Kirjoittaja Aihe: Henki vaarassa  (Luettu 5586 kertaa)

Syyskuu 05, 2016, 15:11:29 ip
Luettu 5586 kertaa

Paavo Harola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Terve!
Tuntuu, että jotkut haluavat päästä hengestään tai ainakin lopettaa terveenä elämisen.
Esimerkki: Tulin etuajo-oikeutetun tien risteykseen, jossa minulla on STOP- merkki, aikomuksenani ylittää risteävä tie.
Myös vastaantulevalla sama tilanne ja merkki. Siis X-risteys. Odottelimme muutaman euajo-oikeutetun auton.
Vasemmalta oli tulossa enää yksi henkilöauto, joka laittoi vilkun ajoissa kääntyäkseen sinne mistä minä olin tulossa.
Kun auto vielä hidasti vauhtiaan uskalsin lähteä liikkeelle. Ehdin puoliväliin risteävän tien kaistaa, kun henkilöauton takaa
syöksyi moottoripyörä kovasti kiihdyttäen ja väärää puolta risteyksen kohdalla ajaen. Risteyksessä on tietenkin tuplasulkuviivat.
Säikäyttää tuollainen. Matalassa asennossa ajanutta pyöräilijää ei voinut lainkaan aikaisemmin nähdä, koska hän ajoi aivan henkilöauton puskurin tuntumassa.
Jos tarina ei kiinnosta, niin kertokaapa montako kirjoitus, tai asiavirhettä tuossa jutussa on.
Kyselee Paavo.

Syyskuu 05, 2016, 15:29:43 ip
Vastaus #1

Jaakko Latvanen

• Vieras
Uskoakseni joku "maksunkannattaja" on sitä mieltä, että moottoripyörille tulee asettaa niin korkeat verot, että ne käytännössä häviävät liikenteestä.  :P
Tai ei ainakaan tulis ko kavereita vastaan...

Syyskuu 05, 2016, 15:41:33 ip
Vastaus #2

Jaakko Latvanen

• Vieras
No pysytääs nyt asiassa; ei vaan äsken millään voinu piätellä...

Asia 1:  Paavon kirjotuksesta en mie löytäny muita kirjotusvirheitä ko yhen puuttuvan kirjaimen.

t

Minnuu se ei häirinny tipan tippaa, luulen jopa ymmärtäneeni mitä Paavo ajo takkaa.  Mutta jos jottain muuta häiritsee, ni tuosta yltä voip ottaa sen puuttuvan kirjaimen ja laittaa paikalleen.  Ei maksa mittää.

Asia 2:  Yritin itellein takoa päähän sellasta asennetta, ko ajelin isolla maantieprätkällä, etten ohittaissa mee ikinä miljoonaa kovempaa ko ohitettava.  Esimerkiks jos joku on kääntymässä päätieltä ja vaikka pysähtyny keskiviivan viereen, ni mie hiljennan hyvin alas nopeuden ohittaissa.  Just sen tähen, että oon pimennossa, ja joku - se seisahtanu tai joku muu - voip tehä omia ratkasujaan minua näkemättä.  Niiko Eerokii tuossa esitti, se on yks ja sama kuka on syyllinen, jos sattuu niin s-tanasti, tai pahimmoillaan ei ennää satu yhtään.  Ja just tuossa Paavon kuvaamassa tilanteessa voisin hyvinkin kuvitella toimivani kolmion takaa lähtijänä just niinkun Paavokin.

jv

PS. Tuolla nykymotskarilla ei oo just ees tarjolla pahoja paikkoja, siis liikenteen kannalta.  Miun ajelureiteillä ei usseinkaan oo kettään muita.  Jatkuva pelko vaan siitä, että saapkohan tästä ajjaa, tulleekohan sanomista... Tai jääpköhän tähän kurpakkoon lopullisesti kiinni.  Tai ihmettely, että mistäköhän täältä sais pensaa...
« Viimeksi muokattu: Syyskuu 05, 2016, 15:46:40 ip kirjoittanut Jaakko Latvanen »

Syyskuu 05, 2016, 16:52:28 ip
Vastaus #3

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No pysytääs nyt asiassa; ei vaan äsken millään voinu piätellä...

Asia 1:  Paavon kirjotuksesta en mie löytäny muita kirjotusvirheitä ko yhen puuttuvan kirjaimen.

t

Minnuu se ei häirinny tipan tippaa, luulen jopa ymmärtäneeni mitä Paavo ajo takkaa.  Mutta jos jottain muuta häiritsee, ni tuosta yltä voip ottaa sen puuttuvan kirjaimen ja laittaa paikalleen.  Ei maksa mittää.

Voi myös olla, ettei sieltä puuttunut t:tä, vaan ne autot oli joidenkin EU-porhojen EUajo-oikeutettuja autoja joita pitää väistää.

Mutta samaa mieltä itse asiasta. Etenkin vanhemmilla huonojarruisilla pyörillä varovaisuus on erityisen tärkeää!
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Syyskuu 05, 2016, 17:56:43 ip
Vastaus #4

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä kun ajelen vain autolla ja mopolla ,niin olen ihmetellyt miksi moottoripyörät ovat mustia,nahkapuvut ovat mustia ,kypärät ja visiirit mustia?Sitten joku tuikku lamppuna.Sitten vielä ihmetellään kun ein näy hyvin tienpäällä.Näin vaan ihmettelen.Tietämätön.

Syyskuu 05, 2016, 18:22:24 ip
Vastaus #5

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Liikenteessä pitää varautua siihen että siellä on muitakin liikkeellä, on tullut joskus tehtyä vastaavanlaisia arvioita ja luojan kiitos olen niistä selvinnyt säikähdyksellä, nyttemmin odotan niin kauan että kulkureitti on vapaa, ja menen vasta sitten, siinä kohtaa kiire kannattaa unohtaa.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Syyskuu 05, 2016, 19:38:27 ip
Vastaus #6

Jaakko Latvanen

• Vieras
Minä kun ajelen vain autolla ja mopolla ,niin olen ihmetellyt miksi moottoripyörät ovat mustia,nahkapuvut ovat mustia ,kypärät ja visiirit mustia?Sitten joku tuikku lamppuna.Sitten vielä ihmetellään kun ein näy hyvin tienpäällä.Näin vaan ihmettelen.Tietämätön.
Tyyli ennen turvallisuutta?

Syyskuu 05, 2016, 20:17:47 ip
Vastaus #7

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tyyli ennen turvallisuutta?
Suorat putket ja tarpeeksi kierroksia siinä koneessa hieman kompensoi havaittavuutta?
 Emmää tiiä. Mustathan noi on itsellänikin kaikki vetimet, ja pyörä. Tosin on vakioputket ja kierroksetkin yleensä maltilliset.  ::)

Syyskuu 06, 2016, 20:40:10 ip
Vastaus #8

Paavo Harola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kiitos mielenkiinnosta. Kyllä minä sen tiedän, että itse syyllinen olisin ollut, jos olisin poikittain motoristin eteen osunut.
Sehän siinä juuri säikäyttikin, että vaikka kuinka tarkkana yrittää olla, eikä yhtään hosu, vaan antaa muun liikenteen mennä ensin niin ... No mulla on ollu ajokortti vasta 52 vuotta, niin olen vielä vähän kokematon. Meille nuorillehan noita vahinkoja useimmiten sattuu.
Ei vaan onneksi tälläkään kertaa.
Miettii Paavo