Kirjoittaja Aihe: Maalin poisto nahasta?  (Luettu 6168 kertaa)

Huhtikuu 27, 2016, 07:01:11 ap
Luettu 6168 kertaa

Kari Vähäkainu

• Vieras
Olis tarkoitus muokata Vespa laukusta Tunturi laukku joten pitäisi saada laukusta maalattu/painettu Vespa teksti pois. Oliskos vinkkejä miten saisi parhaiten/siististi pois?

[ylläpito on poistanut liitteen]

Huhtikuu 27, 2016, 07:37:32 ap
Vastaus #1

Risto Saastamoinen

• Vieras
Miksi poistaa arvokasta Vespa-tekstiä? Tekisit laukusta kaksineuvoisen sillä tavalla, että laitat tuohon päälle läpän, jonka saa käännettyä vespatekstin päälle aina kun menet tunskamiesten pakeille, ja sitten kun tapaat vespasakkia, niin läppä nepparilla päältä pois. Läppään tietysti arvokas Tunturi-teksti toiselle puolelle.

Huhtikuu 27, 2016, 09:07:04 ap
Vastaus #2

Kari Vähäkainu

• Vieras
Miksi poistaa arvokasta Vespa-tekstiä? Tekisit laukusta kaksineuvoisen sillä tavalla, että laitat tuohon päälle läpän, jonka saa käännettyä vespatekstin päälle aina kun menet tunskamiesten pakeille, ja sitten kun tapaat vespasakkia, niin läppä nepparilla päältä pois. Läppään tietysti arvokas Tunturi-teksti toiselle puolelle.

En ole koskaan tavannut vespasakkia ja vaikka tapaisinkin niin eiköhän heitä uskalla jututtaa Tunturi tekstillä olevan laukunkin kanssa. ;)

Laukun vetskarissa on Vespa vedin ja sisävuorissa Vespa painatus joten täysin Tunturi laukuksi naamioiminen on mahdottomuus. Ehkä olisi järkevin myydä laukku pois, kyllä minulla laukkuja riittää. 25€ mulle ja Vespa laukku vaihtaa omistajaa.

Huhtikuu 27, 2016, 12:20:05 ip
Vastaus #3

Risto Saastamoinen

• Vieras
Sen verran nahkahommia tehneenä voin sannoo, että vaikka tuon tekstin jollain ihmekonstilla saisittii irti, niin silti tuossa laukun kyljessä lukkee maalimantappiin asti että Vespa. Nahka on semmonen matsku, siitä se ei muutu.
Otatko tarjouksia vastaan? Jos otat, niin tarjoon heti 15 euroo postikuluineen tuosta laukusta. Vaikka ei mulla ole ennää vespaa niin silti.

Huhtikuu 27, 2016, 13:07:01 ip
Vastaus #4

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Lähtisin rasvalla joka tarkoitettu nahalle koittaan, oman nahkatakin sotkin maaliin ja siskon valjasrasvalla lähti hyvin pois.

Huhtikuu 27, 2016, 14:58:14 ip
Vastaus #5

harri ojala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tinneriä vaan rättiin ja isolta alueelta hinkkaus.

Huhtikuu 27, 2016, 18:43:00 ip
Vastaus #6

Kari Vähäkainu

• Vieras
Sen verran nahkahommia tehneenä voin sannoo, että vaikka tuon tekstin jollain ihmekonstilla saisittii irti, niin silti tuossa laukun kyljessä lukkee maalimantappiin asti että Vespa. Nahka on semmonen matsku, siitä se ei muutu.
Otatko tarjouksia vastaan? Jos otat, niin tarjoon heti 15 euroo postikuluineen tuosta laukusta. Vaikka ei mulla ole ennää vespaa niin silti.

Eli postikuluihin menis jotain 8-10€? Ja laukulle jäis 5-7€. Ei viitsis uutena 52€ hintaista väskyä myydä, varsinkaan kun kunto ei juuri uutta häpeä.
Kiitos mutta ei kiitos, otan ennemmin riskin laukun tuhoutumisesta tekstinpoiston yhteydessä.

Huhtikuu 27, 2016, 19:05:39 ip
Vastaus #7

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä liimaisin siistin Tunturi-merkin päälle. Lähtee vespa-teksti ainakin hiekkapaperilla mutta voi tulla aika suttunen lopputulos. Eikös edellä ehdotettu neppari-ratkasu ole aika hyvä.

Huhtikuu 27, 2016, 19:47:32 ip
Vastaus #8

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Olikos kaiman yläasteaikoina tapana kirjoitella tussilla koululaukkuun suosikkibändien nimiä?

Meillä luki monella Accept, Kiss jne. Niinettä paksulla spriiliukosella vaan vespatekstin päälle että TUNZA!  ;D
Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Huhtikuu 27, 2016, 20:50:09 ip
Vastaus #9

Kari Vähäkainu

• Vieras
Olikos kaiman yläasteaikoina tapana kirjoitella tussilla koululaukkuun suosikkibändien nimiä?

Meillä luki monella Accept, Kiss jne. Niinettä paksulla spriiliukosella vaan vespatekstin päälle että TUNZA!  ;D

Mun kynäpenaalissa ja laukussa luki amerikkalaisia automerkkejä... Bändejä tuli, bändejä meni mutta jenkkiautot ei mielestä lähtenyt. Kouluvihoissa oli jenkkiautojen kuvia, niistä tuli joskus opettajien taholta sanomista mutta sain monen opettajan tunneilla tehdä mitä halusin kunhan en häirinnyt muita enkä opetusta, niinpä piirtelin aikani kuluksi.

Niin joo, tuo tuli tussattua farkkuliivin selkään:

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 27, 2016, 21:41:35 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Huhtikuu 27, 2016, 20:57:16 ip
Vastaus #10

Jaakko Latvanen

• Vieras
Miulla ois tähän asiaan ehotus:
- Kari on pelastanu hienon veskan, ja aika maltillisella hinnalla sitä tarjoaa markkinoille
- tänne palstallekin on joskus kirjotellu sellanen mies, joka on entistäny aika monta Vespaa, ja auttanu aika monta Vespa-harrastajaa etteenpäin harrastuksensa kanssa (tosin kieltämättä jonkinasteisella kaupallisella pohjalla, mutta tuloksekkaasti kuitenkin), siis tarkotan Skootteri-Aitta/Jorma Mitro (muistinkohan nyt nimen oikein?)

Löytyskös tähän talkooseen muita kuin minä?  Tehtäs niin, että Kari laittaa jottain pankkiyhteystietoa vaikka yv:nä kaikille tai riittävälle määrälle talkooseen ilmottautuneita, ja nämä laittavat itse kukin kymmenen euroa Karin ilmoittamalle tilille.  Ja Kari sitten lähettää sen Vespa-veskan minun mielestäni oikeaan paikkaan, eli Skootteri-Aittaan.  Eli jos porukka saahaan kassaan, mie oon kympillä mukana.  Kolme muuta tarvittais kait.

Eikä tarvi Karin pilata hienoa pussukkaa.

Jaakko Latvanen