin meilläpäin ku on soratietä ja ne kapiat kummit puhkeaa. Mullahan oli apumoottori fillari ja kumit aina puhki, rupes pinnat tuleen vanteesta läpi niin pantiin uudet vanteet ja leviämmät kummit. En olis hävittänyt mutta ku jalka ei nouse tangon yli. Vaimon vois saada kesällä kulkemaan töissä (5Km) jopomallisella sähköpyörällä johon askartelis kunnon korin jotta ruuat ja mun kaljat tulis kaupasta kotiin, pyörävajassa olis lataustökkeli ja toki töissä.

Tammikuu 10, 2018, 18:54:14 ip
Vastaus #10

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
onhan se läskillä ajo kun kivirekiä perässään vetäs, verrattuna laiharattaiseen.

Riippuu niin palijo pyörästä ja erityisesti renkaista. Hyvät renkaat rullaavat ja en nyt tarkoita kapeita, vaan hyviä. Harvempi vaan niitä ostaa, kö niihin saa laittaa toista sattaa rahulata ja läskiin varmaan pariki sattaa. Myös sisukumi vaikuttaa palijo rullaavuuteen.
Kahden pytyn loukussa.

Tammikuu 10, 2018, 20:07:34 ip
Vastaus #11

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Mulla on nyt 3. ja 4. sähköavusteinen käytössä. KTM-Bosch hybridi kesällä ja kambotza-kiina-keskimoottori-läski talvella. Molemmissa paperilla 250W, arvatkaapa huomaako ajossa tehoeroa? Tuon läskipyörän kasasin ite, ei tullut huono hintaansa nähden, mutta  mielestäni ei hyvää peruspyörää saa uutena alle 2 tonnin eikä läskiä alle 3. Ei Suomesta eikä Saksasta.

Tammikuu 10, 2018, 20:39:57 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuhan et kysy läskipyörien hintaa saat hyvät, tee kuten minä eli kunnon kauppaat ja esittelet itsesi kun olet sanonut hyvää päivää ostan hyvät renkaat. Niitä sitten ei mätänetistä saa, meillä on vain yksi hyvä kauppa.

Tammikuu 11, 2018, 08:46:13 ap
Vastaus #13

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Paikalla

Tammikuu 11, 2018, 08:58:00 ap
Vastaus #14

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

Riippuu niin palijo pyörästä ja erityisesti renkaista. Hyvät renkaat rullaavat ja en nyt tarkoita kapeita, vaan hyviä. Harvempi vaan niitä ostaa, kö niihin saa laittaa toista sattaa rahulata ja läskiin varmaan pariki sattaa. Myös sisukumi vaikuttaa palijo rullaavuuteen.

Renkaat ne eniten vaikuttaa,  omaani laitoin Vittoriat heti uutena,  ne ovat sieltä parhaasta päästä kohtuuhintaisissa kummeissa,  ei sitä ajan kanssa ladattua sähköä kannata hölövätä kitkaan.