Kirjoittaja Aihe: Erikoinen meili-intendentti kansallismuseosta kyselee  (Luettu 7337 kertaa)

Toukokuu 13, 2016, 18:26:08 ip
Luettu 7337 kertaa

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tämmöinen meili tuli silläaikaa kun olin muutaman tunnin pois kotoa,enpä ollut vahtimassa niin heti tämmöistä kummaa  :D

Onkos kukaan muu saanut lähipäivinä,ja oletteko jo vastanneet?

Muuten vielä ymmärtäs mutta jos en ole Namibiassa lähetystyötä tehneiden vanhempien lapsi-niin hittojakos sitten enää minun tiedot kiinnostaa  ???
Kun en ole tietääkseni lahjoittanut esineitä tai kuvia tai muutakaan materiaalia museoon..
Outo ollakseen väärinkäsitys,minun nimisiä on varmasti paljon..ja mistä sitten meiliosoitekin saatu?
Roskapostiakaan kun tähän ei tule koskaan niin ei ole kovin julkinen osoite,paitsi kaikkien niiden tiedossa joiden kanssa olen ollut tekemisissä.Osoitekirjassa on nyt vain alle 40 nimeä kun vanhat postit ja kirja on tuhotttu n. vuosi sitten.

Hei

Teemme Kansallismuseossa esineiden/kuvien lahjoittaja/myyjä ym. toimijatietojen tarkistuksia ’siivotaksemme’ nykyistä luettelointijärjestelmää ensi vuoden alussa käyttöön tulevaa uutta järjestelmää varten.

Tiedoissamme esiintyy kaksi Hannu Hartikainen –nimistä henkilöä, ja nyt yritän pähkäillä, olisiko kyseessä sama henkilö.
Siis, oletteko te Namibiassa lähetystyössä olleiden vanhempien lapsi ja onko syntymävuotenne 1952?

Ellette ole, voisitteko ystävällisesti antaa oman syntymäaikanne ja mahdollisesti muita tietoja itsestänne (koulutus, ammatti, kotiosoite etc.). Tiedot menevät vain museon omaan järjestelmään ja omaan käyttöön.

Ystävällisin terveisin

Heli Lahdentausta

Intendentti/Keeper

Yleisetnografiset kokoelmat/Ethnographic collections
Kokoelmat ja tutkimus/Collections and Research
Suomen kansallismuseo/National Museum of Finland
PL/P.O. Box 913, FIN-00101 Helsinki
PUH/TEL +358 295 336434 E-MAIL heli.lahdentausta@kansallismuseo.fi

Toukokuu 13, 2016, 18:50:20 ip
Vastaus #1

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Paikalla
  • MC Debit
Etnografinen osasto meinaa lisätä kokoelmiinsa museomoottoripyöräilijän ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Toukokuu 13, 2016, 18:52:10 ip
Vastaus #2

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Vastaa niille etteivät vanhemmat ole olleet Namibiassa lähetystyössä, mutta Karkkilassa kyllä olleet Postilla töissä. :P
;D

Voi olla etten kiinnostaisi senjälkeen senkään vertaa  :)
Kaipa sille Heilille jotain täytyy runoilla maanantaina että saa hän mielenrauhan.
Katoin museon sivuilta,on ihan olemassaoleva kuolevainen,ettei ollu varsinainen Namibialaiskirje vai Nigeriasta vai mistä ne niitä yhteen aikaan lähetteli  ;)
Täytyy sanoa et hyvin on ollu suojassa tuo iänkaiken vanha Soneran osoite.Paras sikäli muutamista tunnetuista joita käytän.

Kari:Täältä ei vielä jouda mitään tavaraa museoon-kaikkee voi tarttee joku päivä  ;D

Toukokuu 13, 2016, 20:14:08 ip
Vastaus #3

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Vastaa niille etteivät vanhemmat ole olleet Namibiassa lähetystyössä, mutta Karkkilassa kyllä olleet Postilla töissä. :P
;D

Voi olla etten kiinnostaisi senjälkeen senkään vertaa  :)
Kaipa sille Heilille jotain täytyy runoilla maanantaina että saa hän mielenrauhan.
Katoin museon sivuilta,on ihan olemassaoleva kuolevainen,ettei ollu varsinainen Namibialaiskirje vai Nigeriasta vai mistä ne niitä yhteen aikaan lähetteli  ;)
Täytyy sanoa et hyvin on ollu suojassa tuo iänkaiken vanha Soneran osoite.Paras sikäli muutamista tunnetuista joita käytän.

Kari:Täältä ei vielä jouda mitään tavaraa museoon-kaikkee voi tarttee joku päivä  ;D

Soitappa Helille maanantaina, yleensä ne asiat selviävät puhumalla, tiiä vaikka saisit kausikortin kansallismuseoon, tai ainaki kaffet Helin kanssa, ei se ny hullumpi homma voi olla.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Toukokuu 13, 2016, 20:19:15 ip
Vastaus #4

Timo Junno

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Jäsen 5192 (toistaiseksi)
Mulle tuli yhtenä päivänä sotamusejosta postia. Olin jo unohtanu koko jutun, että laiton sinne yhteen kuvvaan kommenttia. Olivat lisänny sen sinne kuvvaan lisätievoksi ja kiitteli tarinasta.

Etta mitenkä liitty tähän? No on se yhenlaista intettipostia tuoki.
MC Röklä – www.rokla.net ''Oisko ehkä Suomen kuuluisimpia pyöräkerhoja. Meni minne meni, niin aina joku puhuu Röklästä.''

Toukokuu 13, 2016, 21:44:45 ip
Vastaus #5

Timo Kuosmanen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moi
Ihan oikea henkilö Kansallismuseosta, varma tieto.

T;Timppa

Toukokuu 13, 2016, 22:05:32 ip
Vastaus #6

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Moi
Ihan oikea henkilö Kansallismuseosta, varma tieto.

T;Timppa

Joo kyllä ajattelin uteliaisuudesta ottaa selvää mistä on kyse.
Näkyi olleen oikea henkilö,kuviakin löytyi ym juttuja.

Toukokuu 13, 2016, 22:49:51 ip
Vastaus #7

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Tarkistin huvikseen montako Hartikaisen Hannua suomesta löytyy, 32 tai 33 niitä on noin äkkiä katottuna, meitä Reijo Huhtakankaita löytyy tasan 2 kpl, kattelin asian Finderillä, joten puhelimettomat henkilöt eivät ole mukana.

Toukokuu 13, 2016, 23:03:04 ip
Vastaus #8

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tarkistin huvikseen montako Hartikaisen Hannua suomesta löytyy, 32 tai 33 niitä on noin äkkiä katottuna, meitä Reijo Huhtakankaita löytyy tasan 2 kpl, kattelin asian Finderillä, joten puhelimettomat henkilöt eivät ole mukana.
Niimmutta museoikäisiä meitä on vain kaksi   ;D

Olhan mulla pitkän aikaa kaima työkaverinakin Helsingissä. Tasan sama nimi ja kerran sain omani ja hänen lomapalkkansa tilille ja kerkesin jo lähteä ulukomaille pitemmäksi aikaa ennenkuin nousi hälyä.Luulin että se oli joku "hyvän miehen lisä".
Ja kerran sattu niin että minun hammaslääkärilasku meni hänelle.

Kaima sitten hukkui mökillään kun putosi veneestä.En ehtinyt sillä mökillä Porvoossa käydä,oli sen verran uusi hankinta.Ja hassua kyllä asuinkin siinä lähellä mutta tämä ikävä tapahtuma tuli tietoon vain muutamaa päivää myöhemmin kun kuulin mökkihankinnoista.Aikasempi kesäpaikkahan niillä jo oli pohjammaalla.Mutta ei ollut tottunu veteen ilmeisestikkään.Sinä päivänä me ei oltu enää samassa työpaikassakaan.

Yleensä töissä oltiinkin kuin majakka ja perävaunu.Keksittiin vaikka mitä tekosyitä että saatiin mennä tuplamiehityksellä keikalle kuin keikalle ja pomot ei aina oikein tykänny siitä.Oli hieman hankalaa selittää asiakkaalle miksi laskutus 2 asentajasta pikkuhommassa :)

« Viimeksi muokattu: Toukokuu 13, 2016, 23:05:41 ip kirjoittanut Hannu Hartikainen »

Toukokuu 13, 2016, 23:05:42 ip
Vastaus #9

Jaakko Latvanen

• Vieras

...taitaa jaakkovaakko pistää vielä Reijosta puolella paremmaksi!

jv

Toukokuu 13, 2016, 23:28:04 ip
Vastaus #10

Maria Hakoköngäs

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä son selevä juttu. Se halvaa sinut museoon. Saapikhan sielä istua hyllylä ihan elävänä vai tekkeekhän ne muumion?
Minun nimisiä ei ole toista. Vaikka nyt sattuu olemhan maailman ylheisin akkaitten etunimi.

Toukokuu 13, 2016, 23:41:32 ip
Vastaus #11

Tero Kivimäki

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Museoajoneuvotarkastaja
Pitäiskö Hannu kertoa että olet juuri se jonka vanhemmat olivat lähetystyössä ja olisit valmis
opastamaan alkuperäisen lähetyssaarnaaja asennon käyttöä. :P

Toukokuu 14, 2016, 08:14:06 ap
Vastaus #12

Lauri Puirola

• *
  • Jäsentiedot Poissa

...taitaa jaakkovaakko pistää vielä Reijosta puolella paremmaksi!

jv

Niin minäkin, minun nimisiä maailmassa yksi.

L&K.

Toukokuu 14, 2016, 09:18:02 ap
Vastaus #13

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Pitäiskö Hannu kertoa että olet juuri se jonka vanhemmat olivat lähetystyössä ja olisit valmis
opastamaan alkuperäisen lähetyssaarnaaja asennon käyttöä. :P

Luuletko ettei käynyt ensimmäiseksi mielessä  ;D

Minä näen sen että on paljon samannimisiä-vain etuna.Voi sattua mitä vain hauskoja sattumuksia matkan varrella  :)
Tälläkin kylällä meni pari kolme vuotta uudisasukkaana kun joku silloin tällöin kyseli oletko niitä lottovoittaja Hartikaisen veljeksiä jotka asuvat tuolla järven takana.Hyvin on pojat sitten naamansa salanneet kun ei paikalliset edes minua erottaneet heistä.

Toukokuu 14, 2016, 10:33:04 ap
Vastaus #14

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Minä näen sen että on paljon samannimisiä-vain etuna.Voi sattua mitä vain hauskoja sattumuksia matkan varrella  :)
Tälläkin kylällä meni pari kolme vuotta uudisasukkaana kun joku silloin tällöin kyseli oletko niitä lottovoittaja Hartikaisen veljeksiä jotka asuvat tuolla järven takana.Hyvin on pojat sitten naamansa salanneet kun ei paikalliset edes minua erottaneet heistä.

Harvinaisessa nimessä on sekin huono puoli, että jos töppäilee omissa nimissään jotenki niin on hankala syyttää ketään toista samannimistä  :P

Minulla on sentään yksi kaima jonka niskoille voi jotain vyöryttää, Mutta Jaakolla ja Laurilla ei ainuttakaan..... :police:
« Viimeksi muokattu: Toukokuu 14, 2016, 10:35:34 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »