Kirjoittaja Aihe: Widows Vista kympiksi?  (Luettu 10348 kertaa)

Helmikuu 03, 2016, 14:07:20 ip
Luettu 10348 kertaa

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Semmoisella olen räplännyt vuosikausia ja ollut jopa tyytyväinen.Asiaan.Vistan saa päivitetyksi Seiskaksi.Ja seiskan 10:ksi.Onnistuuko suoraan?Säilyykö kuvat ja muut jutut?Oishan tuon atk-liikkeestä selvittänyt mutta kysytääs nyt täältä...

Helmikuu 03, 2016, 16:28:47 ip
Vastaus #1

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kova hinta, ei tämä nyt niin ihmeellinen ole. Ja sitten, kaikki urkinta-asetukset pois päältä. Ite otin Mozillan sähköpostin, kun outlookki urkkii kaikki. Suunnitelmissa on siirtyä ubuntuun, tuskin tuossa mitään häviää, ainakin kun paria käyttäjää olen kuunnellu ::)

Helmikuu 04, 2016, 11:44:23 ap
Vastaus #2

Markku Juusela

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Moro
Ajatelkaa tilannetta että ei olisi internettiä,silloin ei olisi esim. näin hienoa foorumia.
Ihan normaalilla kansalisella oli se sitten minkä maan kansalainen tahansa ei ihan hirveitä salaisuuksia ole ellei itse itsestään internettiin niitä liitä.
Internet palvelijat keräävät tietoa käyttäjien käyttämistä kaupallisista sivustoista ym. ja myyvät tilastotietoja mainostajille josta saavat rahaa ja tällä toiminnalla tämä meidän käyttämä palvelu on ilmaista,eikö homma juuri näin pelaa.
Minulle ainakin sopii tämän tapainen menettely.
Google pärjää hyvin,Yahoolla menee vähän heikommin mutta mitä sitten kunhan homma toimii.
Sellaista asiaa olen joskus miettinyt että jos vaikka jonkun konfliktin seurauksena internet kaatuu niin tällainen vaikuttaa aika dramaattisesti nyky-yheiskuntaan,miettikää mitä seurauksia tästä seuraisi (vaikka uuden aiheen alla).
Yamaha TR1 -81 / Green Mystery
CanAm Spyder RT -13
CRESCENT Elda E-Going
Triumph CSD -29
Triumph TigerCup -62
NSU Sportmax Streetreplica -58

Helmikuu 04, 2016, 20:47:59 ip
Vastaus #3

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Kävin tuossa vastapäätä alan liikkeessä kyselemässä,hoonosoominen poika otti numeron ja lupasi soitella,sitäpä nyt sitten odotellaan...

Helmikuu 05, 2016, 15:24:22 ip
Vastaus #4

Teemu Vehnilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistäs ne urkinta-asetukset saa pois päältä? Tumppasin ton kympin koneelle kun seiska oli niin tukkonen muttei kyllä auttanut mitään siihen. Päinvastoin aukeaminen hidastu entisestään. Pitäis varmaan siirtää parikyt gigaa kuvia muualle ja putsata koneesta pölyt pois. Ahdistaa vaan aukaista läppäriä. Ohjeita kyllä on juutuupissa mutta milöäs katot kun kone on atomeina edessä :-D

Helmikuu 05, 2016, 16:18:57 ip
Vastaus #5

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Kyllähän 8/8.1 päivittyy yhtähyvin kuin win 7. Ensin kaikki turha pois ja ilmainen ccleaner hommiin, myös rekisterin siivous. Jos on vanhanaikainen kovalevy niin eheytys vielä päälle. Mun kakkos kone läpäisi win 10 tarkistuksen ja just ennen loppua palautti takaisin mutta se ikkunaruutu tuli oikealle ilmoitus alueelle ja klikkaus sitä niin mun prossu ei tue kymppiä. AMD:n kaksiytiminen kivi ja mikkisoftan miehet kysyi mistä olen ostanut. Myynkö prossun niille kun ovat ihmeissään.

Helmikuu 07, 2016, 10:15:02 ap
Vastaus #6

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mistäs ne urkinta-asetukset saa pois päältä? Tumppasin ton kympin koneelle kun seiska oli niin tukkonen muttei kyllä auttanut mitään siihen. Päinvastoin aukeaminen hidastu entisestään. Pitäis varmaan siirtää parikyt gigaa kuvia muualle ja putsata koneesta pölyt pois. Ahdistaa vaan aukaista läppäriä. Ohjeita kyllä on juutuupissa mutta milöäs katot kun kone on atomeina edessä :-D
Asetukset, tietosuoja, sieltä suurinosa. Coronakin löyty jostain, otin sen pois käytöstä, vaikka sen ei pitäisi olla Suomessa toiminnassa.

Helmikuu 07, 2016, 20:27:16 ip
Vastaus #7

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
AfterDawn sivustolla on muutama ohjelma jolla saa suljettua vakoilun ja mikä parasta kun mikkisofti käyttää sun konetta win 10:n jakamiseen. Ihmettelin kun seurasin netmeterin liikennettä olospäin, ei se paljon kaistaa vienyt ja mullahan on 250/20 yhteys mutta nettitikku asiakas voi sen tuntea. Itse latasin cortanan joka ei vielä suomea osaa mutta back tai next komennot osaa, ei vie resusseja joten olkoon odottamassa suomenkieli pakettia.

Helmikuu 07, 2016, 20:33:22 ip
Vastaus #8

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin

mikä parasta kun mikkisofti käyttää sun konetta win 10:n jakamiseen.

Ihmettelin kun seurasin netmeterin liikennettä olospäin, ei se paljon kaistaa vienyt ja mullahan on 250/20 yhteys mutta nettitikku asiakas voi sen tuntea.

Jaa että Mikrosoft käyttää asiakkaidensa koneita palveliminaan(jakaakseen omaa paskaansa)-aika räikeää  ???
Mutta tuskin totta..

Helmikuu 07, 2016, 20:40:19 ip
Vastaus #9

Harri Kauranen

• Vieras
Voi muuton hyvi kin olla perää,mutta ei se tavallista tallaajaa pätkääkään haittaa.Sama se urkinta,ei ainakaan mun koneissa ole mitään valtionsalaisuuksia,sama vaikka urkkisivat kuinka vaan.

Helmikuu 07, 2016, 21:26:55 ip
Vastaus #10

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo päivitysten jakaminen on täysin totta, katoppa kunnon ohjelmalla mitä se ulos menevä liikenne on. Kuukausi kun tulee täyteen häipyy koneeltasi mahdollisuus palauttaa vanha käyttis ja hetken päästä häipyy kympin asennus tiedot, et näe niitä joset muuta näytä hidden ja system files.

Helmikuu 08, 2016, 09:34:21 ap
Vastaus #11

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Voi muuton hyvi kin olla perää,mutta ei se tavallista tallaajaa pätkääkään haittaa.Sama se urkinta,ei ainakaan mun koneissa ole mitään valtionsalaisuuksia,sama vaikka urkkisivat kuinka vaan.

Ketään ei kiinnosta mitä materiaalia sulla on levylläsi.
Sensijaan moniakin kiinnostaa verkkoliikenteesi,missä sivustoilla liikut,mihin aikaan,samoin profiilisi-ikä,sukupuoli,asema jne..kelpo materiaalia myytäväksi eteenpäin esim verkkokaupoille.
Sellasta se maailmanmeno vaan nykyään on..

Helmikuu 08, 2016, 09:42:56 ap
Vastaus #12

Hannu Hartikainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Honda 350Twin
Tuo päivitysten jakaminen on täysin totta, katoppa kunnon ohjelmalla mitä se ulos menevä liikenne on. Kuukausi kun tulee täyteen häipyy koneeltasi mahdollisuus palauttaa vanha käyttis ja hetken päästä häipyy kympin asennus tiedot, et näe niitä joset muuta näytä hidden ja system files.

No en pääse ikävä kyllä( ::)) enää katsomaan kun en ole kyseisen yhtiön kanssa missään tekemisissä jatkossa,ja aiemmin voimassa ollut boikotti puree jälleen,muutaman harhailuvuoden jälkeen  ;)

Mutta kiva tietää silti mikä on meininki siellä nykyään-ihan näkyy olevan nykysuuntauksen mukainen,kuluttajaa käytetään samalla kivasti "hyväksi" kun ostaa yhtiön tuotteen joutuu ilmaiseksi rengiksi.

Muistutan edelleen niitä jotka eivät tiedä.Linux tuottet eivät tarvitse toimiakseen/taatakseen käyttäjäturvan minkäänlaisia erillisä palomuureja tai virussuojia.
Tietoturvapäivitykset asentuvat myöskin melko huomaamattomasti mikäli käyttäjä niin haluaa.Minulla on joskus tapana käydä niitä läpi ennenkuin annan luvan asentaa.

Henkalla tuntuu onneksi olevan homma hanskassa ja tieto kuinka tuo paska kitketään käyttiksestä pois ja sen kanssa voi ehkä elää jokseenkin huoletta sen jälkeen.Sitä tietoa kannattaisi jakaa  :)

Helmikuu 08, 2016, 09:46:48 ap
Vastaus #13

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Outlookki urkkii sähköpostit ja kirjotustyylit jos ei kiellä, ja mistä tietää vaikka urkkisi sittenkin. Tietoja myymällä firma saa kasan rahaa, mutta saattaa siitä tulla jonkilainen vallan pelinappulakin, jos vaikka jenkki valtio kiinnostuu mitä siellä on.

Helmikuu 10, 2016, 19:45:19 ip
Vastaus #14

Teemu Vehnilä

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Osaakos kukaan kertoa mihin ovat eheytyksen piilottaneet kympissä?
Ja pystyykö noita "heti aukeavia" ohjelmia jostain määrittelemään? Koneella spotify ja se tunkee heti päälle vaikka joutais olla hiljaa kunnes avataan....