Kirjoittaja Aihe: Sähköpyöräilijöiden kokemuksia ?  (Luettu 22653 kertaa)

Elokuu 12, 2020, 21:37:57 ip
Vastaus #15

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro

Hommataas Taito tandem kuntopyörät ja annetaan emännyyksien polkea sitä etu tavara... eikun etu satulasta kun onhan siitä paremmat näköalat ja ollaan siellä takasatulassa ikäänkuin polkevinamme ni ei tarttis hommata sitä sähköavusteista.
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Elokuu 20, 2020, 09:00:28 ap
Vastaus #16

Mika T Kyllönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Emännälle hommattiin pari vuotta sitten kun muuton takia sillä työmatka piteni ja ennenkaikkea kun toinen polvi keinonivelöitiin. On tykännyt kyllä kamppeesta, ajaa suhauttelee sillä pitkiäkin asiointireissuja kun autollakaan ei ajele. Akulle lupaavat kestoa jopa 160 km ja ladatessa kyllä se akku ja laturi lämpenee kunnolla, ei uskalla niitä valvomatta jättää latautumaan. Onneksi se saa työpaikallaankin sen sisätiloihin säilöön ja akun talvellakin lämpimään, nastarenkaat on, ajelee siis kesät talvet. Pari kertaa olen sille iltavuoroon vienyt laturin kun onkin ollut akussa vähempi jerkkua ja epäillyt ettei kotiin pääse, tuo kun painaa joku 25 kg ja on ilman avustusta painava polkea. Minä ajelen vielä manuaali pyörällä työmatkoja sen 2000+ km kesässä, saa nähdä milloin minä tuosta innostun. Mulla työmatkaa kun on sen 25 km sivunsa....

Elokuu 20, 2020, 10:17:57 ap
Vastaus #17

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Millä superpikalatureilla sähköpyörän akku lämpenee? Boschin ja Shimanon 4A laturilla akut ei juuri yhtään ja laturi aika  kohtuu vähän. En nyt ole mitannut, kun ei huolestuta. Kiinan pyörään mulla oli 6A laturi, mutta siinä oli puhallin, mutta ei sekään akku tuntuvasti lämmennyt.

Tein akunlämmittimenkin, jos tulisi tarve talvella kylmässä ladata, Auton penkinlämmitin, retkipatjaa ympärille ja tarranauhoilla kiinni. Laittaa tuntia ennen latausta lämmittämään.

Elokuu 20, 2020, 11:28:19 ap
Vastaus #18

Kari Tirkkonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En tiedä sähköpyörästä mutta ylipäätään ja myös yö suunnistus harrastajana juttua kuullu räjähtäneistä lamppujen akuista että nyttemimin niitä jotkut lataa peltiämpärissä parvekkeella tai pihalla.
Yhden kiinalaisen "no name" akkupaketin purin ja kuinka ollakkaan neljästä akusta kaksi oli varustettu suojapiirillä ja kaksi ei (sen näkee akun koodista) eli säästetty oli valmistaja varmaan toivoo että viereinen lämpenevä akku lämmittää suojapiirillistä ja lataus katkaistaan.

Huhujen mukaan noilla sähkö skoottereilla tai niilla laudoilla on joku talo suomessakin palanut latauksen/akun suojan petetettyä en tosin itse tunne ketään.

Elokuu 20, 2020, 12:50:45 ip
Vastaus #19

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä kokemuksia sähköpyörän hankinnasta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2705d5b6-a62e-45f3-8811-63a770b9446e
Eihän se ex-liikenneministerin vappu-4satanen  näin hyvä tarjous ollutkaan...

Elokuu 20, 2020, 13:21:58 ip
Vastaus #20

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tässä kokemuksia sähköpyörän hankinnasta
https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/2705d5b6-a62e-45f3-8811-63a770b9446e
Eihän se ex-liikenneministerin vappu-4satanen  näin hyvä tarjous ollutkaan...

Osa-aikapoliitikko sai Helkamalta pyörän.

– En ole käyttänyt poliittista (asemaa hyväkseni) vaan Instagramin kehopositiivisuusviestiä, Diarra kommentoi Iltalehdelle torstaina.

– Kaupallinen yhteistyö ja tämä ihana sähköpyörä on saatu pyytämällä Helkamalta! Paras tapa liikkua kaupungissa – sähköpyörä! Diarra hehkuttaa.

Totta kai maksoin siitä sen verotusarvon tietenkin. Se pitää merkata verotukseen, muutenhan se olisi lahjus.

Ei muuta kuin takapuoli pyörimään ATK-laitteeseen ja seuraajia haalimaan.
Sitten kun 20 000 ihmistä seuraa teitä, niin voi lähestyä yhteistyökumppaneita ja pyydellä tuotteita / palvekluita näkyvyyttä vastaan.
Ei se ole sen vaikeampaa, mutta kun siihenkin täytyy itse jotain tehdä.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Elokuu 20, 2020, 19:28:46 ip
Vastaus #21

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Tyypillistä vihreää kaksinaismoralismia. No kai sitten lahjuksen pyytäminen voi laittaa Instagramin piikkiin, vai minkä liekään sosiaalisen median kyseenalaiseksi ansioksi. Minun silmin tuollainen näyttää virkamies asemassa tehdyksi lahjuksen pyytämiseksi.
 Vaan eipä siinä. Minulle on luonto ja ympäristöstä huolehtiminen sen verran sydämen asioita että en näe aihetta äänestää ko. puoluetta. Ja juuri siksi menen ihan poljettavalla polkupyörällä jos ja kun sillä tekee mieli liikkua. Pitäköön nyt vaan sähköpyöränsä, jos sille on akuutti tarvis, eikä yleiskuntoa piisaa polkemiseen. Eikä omalla rahalla sitä pyörää ostaa.

Korjaus ja muutos toiseksi viimeiseen virkkeeseen: Kehopositiivisuus ei yllä normaaliin, sukkamehulla toimivan pyörän ajamiseen.  :o
« Viimeksi muokattu: Elokuu 20, 2020, 21:08:26 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Elokuu 21, 2020, 07:23:21 ap
Vastaus #22

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minun silmin tuollainen näyttää virkamies asemassa tehdyksi lahjuksen pyytämiseksi.

Minun silmin tuo näyttää Instagram-vaikuttajan ja kaupallisen toimijan yhteistyöltä.
Siis täysin normaalilta ja lailliselta.

Elokuu 21, 2020, 09:39:02 ap
Vastaus #23

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Joo ei tuo Fatima taida mikään varsinainen vaikuttaja olla. Jossain jaskanpauhaamossa töissä ja lisäksi Helsingin kaupunginvaltuutettu. Helkama on yksityinen yritys ja saa jakaa fillareitaan kenelle hyvänsä. Se että onko tuo positiivista mainosta kaikille mahdollisille Helkaman asiakkaille, tai Vihreiden äänestäjille, onkin toinen juttu.

On mullakin lahjaksi saatu Helkama, sain tuon 3-vaihteisen Oivan kun täytin kolmekymmentä. Sähköakku oli silloin jo kyllä keksitty mutta ei vielä oltu keksitty yleisemmin niitä polkupyörään laittaa. Tässä oli ihkaoikea dynamo, tai on se siinä vieläkin. Ihmeen vähän se sähköä hieroo niinkin suurella mouruamisella ja kitkalla.
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Elokuu 21, 2020, 15:25:17 ip
Vastaus #24

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poliitikkoja syrjitään.

Tapaus Diarran johdosta Helkama lopettaa kaupalliset yhteistyöt poliitikkojen kanssa.
– Saamamme palautteen perusteella olemme ottaneet tapauksesta oppia ja jatkossa emme tee vastaavia yhteistyöprojekteja poliittisessa asemassa toimivien kanssa, Österholm sanoo.

https://www.iltalehti.fi/politiikka/a/90650421-76d3-4ea5-be86-8593c8ed1b70

Elokuu 21, 2020, 19:49:40 ip
Vastaus #25

Urpo Laine

• *
  • Jäsentiedot Poissa
70- luvulla kun Saloran stereoita ja telkkuja ilmestyi poliitikoille ”yllättäen ja pyytämättä” oli heillä sentään selkäranka tallella. Veivät ne ullakolle.

Elokuu 22, 2020, 09:24:00 ap
Vastaus #26

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Helkama teki Diarran kanssa kirjallisen sopimuksen, jonka mukaan Diarra saa noin 3 000 euron hintaisen sähköpyörän, jos hän julkaisee neljän kuukauden aikana tietyn määrän pyörää mainostavia päivityksiä sosiaalisen median kanavissa. Aloite yhteistyöhön lähti Diarralta itseltään.

– Ymmärrän. Se oli meidän moka, kun näimme hänet somevaikuttajana ja toinen puoli kolikosta jäi ymmärtämättä. Se on tietysti virhe. Jäi ymmärtämättä se kytkös, joka voi näyttää joltain muulta kuin vilpittömältä.

– Ei yhtään mitenkään. Virhe oli juuri se, että hänen poliittista asemaansa ei huomioitu millään lailla.
– Se on tapahtunut, mikä on tapahtunut. Ja se on vilpittömästi tehty. Eikä siitä sen enempää.

Valtosen mukaan Helkama muuttaa tuoreen tapauksen vuoksi toimintatapojaan.
– Jatkossa tulemme tarkkaan tutkimaan, ettei somevaikuttajilla ole poliittista taustaa, jotta ei syntyisi väärinkäsityksiä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006610013.html

Poliitikkoja syrjitään.

Itä-Suomen yliopiston rikos- ja prosessioikeuden professori Matti Tolvanen sanoo, ettei lähtisi tarkastelemaan tapausta ensisijaisesti rikoksena. Professorin mukaan voi silti kysyä, millaisen kuvan se antaa, että luottamushenkilö ottaa vastaan lahjan kiistattomalta intressitaholta.
– Silloin voi kysyä päätöksentekijän riippumattomuutta, joka on paljon laajempi kysymys. Joku teko voidaan katsoa jopa korruptioksi ilman, että se on rikos. Nämä ovat kaksi eri asiaa. Vaikuttaminen päätöksentekijään ei välttämättä ole ongelmatonta, vaikkei siinä mitään rikosta olisikaan tapahtunut.

Professorin mukaan tapauksesta tulisi oppia se, että luottamushenkilöiden tulisi olla entistä tarkempia ottaessaan vastaan ilmaisia lahjoja, sillä eteen voi tulla tilanne, jossa joutuu päättämään lahjan antajan edusta.
– Siinä on päätöksenteon kriisipiste. Ei tarvitse ihmetellä, jos joutuu rikosepäilyn kohteeksi, jos on ottanut lahjan vastaan ja äänestänyt lahjan antajan eduksi. Silloin saattaapi olla, että poliisi ottaa yhteyttä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006608864.html

Poliitikkoja syrjitään.

Elokuu 24, 2020, 15:30:23 ip
Vastaus #27

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Poliisi selvittää vihreiden varapuheenjohtajan ja Helsingin kaupunginvaltuutetun Fatim Diarran kaupallista yhteistyötä Helkaman kanssa, kertoo Helsingin Sanomat.

Helsingin Sanomien mukaan poliisi tekee asiasta esiselvityksen. Poliisi selvittää, onko asiassa syytä epäillä rikosta ja jos on, mikä rikos voisi olla kyseessä. Ketään ei siis vielä epäillä rikoksesta.

Esiselvityksen jälkeen päätetään, onko asiassa syytä aloittaa esitutkinta.
HS:n mukaan esiselvitys tehdään sen takia, että viime viikolla poliisi sai asiasta kaksi tutkintapyyntöä.

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006612087.html

Elokuu 24, 2020, 16:24:21 ip
Vastaus #28

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Kannattaa lukea saman sähköpyöräilijän antama kommentti maaseudulla asuvista ihmisistä. Löytyy kooklettamalla.
 Ja terveys näkökohtainen vinkki samalle henkilölle. Suosittelen ihan vilpittömästi kulkemaan ainoastaan sukkamehulla liikkuvalla pyörällä. Kehopositiivisuus näyttäis olevan jo sitä luokkaa että liikkumattomuudesta ja elintavoista johtuvat sairaudet on edessä.
 Liikunnasta saatu dopamiini voi antaa toisenlaiset ajatukset päähän maalla asuvista ihmisistä. Ja joskus kannattaa polkea kehä 3:n ulkopuolelle, sitten kun yleiskunto antaa siihen myöten, ja sellaiseen kello aikaan kun ne profiilit on luultavasti työssään, eikä joudu katselemaan niitä.

Piti lukea että pedofiilit, eikä profiilit. S....tanan automaattiset tekstin syötöt. On muka olevinaan joku älylaite?  >:(
« Viimeksi muokattu: Elokuu 24, 2020, 17:01:37 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Syyskuu 01, 2020, 10:51:13 ap
Vastaus #29

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58