Miulle on siitä mediasta, mitä eniten ite seuraan, tullu Sipilästä vähän tuon tyyppisiä ajatuksia kuin tuolla Romakkaniemellä. Maaseudun tulevaisuus ei ole, eikä mikään kepun lehti, minun seurantalistallani, enkä tuon Romakkaniemen taustoja tunne; itse en maalaisliittolainen ole enkä tule olemaan. Saatan olla saanut täysin väärää informaatiota ja saatan olla sen uhri minäkin. Mutta en kyllä kovin korkealle arvosta iltaluitten lööppejäkään tiedonhankinnan välineinä...
Sipilä tupeksi kyllä siinä kohtaa, kun kirjoitti ylelle viestejä, jotka voisi hyvinkin tulkita lehdistön suun tukkimiseen tähtääviksi. Sitä ei voi poliitikko tehdä kuin joissain tietyissä maissa.
Entäs sitten kun Sipilä saa tarpeekseen ja ilmoittaa jättävänsä politiikan? Kokoomuksessa ei ole kuin kananpoikasia tilalle, Kepussa niitä, joiden parasta ennen päivä on kaukana menneisyydessä? Eli vaihdetaan puolta, sössö-rinne puikkoihin (ei se ainakaan puheillaan voi ketään vahingoittaa, kun ei niistä mitenkään yrittämällä saa mitään selvää), ja sille avustajiksi kommarien nykyinen ja entinen puheenjohtaja sekä vihreät? Li Andersson ja Ville Niinistö yhdessä vienninedistämismatkoille; ei ainakaan tarvi kenenkään kouhkata, että edistivät tuttujensa vientiä. Niillä matkoilla ei nimittäin satavarmasti edisty mikään. Siis minun mielestäni, toki jokainen muodostaa mielipiteensä itse...
jv