Kirjoittaja Aihe: Kia Ceed oven lukko  (Luettu 10131 kertaa)

Maaliskuu 10, 2016, 19:16:12 ip
Luettu 10131 kertaa

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Saakeli vaimon 60 000Km ajetusta hajosi kuskin oven lukko, kolme kertaa korjaamolla ja taas uusi aika. Johtosarjan ovat vaihtaneet ja 6T töitä jo tehty, ensiviikon perjantaina tulee uusi lukko ja laskun tinkasin 850€ kun olette jo kaksi kuukautta hyppyyttäneet. Musta tuntuu kohtuuttomalle, silloin ku itse olin autohommissa olis sähkäri saanyt lähteä jos noin nolo. Kait ne vaihtaa seuraavaksi auton siihen avaimeen.

Maaliskuu 10, 2016, 19:25:56 ip
Vastaus #1

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Jos tuohon hintaan saat auton avaimeen, niin maksa pois ;)

Maaliskuu 10, 2016, 21:55:58 ip
Vastaus #2

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Eikös kiiassa oo seihtemän vuuven takkuu?
Ajattelin vuan, kun on noin vähän ajettu.
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 10, 2016, 23:38:35 ip
Vastaus #3

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Just tuli 7V täyteen.

Maaliskuu 10, 2016, 23:54:38 ip
Vastaus #4

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kiiassa on ajastin,ostin joskus telkkarin jossa oli vuoden takuu,vuosi ja 9 päivää meni ennekuin korkkasi... >:(

Maaliskuu 11, 2016, 09:37:36 ap
Vastaus #5

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mitäs se ovi tekee-tai on tekemättä? Ei mee lukkoon?Vai ei aukea?

Hae seuraavaksi purkaamolta lukko...jos sillä tokenee.

t. Markku

Maaliskuu 11, 2016, 09:41:28 ap
Vastaus #6

Risto Saastamoinen

• Vieras
Tuo on niitä vikoja johon asiansa tunteva merkkikorjaamo vaihtaa ensin kaikki mahdolliset tyyriit osat, ja sitten joku älykkö hoksaa että sieltähän se yksi piuha on kuin onkin poikki oven ja korin välistä... tokihan niitä on mitattu jo moneen kertaan mutta kontakti löytyy mittarilla useinkin vaikka langat jo onkin aivan irtipoikki.

Maaliskuu 11, 2016, 10:06:16 ap
Vastaus #7

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Siskon pikku sitikassa oli semmonen vika että turvatyynyn valo alkoi palamaan, ja sitten sammui aina välillä pitkäksikin aikaa, mutta kettuli aina tämän tästä, merkkikorjaamo haki vikaa monella satasella, ja akkukin vaihdettiin, mtta vika pysyi, aloin soitten kattelemaan sitruunpatonki-palstalta onko muilla ollut samaa vikaa, siellä käskivät tarkistaa kuskin penkin alla olevat airbagin anturin johdot, ja siellähän se vika oli, johtoliitin oli ns, "huulilla" ja yhdisti jos yhdisti, syynä on 5 cm liian lyhyt johto, joka menee tiukalle ja vetää liitintä irti kun penkki siirretään taakse.... vika korjaantui painamalla liitin takaisin kiinni.
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Maaliskuu 11, 2016, 10:38:37 ap
Vastaus #8

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Just tuli 7V täyteen.

Reklamointiaika on kaksi kuukautta, eli sen verran voi mennä yli.
Ainakin kuluttajariitalautakunnan mukaan
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Maaliskuu 11, 2016, 11:27:09 ap
Vastaus #9

Tapsa Leskinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Siskon pikku sitikassa oli semmonen vika että turvatyynyn valo alkoi palamaan, ja sitten sammui aina välillä pitkäksikin aikaa, mutta kettuli aina tämän tästä, merkkikorjaamo haki vikaa monella satasella, ja akkukin vaihdettiin, mtta vika pysyi, aloin soitten kattelemaan sitruunpatonki-palstalta onko muilla ollut samaa vikaa, siellä käskivät tarkistaa kuskin penkin alla olevat airbagin anturin johdot, ja siellähän se vika oli, johtoliitin oli ns, "huulilla" ja yhdisti jos yhdisti, syynä on 5 cm liian lyhyt johto, joka menee tiukalle ja vetää liitintä irti kun penkki siirretään taakse.... vika korjaantui painamalla liitin takaisin kiinni.

Meikäläisen perintö Fiestassa oli juuri vastaava vika, tarkemmaksi syyksi paljastui pienet hampaanjäljet piuhoissa - mäyräkoira oli käynyt asennustöissä penkin alla.

Maaliskuu 11, 2016, 11:41:06 ap
Vastaus #10

Jaakko Latvanen

• Vieras
Ettei vaan ois Henryn pikku hauveli käyny penkin alla leikkimässä oravaa tahi rottaa?  Tai jos se satutti selkänsä just kiiasta hypätessään, ja päätti kostaa?

Maaliskuu 11, 2016, 12:33:57 ip
Vastaus #11

Risto Saastamoinen

• Vieras

Yleinen vika taloudessa jossa on reilumman puoleinen isäntä ja pieni tai muuten lyhytjalkainen emäntä. Eihän se vika iso ole mutta kyllä tietämättömyydestä sakotetaan, merkkiliike ainakaan ei tarjoudu ensimmäisenä sitä liitintä kiristämään, ensin tehdään monenlaista osanvaihtoa ja siinä sivussa se löysä liitoskin korjaantuu. Ranskalainen autonvalmistaja on jo kauan harrastanut tiukkaa talouspolitiikkaa penkin johtojen kanssa.

Maaliskuu 11, 2016, 12:59:05 ip
Vastaus #12

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kauko ohjaus ei avannu eikä sulkenyt ovea, kun kakella sulki ja sitten avaimella kuskin ovi kiinni välähti valot. Olettivat johdon olevan rikki ja nyt olettavat lukon olevan rikki. Vaimon eka Kia palveli hyvin 80 000Km ja tykkäs ajaa niin ostettiin uudempi, tuli vika kilometrimäärään eli 48 000Km on oikea luku. Koko elämänsä ollut naisten käytössä eikä koiro ole koskaan ollut etupenkillä.

Maaliskuu 11, 2016, 14:52:35 ip
Vastaus #13

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Olin yhteydessä Kian maahantuojaan ja pitivät hintaa ja toimintaa kohtuuttoma, ottavat korjaamoon yhteyttä, sama juttu silloin kun takuu päällä ja korjaamo väitti että väkisin avattu takaluukku. Vähän lunta oli luukun reunassa, tuli takuuna ja silloin huolto oli Lähdemäellä nyt Rintajoupilla. Nyt kaksi Kiaa ollu ja kolmatta ei tule, pitäis löytää vaimolle Mazda 6 Bisnes Clas. Ei ole ovet jäätyneet kun oli semmosessa ruostesuojauksessa jossa oikein mainostettii et estää ovien jäätymisen, vaimon Kia oli samassa käsittelyssä. Kaksi farkkua talouteen on hyvä mulla venekamaa aina autossa ja vaimolla pehmonalle joen kamaa mahtuu. En mä asiaa tähän jätä, mulla on aikaa.

Nyt sain ison pomon kiinni ja oli samaa mieltä ettei se noin vaikeaa voi olla, sanoin kun itse olin autotöissä niin ei me voitu jotain maitoautoa seisottaa kuukauksia. Muistan tapauksen kun rekka hinattiin korjaamolle ja tavaraa venäjälle, autoa ei voinut vaihtaa niin Jaskan kanssa tehtiin koneremppa 6T. Mun piti auttaa pesemällä osat korjata kannet yms. rekka tuli takaisinki, Volvon urakka aika oli 19T, ei ollu meillä momenttiavainta työmaalla. Oli aikaa kun miehet oli rautaa ja laivat puuta. Kun pomo huomasi kuinka meidän yhteistyö sujui tuli näitä hätäkeikkoja useampi mut Jaskan piti saada Carillopullo, silloin vielä sitä ei ollut laimennettu piloille, sama aika kytkin ja vaihdelaatikko rempassa. Oi aikoja.
« Viimeksi muokattu: Maaliskuu 11, 2016, 15:59:52 ip kirjoittanut Henry Eklund »

Maaliskuu 12, 2016, 17:39:01 ip
Vastaus #14

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Sanoin muuten maahantuojalle jos ette tule vastaan vien Kian emännän työmaan murskaamolle ja laitan kymmenen kiloa aniittia sisään ja kuvaan kuinka ovet aukeaa kauko ohjauksella, no kiinnihän ne ei sitten mene mutta puolet ongelmasta ratkaistu. Mulla on mittari täynnä.