Kirjoittaja Aihe: Nyt käy öljykeskustelu kuumana  (Luettu 22475 kertaa)

Huhtikuu 20, 2017, 09:37:25 ap
Luettu 22475 kertaa

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Väärennettyä öljyä on kuulemma myyty halpakaupoissa esim. Hong Kong.

Mobil 1 Peak Life 5W-50 4L  näyttäis olevan epäilyttävin merkki.

Minäkin ostin hiljattain Tokmannista tuota öljyä koska oli tarjouksessa.
Oikea hinta oli paljon yli 30 euroa ja minä maksoin muistaakseni 24.

Mitä sain, kusetuksen maku ainakin jäi.
Purkin takana pitäis olla tuoteseloste ruotsiksi ja suomeksi jos on aitoa tavaraa.
Ei ollut. Vanhemmissa purkeissa oli itäblokin tekstejä ja uudemmassa oli tekstiä englanniksi ja suomeksi.

Tokmanni ei varmasti anna rahoja takaisin koska en säilyttänyt kuittia.
Taidan käyttää tuon öljyn ruohonleikkurissa, mopoissa ym. pienkoneissa tai sekoittaa sitä teräketjuöljyn sekaan.

Tuossa yksi juttu tästä tapauksesta:
http://www.is.fi/autot/art-2000001106720.html

Tuossa vielä kuva nuista minun purkeista.

Vasemmanpuoleisessa on tuoteseloste GB, IRL ja FIN.
Oikeanpuoleisessa GB, IRL, PL ja CZ

Muutakin eroja merkinnöistä löytyy.
Oikeanpuoleisessa on alareunassa tekstiä jonka lopussa "MADE:26/02/13"

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2017, 10:04:26 ap kirjoittanut Pekka Puoskari »

Huhtikuu 20, 2017, 11:37:14 ap
Vastaus #1

Jaakko Latvanen

• Vieras
Kannattaa tilata öljyt Pohjoskoreasta; siellä ei oo kapitalisteja eikä imperialistisikoja...
jv

Huhtikuu 20, 2017, 11:48:14 ap
Vastaus #2

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kannattaa tilata öljyt Pohjoskoreasta; siellä ei oo kapitalisteja eikä imperialistisikoja...
jv

Minulla oli tuoreemmassa IC:ssäni aikamoiset mönjät sisässä. Valutin mitä lähti ja loput kaavin pois. Olisi varmaan pitänyt säästää, eihän tuota tiedä vaikka olisivat olleet hyvää neuvostotavaraa!

Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 20, 2017, 11:49:10 ap
Vastaus #3

Pekka Puoskari

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • naavaparta
Ajattelin tehdä itse testiä. Mulla on vielä yksi pönttö tuota samaa Mobilia vuodelta 2014.

Viskositeetin mittalaite löytyi tallista. Sillä vois vertailla pakkastearkussa olleita öljyjä.
Luulis synteettisen ja mineraaliöljyn erottuvan testissä.

Värieroa voi myös silmämääräisesti vertailla.

Nyt olen kuitenkin lähdössä viikoksi reissuun, mutta palataan asiaan.
5900 LYNXin ja ICn vaihelaatikkoon tuota mönjää meinasin myös laittaa.
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 20, 2017, 11:51:09 ap kirjoittanut Pekka Puoskari »

Huhtikuu 20, 2017, 13:10:19 ip
Vastaus #4

Juhani Halmeenmäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuten jo totesin toisessa yhteydessä tähän suuntaan: kapitalistien ja imperialistisikojen maksimaalinen voitontavoittelu tekee tuon että tuotanto ja valmistuskustannukset alas ja voitot ylös. Laadusta viis, kansan muisti on lyhyt. Ei kait ne itekkään tiedä onko se vanhasta puhdistettua vai laitettu halvempaa kalliimman purkkiin. Jälkiä on hankala tutkia jos on alihankkijoita välissä.
Tavallaan kyse on tosiaan kapitalismista. Eli kun sisäänvetotuotteen hinta kilpaillaan niin alas, että se ei enää tuota muuta kuin työtä, alkaa joku etsiskellä ns virallisia kanavia edullisempiä lähteitä. Ja kun eri markkina-alueilla on erilaisia hintatasoja, löytyy yleensä sitten jostain se halvempikin.
Seuraavaksi tulee sitten ne riskit. Onko tuotteessa vaadittavat pakkausmerkinnät, sekä suomeksi että ruotsiksi? Onko lähde luotettava, vai onko riskinä saadakin jotain muuta kuin oli tarkoitus?
Nyt kävi sitten niin, että mentiin kirjaimellisesti halpaan. Voiton maksimoinnista ei enää ollut kyse, se voitto oli jo itse huudatettu asiakkaiden taskuun.
Ja Neuvostoliitossa satelliittivaltoineen ei tosiaan ollut tällaisia ongelmia. Iso osa tuotteista oli aitoinakin p*skoja, ei niitä kannattanut väärentää. Ja hinta oli painettu joko tuotteeseen, dokumentteihin tai pakkaukseen, ei ollut hintakilpailua. Se oli sitten kokonaan eri asia, oliko hinnalla merkitystä, jollei tuotetta ollut kaupoissa. Ja mitä se maksoi mustassa pörssissä, siellä kun tingittiin ylöspäin. Tai vaihtotalouteen perustuvassa kaupankäynnissä, jossa jonkun jostain saama tuote vaihdettiin toisen löytämään toiseen tuotteeseen.

Hyvä öljy on Kendallit tai vastaavat jotka on parafiinipohjaisia.
Pelkkään kesäkäyttöön ei lainkaan huono valinta. Mutta Suomessa on tuo talvikin...
Suzuki VX 800 '92 sivuvaunulla, sekä MB 230CE ja SLK200
Vapaa harrastaja: ei mikään museokilvissä, eikä tulekaan!

Huhtikuu 20, 2017, 14:04:16 ip
Vastaus #5

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Kuten jo totesin toisessa yhteydessä tähän suuntaan: kapitalistien ja imperialistisikojen maksimaalinen voitontavoittelu tekee tuon että tuotanto ja valmistuskustannukset alas ja voitot ylös. Laadusta viis, kansan muisti on lyhyt. Ei kait ne itekkään tiedä onko se vanhasta puhdistettua vai laitettu halvempaa kalliimman purkkiin. Jälkiä on hankala tutkia jos on alihankkijoita välissä.

Minen kyllä mopilia laita muutenkaan kun ruohonleikkuriin ja moottorisahaan joka sekin on -83 mallia. Minusta se ylimainostettua ja arvostettua. Testeissä ne kehuu sitä kuka maksaa eniten. Hyvä öljy on Kendallit tai vastaavat jotka on parafiinipohjaisia.

Tuosta väärennöksestä vielä. Tiedän varman tapauksen kun lähdevesivirma jäi kiinni kun joku näki että pullottavat raanavettä. Mausta ei kukkaan huomannut....

Juu, vähintäinkin näin. Riistäjät ruoskaansa selkäämme soittaa...

Mutta.

Huijari on huijari, ei se ole kapitalisti tai imperialistisika. Huijari on ostanut halpaa öljyä ja pakannut sen kaalliin tuotteen pakkaukseen. Suomalaisen ostajafirman ostaja on luullut saavansa arvotavaraa halvemmalla sisäänostohinnalla. Sitä varten ostajat on firmassa että koettavat löytää edullisimmat hankintakanavat.

Kuka siis on kapitalisti ja imperialistisika? Huijari vai harhautettu ostaja.

Huhtikuu 20, 2017, 15:59:17 ip
Vastaus #6

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Huhtikuu 20, 2017, 18:17:46 ip
Vastaus #7

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Minä oon miettinyt jo monta vuotta että pitäisköhän alkaa valmistaan laihdutuslääkkeitä? Ja hinta semmoseksi että kaikki niitä ostavat laihtuu (kun ei jää rahaa enää ruokaan, eikä auton bensaan=hyötyliikuntaa). Sisältäen mm. kalkkia yms. muita taika-aineita.
 Selkeät käyttöohjeet sen lääkkeen mukaan jossa kehotetaan lääkkeen käytön aikana säännölliseen peruslautasmallin ruokailuun, lisäämään veden juontia, pienentämään ruoka-annoksia ja lisäämään liikuntaa.
 Kyllä minä luulen niin, että se lääke toimisi lähes kaikilla, sillein muuten perusterveillä ihmisillä?   :-X

Huhtikuu 20, 2017, 19:09:20 ip
Vastaus #8

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eilen oli uutisissa myös tuosta öljyväärennöksestä jotain.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 20, 2017, 19:50:40 ip
Vastaus #9

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Tulee mieleeni taas tuo hirvipilli autoon.

Huhtikuu 20, 2017, 21:31:18 ip
Vastaus #10

Mika Komulainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Muistatko ne rautalankaviikset etulokasuojan reunaan jotka piti kivaa raapimisääntä kun ne otti rotvalliin kiinni? Niiden piti estää renkaiden sivujen osuminen siihen kiveykseen.

Huhtikuu 20, 2017, 22:34:54 ip
Vastaus #11

Risto Saastamoinen

• Vieras
Tulee mieleeni taas tuo hirvipilli autoon.

Eipä tuosta monta vuotta ole, kun meinasin alkaa valmistaa käänteentekeviä laihdutuskorvatulppia. Oli lähellä, etten jo testannut niitä muutamaan herkkäuskoiseen matamiin. Tavallisia korvatulppiahan ne tietysti, mutta olisin uskotellu, että nämä kyllä laihduttaa kun paat korvakanaviin ja lopetat sen jatkuvan mussuttelun. Jos eivät juuri sinun tapauksessasi toimi, niin rahat takaisin. Näyttövelvollisuus tietysti ostajalla...

Huhtikuu 21, 2017, 07:47:15 ap
Vastaus #12

tarmo koivunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tämä aiheuttaa myös äkkirikastumisen.Myydään satavarmasti toimiva kärpästen ja muiden ötököiden hävittämiseen sopiva laite.Pakettiin pieni alasin ja vasara sekä käyttöohje,aseta ötökkä alasimelle ja lyö vasaralla henki pois,siis ötökältä

Huhtikuu 21, 2017, 08:07:23 ap
Vastaus #13

jussi koskinen

• Vieras
Tämä aiheuttaa myös äkkirikastumisen.Myydään satavarmasti toimiva kärpästen ja muiden ötököiden hävittämiseen sopiva laite.Pakettiin pieni alasin ja vasara sekä käyttöohje,aseta ötökkä alasimelle ja lyö vasaralla henki pois,siis ötökältä
Viher-kommari-suvakki pöyristyy moisesta tappovehkeestä, olisit alta aikayksikön vankilassa opiskelemassa kunnon kansalaiseksi, ....että se siitä äkkirikastumisesta. :P

Huhtikuu 21, 2017, 08:34:37 ap
Vastaus #14

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sulo Vileenit taas kantaneet KINKONG -kaupasta öljyt kaikkiin päriseviin kun on kerran halavalla saatunna.   :P :P