Kirjoittaja Aihe: Konu.  (Luettu 4568 kertaa)

Marraskuu 08, 2017, 14:58:07 ip
Luettu 4568 kertaa

seppo warteva

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onko kokemusta kattoverhoilun liimaamisesta tavallisella kontaktiliimalla,eli jääkö epätasaisuuksia verhoilukankaan alle.(näkyykö)
Materiaali mitä pitäisi liimata kovalevyyn olisi keinonahka. Onhan noita sprei liimoja mutta en oikeen luota niihin.

Marraskuu 08, 2017, 15:14:50 ip
Vastaus #1

Pekka Hakkarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Zündapp 428 Combinette
Tixo merkkisellä kontaktiliimalla liimasin 20 vuotta sitten pakettirättärin kattoverhoilun, hyvin on pysynyt neulehuopa kiinni pellissä.  Viime kesänä piti yhdestä kohtaa irrotella, tiukassa oli, vaan lähti ehjänä irtikin.  Sama pala uudellee Tixolla kiinni.

Nuo sprayliimat voipi unohtaa, niillä ei pysy mikään kiinni  >:(
- a rebel without a clue -

Marraskuu 08, 2017, 15:22:30 ip
Vastaus #2

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Pähkäilin itse saman asian parissa vähän aikaa sitten ja kyselin neuvoja, viisaammilta entisöijiltä. No siihen sprayliimaan ne "asiantuntijat" kallistui. On tosin se oma verhouksen korjaus vieläkin tekemättä. On ns. suunnittelu asteella ja ajatushautomossa, reservissä.
 Se oma on sellaista harsomaista, ohutta kangasta, jonka saa todella kätevästi liimattua rutulleen?
 Ehjä, mutta lähtenyt vähän paikka paikoin irti ja roikkuu.
Kontaktiliiman pitää varmaan antaa nahkottua riittävästi ettei se märkä liima puske verhoilun läpi? Ajoituksen kanssa aika tarkka ettei kuiva liikaa, tai liian vähän? Ja sitä pitäis levittää molempiin materiaaleihin.

Marraskuu 08, 2017, 15:35:28 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Hyviä tuloksia 3M sprei liimasta, ei ota heti kiinni vann voi hetken liikuttaa ja melko kovissa meri olosuhteissa toimi. Venehommissahan on se talvisäilytys ja kosteus vielä riesana. Firma jonka nimi meluton myy hyviä keinonahkoja ihan metri tavarana ja äänen poisto tuskin ketään haittaa.

Marraskuu 08, 2017, 17:11:31 ip
Vastaus #4

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Olen spray-kontaktiliimoja käyttänyt paljonkin, mm, verhoiluhommissa, ja ovat kyllä ihan yhtä hyviä kuin tuubi-tai purkkitavarana myytävätkin, kannattaa lukea se käyttöohje ruuttapullon kyljestä ennen liimaushommien aloittamista, parantaa lopputulosta huomattavasti  :P
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Marraskuu 08, 2017, 20:37:21 ip
Vastaus #5

seppo warteva

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eniten tässä nyt askarruttaa että  saako konun levitettyä niin tasaisesti ettei jää näkyviä möykkyjä kankaan alle?

Marraskuu 08, 2017, 20:41:47 ip
Vastaus #6

Viljo Lahma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Allegro con moto
Voisiko hyytelömäinen kontaktiliima olla sopiva tuohon hommaan? Joskus kokeilin sellaista eikä se "venynyt", kuten tavalliset kontaktiliimat.
"Pidämme kaikki moottoripyöristä jossain määrin"
Bob Dylan: No Direction Home

Marraskuu 08, 2017, 21:19:06 ip
Vastaus #7

Pekka Hakkarainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Zündapp 428 Combinette
Tuo mainitsemani Tixo on juurikin sellaista hyytelöä, saa levitettyä lastalla todella tasaisesti.
- a rebel without a clue -

Marraskuu 09, 2017, 09:37:19 ap
Vastaus #8

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös hyvään ja huolelliseen työsuoritukseen kuulu, että ensin kokeillaan ja katsotaan mitä tapahtuu, ennen kuin aletaan isoja linjoja vetelemään.

Itse liimasin auton A-pilarin verhousta ja kangas oli niin ohutta, että kaikki liima tuli kankaasta läpi.
Lopulta se onnistui niin, että siihen mihin se kangas liimataan ohuelti sprayliimaa ja reilu odottelu.
Sen jälkeen hellästi kangas siihen päälle, niin tuli lähes laikuton.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 09, 2017, 22:23:30 ip
Vastaus #9

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Eikös hyvään ja huolelliseen työsuoritukseen kuulu, että ensin kokeillaan ja katsotaan mitä tapahtuu, ennen kuin aletaan isoja linjoja vetelemään.

Itse liimasin auton A-pilarin verhousta ja kangas oli niin ohutta, että kaikki liima tuli kankaasta läpi.
Lopulta se onnistui niin, että siihen mihin se kangas liimataan ohuelti sprayliimaa ja reilu odottelu.
Sen jälkeen hellästi kangas siihen päälle, niin tuli lähes laikuton.
Tuosta samasta syystä ne "asiantuntijat" suositteli minulle sprayliimaa. Maltin ja ajan kanssa. Sen takia minulla ajatus on hautunut jo pari vuotta, ennen sen kattoverhoilun lopullista tärvelyä.  :-X