Kirjoittaja Aihe: Panamalainen johtaja  (Luettu 28725 kertaa)

Huhtikuu 15, 2016, 23:13:05 ip
Vastaus #45

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Liikemieshän on aina likkeellä ja liukas kuin ankerias,siksi vaikea tavoitettava.
Vaikka kiinni saisi tämä limanuljaska kyllä luikerteelee sormien välistä ja katoaa lähimpään veroparatiisiin.
Suomessa lähes mahdoton pyydystettävä saati tuomittava,vaikka asialla olisi tunnetusti lain pitkä koura.
Olisiko piruvie suojeltulaji? ::)

Uunokin sanoi:veri bisi,eli liikematkalla :)

"Ville Haapasalo Caribialla (jamaika)", rasta sanoo miksi tehdä mitään kun puusta putoo ruokaa, mieti sitä !
Niinpä,miksi jäädä lähi-itään kun ikuinen sosiaaliturva on tajolla Suomessa! 18vuotiaasta sotarikollisesta Suomessa suoraan nuoreksi eläkeläiseksi!
ja Kela maksaa ???
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Huhtikuu 15, 2016, 23:49:59 ip
Vastaus #46

Risto Saastamoinen

• Vieras
Oon kuullut vähän semmosta että nälkäiselle ei pitäis antaa kalaa vaan onki. :-[

Ei helevata !  ???

Syö onki, ni oot ku kepin nielly ja kuitenki paska lentää ihan siimana.

Ei o valkosen miehen hommaa tuo.  ::)
Vavatkin on nykyään jotain hiilikuitua, kevlaria ynnä muuta hiteckiä. Madot pitää olla jotain pinkkejä tsetse kärpäsen toukkia ynnä muuta.
Kuka nyt semmosia muka syö?

Nälkäselle hiilikuituvapa ja sitten järvelle ukkospilven alle ongelle. Eivätpä kanna hiekkaa enää nordean ryvettyneeseen pankkiin!

Huhtikuu 16, 2016, 00:04:28 ap
Vastaus #47

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo nalle,alinta kastia mikä maanpäällä toisten kustannuksella rikastuu.
Otetaan korpilaki käyttöön.

Huhtikuu 16, 2016, 01:06:50 ap
Vastaus #48

Jaakko Latvanen

• Vieras
Olikos se korpilaki niin, että kaikki, ketkä ovat sinua rikkaampia, pitää ampua?  Ennenko lähet toteuttamaan, kannattaa ehkä hetki miettiä, kuka sitten maksaa sinun leipäsi ja lämpösi?
jv

Huhtikuu 16, 2016, 09:27:12 ap
Vastaus #49

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No sehän kääntyi näköjään taas pakolaisiin ja hiukan yllättäen myös jamaikalaisiin taas tämä keskustelu. Minulle jäi kuitenkin vähän epäselväksi, että kuinka köyhä pakolainen ja jamaikalainen joutomies tähän liittyy. Pitäskö niistä hedelmistä saada verot Suomeen? Onks se onki Panamalaisen vainajan omistama? Miten se on ahneutta, että tyytyy yksinkertaiseen elämään eikä tavoittele mahtavia mammonia?
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 16, 2016, 09:42:01 ap
Vastaus #50

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Miten se on ahneutta, että tyytyy yksinkertaiseen elämään eikä tavoittele mahtavia mammonia?

Tuota kutsutaan viisaudeksi  :)
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Huhtikuu 16, 2016, 13:06:37 ip
Vastaus #51

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
No sehän kääntyi näköjään taas pakolaisiin ja hiukan yllättäen myös jamaikalaisiin taas tämä keskustelu. Minulle jäi kuitenkin vähän epäselväksi, että kuinka köyhä pakolainen ja jamaikalainen joutomies tähän liittyy. Pitäskö niistä hedelmistä saada verot Suomeen? Onks se onki Panamalaisen vainajan omistama? Miten se on ahneutta, että tyytyy yksinkertaiseen elämään eikä tavoittele mahtavia mammonia?
Ei ne yhteiskunnat pyöri niin että kaikki vaan istuis puun alla.
Jonkun pitäis maksaa veroja että yhteiskunnat pyörii: Asumistuet, kodinhoitotuet, lapsilisät,koulutus, terveydenhuolto, tieverkosto, pelastuslaitos,...yms...yms... että aika pitkä on lista mikä pyörii ihan puhtaasti verotuotoin.
 Maksan verot kiltisti kotisuomeen jotta meille kaikille on sitä yhteistä hyvää mitä jakaa. Ja mieluusti just sinne mihin sitä verotuloa kipeimmin tarvitaan.
 Rahanjaon päättää joku muu kuin minä. Valitettavasti valtion rahavirta pyörii väärään suuntaan kun velkaannumme edellen liian kovaa vauhtia.

Huhtikuu 16, 2016, 13:42:18 ip
Vastaus #52

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sä mieltä sinänsä. Kyllä minä hyvinvointiyhteiskuntaa pidän arvossa ja ymmärrän verotuksen tärkeyden tässä. Maksan veroni mukisematta. Mutta sanotaan vaikka että tympääntyisin yhteiselämään ihmisten kanssa, muuttaisin metsäkämppään ja pyrkisin tulemaan mahdollisimman vähällä toimeen. Tällöin en maksaisi verojakaan paljoa. Millä ihmeellä tämän saa ahneudeksi väännettyä. Minusta tuo on aivan päinvastoin.
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Huhtikuu 16, 2016, 15:26:28 ip
Vastaus #53

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
Sä mieltä sinänsä. Kyllä minä hyvinvointiyhteiskuntaa pidän arvossa ja ymmärrän verotuksen tärkeyden tässä. Maksan veroni mukisematta. Mutta sanotaan vaikka että tympääntyisin yhteiselämään ihmisten kanssa, muuttaisin metsäkämppään ja pyrkisin tulemaan mahdollisimman vähällä toimeen. Tällöin en maksaisi verojakaan paljoa. Millä ihmeellä tämän saa ahneudeksi väännettyä. Minusta tuo on aivan päinvastoin.
Eihän se ahneutta ole jos pyrkii elämään mahdollisimman vähällä. Olishan se niin mukavaa kun voisi elää yksilötasolla omavaraistuotannossa ja keräilytaloudessa. Mutta kun se ei vaan toimi niin, varsinkaan täällä pohjoisessa. Ilman yhteiskunnan tarjoamaa tukiverkostoa se on täys mahdottomuus ja utopistinen ajatus.
Jokainen hyvinvointiyhteiskunta tarvitsee veronmaksajansa. Korkea verotus = korkea elintaso, ja silloin maassa on ihmisillä hyvä olla. Tosin valtion tuloista suurin osa tulee yhteisöveron tuotosta, arvonlisäverosta sekä pääoma tuotoista. Eli ei tule henkilökohtaisista verotuloista.
 Miljoonatuoloiset veronkiertäjät on yhteiskuntien vapaamatkustajia, aivan kuten yhteiskunnan tarjoamien vastikkeettomien etuuksien hyväksikäyttäjät. Edut kelpaa, mutta ei velvoitteet.

Ajattelee keski-suomalais/savolainen "johtaja".    ::)
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 16, 2016, 15:30:19 ip kirjoittanut tuomo jylha »

Huhtikuu 17, 2016, 18:07:21 ip
Vastaus #54

Harri Holopainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Ateisti, takapiru, vastarannankiiski, humaani?
Olikos se korpilaki niin, että kaikki, ketkä ovat sinua rikkaampia, pitää ampua?  Ennenko lähet toteuttamaan, kannattaa ehkä hetki miettiä, kuka sitten maksaa sinun leipäsi ja lämpösi?
jv
Oletko sinä näitä maksajia ? Kyllä se olisi oikeudenmukaista että veroja maksaisi ne jotka omistaa, ei ne jotka työtä tekee!
Siinä vaan Jamaikalaiset otin puheeksi sen takia että olosuhteet on toiset, ei ne maksa talon lämmityksestä ynnä kovasta työnteosta että ruokaa on pistää ääntä hiljentämään!  Miks ne silti, ..., tänne tunkee ?

Ainut asia mikä tuo lisäarvoa on työ, jopa aivotyö. Ei raha itsekseen, niin kuin kapitalisti jude ajattelee, että herralle pitää maksaa!
« Viimeksi muokattu: Huhtikuu 17, 2016, 18:09:10 ip kirjoittanut Harri Holopainen »
Hullu ja humalassa saa olla muttei tyhmä

Huhtikuu 17, 2016, 19:49:54 ip
Vastaus #55

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
En ole ainakaan itse ikinä saanut toimeentulotukea,asumistukea. Sosku ei ole maksanut yhtään laskua puolestani.
Kuolleista puheenollen,eikös Kreikassakin maksettu eläkkeitä jo vuosikymmen kuolleille henkilöille?

Huhtikuu 17, 2016, 20:01:02 ip
Vastaus #56

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Mä kokeeksi hain Kelasta tukea, rankka (kallis) kuntoitus putki päällä. En saanut mitään kun vaimolla hyvät tulot, jos muuttaisin vuokralle tulis tukia ja olisin vaan kylässä vaimon luona.

Huhtikuu 23, 2016, 15:48:55 ip
Vastaus #57

Jaakko Latvanen

• Vieras
Se on tuo puolivillanen raha ollut aina vikkelää liikkeissään; jopa niin vikkelää, ettei ainakaan amatööritasoinen tutkiva journalisti ja sen välineet tahdo perässä pysyä.

Kattokaa vaikka:

https://drive.google.com/folderview?id=0B0J8AG9J9zofLWZwUDNUQk0yNm8&usp=sharing

jv

Huhtikuu 23, 2016, 16:59:14 ip
Vastaus #58

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Intistä päästyä sain 150 Fim,jotka,tunnustan,sijoitin alkohooliin.Kepu maksoi baarissa 0,98 markkaa.Sen jälkeen olen erehtynyt käymään työmaalla ja sossurahat on jäänyt saamatta.Vaan minut armas yhteiskuntamme hyvää hyvyyttään oli kouluttanut levyseppä-hitsaajaksi,varmaan ammatinvalinnanohjaajan toimesta,joka 15-vuotiasta nulikkaa paremmin tiesi että kukkakepistä tulee mörssäri...Kaupungin vuokra-asuntoihin haettaessa tienasin 50 mk liian vähän kuussa ettei nuorellaparilla olisi ollut liikaa tuloja...Seuraava kerta sossussa oli isyyden tunnustaminen...Verot olen maksanut aina,eikä siitä ole kyselty niinkuin yrittäjiltä ja liikemiehiltä ja muilta kulansseilta...Henkalle voisin sanoa että minulla on aina ollut liian isot tulot,sossun mielestä...

Huhtikuu 23, 2016, 18:02:20 ip
Vastaus #59

Jouko Kuisma

• *
  • Jäsentiedot Poissa
jv
Oletko sinä näitä maksajia ? Kyllä se olisi oikeudenmukaista että veroja maksaisi ne jotka omistaa, ei ne jotka työtä tekee!
Siinä vaan Jamaikalaiset otin puheeksi sen takia että olosuhteet on toiset, ei ne maksa talon lämmityksestä ynnä kovasta työnteosta että ruokaa on pistää ääntä hiljentämään!  Miks ne silti, ..., tänne tunkee ?

Ainut asia mikä tuo lisäarvoa on työ, jopa aivotyö. Ei raha itsekseen, niin kuin kapitalisti jude ajattelee, että herralle pitää maksaa!

Kumma juttu on se, että pääomansijoitusten tuotto on kuiten viimeisten 50 vuoden aikana ollut parempi, kuin työn tai teollisuuden?
Oliskohan se niin, että markkinnat maksavat siitä tuotteesta parhaan hinnan, josta on suurin puute?
Siis pääomasta.  :P
Työstä kai ei ole ollut puutetta vielä koskaan maailmanhistoriassa, lukuunottamatta harvoja erityisosaajia, ml pankkiirit. Hehän tekevät sitä aivotyötä!   :embarassed: