Kirjoittaja Aihe: Ilmalämpöpumppu  (Luettu 5274 kertaa)

Joulukuu 13, 2017, 08:45:48 ap
Luettu 5274 kertaa

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!

No jo taas pikkusen koittelee ihmisen lasta.

Ei paljoa,mutta hiukkasen. Tuo kapine tuolla
ulkoseinällä jäätää. Eli ei enää suorita sulatustoimintaa.

Nyt juuri parhaillaan taas pakkosulatan jäähdytydstoiminnolla sitä ulkomöykkyä...

Kylmäaine tarkastettiin toissa viikolla-se oli puolessa,mutta nyt sitä
on oikea määrä.  Vaan ei sulata ei...

Pumpun kalikan olen resetoinut ja myös ottanut
virrat pois tunniksi koko systeemistä. Kyllä lämmintä sisälle lykkää,mutta jonkun ajan päästä on taas
ulkoyksikön kennot  kauniissa jääkuoressa.Eikä ole huurretta vaan ihan jäätä.

Sulatuskaapeli hoitaa erillisellä termostaatilla kyllä pohjan sulatuksen.

On tuo laitos jo 5 vuotta pelannut...mutta. Onko ainoa vaihtoehto uusia koko värkki.
Ei sinne ohjelmiin kai itse käsiksi pääse millään? Onko siinä sisäyksikössä jokin resetointi myös?

Mikä olisi mielestänne edullinen ja talvella toimiva pumppu...hankintahinta luokkaa
+/- 1000e ?  Kylmälaitefirman asentaja löytyy kyllä omasta takaa tuolta sukulaisista.
Eli asennuspuoli pelaa kyllä...

Merkkejä/malleja haetaan siis-tai sitten konsti,millä sulatusohjelma lähtee wörkkimään.
Nykyinen peli on Haier HSU-09H03/R2 (DB)

???

t. Markku

Joulukuu 13, 2017, 09:24:06 ap
Vastaus #1

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...ja kuvaa sisäyksiköstä. Tuo vasemman puolen
punainen lamppu palaa nykyään koko ajan-ei
se ennen niin tehnyt.

t. Markku

[ylläpito on poistanut liitteen]

Joulukuu 13, 2017, 09:51:58 ap
Vastaus #2

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Talossa hönkii kymmenettä vuotta pikku panasonic eli E9 malli, pari vuotta on jo pitänyt kylmäaineet tarkistaa mutta taas jäi tekemättä, toimii kuitenkin ok.
Tallissa taas ultimaten iso Pro13 malli kolmatta vuotta ilman ongelmia.
Vanhemmilla mitsun pumppu hönkinyt yli 10 vuotta ongelmitta.

Tunturi ss -80 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Joulukuu 13, 2017, 10:00:30 ap
Vastaus #3

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No juu-toisessa osoitteessa on panasonikki ollut jo vuodesta 2003...
eikä ole aineita lisäilty-eikä jäädä.

Näytti olevan tarjouksessa Panasonic CE9 PKE Nordic hintaan 899 e.. (ilman asennusta)

ja sitten QE9 PKE...suunnilleen samaan hintaan...Mitähän eroa noissakin lienee?

Eräs tuttuni vannoi Mitsun FH25 nimiin-on jo hiukkasen kalliimpi laite.Vaan onko siinä
tarvittava lämmityskaapelointi vakiona aina? Joku LVI-ukko mainitsi,että vain hänen
maahantuomissaan laitteissa on se talvitoiminta-jolloin ulkoyksikössä pitää lukea FH25H...?

Vaan piruako noista maallikko ymmärtää-muuta kuin että
kompressorin lämmitys ja sulanapitokaapeli pitää olla-no tuossa ensimmäisessä
vaihtoehdossa sanottiin niiden olevan.

Ja jos tilaa jostain-eipä noita kirjaimia pääse oikein syynäämään etukäteen.

t. Markku

Joulukuu 13, 2017, 12:03:30 ip
Vastaus #4

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Laitoin s-postia.

Joulukuu 13, 2017, 14:36:25 ip
Vastaus #5

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
mulla rupeaa olemaan samaa tautia, kun markun koneessa, panasonic

Joulukuu 13, 2017, 15:10:39 ip
Vastaus #6

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kaverilla yli kymmenen vuotta ollut panasonic ja itellä viis-kuus vuotta. Pelaa ok. Olisi saanut olla vaan pykälää tehokkaampi. 1500€ asennuksineen.
Pana tai mitsu, niin ei varmaan kovin pieleen mene.

Utimate ei mulla kauan pelannut, mutta monilla on ihan ok pelannut.

Joulukuu 13, 2017, 15:25:07 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla Toshiba invertteri peli ja se punanen lamppu kans syttyi, soitin huoltomiehet katsomaan ku ajattelin että nesteet on taas karannu kuten viimeksi ja sisäyksikkö jäätyi jolloin ropelli raapi jäätä. Käytän vain viilennykseen ja lämmityksen vaativaa veden poistoa ei edes asennettu, no vettä sieltäkin partsille tuli. Litkua oli jopa kuulemma vähän liikaakin, edelliset vuoti haljenneesta liittimestä, sisäyksikön suodattimen putsaan kerran kesään ja se metallihässäkkä jonka sais panna pesukoneeseen on aina kuin uusi. Ukot tutki ja sitten kysyivät onko mulla vanhaa hammasharjaa, johan ny toki ja ulkoyksikön kenno oli vilttiintynyt ja puhdistivat sen. Ohjekirjassa mainitaan vain sisäyksikön puhdistus, joku reset nappula sielä on ja puhdistuksen jälkeen toimi taas hyvin eikä punanen varoitus valo ole palanut.

Tällä meinaan et vikoja on monen moisia, niin kävin vilkaisemassa ulkoyksikköä niin Daisekai siinä lukee. Ei tullut mieleen että parvekkeen katoksen alla tulis likaa kun pelkkää metsää on vain eikä katupölyä yms. Rehtejä miehiä ku seinäjoelta asti tulivat korjaamaan alle satkulla. Itse tiedän nyt mitä tarkistan ennen huoltoon soittoa ja sen resetin varmaan löydän itsekki.

Joulukuu 13, 2017, 17:15:32 ip
Vastaus #8

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Miula on kohta 15 vuotta hurissut seinällä Panasonicin ilmalämpöpumppu ja asennuksen jälkeen sitä ei ole ammattimiehen tarvinnut nykiä.

Sen verran katselin sisäyksikön sisuskaluja, että perusteellinen pesu ja vahaus olisi ajankohtainen.
Propellipötkylä on tasaisen rasvamaisen massan peitossa ja samaa mössöä on myös kennoissa.
Taita aolla parempi, että ammattilainen tekee puhdituksen ja mie oon katseluoppilaana vieressä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Joulukuu 14, 2017, 12:04:15 ip
Vastaus #9

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Seuraava kokeiltu konsti on kun
törkkäsin sitä sisäyksikössä olevaa testinappulaa.

Sammu kaikki toiminta heti-myös kaukosäätimestä.

Mutta heräsi henkiin kun käynnistin taas laitteen.

Nyt istun ja lähinnä puristelen munia ja seuraan,mitä
seuraavaksi tapahtuu- ulkoyksikön
kennon pinnoilla.

t. Markku

Joulukuu 14, 2017, 14:50:00 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla se propelli juttu lähtee ilman työkaluja irti ja tiskiaineella voi pestä, sielä jokin ilman puhdistin vielä sähköinen ja se putsaa itsensä kun masiinan sammuttaa. Pari tuntia palaa cleanin valo, meillä koira talous ja ostin kunnon ilmanpuhdistimen tohon lattialle. Sielä on imuroitavaa mutta kun märkä koira haisee niin Toshiban kaukosäätimellä Pure näppäintä painaa niin haju häipyy vartissa, on tämä tekniikka vaan ihmeellistä. Serkulla kotitallissa se halvin Ultimate ja itse asennettiin ja toimii, sehän rämähtää käyntii mutta eipä tuo haittaa kun tasohöylä/sirkkeli pitää ääntä. Melko halvalla lämmittää 60 neliötä kun hänen isä tulee tekemään puutöitä.