Kirjoittaja Aihe: Tulevaisuuden arvoaan nostavat klassikot  (Luettu 18601 kertaa)

Syyskuu 11, 2016, 20:36:35 ip
Vastaus #15

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Itse suu auki noiden tunturi mopojen hintoja katsellessa miettinyt, että mikä on seuraava "ikoni mopo" monkeyt ja suzuki pv:t ovat jo kauan olleet tässä kategoriassa. Vai tuleeko sellaisia enää? Ennen ei ollut 100 eri merkkiä ja mallia mopoja, niinkuin nyt. Derby enduro mopo taisi olla ensimmäisiä paremman luokan isopyöräisiä. Mahtaisiko niitä kannattaa haalia?

Kevytmoottoripyöristä viimeisemmät, 90- luvun lopun 2-tahdit ovat kohtuuhintaisia nyt. Uskoisin, että täystehoiset ja hyväkuntoiset nsr, mito ym. voisivat tulevaisuudessa nostaa arvoaan.

Syyskuu 11, 2016, 23:50:33 ip
Vastaus #16

JariLehikoinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • B.S.A.
Entäs tälläset jo kuolleet merkit?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Syyskuu 12, 2016, 04:22:29 ap
Vastaus #17

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Itse suu auki noiden tunturi mopojen hintoja katsellessa miettinyt, että mikä on seuraava "ikoni mopo" monkeyt ja suzuki pv:t ovat jo kauan olleet tässä kategoriassa. Vai tuleeko sellaisia enää? Ennen ei ollut 100 eri merkkiä ja mallia mopoja, niinkuin nyt. Derby enduro mopo taisi olla ensimmäisiä paremman luokan isopyöräisiä. Mahtaisiko niitä kannattaa haalia?

Kevytmoottoripyöristä viimeisemmät, 90- luvun lopun 2-tahdit ovat kohtuuhintaisia nyt. Uskoisin, että täystehoiset ja hyväkuntoiset nsr, mito ym. voisivat tulevaisuudessa nostaa arvoaan.

Minä oun siinä uskossa että nämä minun vehkeet ovat vielä joskus arvossa arvoomattomassa.

Tuo polokupyörä mulla on pelekästään sitä varten jos ei ou joskus ollu rahhoo ostoo nuihin muihin penssiiniä,
eli toesinsannoen se on ollu likipittäen jokapäeväsessä käätössä.  ::)

-pena-

Syyskuu 12, 2016, 09:26:29 ap
Vastaus #18

Leo Belik

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Cum On Feel the Noize
Entäs tälläset jo kuolleet merkit?

Kyllä. Varhaiset mallit.

1986 Buell RR1000 Battle Twin

Years produced: 1986-1988
Claimed power: 77hp @ 5,600rpm
Top speed: 140mph (est.)
Engine type: 998cc pushrod air-cooled OHV V-twin
Weight: 374lb (170kg) (claimed)
MPG: N/A
Price then: $12,495
Price now: $25,000-$50,000

http://www.motorcycleclassics.com/classic-american-motorcycles/buell-rr1000.aspx
BSA "Buzy Beeza"

Syyskuu 12, 2016, 18:48:47 ip
Vastaus #19

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minä oun siinä uskossa että nämä minun vehkeet ovat vielä joskus arvossa arvoomattomassa.

Tuo polokupyörä mulla on pelekästään sitä varten jos ei ou joskus ollu rahhoo ostoo nuihin muihin penssiiniä,
eli toesinsannoen se on ollu likipittäen jokapäeväsessä käätössä.  ::)

Itseasiassa tuo fillari saattaa olla tulevaisuudessa arvokkain ajopeli jos tässä syttyy sisällissota/kansannousu euroopan maissa. Siinä tapauksessa rahamarkkinat romahtavat.

Ps. Puhdista Volvon takavalot liasta ja vedä niihin kirkaslakka päälle, saat uudenveroiset takavalot. Tai vaihtoehtoisesti käsittele ne aika-ajoin silikonilla.

Syyskuu 13, 2016, 11:00:54 ap
Vastaus #20

juha leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olen jäänyt sellaiseen käsitykseen että eräällä näilläkin palstoilla (tosi harvakseen) kirjoittelevalla pitkänlinjan HD-harrastajalla on alkupään Buell tallessa! hieno homma.

Olen pitänyt  muistilistaa itseäni kiinnostavien autojen, moottoripyörien ja myös designvalaisimien osalta.. vajaassa kymmenessä vuodessa seuraamieni autojen hinnat ovat kolmin- kahdeksankertaistuneet, motukat kolminkertaistuneet.. ja valaisimet... jopa yli  kymmenkertaistuneet hinnaltaan !

(erinäisistä hankintaoperaatioista -ja varsinkin yritelmistä saisi kirjoitettua todella värikkäitä juttuja.. )

Leksa kirjoitteli myös: "Erityisesti "tiennäyttäjät" ja "kokeilut" ovat sijoituksen arvoisia".
Heh.. Harkinta (ei siis hankinta-) listalla olleen Egli-kawan sijaan talliin tulikin yllättäen rutkasti nousupotentiaalia ja sopivasti käyttöarvoa omaava auto..

;D jos jostain syystä tallin romuilla ei loppupeleissä olekkaan kuin romun arvo niin mitä sitten! Tulipahan harrastettua..  :D

« Viimeksi muokattu: Syyskuu 13, 2016, 11:02:58 ap kirjoittanut juha leskinen »

Syyskuu 13, 2016, 12:13:32 ip
Vastaus #21

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Lainaus
;D jos jostain syystä tallin romuilla ei loppupeleissä olekkaan kuin romun arvo niin mitä sitten! Tulipahan harrastettua..  :D

Hyvä asenne; tämähän on harrastus ja investointi itseen!
Jos sitten perikunta sattuisi hyötymään romujen arvonnoususta, hyvä lisä, heille.  :angel:

Syyskuu 14, 2016, 19:13:12 ip
Vastaus #22

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Ps. Puhdista Volvon takavalot liasta ja vedä niihin kirkaslakka päälle, saat uudenveroiset takavalot. Tai vaihtoehtoisesti käsittele ne aika-ajoin silikonilla.

Uuvenverosia nuista ei ennee sua vaekka ne lakkoes vasaralakalla,
vuan eipä kae nuo tuommosessa yli viis vuotta sitten tilapäespoestetussa tarvii ihan kirkkaat ollakkaa.  ::)
-pena-

Syyskuu 14, 2016, 19:53:32 ip
Vastaus #23

Arto Ahonkivi

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
Eiköhän mulla oo tulevaisuuren keräilykappale jo valmiina, letukan steppari -91 mallisena.

Syyskuu 15, 2016, 12:11:37 ip
Vastaus #24

Mika Törne

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vuonna 2000, kun ostin ensimmäisen moottoripyöräni piikin jälkeen, oli vaihtoehdot yamaha sr 500, 12tMk, sekä suzuki gs 500, 18tMk.
Suzukiin päädyin. Nyt ainakin pyyntihinnat yamahassa yli 2000€ nettimotossa. Suzukista voisi 500€ saada.

Syyskuu 15, 2016, 23:36:55 ip
Vastaus #25

Kari Vähäkainu

• Vieras

Uuvenverosia nuista ei ennee sua vaekka ne lakkoes vasaralakalla,
vuan eipä kae nuo tuommosessa yli viis vuotta sitten tilapäespoestetussa tarvii ihan kirkkaat ollakkaa.  ::)

Mitä sää hyvää autua seisotat? Meillä on tommonen kovasa käytösä jatkuvasti. Nii ja tietysti Maxima kans!

Syyskuu 16, 2016, 20:25:14 ip
Vastaus #26

Jasu Haapalainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä ennakoin arvonnousun jo pari vuotta sitten! Luulin että nyt on rahoja pankissa ja sitten koneeseen tuli joku vilppi ja rupesi tärisemään. Sielläpä se nyt pölyä kerää kone levällään...

Syyskuu 16, 2016, 22:08:29 ip
Vastaus #27

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Lainaus käyttäjältä: Kari Vähäkainu

[/quote]Mitä sää hyvää autua seisotat? Meillä on tommonen kovasa käytösä jatkuvasti. Nii ja tietysti Maxima kans![/quote]

No kun ei ou kun kahet kilivet joessa on virtoo, ja ne molemmat tarvii toesissa Volovoessa.  ::)
-pena-

Syyskuu 17, 2016, 07:42:50 ap
Vastaus #28

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Noilla Volvoilla ajetaan vielä kauan,eihän ne juuri edes ruostu.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Syyskuu 17, 2016, 08:51:44 ap
Vastaus #29

Kari Vähäkainu

• Vieras
Meidän Volvoon on tullut yksi pieni ruostepilkku eturoiskeläpän juureen mutta onhan autokin jo 20 vuotta vanha. Koskaan ei vielä ole paikkamaalailtu ylimalaamisesta puhumattakaan. Kyllä vanhemman mallin Volvoissa oli 20-vuotiaina reilummin ruostetta.