Kirjoittaja Aihe: Tämänlaisen harrasteauton haluaisin !  (Luettu 97408 kertaa)

Heinäkuu 07, 2017, 21:01:31 ip
Vastaus #135

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa aina suhtautua suurella varauksella, kun joku haukkuu tai kehuu jotain autoa. Siihen hommaan kun voi liittyä politiikkaa, kateutta, paskamaisuutta, hyväuskoisuutta, hölmöyttä, tietämättömyyttä, katumusta jne. Jostain syystä kaikki automerkit ovat erittäin huonoja, jos yhtään enemmän ympäriinsä kyselee.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Heinäkuu 07, 2017, 21:09:50 ip
Vastaus #136

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mulla sitikka GS -80 luvun alussa oli jättää tielle, meni vetonivel. Se hoitui niin, että kiristin rikkoutuneen puolen käsijarrun ja ajoin yksipyörävedolla kotiin. Auto olisi kulkenut kolmeasataa jos tehot olisi piisannu, johtuen tasauspyörästön puolittumisesta. Jaguar XJ6 sen sijaan jätti tielle Tanskassa kun siitä meni kansi. MB ja Bemarit eivät edes meinanneet jättää tielle.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Heinäkuu 07, 2017, 21:56:05 ip
Vastaus #137

Risto Saastamoinen

• Vieras
En ole laskenut autojeni ja moottoripyörieni määrää mutta huomattava se on. Ainoastaan yksi neuvostovalmisteinen pyörä jätti kerran tielle kun siihen oli tehtaalla yritetty laittaa elektroninen sytytyksen ohjaus. Onneksi varaosalaatikosta löytyi kärjellinen versio jolla tuo pyörä toimii seuraavassa kodissaan erinomattaisesti edelleen.
Mutta tuo kesäautoksi hankittu Jaguar teki tänään tempun ja jätti, tosin kotipihalle ja lähti uuden, onnellisesti hymyävän omistajan mukaan. Siksi erikoinen kauppa ettei Jagge ehtinyt olla myynnissä laisinkaan.
Huomenna lähden ruohonleikkurikaupoille, kai tuollaisen harrasteauton hinnalla työnnettävän leikkurin saa?

Heinäkuu 07, 2017, 23:37:29 ip
Vastaus #138

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
No ylivoimaisesti voiton todellisista harrasteautoista vie, tai sen pitihän sen silloin aikanaan olla ihan käyttöauto, oli volovo 343. Se vei kaiken vapaa-ajan ja vielä paljon työajastakin.
Syrjähyppy 240:sta siirtyen 343:n, ja seuraavana paluu takaisin volovoihin, 740:seen. Yhdistetty käyttö- ja Autoharrastus muuttui taas uudestaan käyttöautoiluksi. Kyllä se on niin että jos aikoo pitää harrastusajokkia, pitää olla myös käyttöajokki.
 343, maaliman paskin harrasteauto.

En löydä reilu 20 vuoden takaa vieläkään mitään positiivista sanottavaa semmosesta pyydyksestä, vaikka aika kultaa kuulemma muistot?
 :(

suosittelen masokisteille ja lopullisen itsarin partaalla hoiperteleville ihmispoloille.

Heinäkuu 07, 2017, 23:46:09 ip
Vastaus #139

Kai Sokka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No se on tämä '54 Land Rover (entinen paloauto) josta tulee avo pressukapellilla.

Heinäkuu 08, 2017, 07:25:39 ap
Vastaus #140

Henri Riekki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
343, maaliman paskin harrasteauto. En löydä reilu 20 vuoden takaa vieläkään mitään positiivista sanottavaa semmosesta pyydyksestä, vaikka aika kultaa kuulemma muistot?

Olen kuullut huhuja 700 tkm ilman koneremonttia (muuta varmaan oli) ajetusta yksilöstä, tosin oli 340 malliltaan, ei variaattorivetoinen. 50-luvulta periytyvä 1,4L rellun kone oli sinällään tosi luja vehje, mutta sähkövikoja ja muita apulaitevikoja riitti. Joskus minulla oli muutaman päivän koeajossa 340. Se haistoi kyllä sään hyvin, vähänkin kosteammalla tyhjäkäynti katosi kokonaan ja käyntiin ei saanut millään. Katsastaja oli aina sanonut että sillä autolla on reilusti sielua, taisi viitata päästöarvoihin. Ajoltaan oli muistaakseni ihan hyvä ja kulutus aika pieni, mutta jäi ostamatta.

Omat tämänhetkiset harrasteautosuosikit (joita tuskin ostan ilman lottovoittoa) ei oikein edusta mitään tiettyä merkkiä: Skoda 440 Spartak, Dodge Challenger, Peugeot 404 (505 on jo), Ford V8 30-luvulta, Isuzu Bellett.. Dodge ja Ford lähinnä käyntiäänensä takia. Ehkäpä listalle kuuluisi vielä jokin alkuvuosien 5-pyttyinen Audi, sekin äänensä takia. Olen ajanut viimeaikoina paljon 5-pyttyisella 2000-luvun turboVolvolla, jossa siinäkin olisi tuo hieno Audin tyylinen lauluääni, mutta on vaan turhan hyvin vaimennettu kuulumasta sisälle. Muistelen kauan sitten lukeneeni että Audilla olisi ollut jotain osuutta Volvon 5-sylinteristen suunnitteluun, mutta en ole löytänyt tuolle luulolle vahvistusta.
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 08, 2017, 07:33:12 ap kirjoittanut Henri Riekki »

Heinäkuu 08, 2017, 10:15:22 ap
Vastaus #141

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se on niin että jos aikoo pitää harrastusajokkia, pitää olla myös käyttöajokki.

Minulla on nyt IC yhdistetysti ainoana käyttöajoneuvona ja harrastevehkeenä. Pyörä on nyt pelannut hyvin, ja siinä mielessä homma on toiminut. Se on sen verran yksinkertainen laite, että moni remontti onnistuu iltasella muutamassa tunnissa ainakin periaatteessa. Toki ottaisin mielelläni varuiksi toisenkin kulkineen, nyt on bussi kakkosvaihtoehtona. Silläkin pääsee, mutta työmatkan pituus muuttuu puolesta tunnista tuntiin, ja tunti paikallisbussissa on jokseenkin ikävä kokemus. Harrasteajoneuvo käyttökulkineena voi toimia, mutta ei toki ole ihanteellinen ratkaisu käytännöllisessä mielessä.

Nyt on noista Mosseista tullut unelmoitua, niin mitähän siitäkin seuraa, jos on kaksi itäajoneuvoa ainoina kulkineina... Tällä hetkellä ei varsinaisesti ole kiinnostusta ajella tuoreehkolla ja niin sanotusti järkevällä ajokilla.

Heinäkuu 08, 2017, 10:41:07 ap
Vastaus #142

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kyllä se on niin että jos aikoo pitää harrastusajokkia, pitää olla myös käyttöajokki.

Minulla on nyt IC yhdistetysti ainoana käyttöajoneuvona ja harrastevehkeenä. Pyörä on nyt pelannut hyvin, ja siinä mielessä homma on toiminut. Se on sen verran yksinkertainen laite, että moni remontti onnistuu iltasella muutamassa tunnissa ainakin periaatteessa. Toki ottaisin mielelläni varuiksi toisenkin kulkineen, nyt on bussi kakkosvaihtoehtona. Silläkin pääsee, mutta työmatkan pituus muuttuu puolesta tunnista tuntiin, ja tunti paikallisbussissa on jokseenkin ikävä kokemus. Harrasteajoneuvo käyttökulkineena voi toimia, mutta ei toki ole ihanteellinen ratkaisu käytännöllisessä mielessä.

Nyt on noista Mosseista tullut unelmoitua, niin mitähän siitäkin seuraa, jos on kaksi itäajoneuvoa ainoina kulkineina... Tällä hetkellä ei varsinaisesti ole kiinnostusta ajella tuoreehkolla ja niin sanotusti järkevällä ajokilla.

Miksei se onnistuisi ?

Vaan kyllä mun mielestä Warpunen Mossen kepittää, jos siis pitää oikeasti välillä ajellakin, perinteinen nappisilmäinen kantti-lada on myös hyvä vaihtoehto, ja edullisin itäharrasteauto on tietysti Samara, niitä saa kiittämällä jos jostain onnistuu löytämään, eikä se ole edes kauhean huono,
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Heinäkuu 08, 2017, 11:38:53 ap
Vastaus #143

Risto Saastamoinen

• Vieras

Martille täytyy nostaa hattua. Mulla on suvussa henkilö, joka maalikylää lähestyttäessä ilmoitti häpeävänsä minun vanhaa ajokkiani, joka silloin oli museokuntoinen erittäin kaunis c-kadett coupe... Martille ei tee tiukkaa ilmoittaa harkitsevansa päivittäiseksi ajokikseen Mossea. Varsin ihailtava ryhti miehellä. Ladojen hinnat nousee rakettimaista vauhtia, Huutokaupat.com
 kanttilamppuinen tais olla jo päälle viisisataa vaikka kunto on täysi arvoitus ja ollut jo linnunpönttönäkin.
Kempeleen suunnalla komia 17M Taunus pienillä kilometreillä 2,5 k€ joka on pieni raha liki museokuntoisesta, ei huono sijoitus jos joku ehti napata.

Heinäkuu 08, 2017, 13:30:47 ip
Vastaus #144

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen sen verran nuorta ikäpolvea, ettei siistikuntoiseen Mosseen liity mitään erityistä leimaa. Tiedän hyvin, että se on ollut halvimmasta päästä, ja siihen on liittynyt politiikkaa ja muuta aikoinaan. Minulle, ja muille minun ikäisille 1960- tai 70-lukuinen Moskvitsh on kuitenkin lähinnä tyylikäs vanha auto. Olihan noita silloin jonkin verran liikenteessä kun olin penska, mutta lähinnä muistan pick upit. Useimmat niistä olivat aikamoisia rytökasoja. Henkilöautomalliset eivät ole jääneet mieleen tai niitä ei ole enää 1980-1990-lukujen vaihteessa ja siitä eteenpäin ollut paljoa liikenteessä. Ladat ja Skodat oli minun lapsuudessa niitä romukasoja neljällä pyörällä.

Minun silmään Elitessä on tyylikkyyttä, ja mitä nyt on tullut jutusteltua tuttujen kanssa ja nettiä lueskeltua, niin uskon, että hyvällä huolenpidolla sitä voi kutsua jopa jossain määrin luotettavaksikin kulkupeliksi. Uudemmissa 1980-lukuisissa en oikein pidä sisustuksesta, ja keulan ilmekin on mennyt huonompaan suuntaan. Pyöreälamppuinen Ladakin kyllä kelpaisi, ei siinä mitään. Ja voisipa olla järkevämpi ratkaisu käytännön tasolla. Lada vaan tuntuu vähän turhan tavanomaiselta, vaikkei niitäkään enää liikenteessä kauheasti näy.

Onneksi eukkokultakin on sellainen, joka kelpuuttaa ja jopa innostuu vanhoista autoista, kunhan toimivat, näyttävät suhteellisen siistiltä ja lämpiävät talvella.

Nämä nyt vaan on taas siitä rahasta kiinni, kuten kaikki muukin tässä elämäntilanteessa. Viidellä sadalla näyttäisi saavan tolkullisia Mosse-projekteja, mutta toki siihen sitten palaisi rahaa kunnostukseen. Katsotaan miten on duunia syksyllä, siitä se on lähinnä kiinni.

Heinäkuu 08, 2017, 15:48:14 ip
Vastaus #145

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
Toki ottaisin mielelläni varuiksi toisenkin kulkineen, nyt on bussi kakkosvaihtoehtona. Silläkin pääsee, mutta työmatkan pituus muuttuu puolesta tunnista tuntiin, ja tunti paikallisbussissa on jokseenkin ikävä kokemus.

Tuli mieleeni juttu saudiprinssistä, joka lähti Saksaan opiskelemaan.
Isä osti pojalle Ferrarin, että pääsee helposti yliopistolle.
Kun isä kyseli kuulumisia, poika kertoi,että se Ferrari oli turha ostos; "en ketaa sillä ajella yliopistolle, kun kaikki kaverit tulee junalla"!
Isä siihen vastasi, että "älä ole huolissasi, minä ostan sullekin junan"!
« Viimeksi muokattu: Heinäkuu 09, 2017, 11:18:45 ap kirjoittanut Jouko Kuisma »

Heinäkuu 08, 2017, 22:51:50 ip
Vastaus #146

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Maailman kaunein auto. El Tempo Matador.

KVG

Heinäkuu 09, 2017, 07:34:01 ap
Vastaus #147

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Hällä on alakuloinen katse.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Heinäkuu 11, 2017, 14:07:24 ip
Vastaus #148

jussi koskinen

• Vieras
Torstaina 13.7 on mahdollisuus käydä katselemassa, mikä harrasteauto mahdollisesti olisi hankintalistalla.

[ylläpito on poistanut liitteen]

Heinäkuu 11, 2017, 14:14:33 ip
Vastaus #149

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Torstaina 13.7 on mahdollisuus käydä katselemassa, mikä harrasteauto mahdollisesti olisi hankintalistalla.

No tuollahan tarvihtee tulla käymään, jos vaan orastava flunssa kehittyy sallivaan suuntaan!