Kirjoittaja Aihe: Halpa lasertulostin  (Luettu 8932 kertaa)

Marraskuu 15, 2017, 08:47:48 ap
Luettu 8932 kertaa

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Alkaa luonto loppua tuon mustetulostimen kanssa.

Se sattana on aina tukossa kun jotain koittaa paprulle saada-
eikä montaa tulostetta ole noilla kalliilla patruunoilla viellä tuupattu-
joskin aikaa siitä on. Ihan pyllystä koko laitos-eikä
ollut edes kovin halpa hankittaessa.

Siispä meinaan hommata mustaa tulostavan perus-laserin.
Onko järkee vai ei?

Ihan perusvehkeen,jolla saa A4-lappusia mustalla tekstillä valkoiselle pohjalle.

Eikä saisi maksaa juuri mitään-kypsyy sekin kumminkin liian pian koko
värkki?

Mitä suositellaan-täällä lähellä on Gigantteja ja kaikkia
muitakin puoteja,jotka myyvät noita.

Onko merkkejä/tyyppejä kehuttavaksi asti-mutta-muistaen,että peruslaitetta etsitään nyt.
Ei tartte (ei saa)  olla satoja ominaisuuksia eikä langattomia lähtöjä.

t. Markku

Marraskuu 15, 2017, 09:07:54 ap
Vastaus #1

Pekka Lankinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro!

HP Laserjet 1018 on ainakin mulla tokminu ku junan vessa. Näistä mitään ymmärtämättä en oo varma, että onks toi sitten 'oikee' laser-tulostin... :-p Asiantuntijat voi kertoo!
JawaCZ 175 type 450
"Jawa, maailman paskin 2-tahtinen", sanoi Hakalan Reiska.

Marraskuu 15, 2017, 09:55:41 ap
Vastaus #2

Leo Eiranen

• Vieras
Mä hikeennyin varmaan jo liki kymmenen vuotta sitten niihin aina tukossa oleviin mustesuihkuihin. Ne kun on sellaisia, että niitä pitäisi käyttää mieluummin päivittäin. Sen jälkeen ja edelleen on Samsung CLP-310 värilaser, joka toimii kuin se kuuluisa rautatiekaluston vessa. Eikä ollut ainakaan silloin pahan hintainen. Taisi olla jotain 100 ja 150 € väliltä. Ainakin minulle välttää.

Marraskuu 15, 2017, 10:27:48 ap
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kavi just samallalailla, mustesuihkutulostin kuivahti, uusii kasettikaan ei auttanut asiaa,eikä mitkää puhdidtusohjelmat joita tulostin tarjoili.

Ostin Verkkokaupasta (.com) HP MFP M26a Lasertulostimen jossa on myös hyvä Skanneri ja itsenäinen kopiokone samassa, hinta oli n, 110 € luokkaa, ainakin tähän asti oen ollut oikke tyytyväinen, ja tuo Laserihan ei kuivu niinkuin mustesuihkut tekevät, värejähän tuo ei tunnusta, mutta riittää minun käyttöni kun tekee hyvää mustavalkoista.

[ylläpito on poistanut liitteen]
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Marraskuu 15, 2017, 11:07:33 ap
Vastaus #4

Jaakko Latvanen

• Vieras
Meillä ja joku nelisen vuotta sitte kyllästyttiin tukossa oleviin mustepulloihin, itte asiassa taisin tässä huushollissa olla silloin vielä ns. ulkojäsen.  Taitais ne muuten mustepullotkin toimia, jos tulis vaikka kerran viikossa ajetuks se koeponnistus...  Tilalle tuli HP Laserjet 1102.  En muista yhtään, mitä makso; luultavasti ei miulle mittään ja verottajakin osallistu.  Toiminu on, mutta on siihenkin kerran tai kaks pitäny mustetta ostaa, tai laaseria tai jottain, millä se merkkaa paperia mustaks.  Värejä se ei tunnista.  Meillähän rouvashenkilö vielä opettajan ammatissa toimiessaan jonniin verran ajottain sillä työjuttujaan tulostaa, että saattaa tuo mustimislaaserin kulutus olla suurempi ko tavallisessa kotikäytössä.

Sillon ostaissa aateltiin, että satunnaiset kopiointipalvelut voip hoitaa rouva töissään.  No ens syksynä on silläkin työura ehtoossa; mistäs sitte kopiointipalvelut?  Eli Markkuna kuitenkin kattelisin noita Reksan mainostamia, missä on tuo mahollisuus skannata ja kopioida.  Ja ois ne väritkin... Oikeesti, ei noita kopioita päivittäin eikä viikoittain tarvia, mutta jonniinlainen riesa on lähteä jostakin ettimään eläkeläisille, eli ite kyllä nyt hankkisin skanneri-kopiointi toiminnolla olevan.  Vaikka vaan kerran vuodessa tarviais.

sotki soppaa jv

Marraskuu 15, 2017, 11:21:43 ap
Vastaus #5

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Asiaa turisette!

Ei tuo skannaustoiminto ihmeemmin hintaa lisää-halvin pelkkä
laseri,jonka olen löytänyt nettihaulla maksaa sen 80e...

...joten satku+ ei ole paljoa,jos skannerikin on.

Pitää lähteä kauppakierrokselle.

t. Markku

Marraskuu 15, 2017, 12:15:39 ip
Vastaus #6

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi Markku!

Itse ostin reilu 4 vuotta sitten  Canon I-SENSYS MF3010, maksoi 129,00€.
Mitään vikaa siinä ei ole ollut, yhden kerran olen vaihtanut väriaine/rumpuyksikön. Ne mustesuihkutulostimet kannattaa unohtaa, ei niillä mitään tee.

Esko

Marraskuu 15, 2017, 12:40:02 ip
Vastaus #7

Matti Kivistö

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi Markku!

Mitään vikaa siinä ei ole ollut, yhden kerran olen vaihtanut väriaine/rumpuyksikön. Ne mustesuihkutulostimet kannattaa unohtaa, ei niillä mitään tee.

Esko
Meillä on sitten kai se tilastovirhe kun HP 930C on toiminut moitteettomasti lähes 15 vuotta.  Väripatruunoita (saa edelleen)on tietenkin ostettu monen koneen hinnan edestä mutta jälki on edelleen hienoa.
Kerran olen kuoren avannut uteliaisuudesta ja poistanut samalla liikoja pohjalle kertyneitä mömmöjä.

Marraskuu 15, 2017, 13:30:56 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Reijo mulla just samanlainen, mukana tulee ns. demo kasetti jolla saa noin 500 sivua ja kun ostat uuden kasetin niin 2500 sivua. Maksaa vaan melkein koneen hinnan jos orkkiksen ostaa.

Marraskuu 15, 2017, 13:50:38 ip
Vastaus #9

Esko P. Lehtinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi Markku!

Esko
Meillä on sitten kai se tilastovirhe kun HP 930C on toiminut moitteettomasti lähes 15 vuotta.  Väripatruunoita (saa edelleen)on tietenkin ostettu monen koneen hinnan edestä mutta jälki on edelleen hienoa.
Kerran olen kuoren avannut uteliaisuudesta ja poistanut samalla liikoja pohjalle kertyneitä mömmöjä.

Kyllähän ne mustesuihkutkin toimii jos niitä säännöllisesti käytetään. Usea kirjoittaja on tuossa aikaisemmin kirjoittanut, että kun tulostus on satunnaista niin tulostaa vain blankkoja. Jos tulostin on pitkän aikaa käyttämättä ja ei tehdä edes sitä cleaning-toimintoa, niin tulostuspää kuivuu, se viimeinen yksikkö mikä sen musteen sinne paperille suihkuttaa. Väriaine ei ole kuitenkaan kuivunut siellä väriainepatruunassa.

Marraskuu 15, 2017, 14:53:54 ip
Vastaus #10

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Juu, itsellä sama hankinta vaiheessa, nyt on vanha ja paljon käytetty perus-laseri. Skannerillinen kannattaa hommata jo senkin takia että sillä saa skannattua vanhat valokuvat digimuotoon ja motskariaiheiset sellaiset tänne foorumille ihmelteltäviksi :)

Tulostuksen suhteen olen kahden vaiheilla, maksaisiko reilu tuplahinnan väritulostusmahdollisuudesta vai tyytyisikö pelkkään mustaan. Harva printteri kuitenkaan tekee valokuvalaatua, mutta on joitain hommia joissa värit olisivat kiva ominaisuus. Valokuvat (digikuvat paperille)kannattanee tilata ennemminkin jostain kuvapalvelusta.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 15, 2017, 15:14:56 ip
Vastaus #11

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Reijo mulla just samanlainen, mukana tulee ns. demo kasetti jolla saa noin 500 sivua ja kun ostat uuden kasetin niin 2500 sivua. Maksaa vaan melkein koneen hinnan jos orkkiksen ostaa.

Täällä oulussa on usseempikin firma jotka myyvät tarvike-ja kierrätyskasetteja lasertulostimiin.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Marraskuu 15, 2017, 15:45:02 ip
Vastaus #12

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ostin Epson -merkkisen mustesuihkutulostimen  ??? saa nähdä onko ongelmia toimivuuden suhteen  :-[  Kyllä sillä pari kertaa kuukaudessa tulostetaan .. vähintään. Näissä uusissa on väripään puhdistustoiminto aina ennenkuin tulostaa.
Mulla oli ennen HP Photosmart n. 15 vuotta, mutta sen tulostusjälki alkoi olla puutteellista; en huomannut ladata ohjelmistoa uusiksi aina kun tietokone vaihtui uudempaan.
HP oli hieno tulostin, mutta tämä Epson on hyvin monipuolinen ( tekninen ) ja hienoa jälkeä tekee. Seuraava on varmaan laser.         
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Marraskuu 15, 2017, 16:37:56 ip
Vastaus #13

Taito Nuutinen

• Vieras
Ite pihinä ostin  Prismasta Samsung SL-M2022 lasertulostimen,tulostan päivittäin n.6 arkkia A4:sta..1,5 vuotta mulla ollut..toinen värikasetti menossa.."ensiasennuskasetti" ei kestä kauaa mutta toinen kestänyt jo vuoden..tulostelen pelkästään tekstiä..ihan hyvä printteri hintaansa nähden..
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 15, 2017, 16:58:06 ip kirjoittanut Taito Nuutinen »

Marraskuu 15, 2017, 17:24:18 ip
Vastaus #14

Jaakko Latvanen

• Vieras
Tuosta lipsahti ajatus - aika harvoin näi käy, mutta jos se nyt sallitaan, ko Markku tais jo haluamansa tiedot saada - omiin opiskeluaikoihin.  Miehä jätin aikanaan keskikoulun kesken, ja sitte sen kolarin jälkeen olin pakotettu opintielle pikkusen yli-ikäsenä.  70-luvun lopun tekussa koulun puolella saatiin ensimäiset kosketukset tietotekniikkaan.  Päätteissä ei ollu näyttöä, vaan koneen kanssa keskusteltiin kirjottimen kautta - oisko ollu matriisikirjotin?  Opintie alkuun lähettyyään vei opistoon ja edelleen korkeakouluun.  Opistossa vielä opinnäytetyö piti taputella matkakirjotuskoneella, ja jokainen lyöntivirhe syletti... Lappeenrannassa korkeakoulussa oli sitte IBM:n mikroja luokallinen, oli matriisitulostimien lisäksi sellanen kirjotuskonneen tapanen tulostin (joku Diablo?), mikä osas venytellä välejä ja tehä suoraa oikeeta reunaa!  Ja tekstit sai levykkeelle; sai korjailluks tai tehyks monnee kertaa - oli se juhlaa.  Word Perfect 1.0 teksteihin ja Lotus taulukkolaskentaan.  Dippatyötä tein VR:lle; esittelyssä vei suurimman huomion kalvoilla olevat taulukoista tehyt pylväät - miten tuollasia voip tehä?  Eri värisiä pylväitä eikä oo värikynä lipsahtanu yhtää viivojen yli... sisällöllä ei mitään väliä... Eikä siitä nyt niin kauaa ole.  Kehitys kehittyy...

intoutu taas nuoruusmuistoihinsa jaakkovaakko