Kirjoittaja Aihe: Turvajärjestelmät  (Luettu 7807 kertaa)

Tammikuu 25, 2017, 21:44:35 ip
Luettu 7807 kertaa

Jaakko Latvanen

• Vieras
Arvoisa raati!

No nyt on jaakkovaakko joutunu seuraavan ropleeman etteen:

Joku viikko sitte kävi sellane verisure-kauppias ovella.  Olin sen verran utelias, että sovittiin toinen ilta, millon tullee esittelemään asiaansa.  Ei ois pitäny.

Asutaan omakotialueella, mukavat naapurit ja kattovat varmasti vähän perrään ko ollaan poissa.  Aika sivussa isoista paikoista, metän keskellä reilut tuhannen neliön tontit; kyllä tänne aika vaivihkaa pääsee jos joku kattoo asiakseen tulla.  En oo ite kattonu tarpeelliseks mitään häly-hälyjä hommata.  Vaan meijän rouva ko kuuli sen - sinällään ammattitaitosen ja asiallisen - esityksen, ni alko työkavereiltaan kyselemmään noista hälyttimistä.  Ja nyt asia nouskin oikeesti esille.  Niitä on kuulemma melkein kaikilla...

Tavallinen pien omakotitalo, ja meillä ei oo mitään erityistä omaisuutta, mitä miun kamerat, ja nekin mahtuu hyvin kotivakuutuksen erikoisosioon; alun toista moottoripyörällistä vasta niissä rahhaa kiinni... Ei erityistä taidetta, eikä mitään muutakaan ison rahan arvoista tai helposti rahaksi muutettavaa. Halvimmat maholliset telkkarit ja tietokonneet, ei kantopalkkaa saa jos torilla alkaa niitä kaupata.  Eli jos maholliset roistot on oikeesti ammattilaisia, mitkä tietää mihin menevät, eivät tule meille.

Noihin sais kyllä vesivuotovahteja, mikä saattas 20 vuotta vanhassa talossa olla paikallaan.

Oon joskus työpaikalle hankinnassa sekä käytössä ollu vähä isomman järjestelmän vastuuhenkilönä; siinä oli omat ongelmansa, eli saaha oma henkilökunta oppimaan ja ymmärtämmään käyttö.  Tai muut vielä oppi paitsi toimari...  Tuossa suhteessa tuo esitelmä kerto kyllä laitteitten käytön olevan helpompaa nykysin.

Parilla vesivahilla, ovien ja autotallin hälyillä sekä palovaheilla investointi ois tonnin luokkaa, ja kuukauskulu kaukovalvonnasta vajaa 50.  Eli tuo kuukauskulu on iso, pitkässä juoksussa, ja sen hinta ei oo sidottu pitkäks aikaa, eli saattaa nousta.  Sopimuksesta pääsee kyllä millon vaan irti, mutta investoinnin menettää, koska laitteet on verisuren ja vievät mennessään.

Luultavasti tuossa murtoja vastaan parasta antia ois ne tarrat, mutta eivät myy niitä erillään...

Eli onkos kokemuksia ja/tai mielipiteitä verisuresta tai vaihtoehtosista, tai yleensä koko hälyistä?  Ite oon vieläkii sitä mieltä, että turhuutta... mutta jos rumppi viep naton kokonaan pois euroopasta, eikä meille jää ees optiota?

jv
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2017, 21:48:19 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Tammikuu 25, 2017, 22:00:32 ip
Vastaus #1

Ari Nieminen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Teetä tarrat tai tulosta itse ja kiinnitä haluamallasi tavalla
Kiintestösi on arvoluokiteltu
Eli se virma ei lähetä oman yhtiön varkaita sulle kun ei ole mitään arvokasta
Älkää nyt hölmöt päästäkö ketään arvioimaan omaisuuttanne
Jos haluatte jonkun niin kutsukaa ja ottakaa selvää ketä kutsutte

Tammikuu 25, 2017, 22:27:10 ip
Vastaus #2

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meijän taloudessa kävi piipun tarkastaja, mutta luotin mieheen, kun sillä oli Harley-Davidson paita päällä.
Eipä tuo mittään nähnyt, kun oli Picassot ja Gallen-Kallelat laittanut etukäteen piiloon... ;D

Paras rosmosuojaus on se, että antaa ympäristön ymmärtää, että on köyhä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 25, 2017, 23:13:26 ip
Vastaus #3

Jaakko Latvanen

• Vieras
Teetä tarrat tai tulosta itse ja kiinnitä haluamallasi tavalla
Kiintestösi on arvoluokiteltu
Eli se virma ei lähetä oman yhtiön varkaita sulle kun ei ole mitään arvokasta
Älkää nyt hölmöt päästäkö ketään arvioimaan omaisuuttanne

Kyllä tällä esittelijällä oli kaulaan ripustettava ja väestöliiton - vai oliko mannerheimin lastensuojeluliitto, mutta joku kuitenkin - allekirjoittama turvahenkilötunniste.  Ettei ihan ketä vaan...
jv
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 25, 2017, 23:15:49 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Tammikuu 26, 2017, 03:47:09 ap
Vastaus #4

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Mulla on kesäpalatsilla uluko-ovessa semmonen punasella permanenttimarkkeritussilla kirjotettu lappu: "OLEN AMPUMARATALLA, TULEN PIAN !", aena sillon kun siellä ei ou kettää henkilökunnan evustajjoo paekalla.

Pittää jatkossa vielä piirustoo siihen lappuun kalashnikoovin kuva, nii että viisaemmat lukutaejottomattii ossoo sitä tulukita.

En ou tietonen että onko siitä ollu mittää apuva kun en tiijä onko siellä kukkaa kääny ies lukemassakaa sitä lappuva, vuan ei sinne nyt viimesen reilun parinkymmenen vuojen aekana aenakaa ou ennee kertookaa murtauvuttu. ???

Ps.
Unohin ihan että onhan siellä semmonen kulukijat haesteleva sirreenikkii, vuan sen viritän vuan sillon kun ollaan sieltä pitempään poekessa.
Sillä kun on semmonen ikävä ominaesuus ettei se tunnista kotijoukkoja muista hiippaelijoesta, ruppee parkumaan samalla laella jokkaeselle uluko-oven aakasijalle. :-X
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 26, 2017, 09:31:54 ap kirjoittanut Pentti Eskelinen »
-pena-

Tammikuu 26, 2017, 04:27:11 ap
Vastaus #5

Markku Hakola

• Vieras
......Älkää nyt hölmöt päästäkö ketään arvioimaan omaisuuttanne

Juurikin näin.  Meille jos ovelta ovelle kauppias pyrkii, niin saa pyrkiä, sisälle ei asiaa, myis vaikka mitä.
Mikäli jonkun haluun kotikäynnille, niin tilaan kyllä itse, niin tiedän että on oikealla asialla.
Paljon noita eri sortin "tarkastajia" käy ihmisillä ties millä verukkeella, mutta tsekkaavat omaisuutta yms., kannattaako keikata.
Oikealla asialla olevat firmat yms soittavat etukäteen ja sopivat ajankohdan ja tällöin helpompi varmistua,
että asialla on oikea firma, eikä konnakopla.

Yllättäen tulevien "tarkastajien" henkilökortteihinkaan ei parane luottaa, nykytekniikalla kun helppo tehdä aidonoloisia.

Elikkä "olkaa varovaisia ja miettikää, kannattaako laskea sisään, sillä sisäänlaskusta saattaa olla kauaskantoiset ja kalliit seuraukset"-

Tammikuu 26, 2017, 06:43:51 ap
Vastaus #6

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tästä tulikin mieleen jotta pitäis vissiin hankkia ulko-oveen lukko vaikkei siitä nyt mittään hyötyä ole,Lukkopesän reikään työnsin 12v sitten sanomalehteä ettei lumi tule reiästä eikä pikkulinnut.Sama juttu oli verstaalla ovet oli aina auki yötäpäivää kesät-talvet mutta sitten piti pistää lukkoon kun naapurit rupes soittelemmaan jotta tuuli paiskoo ovia.

Tammikuu 26, 2017, 07:44:50 ap
Vastaus #7

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mina aloin pitää ovia lukossa jo 15 vuotta dotten, kun tuttavan 2-kerroksisen takon alakertaan murtauduttiin yöllä perheen nukkuessa yläkerrassa.
Siis Lahdessa.
Vastapäisnen talo tyhjennettiin viitisen vuotta sitten, kun omistajat olivat kesäkomalla.
Meni telkkarit, mikrot, radiot, tietokoneet  ja kaikki jotenkin myytävissä oleva.

Murtohälytysjärjestelmän hankin pari vuotta sitten. Kun naapuriin murtautui joku huumehörhö.
Talon omistaja, 85 vuotias mummo, oli herännyt ja luullut tuulen paukuttelevsn paikkoja.
Kömpi kuitenkin alakertaan ja oli saada sydänkohtauksen, kun nuori mies touhusi keittiössä taskulampun kanssa!
Sydäriä välttääkseni hankin hälytysjärjestelmän.
Eihän sitä tarvitse vartiointiliikkeeseesn kytkeä.
Jos naapureita on lähellä, niin  riittää kun on sireeni ulkona.  :police:

Tammikuu 26, 2017, 08:22:01 ap
Vastaus #8

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Ei tykännyt hyvää yksi hälytinkauppias kun sanoin että en osta mutta ei tartte kertoa kellekään
ettei minulla ole teidän hälyttimiä.

L&K.

Tammikuu 26, 2017, 09:33:45 ap
Vastaus #9

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

No eihän kaikilla sitä kameraakaan ole,ehkä,mistä sen tietää.

Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Tammikuu 26, 2017, 09:44:55 ap
Vastaus #10

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Aijai kaima!

Tuollainen käsitetään nykyään helposti vihapuheeksi!

t. Markku

Tammikuu 26, 2017, 10:09:21 ap
Vastaus #11

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Verisure systeemit makso reilu 30 per kk. Soitin että pannaas peli poikki, ei eläkeläisellä ole varaa tuohon.
Samassa puhelussa tuli vastatarjous: Ai eläkkeellä, no käviskö 14,50€
Satunnaisesti sitä jopa käytän, ei sitä tartte kokoajan. Mun logiikka näkee niin että kun on rivissä taloja, ja sitte yhessä on noita tarroja ikkunoissa, ovissa, ja postilaatikossa niin helevetin tyhmä rosmo se joka siitä talosta alottaa. Menee tarrattomaan ennenkun kokeilee onko hälyt päällä.

Lukot on rehellisiä varten, ne pidättelee rehellisiä. Rosmoja lukot ei pidättele montaa sekuntia. Inarissa sukulaisella on poissaollessaan pönkä ovella, lukkoa ei ole. Kulkija näkee jo helevetin kaukaa että siellä on pönkä ovella, siellä ei olla kotona. Sinne ei siis voi mennä.
Mutta jos on jokin hätä, tarve mennä suojaan niin sinne pääsee rikkomatta paikkoja.

Tammikuu 26, 2017, 12:28:53 ip
Vastaus #12

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Espoolaisella mummolla oli mökin rappusilla 47 kokoiset saviset kumisaappaat. Miestenpyörä nojallaan
seinää vasten. Pyörän satula oli ruuvattu korkealle. Pihalla iso koirankoppi johon meni paksu lehmänriimu,
kopin edessä pesuvati täynnä isoja luita.
Mökissä ei ollut miestä eikä koiraa vaan ei käyneet varkaatkaan. :laugh:

L&K.

Tammikuu 26, 2017, 13:13:36 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla on ovessa Doopermannin kuva vaikka Dopperi on tuhkauurnassa, ainakaan uskovaiset ei enään käy ja tommonen puoliverinen Venäjän Laika on myös hyvä vahti. Huone jossa aseita on hyvällä lukolla ja hälyslaite jos ovea yritetään rikkoa, lisäksi on kamera joka reakoi liikkeeseen ja lähettää kuvat pilvipalveluun eli kameran varastaminen ihan turhaa. Kulut muutaman kympin, saa riittää mulle.

Tammikuu 26, 2017, 14:59:35 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mulla oli oikein kyltti jossa ameriikan mallin Dopperi pystyyn leikatuilla korvilla ja teksti täällä vartioin minä ja sama englanniksi, sen otin pois kun naapuriin muutti ulkomainen nuorehko nainen joka pelkäsi koiria. Ei auttanut vaikka sanoin että pelätä ei tarvi, nyt vaan ikkunassa se Dopperin kuva. Pelkäsihän se tätä puoliveristä mutta kerran sen oli pakko tulla portaita vastaan niin annoin sille namin taskustani jonka antoi ja vakuutin että on naisille kiltti, on se sitä silittänytkin kun neuvoin et ei pään päältä ku on alistamista. Itse sain kahdenviikon tutustumisen jälkeen silittää pään päältä, mun kanssa saa naapurin miehet olla rauhassa mutta vaimon taluttaessa nousee karvat pystyyn ja murisee. Ei ole hirveän iso mutta purenta on leikkaava, 53Kg Dopperi veti pannan rikki ja tämä puree sen nahkataluttinen kuin laser poikki yhdellä puraisulla, tyyppi ominaisuus erittäin leikkaava purenta. Poliisit kerran aiheettomassa kotietsinnässä kysyi miksi kaikki aseet on lipastettuja, no laki ei sitä kiellä patruunoita saa säilyttää hyväksytyssä tilassa vaikka lippaissa, asehan on ladattu vasta kun patruuna on pesässä. Revolveri hieman erityis tapaus jos se on kaksitoiminen eli vain liipasinta painamalla laukeaa, laki on kumminki laki. Jos jonku tunkeutujan ampuu pitää se raahata tuulikaappiin jotta verta tulee sun kotiin.

Jos rosmot uhkaa kannattaa ampua ilma aseella koska lain mukaan se ei ole ampuma ase, mulla on 6.35mm paineilma kivääri jolla menee kakkosnelosesta läpi jotta heilahtaa. Se on Winsester tyylinen joten melko äkkiä on latingissa, suojassa ollaan ja pysytään.

Jos asuisin sivummalla olisi tommonen turva palvelu kyllä käytössä, sisko asuu 15Km ja heillä ei ole ovet koskaan lukossa. Sisällä on kyllä 80Kg koira ja muakin hirvittää mennä sisään kun ovikelloa ei ole. Talo on iso 340 neliötä joten pieni koputus oveen ei riitä.

Kyllä se 50€/kk kannattaa maksaa jos seutu on rauhaton tai pelkää.