Kirjoittaja Aihe: Ebay vs Suomen kauppiaat.  (Luettu 31660 kertaa)

Marraskuu 23, 2016, 07:47:33 ap
Luettu 31660 kertaa

Jussi Kumpu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • S Vileenin sukulais-sielu.
G-astran termari + kotelo, eb 8,90, suomesta halvimmillaan 49€. Aurinkosähköön jännitteensäädin nestekidenäytöllä, eb 12€, kotiovelle kannettuna. Suomi ja Kärkkäinen 149€ :-[ Kauppa se on mikä kannattaa.
Jussi 044 7212497

Marraskuu 23, 2016, 08:01:09 ap
Vastaus #1

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
...

Hyundai i30 peilivilkku- Koreasta kotiin 25 dollaria...
marmmoritiskillä Lahdessa 135 euroa...kauppa kannattaa...juu...

t. Markku

Marraskuu 23, 2016, 08:35:05 ap
Vastaus #2

Atte Isola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mercruiser 470 (3,7 R4) sisäperämoottorin korjaussarja jenkeistä kotiovelle 330€
- männät tappeineen ja renkaineen
- kaikki laakerit
- kaikki tiivisteet ja stefat, myös kaasuttimeen

Suomesta esimerkkinä:
- öljypohjan tiiviste 80€
- kannentiiviste 110€

::)
Muutama mopo

Marraskuu 23, 2016, 09:23:25 ap
Vastaus #3

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
1,2 Skodan termostaatti n. 50€ paikalliselta valtuutetulta.
Motonetistä 20€
Internetistä termostaatti ja se täydellinen kotello, jossa termostaatti asuu 32,38€
VAGinan käyttämä kotelomuovi tuppaa ajan myötä pehmenemään, joten sen takia kannattaa ostaa koko helahoito, niin ei ole sen kanssa huolia.

1,6 Opeliin takimmainen lambda 240€ paikalliselta valtuutetulta.
Toki siitä saa 20% alennusta, kun ajoneuvo on 10-vuotta tai vanhempi, jolloin hinnaksi jää 192€
Internetistä 71€ kotiin toimitettuna.

Kun juha on vienyt kaikki rahat, niin ei köyhä voi joka asiassa tukea paikallista.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Marraskuu 23, 2016, 10:19:03 ap
Vastaus #4

Jussi Kumpu

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • S Vileenin sukulais-sielu.
volvo s/v70 tyyppivika kuskinoven sähköikkunoiden kytkinpaneeli suomessa tarvike 85e käytetyt 50e ja ebayssa uudet 20e free shipping ;D
Tuo on hyvä tietää, pottuilee.
Jussi 044 7212497

Marraskuu 23, 2016, 11:27:03 ap
Vastaus #5

Risto Nurmi

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Volvo S40 lämmitettävä sivupeilin lasi Romaniasta €7 + €8 postikuluja. Oulussa yksikään varaosaliike ei suostunut myymään irtolasia, vaan olisi pitänyt ostaa koko moottoroitu peilipaketti €100+. Olisin voinut kyllä maksaa lasista paikallisella sen €30 mitä 940:n peililasista pyydettiin. Peilin kiinnityssysteemi on molemmissa Volvoissa täysin sama, ja lasi on helppo ja nopea vaihtaa.
Risto Nurmi
sihteeri
VMPK ry

Marraskuu 23, 2016, 12:15:19 ip
Vastaus #6

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vika ei aina ole paikallisessa kauppiaassa, tai edes Suomen maahantuojassa!
Minulla on päältäajettavassa ruohonleikkurissa perässä vedettävä lehtienkeruulaite.
Sellainen harjakone, jossa muovisissa pyörissä on hammasrattaat, jotka pyörittävät jehtien keruuharjaa.
Härveli maksoi 299 € kun sen ostin.
Seuraavana syksynä toisen pyörän rattaat menivät sileiksi.
Takuu oli juuri umpeutunut, uusi pyörä olisi maksanut 149€!  :'(

Katselin netistä, hinnat 35 USD, tai 99€. Mikään firma ei kuitenkaan luvannut lähettää sitä Suomeen, kehoittivat ostamaan täältä.
Sitten sain täältä VMPK:n sivulta osoitteen USA:laiseen firmaan, joka myy myös Eurooppaan. Tilasin sieltä, hinta jotain 60 € rahteineen ja tulleineen.
Keskustelin lahtelaisen kauppiaan kanssa myöhemmin asiasta.
Hän kertoi, että Exxxxlux-konsernilla on yhteistyösopimus tuon amerikkalaisen firman kanssa: toimivat toistensa tuotteiden jälleenmyyjinä ko maanosissa. Tästä seuraa myös, että varaosat myydään vain ketjun jälleenmyyjien kautta.
Rikkurit potkitaan ulos ketjusta!

« Viimeksi muokattu: Marraskuu 23, 2016, 15:17:38 ip kirjoittanut Jouko Kuisma »

Marraskuu 23, 2016, 13:08:20 ip
Vastaus #7

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä se maahantuojakin osaa.
Aikoinaan viime vuosikymmennellä, kun Chrysler teki uutta nousua (taas kerran) suomen markkinoille Caliber etunenässä.

Eräs jälleenmyyjä kysyi, että miten on mahdollista, että hampurissa paikallisessa merkkiliikkeesä varaosien ulosmyyntihinta on pienempi kuin heidän sisäänostohinta.
Maahantuojan varaosatyypit katseli hetken kattoon ja sitten oliko muuta kysyttävää... ;D

Näin saadaan helposti se 30 pinnaa lisää hintaa.

Marraskuu 23, 2016, 13:34:46 ip
Vastaus #8

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Itse kivijalkaliikkeen pitäjänä tiedän ja tiedostan ongelman. On uskomatonta että minunkin kannattaa Nokialainen rengas tilata euroopasta  kuin hakea se 15 kilometrin päästä Nokian keskusvarastolta. Tosin Nokialaisen myynti on meillä ollut aina pientä ja nykyään vielä pienempää. Monesti olen asiakkaalle joutunut toteamaan että tilaa netistä sinun ei kannata ostaa tuota minulta. Toki työn hinta on silloin kovempi mutta tätä ei monikaan asiakas sulata. Työ pitäis tehdä samalla hinnalla ostaa renkaat minulta tai tuo nettirenkaat mukanaan. Sesongissa ei edes suostuttu asentamaan asiakkaiden nettirenkaita alle. Ikävä kyllä tilanne on kivijalkaliikkeillä todella haastava. Meistä on tullut liian kallis maa niin yrittäjän yrittää kuin tavallisen duunarinkin elää. Ei ihme että ollaan euroopan kärkimaa maksuhairiöiden kanssa.

T:Jani Erola

Marraskuu 23, 2016, 14:47:58 ip
Vastaus #9

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kävin kysymässä paikallisessa LVI-kaupassa pannuhuoneeseen uutta kiertovesipumppua.
Myyjä tarjosi Wilo 251-6 alennettuun 280€uron hintaan.
Kun en älyluuria omista, niin vasta kotona tarkistin, niin esim. Pirkanmaan AutomaatioKeskus Melo Oy toimittaa lähipostiin saman pumpun hintaan 202,45€

Jos olisi ollut älyluuri ja se hinta siinä tiskillä tiedossa, niin olisin kysynyt, että mitä lisäarvoa minä saan siitä n. 80€ hintaerosta?
Samalla olisin tarjonnut pumpusta 225€, koska se 25€ on minun mielestä riittävä tuki paikalliselle kivijalkakaupalle.

Marraskuu 23, 2016, 15:25:54 ip
Vastaus #10

Jani Erola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Norton Big Four 1950 & Commando 961 Cafe Racer
Lainaus
Jos olisi ollut älyluuri ja se hinta siinä tiskillä tiedossa, niin olisin kysynyt, että mitä lisäarvoa minä saan siitä n. 80€ hintaerosta?
Samalla olisin tarjonnut pumpusta 225€, koska se 25€ on minun mielestä riittävä tuki paikalliselle kivijalkakaupalle.

Ikävä kyllä jos tuotteen lopullinen kuluttajahinta olisi tuo 225€ Niin 25€ katetta tuossa hinnassa johtaisi siihen että saa aika pian laittaa lapun luukulle. Ainakin jos rehellistä liiketoimintaa meinaa pyörittää.

Marraskuu 23, 2016, 15:27:49 ip
Vastaus #11

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Filmikuvaustarpeissa on sama nähtävillä. Saksalaisesta suuresta nettikaupasta saa kaiken puoleen hintaan, ja saa sitä filmiä mitä haluaa. Silti tulee haettua paikallisesta aina silloin tällöin rulla jos on kiireistä tarvetta. Sinänsä vähän höhlältä tuntuu ostaa melkein tuplahintaan sellaista filmiä, jolle ei kuvaisi jos olisi vaihtoehto, mutta toisaalta samalla on mukava turista myyjien kanssa ja katsoa mitä uutta filmikalustoa on tullut myyntiin.

muok. No joo, ehkä olisi fiksua kysäistä voisivatko ottaa valikoimaan sen filmin, josta pidän.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Marraskuu 23, 2016, 15:37:17 ip
Vastaus #12

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus

Ikävä kyllä jos tuotteen lopullinen kuluttajahinta olisi tuo 225€ Niin 25€ katetta tuossa hinnassa johtaisi siihen että saa aika pian laittaa lapun luukulle. Ainakin jos rehellistä liiketoimintaa meinaa pyörittää.

Ei kai se Pirkanmaan AutomaatioKeskus Melo Oy tappiolla myy, kun luopuu siitä 189,00 eurolla...?
Joten kyllä siitä enemmän katetta tulee kuin se 25€ ja pitäähän sitä katetta olla, että voi antaa raksaliikkeille alennusta... ;D

Marraskuu 23, 2016, 17:56:38 ip
Vastaus #13

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voikohan netin kautta ostaa uuden Toyotan halvemmalla kuin Suomen Toyota-liikkeestä ja saada auto omalle paikkakunnalle myyjän toimesta?

Marraskuu 23, 2016, 18:10:37 ip
Vastaus #14

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Voihan se onnistua. Ei kyllä ehken ihan helposti.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...