Kirjoittaja Aihe: Läheisten päivä  (Luettu 12105 kertaa)

Marraskuu 03, 2017, 17:55:03 ip
Luettu 12105 kertaa

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Mitähän tästä kanssa motoristit ajattelee kun perinteinen isänpäivä on muutettu muutamissa päiväkodeissa, toistaiseksi läheisten päiväksi? Minulla on asiasta mielipide, niin tuon esittäjästä, kuin siitä nimimuutoksesta ylipäätään muutenkin.

Marraskuu 03, 2017, 18:22:17 ip
Vastaus #1

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minua jos tyttäret alkavat kutsua henkilöksi niin eipä tartte isänpäiväkahveja keitellä. Mihinhän tämä maailma menee?

L&K.

Marraskuu 03, 2017, 19:13:17 ip
Vastaus #2

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
MoroTämä sukupuolineutraali ilmiö leviää mun mielestä jo liikaa.Onko järkevää muuttaa jokunen liikennemerkki sukupuolineutraaliksi,onko joku nais immeinen ollut pahoillaan jos mies tekee hommia liikennemerkissä tai ylittää tietä,ei järjen häivää.

Kai tää homma tähän menee.Onko muuallapäin muailmaa yhtä älyvapaata touhua?

Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Marraskuu 03, 2017, 19:27:57 ip
Vastaus #3

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä ehdottaisin pikaista lääkärissä käyntiä niille henkilöille jota häiritsee ns. sukupuolia edustavat liikennemerkit, isänpäivät, ammattinimikkeet, yms...
 Yhteiskunnassa voidaan todella pahoin kun tämmöiset murheet alkaa nousemaan päällimmäiseksi.
 Mitä ihmisen päässä liikkuu kun nämä asiat häiritsee? :embarassed:

Marraskuu 03, 2017, 19:34:36 ip
Vastaus #4

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Pitäisikö äitien päiväkin sitten muuttaa vaikka synnyttäjien päiväksi  ;D

Emmätiiä, mulle on ihan sama, jos joku mies pukeutuu naisten vaatteisiin tai toisinpäin, vaihtaa sukupuoltaan tai seksuaalinen suuntautuminen on mitä vaan. Jokainen ihminen saa harrastaa mitä tykkää, kunhan ei vahingoita muita (mielensä pahoittajia ei lasketa mukaan)
Tai tämä, että lasta ei saa kategorisoida tiettyyn sukupuoleen esim. pukemisella. Kyllä se vaan 95% tapauksissa haarojen väli ohjaa luonnollista tietä ihmisen omille urilleen.
Mutta jotenkin yliampuvaa kaikki toitotus, että trans seksuaalit kokevat syrjintää, kun ei ole omia vessoja tms. Pienen ihmisryhmän takia pitäisi koko maailma muuttaa heitä miellyttäväksi.

Tuntuu, että tämä sketsi ei ole kaukana tiettyjen ihmisten todellisuudesta: https://www.youtube.com/watch?v=JwS8VXCfUpk

Marraskuu 03, 2017, 19:44:45 ip
Vastaus #5

Ossi Viita-aho

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Kukkahattusetä
Ei pidä muuttaa synnyttäjien päiväksi, ku se epätasa-arvosta seisaaltapissaavia kohtaan. :P
Kahden pytyn loukussa.

Marraskuu 03, 2017, 20:11:18 ip
Vastaus #6

Kymäläinen_Paavo

• Vieras
Minä olen nyt aivan shokissa tästä suku1/2 asiasta. En enää esimerkiksi osaa pelätä hirvimerkkien varoitusalueella kuin uroshirviä. Ajatelkaas jos sieltä, oikealta, ei koskaan vasemmalta, tuleekin tielle NAARAShirvi, jolla EI OLE SARVIA.
Pitääkö väistää? Vai pitääkö olla huomaamatta, ja saada veministien vihat päälle? Vetästä kylmän rauhallisesti päin?
Jos nyt ihan rehellisesti saan sanoa, niin painukaa nillittäjät ja läheisihmiset ihan sinne ihteensä.
Ei muuten kiinnosta tätä enempää.

Marraskuu 03, 2017, 20:19:10 ip
Vastaus #7

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Entisellä kotipaikkakunnalla oli pubin vessanovissa paikkakunnan kylännimet: Mätäsvaara ja Matovaara.
Vaan niistäkin oli joku pahoittanut mielensä ja nimet piti poistaa. Tämä tarina on tosi.

L&K.

Marraskuu 03, 2017, 22:03:53 ip
Vastaus #8

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
En ole tähän someraivokohuun perehtynyt otsikkotasoa syvällisemmin, mutta vähän niinkuin optimistina toivoin että kyse olisi siitä että otetaan huomioon se että kaikilla lapsilla ei ole isää tai isäpuolta, -hahmoa tms läsnä avioerojen ym takia. Että sen kortin voi sitten halutessaan askarrellapaskarrella myös naispuoliselle läheiselle.

Mutta en tiedä oliko tämä se tarkoitus. Toivon että olisi.

(Muokattu: sananmuuntokeinoäly pisteli omiaan)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2017, 00:46:35 ap kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 03, 2017, 22:35:01 ip
Vastaus #9

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
En ole tähän someraivokohuun perehtynyt yksikkötasoa syvällisemmin, mutta vähän niinkuin optimistina toivoin että kyse olisi siitä että otetaan huomioon se että kaikilla lapsilla ei ole isää tai isäpuolta, -hahmoa tms läsnä avioerojen ym takia. Että sen kortin voi sitten halutessaan askarrellapaskarrella myös naispuoliselle läheiselle.

Mutta en tiedä oliko tämä se tarkoitus. Toivon että olisi.
Toivottavasti olisi? Mutta pahoin pelkään että kuuluu just  samaan sarjaan kuin nämä uudistetut liikennemerkit.  Elämme erikoisia aikoja. :embarassed:

Marraskuu 03, 2017, 22:47:19 ip
Vastaus #10

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Taas pieni vähemmistö saa äänensä kuuluville liiankin kovaa. Kuka puolustaa enemmistöä enää kun persutkin hajosi
Me vmpk : laiset olemme vähemmistö ja vaadimme että muovin käyttö moottoripyörien valmistuksessa lopetetaan tai ainakin sen pitää olla ympäristöystävällisesti korjattavaa. Ja joka löytää minkä tahansa osan jonka luulee kuuluvan vanhaan ajoneuvoon ei vie sitä kierrätys paikkaan vaan ottaa ensin yhteyttä paikalla olevaan harrastajaan tai kerhoon. Näin toimii kierrätys ;)

Marraskuu 04, 2017, 08:15:27 ap
Vastaus #11

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Nämä päevät nyt aenakii oes ehottomasti nimettävä uuvestaan, eli toesinsannoen sukupuolineutralisoetava:

21.2. Kansainvälinen äidinkielen päivä
12.4. Kansainvälinen miehitettyjen avaruuslentojen päivä
22.4. Kansainvälinen äiti maan päivä
 4.5.  Kansainvälinen palomiesten päivä
14.5. Äitienpäivä
26.5. Vie tyttäresi työpaikallesi -päivä
  7.8. Siskojen päivä
11.10. Tyttöjen päivä
 3.11.  Miehet laittavat päivällistä -päivä
12.11. Isänpäivä
19.11. Kansainvälinen miestenpäivä
25.11. Kansainvälinen naisiin kohdistuvan väkivallan poistamispäivä
22.12. Esi-isien päivä

Ehotuksija uusiksi nimiksi.

Ai nii, unohtu ihan vastata Jylyhän Tumin alakuperräeseen kysymykseen.

Siinä oun Sillanpiän linjoella, eli ei piä olettoo että kaekilla päeväkotilaesilla oes issee jota juhlia, ja semmosista lapsista ei varmaankaan tunnu kivalta piirrellä isänpäeväkortteja tae väkertee jottaen isänpäevälahjoo. ::)
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2017, 08:27:48 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Marraskuu 04, 2017, 11:20:07 ap
Vastaus #12

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Käväsin lapsenlapsen, Topiaksen nimipäivillä.
Saako Topiasta onnitella koska kaikki ei voi olla topiaksia?
Onko se nyt tasa-arvoista että Topiasta onnitellaan Topiaksen päivänä. Kyllä se pitäs ilmanmuuta onnitella samassa Topiasta, Maijaa, Kaisaa, kukkahattutätiä ja vaikka mitä.

Se on muuten niin että minä oon isä. Isän päivänä juhlitaan isiä. Jos jollakulla neitseestä syntyneellä ei isää ole, mä oon ihan syytön siihen. Pitääkö kaikki sekottaa sen takia että tarinat kertoo että 2000 vuotta sitte Nassikan Jesse synty neitseestä. Kaikilla muilla on isä.
Kohtuullista on että isää muistetaan. Oli isä maisemissa tai ei. Muistan kyllä isää, vaikka se on malmin hautuumaalla ollu jo helevetin pitkään. Koska sen ravinteet on palanneet kiertoon jo kauan sitten, niin eikö mulla ole isää. On varmasti, muistan sen ihan selkeesti.

Odotan sitä päivää kun joku isä uskaltaa ehdottaa äitienpäivän lopettamista.

Onhan se nyt umpityperää että isänpäivänä ei saa onnitella isää. Se on muuten kiellettävä snelmanninpäivä koska kaikki ei voi olla snelmanneja. Onneksi.
Päiväkodeissa ei jatkossa saa tehä itsenäisyyspäivän kortteja koska kaikki maat ei ole itsenäisiä. Ja me helevatan hölmöt maanantaina liputetaan ruotsalaisuuden päivää. Ei kaikki voi olla ruåtsalaisia. Onneksi.

Edit. Tämä neitseestä syntynyt oli Jumalan poika.
Median vaikutus? Jumala käväs vähä teutaroimassa maan päällä pari tuhatta vuotta sitten, ja media jaksaa jauhaa siitä vieläkin. Kun kauppamatkustaja Holmberg käväs Kemissä ilman kumia niin sitä ei halua muistaa kukaan.
« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2017, 11:33:36 ap kirjoittanut Kari Rautiainen »

Marraskuu 04, 2017, 11:36:32 ap
Vastaus #13

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Lähinnä ajattelin edellisessä viestissäni asiaa lapsen, en isän näkökulmasta. Isä on (tai ainakin hänen pitäisi olla) aikuinen. Eli hänen ainakin pitäisi ymmärtää. Ja jos isällä on lapsi niin silloin sillä kyseisellä lapsella on isä jota voi onnitella.

Kaikilla lapsilla ei kuitenkaan ole isää. Joko ei ole elossa, ei ole kuvioissa, on ehkä anonyymi siittiöiden luovuttaja, suhde voi olla traumaattinen tms. "Ikävä juttu heille mutta souvvot" sanoo jotkut, me joita on kirottu empatialla ajattelemme vähän eri lailla. Tässä on kyse kuitenkin 2-6 vuotiaista.

Mutta en minä tästä sen enempää, uhriutukaa konservatiivisemmat isät ja isoisät ihan rauhassa nyt tästäkin. Itte en uhriudu kun sällit kuitenkin yleensä mua muistaa, itse muistan omaa isääni jne vaikka ei nyt kukaan enää kortteja askartelekaan. Eikä kenenkään tarvitse erikseen kiitellä, kivaa on ollut olla isinä ja poikina.

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 04, 2017, 11:38:10 ap kirjoittanut Kari Sillanpää »
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Marraskuu 04, 2017, 12:10:01 ip
Vastaus #14

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ymmärrän hyvin että joellekkii on elämee tärkeempi juttu tuo isänpäevä, sillä onhan se suavutus sinänsä kun on isäksi onnistunu tulemaan joko tahallaan tae vahingossa. Ei kae sitä nyt tuommosiin ikiaekasiin ja kansantallouvellisesti tärkeisiin riitteihin sua missään nimessä kajota.  :-\

"Isänpäivän idea kehittyi Yhdysvalloissa pian äitienpäivän vanavedessä. 1940-luvun lopulla pohjoismaiset kauppiaat ehdottivat päivän viettämistä marraskuun toisena sunnuntaina, jolloin kaupoissa on vielä hiljaista ennen joulusesonkia.
Suomessa isänpäivä oli merkitty Yliopiston almanakkaan ilman Helsingin yliopiston päätöstä jo vuosina 1970–1972. Se poistettiin, kun asia huomattiin, mutta vuonna 1987 yliopisto viimein katsoi päivän niin vakiintuneeksi, että se hyväksyttiin pysyvästi kalenteriin ja merkittiin myös liputuspäiväksi."
-pena-