Ja Lauri on ollut montako kertaa luotsiveneen kyydissä, mun elämä on niin rikas että olen saanut olla useasti. Pahan kelin aikaan ajettiin ns. Vaasan majakoille asti, minähän olin tietty koko matkan luotsiveneessä liiveissä ja vielä turvavyöllä kiinni paikallani. Ne ei ollut pahoja kelejä mutta kyllä tuuli, takaisin tullessa pantiin naru valjaisiin kiinni ja pääsi kannelle. Ukot sanoi ettei pojalle parta kasva josei sitä suolavedellä huuhdella, tunsinhan mä että selästä piti iso voimakas käsi turvaköyden lisäksi. No olen saanut ajaakki kun palattiin Valkrundin satamaan, mulle on ihan turha puhua mistään vahingoista. Ne oli niin ammattilaisia kuin ikinä voi olla, eivät kehuneet itseään koska koko tiimi teki työnsä. Kuulin kyllä kun kipparia kehuttiin et hyvä ettet sinne kivikkoon ajanut, meillä on tosi kivikkoisia paikkoja.
Vielä viimeisen kerran väitän että vene on väärin suunniteltu jos kaatuu, kuten mun yksi kaveri sanoi kerran eikö ollut kivaa kun sivulaseista näkyi kuin akvaariosta. Se voi hirmuisissa oloissa jopa pyörähtää muttei Ikinä jäädä kellumaan köli ylöspäin, jopa mun meriPerkinsissä öljypohja oli suunniteltu niin ettei pumpu haukkaa tyhjää eli eipä oltu otettu mistään auton keulalta vaan Marin Motor. Se vene on Susi ja syvässä vetessä kääntöyritys osoittaa huonoa harkintaa, saatiinhan sinne sukeltajat paikalle.
Seuraan keskustelua mutta Laurin keskusteluihin en vastaa, kyllä jotain pitää tietää eikä olla tietävinään.