Kirjoittaja Aihe: Tämänlaisen harrasteauton haluaisin !  (Luettu 97189 kertaa)

Kesäkuu 15, 2017, 07:03:30 ap
Vastaus #15

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen ajellut tällaisella mustalla MGA-lla yli kymmenen vuotta. Nyt se on pääasiassa tyttären käytössä, kun kabiini alkaa olemaan liian pieni vanhoille nivelille. Kuvassa tytär ja miniä. Takana oma kesäautoni.
Tässä olemme  Naistenajoissa, jossa aina on hienoja naiskuskeja ja autoja.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2017, 07:15:58 ap kirjoittanut Jouko Kuisma »

Kesäkuu 15, 2017, 07:41:25 ap
Vastaus #16

Jussi Kumpu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • S Vileenin sukulais-sielu.
Lähes 40 vuotta minulla ollut, tallissa seissyt viimeiset 20 vuotta, ei tosin enää tuossa kunnossa, ei vaan saa aikaiseksi remontin aloittamista. :embarassed:

Jussi 044 7212497

Kesäkuu 15, 2017, 14:45:08 ip
Vastaus #17

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yleensä ottaen olen hiukan vaatimattomampien ja arkisempien kulkuneuvojen ystävä. En ole uudempien loisto- tai urheiluautojen ystävä, mutta vielä 1930-luvulla ja ennen sitä on tehty monia erityisen jänskiä urheilullisempia kojeita. Oikeastaan kaikki mahdollisimman ärjyt tieliikennekelpoiset autot siltä ajalta, kun autossa oltiin vielä säiden armoilla, kiinnostavat. Pilven päällä leijailemisen tuntuinen autoilu ei niin innosta. Mieluummin pukeudun autossa talvella karvahattuun kuin shortseihin. Autolla pitää tuntea ajavansa. Kaiken ei aina tarvitse olla vaikeaa ja ikävää, mutta hyvään harrasteautoon ei sulkeuduta pois luonnon olosuhteista, vaan ne ovat osa autoilua. IC:lläkin olen huomannut nauttivani eniten sateessa ajamisesta.

Pidän monen ikäisistä autoista, mutta 1920-30 -luvut kiinnostavat eniten. Minulla ei ole oikeastaan mitään kovin täsmällisiä unelmia asian suhteen, enemmänkin olen haaveillut tyyliin "joskus tarttee hommat joku jänskä vekotin". Tässä on kuitenkin muutama sellainen, jotka kiinnostavat tavanomaista enemmän.

Jos olisin oikein viimeisen päälle rahan kanssa autokaupoilla, niin tällainen Bentley olisi varteenotettava hankinta. Historiallisesti ja teknisesti kiinnostava, kaunis, ja ajamisen kokemus on epäilemättä väkevä:

Myös 1930-40 -lukuinen Tatra V8-koneella olisi komea ja monella tavalla kiintoisa vehje. Tämäkään ei ole mitenkään arkinen ja vaatimaton, mutta jotain viehättävää siinä on:

Sitten olisi niitä arkisempia vekottimia. Jokin jokamiehen kanttiauto olisi ihan realistinen vaihtoehto museomiehenkin palkalla. Pääsin muutama viikko sitten A-mallin Fordin puikkoihin, ja sellainen kyllä kelpaisi. Hienoja ovat, ja luonto tunkeutuu takuuvarmasti pakkaspäivänä sisälle asti... Niillä voi vieläpä jokseenkin järjellisesti ajaa nykyliikenteessäkin. Oikeastaan kuorma-autoversio kiinnostaisi enemmän, mutta sinne ei mahdu kaverit kyytiin, joten henkilöautomalli olisi siinä mielessä parempi:

Jostain syystä pidän piikkinokka-Mossesta. Toki myös esikuvana ollut Ooppeli menisi.

Tällä hetkellä käytännön tarpeiden vuoksi odottaisin autolta suhteellisen hyvää luotettavuutta, matkakelpoisuutta, mahdollisuutta ajaa vuoden ympäri, edullista hintaa ja varaosien saatavuutta. Näistä syistä olen nyt haaveillut kuplavolkkarista. Kahtelin tuossa yksi päivä netissä, ja suurin piirtein vuosi 1968 taisi olla se esteettinen raja, jota ennen auton pitäisi olla valmistettu. Sen jälkeen ei näytä enää niin hyvältä.

Olen pitänyt volkkareita turhan tavanomaisina, ja sitä ne ehkä ovatkin. Niillä on kuitenkin hieno historia, ovat sinänsä ihan kelpo autoja ja näyttävät hyvältä. Käytännöllisyys ja puutteet ovat sopivassa suhteessa.
« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2017, 15:17:20 ip kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Kesäkuu 15, 2017, 15:13:22 ip
Vastaus #18

Kari Vähäkainu

• Vieras
Tuossa Martin kuplakuvassa on California puskurein varustettu kupla ja ompa kilpikin samasta osavaltiosta. Löysin täältäpäin ulkorakennuksen jossa oli 4 kuplaa ja kolmessa oli kuvan California puskurit. Oliko niitä suomi-versioissakin?

Kesäkuu 15, 2017, 16:38:46 ip
Vastaus #19

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Toi harrasteauto juttu on aika ovela homma,joku auto voi jollekulle olla se ainut oikea harrasteauto ja toinen voi siitä ajatella että mitä ihmeellistä tossa nyt on eli on kovin henk. koht. juttu toi harrasteuto ja ihan eri asia kuin museoauto.
Jos haluaisin ja olisin ostamassa tällä hetkellä harrasteautoa niin se olisi ehkä joku -90 lukunen tai vähän nuorempi aika hyvin varusteltu vähän erikoisempi kärry ja ihan sen takia että sillä voi ja uskaltaa lähteä vähän kauemmaksikin kun taas nuo vanhat jo museoautot ovat usein sellaisia että aina on pelko perseen takana että jos tää nyt jättää tielle eikä ne kovin mukavia eikä varsinkaan turvallisia ole.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Kesäkuu 15, 2017, 17:14:53 ip
Vastaus #20

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Toi harrasteauto juttu on aika ovela homma,joku auto voi jollekulle olla se ainut oikea harrasteauto ja toinen voi siitä ajatella että mitä ihmeellistä tossa nyt on eli on kovin henk. koht. juttu toi harrasteuto ja ihan eri asia kuin museoauto.
Jos haluaisin ja olisin ostamassa tällä hetkellä harrasteautoa niin se olisi ehkä joku -90 lukunen tai vähän nuorempi aika hyvin varusteltu vähän erikoisempi kärry ja ihan sen takia että sillä voi ja uskaltaa lähteä vähän kauemmaksikin kun taas nuo vanhat jo museoautot ovat usein sellaisia että aina on pelko perseen takana että jos tää nyt jättää tielle eikä ne kovin mukavia eikä varsinkaan turvallisia ole.

Ymmärrän tuon jutun. Mulla on nyt tällainen sini-ikkunainen W210 1998 joka on maltillisesti ajettu ja hyvässä kunnossa.

Haaveilen silti W123 mallista;  mutta kukkarolle sopivat ovat aika raihnaisessa, paljon ajetussa kunnossa ja laittamista löytyy. Kuvan kunnossa olevat ovat n. 10 000 ->

Tulen aina järkiini  ;) ja tunnustan että tuolla 1998 ajan paljon mukavammin / luotettavammin ja sehän alkaa olla jo "harrasteiässä"   
mulla kun harrastelaitteet ovat yleensä myös käyttöajoneuvoja         

« Viimeksi muokattu: Kesäkuu 15, 2017, 17:25:59 ip kirjoittanut Kari Pääkkönen »
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Kesäkuu 15, 2017, 18:23:25 ip
Vastaus #21

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tämähän se olisi oikeista veteraani-autoista se äijäauto, mutta eivät ole minun kukkarolle sopivissa hinnoissaan.  :(

Kesäkuu 16, 2017, 06:21:44 ap
Vastaus #22

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Nyt on viimeiset hetket ottaa talteen W201 / W124
Netissä alkaa olemaan jo perusW201 museoituna ja hintaa 8000€, mutta löytää niitä edullisempiakin.

Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Kesäkuu 16, 2017, 07:13:21 ap
Vastaus #23

Teemu S. Lindfors

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onpas Chrysler Corp. voittoista kalustoa.

No mutta sehän nyt on selvä asia se! :P

Kesäkuu 16, 2017, 07:21:41 ap
Vastaus #24

Kari Vähäkainu

• Vieras

Kesäkuu 16, 2017, 07:42:18 ap
Vastaus #25

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Onkohan mussa jotain vikaa kun ei alkanut kuolaa valumaan,no ei se kaukana ollut kun oli muutama hemaiseva hempukka mutta autot eivät säväyttäneet saatikka olisi saaneet kuolaa valumaan.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Kesäkuu 16, 2017, 10:39:26 ap
Vastaus #26

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Moro

Onkohan mussa jotain vikaa kun ei alkanut kuolaa valumaan,no ei se kaukana ollut kun oli muutama hemaiseva hempukka mutta autot eivät säväyttäneet saatikka olisi saaneet kuolaa valumaan.

Tuo tatran ilmajäähdytteinen v8 on kyllä ihan mahtava juttu. Kauneus korissa on yllättävän hieno, yltää melkeen tiempo matadorin tasolle.

Kesäkuu 16, 2017, 10:41:12 ap
Vastaus #27

Kari Vähäkainu

• Vieras
Moro

On. Kärsit vakavasta MoPar-anemiasta.

Kesäkuu 16, 2017, 14:39:40 ip
Vastaus #28

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Kyllä se on v12 missä äänimaailma on sitä mitä moottorista pitää lähteä. Olipa puolimoottorimiehet mitä mieltä hyvänsä.  :)
https://www.youtube.com/watch?v=5SoZiTxdQyw

Kesäkuu 16, 2017, 16:51:44 ip
Vastaus #29

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kyllä hienot on äänet V12-moottorissakin, en kiellä. Ne on jotenkin hienostuneemmat kun se kiertääkin enemmän kuin jenkkien simppelit V8 tai cumminsin suora kuutonen joka on työkonemoottori. Jotensakkin minusta niissä on vaan enemmän sitä testosteronia. Turha niistä makuasioista on tietysti kiistellä. Vähän sama kuin onko tissi ja persemiehiä. Minusta ne on lähtökohtaisesti kyllä hyvä olla molemmat.

Näin on. Ehkä tissit vie kumminkin täällä voiton? Ei mitkään isot, vaan just semmoset komiat, sopusuhtaiset ja luonnolliset. Vaan eipä siinä, kyllähän nättiä pyrstöäkin kattelee hyvin mielellään, em. samoin kriteerein. Oikein tykkään molemmista. Nam. ::)

Ja asiasta kolmanteen. Ennen noita F1:siä katsoi mielellään kun äänimaailma oli aivan toista kuin noissa nyky ompelukoneissa. Ja niissä ajettiin muutenkin kilpaa, eikä kisoja ratkottu varikkokäynneillä.
 V12 ääni on vähän erilainen, turbiinimainen? Ei ole niin montaa astetta sytytystyn välissä. Ja kuuluu kun se käy, jos käynnistää pelkillä pakosarjoilla. Sisätiloissa.  ???

Aimo annos, ja painavaa asiaa sellaisesta harrasteautoista minkä haluaa? Eli harraste ajettavaksi vanha f1, ja oikein kaunis nainen. Kiitos.  ::)