Kirjoittaja Aihe: Itsenäisyys?  (Luettu 60131 kertaa)

Joulukuu 10, 2016, 15:47:01 ip
Vastaus #90

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Ameriikassa Donald Duckia äänestäneiden äänet meni Donald Trumpille? No onhan ne nimet aika liki toisiaan.  :-X

Joulukuu 12, 2016, 03:21:34 ap
Vastaus #91

Kari Vähäkainu

• Vieras

No, ensi vuodesta eteenpäin tulee tapahtumaan paljon maailmaa järisyttäviä muutoksia. Deutche Bankin kaatuminen huhtikuussa '17, maassamme tapahtuva kansannousu tai sisällissota toukokuussa '17, suomen ero eu:sta elokuussa '17, eu:n romahdus (2018)... Tämä olkoon ennustukseni tulevaisuudesta. Aika näyttää toteutuuko ennustukseni.

Siula on positiivinen näkemys tulevasta ;D

Itseasiassa nämä eivät ole minun näkemyksiäni, minä vaan kerron mitä henkimaailma ilmoittaa. Uskokoon ken tahtoo tai olkoon uskomatta, minulle se on aivan sama. Olen itsekin epäilevällä kannalla mutta ensi vuonnahan se nähdään miten käy.

Yksi ennustus johon tulee aika piankin vastaus: Saara Aalto sijoittuu toiseksi siinä brittikisassa (X factory UK?). Saas nähä kuis käy.

Tuota noin, miten Saara sijoittui kisassa?

Joulukuu 12, 2016, 07:22:50 ap
Vastaus #92

Martti Törmä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Markku,pitäisiköhän jälleen kerran olla tolkun ihminen ja jättää kallisarvoinen ääni käyttämättä,kun se tähänkinmennessä näkyy menneen saamattomille pilipalipelleille...

Hieman tämänsuuntaista olen kyllä mietiskellyt, mutta täytyy katsella, "miten tuon tekee".
Tiedän joidenkin toteavan, että "jos et äänestä, niin et voi arvostella", sama tuo mulle,
sillä parempi ääni antamatta, kuin ääni oman asiansa edistäjälle.

En enää muista mitkä vaalit olivat kyseessä,ehkä EU kansanäänestys.
Äitini oli kyläkoululla vaalitoimitsijana, kun vähän ennen vaalihuoneiston sulkemista paikalle saapui vielä yksi äänestäjä.
Kyseinen henkilö marssi koululuokan nurkkaan kohti pesuallasta,avasi hanan,otti saippuan ja pesi kätensä huolellisesti,
kuivauksen jäleen hän sanoi vaalitoimitsijoille vain näkemiin ja poistui.Tyylikkäämmin ei voi käsiään pestä asioista joista ei pidä.

Joulukuu 13, 2016, 09:55:29 ap
Vastaus #93

Jaakko Latvanen

• Vieras

No, ensi vuodesta eteenpäin tulee tapahtumaan paljon maailmaa järisyttäviä muutoksia. Deutche Bankin kaatuminen huhtikuussa '17, maassamme tapahtuva kansannousu tai sisällissota toukokuussa '17, suomen ero eu:sta elokuussa '17, eu:n romahdus (2018)... Tämä olkoon ennustukseni tulevaisuudesta. Aika näyttää toteutuuko ennustukseni.

Siula on positiivinen näkemys tulevasta ;D

Itseasiassa nämä eivät ole minun näkemyksiäni, minä vaan kerron mitä henkimaailma ilmoittaa. Uskokoon ken tahtoo tai olkoon uskomatta, minulle se on aivan sama. Olen itsekin epäilevällä kannalla mutta ensi vuonnahan se nähdään miten käy.

Yksi ennustus johon tulee aika piankin vastaus: Saara Aalto sijoittuu toiseksi siinä brittikisassa (X factory UK?). Saas nähä kuis käy.

Tuota noin, miten Saara sijoittui kisassa?

Laitteletko Kari miulle vaikka yksityisviestinä ens perjantain eurujaskpotin oikeet numerot; ei mittää kiirettä koha enne perjantaita.  Emmie itelleni, mutta lapsille antasin.  Satasen kullekin... tai no, ainaskii viiskymmpiset, ja käskisin olemaa reistaamatta rahan kanssa.  Kyllä mie siullekkii kahvit jossai nurkkapaarissa sitte tarjoon, jos tuut käymää jossai etelämmässä.

terv, jaakkovaakko

Joulukuu 13, 2016, 21:33:03 ip
Vastaus #94

Kari Vähäkainu

• Vieras
Laitteletko Kari miulle vaikka yksityisviestinä ens perjantain eurujaskpotin oikeet numerot; ei mittää kiirettä koha enne perjantaita.  Emmie itelleni, mutta lapsille antasin.  Satasen kullekin... tai no, ainaskii viiskymmpiset, ja käskisin olemaa reistaamatta rahan kanssa.  Kyllä mie siullekkii kahvit jossai nurkkapaarissa sitte tarjoon, jos tuut käymää jossai etelämmässä.

terv, jaakkovaakko

Mitäs luulet, olenko kokeillut katsoa lottonumeroita? Ei onnistu laulaa Eino Grön.

Joulukuu 13, 2016, 21:54:43 ip
Vastaus #95

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

terv, jaakkovaakko

Minulta onnistuu: 3, 7, 9, 18, 20, 22, 25, 28 ja 32. Niin reilu kaveri olen, että laitoin tuohon vielä pari ylimääräistäkin ihan ilman edestä. Jos haluat lisää niin kyllä löytyy niin monta kuin haluat, kysy vaan!
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Joulukuu 14, 2016, 13:06:58 ip
Vastaus #96

Jaakko Latvanen

• Vieras
Mulla on lotossa aika usein ollu 5, tai 6 oikein.
 Päävoitto vaan jaksaa kiertää...  :P

Tilastomatematiikan mukkaan, jos muistaa joka viikko yhenkii rivin lotota, ja jokaiseen riviin laittaa sekä vitosen että kutosen, ni pitäs parin kuukauven välein olla viis tai kuus oikein.

Mie oon kyllä voittanu ihan rahhaa veikkauksen peleistä.  Keskimäärin kerran kolmeen - neljään viikkoon tänksähtää aina tilille.  Vuojessa tullee sellanen parisattaa euroa voittoja yhteensä.  Sijoittaa ei tarvi tuohon päästäkseen ko sellanen vaivanen kymppi viikossa.  Paremp on tuotto veikkauksessa ko moottorpyöräkaupoissa.  Viinaksien tai kalijan osto ois vielä tuottosampaa, mutta ko meilläkii juuvaa enimmäksee viiniä pönikästä, ni ei niistä saa mittää takasin.

jv

Joulukuu 14, 2016, 15:54:17 ip
Vastaus #97

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä olen ottanut sen periaatteen, että kun harvoin lottoan niin teen sen sattumanvaraisilla numeroilla. Ei mitään toistuvaa periaatetta sen lisäksi. Sen kerran kun huomaisi niiden omien numeroiden voittavan napakympin mutta olisi jäänyt lotto tekemättä niin kyllä harmittaisi. Jos viikoittain lottoaisi niin sitten toinen juttu.

Joulukuu 14, 2016, 16:26:38 ip
Vastaus #98

Jaakko Latvanen

• Vieras
En miekää tuosta lotosta niin perusta; en sieltä itellein mittää haluakkaa.  Mutta lapsille ois mukava vähä jättää, tai heti antasin, jos miljoonankii voittasin.  Niiko jo aiemmikkii lupasin, viiskymppiä jokkaiselle.  Jos luppaisivat olla törsäämättä, muute vaa kakskymppiä. Tai oikeestaa, törsäävät sen kumminkii, paremp ois pittää vaa kaikki itellää...

Tulikii mielee, että olympukselta tuli just markkinoille uus runko, se ei maksas ko pari tonnia, siihe sitte tarvis tietysti parempia obeliskeja vai mitä ne nyt oli... joo, kyllä piän ite, päätetty mikä päätetty!

jv

Joulukuu 14, 2016, 16:31:21 ip
Vastaus #99

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Minulla on ollut sama rivi reilu 20 vuotta joka viikko, ja kaksi kertaa se on "tuottanut" 4 oikein. Panostettu peliin yht. n. 830 eur, ja palautus on ollut yht. n 20 eur. Melko kannattamaton, sijoituksena? Sijoitussuhde 41,5e/1e tuotolla.
 N. puoli vuotta sitten lopetin lottoamisen kokonaan. Mm. rapakaljaa juomallakin tienaa jo monta kertaa paremmin, ja pelkästään tyhjillä hylsyillä. Ja onhan se huomattavasti hauskempaakin kuin tuijottaa pyöriviä palloja?  ::)

Muoks. Yhtä hieno sijoitus on nämä sijoitusvakuus rahastot. Itse olen säästänyt sinne ja inflaatio prosentti on suurempi kuin niiden tuotto. Ja pääomat on sentään lähes tuottavimmissa kohteissa mitä on tarjolla. Pitäis käydä lopettamassa sekin turhuus, kannattamattomana.
« Viimeksi muokattu: Joulukuu 14, 2016, 16:50:51 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Joulukuu 14, 2016, 21:04:17 ip
Vastaus #100

teukka alarotu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Heh, tässä se tuli sitten itsenäisyyden perusolemus; saa päättää itse lottonumeronsa!
Ei  vienyt EU itsenäisyyttä.

TA
Nsu Quickly -58
MGA 1600 -61
Bmw Z3 1,9 -98
Finn Flyer 27 -83

Joulukuu 15, 2016, 06:43:15 ap
Vastaus #101

Markku Hakola

• Vieras
Heh, tässä se tuli sitten itsenäisyyden perusolemus; saa päättää itse lottonumeronsa!
Ei  vienyt EU itsenäisyyttä.TA

Aattelin just samaa.
Juttuja kun itsenäisyydestä, mitä se on, miten sen näkee ja mitä se tarkoittaa koittaa yksinkertaisesti selvittää,
niin monenmoista vastausta ja mielipidettä saa.

Tuossa se on suurin asia kiteytettynä, mitä itsenäisyydestämme on jäljellä,
saamme itse valita Lottonumerot, toitaiseksi.

Joulukuu 15, 2016, 07:28:33 ap
Vastaus #102

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tätä asiaa voi tutkiskella minusta syvemminkin. Kertoo jotain Suomen itsenäisyydestä, että itsenäisyys-keskustelun alla voi vailla pelkoa vitsailla kaikennäköisestä. On valtioita, joissa tämä ei ole mahdollista, ja jos sitä itsenäisyyttä ei aikanaan olisi tullut niin ei välttämättä täälläkään. Itsenäisyyttä on syytä kunnioittaa, mutta Suomessa sen kunnioittaminen ei onneksi ole pakollista eikä johtajien taholta ohjattua. Ja olen tässä asiassa sinänsä ihan vakavissani, vaikkei tämä lottonumerojutustelu ehkä olekaan paras esimerkki tästä itsenäisyytemme hienosta osa-alueesta.

Joulukuu 15, 2016, 10:48:34 ap
Vastaus #103

ismo mielonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tätä asiaa voi tutkiskella minusta syvemminkin. Kertoo jotain Suomen itsenäisyydestä, että itsenäisyys-keskustelun alla voi vailla pelkoa vitsailla kaikennäköisestä. On valtioita, joissa tämä ei ole mahdollista, ja jos sitä itsenäisyyttä ei aikanaan olisi tullut niin ei välttämättä täälläkään. Itsenäisyyttä on syytä kunnioittaa, mutta Suomessa sen kunnioittaminen ei onneksi ole pakollista eikä johtajien taholta ohjattua. Ja olen tässä asiassa sinänsä ihan vakavissani, vaikkei tämä lottonumerojutustelu ehkä olekaan paras esimerkki tästä itsenäisyytemme hienosta osa-alueesta.

Martti kirjoittaa painavaa tekstiä. Näinhän se pitäisi olla ja mennä. Meidän  "oma" yleisradio ja uutistoimituksen päällikkö on juuri näyttänyt käytännössä mitä vapaa journalismi on.  Miehellä on sellaiset taustat  ja toimintavat missä vapaa sana on kielletty. Edellinen päällikkö P.Ervasti sai lähteä vaitiolo paperi allekirjoitettuna. R.Stiller sai varoituksen ja nyt makaa sängynpohjalla sairaana. J.Eronen "sai "lähteä. S.Vuorikoski "sai" lähteä. Näillä henkilöillä yksi ja sama nimittäjä eli ihminen jonka jäljet johtaa suoraan Valtion huipulla olevaan moraalisesti arveluttavaan henkilöön ja sen sisäpiiriin. Kysymys kuuluukin millä tälläiset demokratian "viholliset" saataaisiin pois, nythän kansan puolustajat sai lähteä.
Ps. Mistä johtuu, et tietsikka alkoi vilkuttaa punaista. Kädet hikoo. Nyt mä tajusin vapaa sana tän aiheuttaa, no hätä. Vielä.   ;D

Joulukuu 15, 2016, 10:51:28 ap
Vastaus #104

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***
Itsenäisyys... Hmm... Siinä ikean lihapullia syödessä voi täyttää viking lottokupongin...
Ollaanko nyt pikkasen väärillä raideleveyksillä.