Kirjoittaja Aihe: Omituisia autoja oulussa  (Luettu 17207 kertaa)

Maaliskuu 12, 2016, 10:45:53 ap
Vastaus #15

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kannattipa avata kone tänään,ei mennyt päivä oppimatta uutta.Että legendaarisessa 313:ssa kasikone!Wautsikka!!Ilmankos ajopeli on hurjastelukuvissa ärhäkkään etukenossa!Ameriikan Bantamin automobiiliverstaalla on näköjään myös kehitetty edistyksellinen etuakselirakenne,joka näyttää maallikosta kääntymättömältä... ;)

Maaliskuu 12, 2016, 15:02:07 ip
Vastaus #16

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
   Ikänä en oo piimää pillillä juonu, enkä toista kertaa juo  :D

"Ookkonä Oulusta, juokkonä pillilä piimää ja pelekääkkönä polliisia".

Onko Rexalla, tai jollain muulla taustatietoa sanonnan alkuperästä, tai muuta kertomusta aiheesta ?

Ei oo tietoa alkuperästä, ja sitäpaitti ens kertaa kuulin tuon ( tai siis luin..) mutta hyvä se on  ;D

Siinä sitä ollaan ölövinä oulusa ja juuaan pillilä piimää:

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 12, 2016, 15:06:46 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 13, 2016, 09:31:56 ap
Vastaus #17

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
En voinut vastustaa kiusausta:pillistä kuumaa... :P

Maaliskuu 13, 2016, 10:17:08 ap
Vastaus #18

Vesa Ukkola

• *
  • Jäsentiedot Poissa
   Ikänä en oo piimää pillillä juonu, enkä toista kertaa juo  :D

Onko Rexalla, tai jollain muulla taustatietoa sanonnan alkuperästä, tai muuta kertomusta aiheesta ?

Ookkonä Oulusta ossaakkonä pussata.

Maaliskuu 13, 2016, 15:54:21 ip
Vastaus #19

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kummipoika lähti Ouluun opiskelemaan ja mähän annoin mun vanhan Mazdan sille, kun ei tiedä koska remmi on vaihdettu käskin katsoa. Mittarissa ei ole kuin 160 000Km, voipi olla alkuperäinen remmi ? No ei hajoo jos katkee, ite vaihtoi mulle laturin ja tehostimen hihnat. Ovat oudon punertavat ja laturi hetken kiljuu startin päälle, lakkasi semmosella spreillä mut jotain outoa sieläpäin on.

Maaliskuu 13, 2016, 23:43:34 ip
Vastaus #20

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Entä se sanonta, että "väkiä on ku Tuiran asemalla, maitotonkka ja polliisi"

Ei vissiin ollu kovin ruuhkanen asema  ???

Ei oo kyllä ennää koko tuiran asemaa, taisivat purkaa 90-luvun puolivälin tietämillä .

Maaliskuu 14, 2016, 00:00:05 ap
Vastaus #21

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kyllä Tuiran asema on edelleen olemassa, purettuna tosin, sen osti aikoinaan myös Terva-Toppilan kartanon omistanut oululaislääkäri ( motskarimiehiä muuten) allekrjoittanut vietti 50v-juhlansa siellä kartanossa.

Asema oli kai tarkoitus pystyttää Terva-toppilan kartanon tontille, mutta se jäi tekemättä, asemarakennnuksen hirret ovat tällä hetkellä tietääkseni kempeleessä jossain varastossa.

Niin...... Tätäkin kirjoittelen tuirassa, se asema oli tuossa ihan vastapäätä, toisella puolen Bertel-Jungin tietä ( ent, Kiertotie )

Maaliskuu 15, 2016, 09:57:56 ap
Vastaus #22

Tatu Keränen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
1986 viimeks oon ite käyny Tuiran asemalla. Ihan höyryveturi kyyti oli silloin Oulun asemalta Tuiraan ja sen jälkeen ei oo Oulussa höyryveturia käynytkään.

Onko rautatieasema enää rautatieasema, jos se on purettu hirsikasa? Minä oon kuullu, että olis hailuodossa halkopinona ollut jossain vaiheessa, mut ei oo varmaa tietoa.

Jos Kheopsin pyramidi purettaisiin kiviläjäksi, niin vieläkö se olis pyramidi?

Maaliskuu 15, 2016, 10:22:26 ap
Vastaus #23

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Niin ne keskustelut etenee, nokkaremmistä hailuotolaiseen halkopinoon :laugh:

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 15, 2016, 10:48:49 ap
Vastaus #24

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
1986 viimeks oon ite käyny Tuiran asemalla. Ihan höyryveturi kyyti oli silloin Oulun asemalta Tuiraan ja sen jälkeen ei oo Oulussa höyryveturia käynytkään.

Onko rautatieasema enää rautatieasema, jos se on purettu hirsikasa? Minä oon kuullu, että olis hailuodossa halkopinona ollut jossain vaiheessa, mut ei oo varmaa tietoa.

Asemarakennus on edelleen tallessa tosin hiukan eri muodossa kuin tuirassa ollessaan,  Antti kyllä puratti ja varastoikin sen sillä ajatuksella että asema kootaan vielä, joten ihan halkopinosta ei ole kyse.

Maaliskuu 15, 2016, 12:05:50 ip
Vastaus #25

Kari Rautiainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • *** Rauzi ***

Asemarakennus on edelleen tallessa tosin hiukan eri muodossa kuin tuirassa ollessaan,  Antti kyllä puratti ja varastoikin sen sillä ajatuksella että asema kootaan vielä, joten ihan halkopinosta ei ole kyse.

Joskushan nää jutut pikkasen rönsyilee. Haitanneeko tuo mittään. Onhan noita rönsyjä. Mansikoissaki. Mun mummo puratti halkoliiterin, mutta se oliki jo aika vanha se mummo. Niinkun vaariki. Mutta niillä oli seinäkello, 1934 gustaf becker. Se hakkaa tossa seinällä ja kiusaa naapureita. Kiva kello. Mutta naapuria tikuttaa se. No nyt päästiin nokkaketjusta naapurisopuun. Tuo naapurin Erkki ei ymmärrä perinnekelloista mitään. Mutta näin se vaan menee. Nokkaketjujen kanssa.

Maaliskuu 15, 2016, 12:28:45 ip
Vastaus #26

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Joskushan nää jutut pikkasen rönsyilee. Haitanneeko tuo mittään. Onhan noita rönsyjä. Mansikoissaki. Mun mummo puratti halkoliiterin, mutta se oliki jo aika vanha se mummo. Niinkun vaariki. Mutta niillä oli seinäkello, 1934 gustaf becker. Se hakkaa tossa seinällä ja kiusaa naapureita. Kiva kello. Mutta naapuria tikuttaa se. No nyt päästiin nokkaketjusta naapurisopuun. Tuo naapurin Erkki ei ymmärrä perinnekelloista mitään. Mutta näin se vaan menee. Nokkaketjujen kanssa.

Rönsyt on just parhaita,silloin kun ei asiaa ole niin väliksi seasta löytääkkään  :)
Seiniä ei auta yhteistalossa paljoa tikutella,tai voipi ilmestyä tämmöistä tiedonantoja  ;)

Maaliskuu 15, 2016, 12:36:57 ip
Vastaus #27

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Suomalainen luonne..Joessa uivat kirveenlastut...Olisikohan hauska tuo kotieläinlappukin?
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 15, 2016, 13:35:49 ip kirjoittanut Risto Sollo »

Maaliskuu 15, 2016, 15:01:43 ip
Vastaus #28

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Suomalainen luonne..Joessa uivat kirveenlastut...Olisikohan hauska tuo kotieläinlappukin?

Samaa ajattelin. Käsiala ainakin vaikuttaa samalta, joten hyvät mahdollisuudet olisi tahattomaan (tai todella taitavaan tahalliseen) huumoriin.

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Maaliskuu 15, 2016, 15:23:38 ip
Vastaus #29

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

Samaa ajattelin. Käsiala ainakin vaikuttaa samalta, joten hyvät mahdollisuudet olisi tahattomaan (tai todella taitavaan tahalliseen) huumoriin.
Ei kyllä noita lappuja ihan oikeesti ja oikeasta elämästä (ilman kirjoittajan huumoria)löytyy rappukäytävistä.
Luultavasti netin syövereistä löytäs paljonkin vastaavia ja monet tai lähes kaikki on kyllä todella hauskoja lukea  ;D