Kirjoittaja Aihe: Ajokortti  (Luettu 16111 kertaa)

Marraskuu 13, 2017, 19:41:09 ip
Vastaus #30

Leo Eiranen

• Vieras

ABECEDE tuo viimein E "korottaa" linja-auton ajo-oikeuden sellaiseksi että linjurin perään saa laittaa isonkin perävaunun.

Tuo rimpsu lyheni viime kesänä neljällä viimeisellä kirjaimella. Olisihan siihen jotain vielä saanut jäämään, jos olisi parin vuoden välein uusinut.
Enpä niitä ole aikoihin tarvinnut ja tuskin tarvitsen vastakaan.

Marraskuu 13, 2017, 20:17:15 ip
Vastaus #31

Jaakko Latvanen

• Vieras
Saaks olla utelias, että missä yhteydessä tai mihin tarpeeseen on lehtineekerille siunaantunu linja-auton kortti?  Ei niitä kuitenkaan oo koskaan saanu lahjaksi; nykysin saa kun käy kurssin, vaikka ei ois minkäänlaista taipumusta auton kuskaamisseen eikä asiakaspalveluun.  Ennen piti olla ajanut raskasta kuorma-autoa oliko se pari vuotta?  Asiakaspalvelupuolta ei taijettu sillonkaan korttivaatimuksiin sisällyttää, työnantajat toki voip olla vaatineet silloin sekä nyt.

jaakko

Marraskuu 13, 2017, 20:51:31 ip
Vastaus #32

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kauhea päivä..."n-sana" bongattu!

Voi aikoja...voi tapoja.Nyt Jaakko miltei munasi... ???

t. Markku

Marraskuu 13, 2017, 21:00:55 ip
Vastaus #33

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Bensaneekeri ja lehtineekeri ei taida olla n-sanoja kun nehän voi olla ihan minkä värisiä vain?

Marraskuu 13, 2017, 21:15:46 ip
Vastaus #34

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllä kortin voi melkein saada, aikoinaan olin nuorna miehenä kuorma auto korjaamolla oppipoikana niin Kiviniemen paappa sanoi et tuu hakemaan heidän toinen kuormuri kun kytkin temppuilee. Oli pakko sanoa ettei ole korttia johon tuumas ja pian on ja halvalla, opettajana oli Jorma Ojaharjun velipoika ja työ aikana täydellä palkalla sain käydä. Teoriaa ja tekniikkaa opetti mun pomo joka sanoi et mitä helkuttia mä sielä teen vaan mee töihis, ajo opettaja sanoi ettei laki vaadi niitä oliko 36 tuntia ajoja vaan 16 riittää ja tilas mulle inssin. Oli kevät ja näin kun jo kirjoitti nimensä kuvan taakse ja sanoi että tarvii perämoottoriin osia eli aja sinne, autohan putos aksilaa myöten pehmoseen pihaan niin tuumas että sudippa se tohon oveneteen hän tulee pian. No lukko päälle ja hissukseen sen sieltä kaivoin ylös oven eteen ja inssi tuli sanoen et hyvinhän se sujui, kertoi kattoneensa ikkunasta kahvia juodessaan. Sitten tuli ja sanoi et äkisti takas ku uusi oppilas jo odottaa, paperit kouraan ja eikun hakeen korttia, oli siinä vittumainen kytkin joku Volvon eka N7 malli oli jossa kytkin oli kokonaan paineilmalla. Sen ku korjasin niin lisäkirjaimet ei maksanut mitään.

Marraskuu 14, 2017, 12:19:09 ip
Vastaus #35

Leo Eiranen

• Vieras
Saaks olla utelias, että missä yhteydessä tai mihin tarpeeseen on lehtineekerille siunaantunu linja-auton kortti?  Ei niitä kuitenkaan oo koskaan saanu lahjaksi; nykysin saa kun käy kurssin, vaikka ei ois minkäänlaista taipumusta auton kuskaamisseen eikä asiakaspalveluun.  Ennen piti olla ajanut raskasta kuorma-autoa oliko se pari vuotta?  Asiakaspalvelupuolta ei taijettu sillonkaan korttivaatimuksiin sisällyttää, työnantajat toki voip olla vaatineet silloin sekä nyt.

jaakko

Saapi olla. Se tarve tuli joskus -70 luvun puolimaissa, kun VPK, jonka touhuissa olin, osti vanhan linja-auton, eikä joukossa ollut kuin yksi kortillinen. Niinpä pari kaveria, toinen olin minä, joilla oli tämä raskaan kuorma-auton kokemus, ajoimme kortin. En ole koskaan työkseni bussia ajanut, jonkin verran tilausajoja ja tuurauksia paikallisille liikennöitsijöille, kun olivat kavereita, niin jelppasin tarpeeseen. Tuon ison een sain samalla tavalla "lahjaksi" kuin muutkin ikäiseni. Sen tarve on ollut hyvin olematon, hyvä jos pari tuhatta kilometriä.

Marraskuu 14, 2017, 12:38:06 ip
Vastaus #36

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Vaimo aikoinaan ihmetteli kun patistin uusimaan kortin tuon ilmaisen e:n takia, no meni läpi kun vanha pahvikortti jo melko huonossa kunnossa. Ei metriäkään ole sillä ajanut mut onhan se hyvä olla.

Marraskuu 14, 2017, 13:32:38 ip
Vastaus #37

Jaakko Latvanen

• Vieras
Meillä poliittiset päättäjät yrittää hoitaa yhteisiä asioita.  Joskus jopa aidosti parastaan yrittäen.  Neljänneksi valtiomahdiksi kutsutaan lehdistöä.  Sillä on jonkinlainen vahtikoiran rooli, ja varmasti vaikutusmahdollisuuksia monneen asiaan.  Poliittisilla päättäjillä ois hyvä olla viisautta, ja sitä tarvitaan myös lehdistöltä.

Kummassakaan ryhmässä en katso varsinaisesti haitaks, jos sattuu olemaan kokemusta monenlaisesta hommasta; yleensä sillon kuitenkin näkökulma on laajempi.  Eli hatun nosto Leksalle; toivottavasti seuraajiksi on valikoitunut yhtä monipuolista väkeä!

Jaakko

Marraskuu 14, 2017, 16:38:22 ip
Vastaus #38

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Onkos kukaan onnistunut bongaamaan yhtään runsashameista autokoulussa tai ajelemassa opetuskolmio perässä? Tuli taas näistä ajokorteista mieleen. Kai niiltäkin korttia kysytään, vai viitsiikö viranhaltijat sitä ajokorttia edes kysymään, kun lopputulos on jo tiedossa.

Onko ajokortti valkoisen miehen taakka?  :-X

Marraskuu 14, 2017, 16:54:46 ip
Vastaus #39

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Olen kuullu et heitin naisil on kortit,miehil ei välttämätä...

Marraskuu 14, 2017, 19:17:23 ip
Vastaus #40

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Olen kuullu et heitin naisil on kortit,miehil ei välttämätä...

Katoppa, ensin pitäs olla henkilöllisyystodistus. Ihan paska maa muutenki, ei voi olla eläkkeellä jos saa lapsilisää...

Marraskuu 14, 2017, 20:41:55 ip
Vastaus #41

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Nämä meidän entiset vähemmistöt ( muistattekos kun nekin oli mukamas ongelma) saivat suorittaa kirjalliset suullisena,kun eivät mukamas osanneet lukea...Siinä se on posmitus ja selvittely ja tulkitseminen varmaan käynyt... :P