Kirjoittaja Aihe: Sotesta kysyy tietämätön  (Luettu 8632 kertaa)

Helmikuu 25, 2017, 21:13:52 ip
Luettu 8632 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kun tämä sote iskee niin nytkinhän saan valita kunnallisen tai yksityisen välillä, putooko yksityisen hinta samaan vai mitä tämä meinaa. Saanhan mä nytkin valita 20 - 100€ lääkärillä käynnistä. Kertokaa ny mulle mitä tämä meinaa, saan valita hoitopaikan mutta mitä se maksaa mulle.

Helmikuu 26, 2017, 08:07:53 ap
Vastaus #1

rauno yrjölä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Työtön yrittäjä / Eläkeläinen
Eikös se ole sama hinta sinulle , Mutta yhteiskunta maksaa yksityiselle lääkärille kun tämä laskuttaa käyntisi, Eli käyntisi maksaa enemmän veronmaksajille. Ei kuule halpuutus on ny loppu.

Helmikuu 26, 2017, 09:25:17 ap
Vastaus #2

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ja kun katsoo tämähetkisten yksityisvaastaanottofimojen "kotiosoitteita" niin sinnehän ne loputkin veroeurot virtaavat Ceymansaarille tai vastaavin paikkoihin.Emoyhtiön ja Suomen liiketoiminnan välisillä veloillahan ne ovat tähänkin asti vältelleet Suomeen maksamista veroista  :-(

Helmikuu 26, 2017, 10:28:01 ap
Vastaus #3

rauno yrjölä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Työtön yrittäjä / Eläkeläinen
  Ja eihän Keskusta ja kokoomus asiaa ole ajanut sen takia että veronmaksajat saisivat etuja!!!

Helmikuu 26, 2017, 13:11:35 ip
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Viikko sitten maksoi Mehiläisessä 94€, mua siis kusetettiin.

Helmikuu 26, 2017, 13:54:31 ip
Vastaus #5

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Pessimisti (=lue:realisti) eppäilee että hinnat pompsahtavat.Siis kuvitteletteko että tämmöiset Sipilät ajaisi jotain asiaa sen vuoksi että siitä olisi tavan tallaajalle hyötyä,iloa tai taloudellista etua???Unen näitte...

Helmikuu 26, 2017, 14:40:10 ip
Vastaus #6

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Joo en mäkään ny tosissani uskonu että saan vapaasti valita hoitopaikkani, tai saanhan mä mutta eri hintaan. Terkkariin 3kk jono ja sitten joku puolalainen lääkäri, ehkä hyväkin lääkäri joka opiskellut ruotsissa ja puhuu ruotsia ja puolaa. Kerran eivät uskoneet etten osaa ruotsia ja hoitajakin sanoi et pitäis osata nimeni perusteella, sanoin et vihannissakin pitäis olla viinakauppa muttei ole. Taas lähtö yksityiselle, tilanne semmonen että apua piti saada heti. Sain apua ja jopa hyvää kun sattui olemaan mun entinen omalääkäri terkkarin puolelta ja tiettu vaihtoi yksityiselle kun valmistui erikoislääkäriksi, ei tarvinnu kaikkia kelata alusta asti. Kyseessä mulle sopimaton verenpaine lääke ja mittari varoitteli rytmihäiriöstä eikä edes alentanut paineita.

Tuo sote päivän lehden mukaan lisää meidän kunnan menoja ja vähentäähän sen piti.

Helmikuu 26, 2017, 14:52:51 ip
Vastaus #7

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
"Tuo sote päivän lehden mukaan lisää meidän kunnan menoja ja vähentäähän sen piti."

...Juu,mutta kunnalisvero ei kuitenkaan laske yhtään!

t. Markku

Helmikuu 26, 2017, 15:29:22 ip
Vastaus #8

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei onneksi laske vero eikä eläke nouse vaikka eläkeyhtiöiden varallisuu noussut 10 miljardia, aatelkaa jos vero laskisi ja eläkkeet nousisi. Mihinkä se raha kulkeutuisi jos mäkin voisin ostaa enemmäm, siihen hallitus ei ole varautunut ollenkaan, ei ajetaan jarrut päällä niin et savu nousee.

No on niin monta asiaa joita en ymmärrä.

Maaliskuu 03, 2017, 11:56:03 ap
Vastaus #9

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 03, 2017, 14:37:47 ip
Vastaus #10

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Jepjep,saadaan lisää herranhommia ja kumileimasimia,sehän se oli tarkoituskin...

Maaliskuu 03, 2017, 15:52:35 ip
Vastaus #11

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Petrin laittama kaavio näyttää täydelliseltä ratkaisulta tuohon monimutkaiseen sote asiaan.  Nyt saadaan yksinkertainen, selkeä ja toimiva ratkaisu. Kuten arvata saattaa niin tuokin suunnitelma pitää ja pysyy. Näkyy heti että nyt on ollut järki mukana tässäkin byrokratian purkutalkoissa. ::)

Maaliskuu 03, 2017, 19:11:19 ip
Vastaus #12

Lauri Räsänen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jopa helpottikin,kun se onkin näin selkeää ja yksinkertaista. Minä kun pelkäsin, että siinä käy näin: jos valitset yksityisen puolen palvelun, verovaroista rokotetaan rankasti. Jos valitset julkisen palvelun, joudut piiitkään jonoon. Palvelun vaihto onnistuu vasta vuoden päästä. Nyt voit mennä omarahoitteiseen yksityiseen palveluun, josta rokotetaan todella kovimman jälkeen. Mitäs menit ilmoittautumaan julkiseen palveluun. Eihän tässä kuitenkaan näinkäy?

Maaliskuu 03, 2017, 21:10:57 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Johan tuli hyvä palkkaisia johtajia ja kipeät maksaa, en edes unissani nähnyt mitään tietä köyhän päästä hoitoon. Sote ja Kiky ajoi karille ja heti.

Syyskuu 20, 2017, 09:57:31 ap
Vastaus #14

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Maristaampa tällaisella unholaan jääneen otsikon alla seuraavaa:

Mullon ollut nyt yskää ja nuhaa puolentoista viikkoa ja viikon päivät kärsin flunssasta joka nyt se on ohimennyttä.Viime yönä alkoi yskä vi....amaan sen verran että soitin aamulla Ylöjärven arvauskeskukseen että tilaan lääkärinajan ja saan oikeat lääkkeet yskän karkoittamiseksi.Puheluun ei tietystikkään vastata kuin aikojen perästä kun välillä tulee niitä juttuja että kyllä kohtmaar.Aikaahan on eläkeläisellä ja vastattiin mun puheluun sitten kuitenkin,eihän sitä lääkärinaikaa niin vaan tilata,ensin haastatellaan että mikäs sitä veronmaksajaa nyt vaivaa.Lopputuloksena oli se että jos yskä jatkuu vielä parin kolmen viikon kuluttua niin palaa sitten asiaan.

Tuo äskeinen oli sen takia että sitten joskuskun SOTE astuu voimaan niin veikkaan että tuonkaltaiset arvauskeskukset on lopetettava kun mitäs niitä ylläpitää jos niissä ei käy asiakkaita,kaikki asiakkaat ovat siirtyneet yksityisten terveyspalveluja tarjoavien yritysten asiakkaiksi kun niihin pääsee varmasti ja nopeasti kun hehän myyvät palveluja korvausta vastaan.Jos siinä yksityisessä tulee ruuhkaa niin he laajentavat että pystyvät palvelemaan niin paljon asiakkaita kuin mahdollista,ei se normaalista liiketoiminnasta eroa,silloi tehdään tuohta kun se on mahdollista.

Ilmeisesti em. toiminta on kallimpaa kuin nykyinen johon ei oteta asiakkaita kuin valiten vastaan jolloin pikkuhiljaa se alkaa näkymään verotuksessa mutta meneväthän nekin Mehi...    ym Pih...     firmojen voitot vähän verotettuihin veroparatiiseihin mutta se on taas ihan toisen marinan aiheen arvoinen.

Taidan mennä yksityiselle kun ei viitsisi yskiä ja pärskiä pitempään,vit...aa vaan kun olen jo kerinnyt tonne kunnalliselle maksamaan ton suunnittelemani lääkärikäynnin.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58