Kirjoittaja Aihe: Löytyykö kellään kokemusta Nissan Maximasta?  (Luettu 57526 kertaa)

Helmikuu 02, 2016, 15:27:07 ip
Vastaus #60

Henry Eklund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Eläkkeellä on vain kaksi ekaa vuotta vaikeeta.
Just potkin koukkua ja luonto on tehnyt siittä kiinteän, no vaunua en vetäis lukkoruuvi taskussa. Kaverilla lähti asuntovau irki kesken ajon, sehän käänty ojanpuolelle sillä jarruvaijerilla. Pellit lommolle ei ollut suurin murhe vaan viikon satsit kemiallisessa vessassa, otti kertakorvauksen ja korjas itse. Koukku OK ja samoin vaunun kiinnike.

Helmikuu 02, 2016, 21:39:18 ip
Vastaus #61

Kari Vähäkainu

• Vieras

Minulle kaupiteltiin jos jonkinlaista autoa kun minulla oli ostoilmoitus jossa max hinta oli 1000€. Täytyi tehdä valinta ostaako rupinen, puolilaho loppuunajettu Vectra vai satsatako parisataa enemmän ja ostaa Maxima. Valinta ei ollut vaikea. En tajua Maximoiden hintoja, niinkin laadukas auto jonka saa pikkurahalla, todella aliarvostettu auto. No, onpahan pienituloisellakin varaa luxusautoon.

Onneksi olkoon Kaima!  Minä jouduin maksamaan 3000 € MB E 1998 Väyrysestä, mutta se on myös lunastanut odotukseni loistavasti.

Olisin saanut samanlaisen mersun puolitoista vuotta sitten 700€:lla mutta en viitsi maksaa törkeitä dieselveroja kun ajan niin vähän nykyään. Maximallakaan en vielä ole ajanut kuin ostopaikalta kotiin. Tuntuu että cruise on pakollinen, muuten napsis ylinopeussakkoja vähän väliä ja kortti olis pian hyllyllä. Katsoin rekisteriotteesta että on se outo koukku kai hyväksytty kun oli merkattu että saa vetää 1320 kilon jarrullista kärryä.

Helmikuu 02, 2016, 22:25:04 ip
Vastaus #62

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Nykyään saa autoja tosi halavalla, siis jos ei ole kranttu, mutta vanhemmissakin autoissa ( ja etenkin mersuissa) hyvistä yksilöistä joutuu pulittamaan tuhansia euroja iästä ja mallista riippumatta.

Minulla olleista 124- sarjan mersuista on ollut paras vm  -88,  260 E Sedan, se oli viisilovinen käsivaihteinen ja ilmastoinnilla varustettu, koko auto, ja etenkin sen suora kuutonen on uskomattoman hiljainen ja kuluttaa vähän bensaa, maantieajossa pääsee helposti 7 litran lukemiin erityisemmin varomatta, tosiaan parhaiten jäi mieleen moottorin värinättömyys ja hiljaisuus, ihan kuin pellin alla olisi ollut kaasuturbiini mäntämoottorinn sijaan, mersun 3 litrainen kuutonen on sepelimylly 2,6,een verrattuna.

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2016, 23:41:56 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Helmikuu 03, 2016, 07:24:20 ap
Vastaus #63

Kari Vähäkainu

• Vieras
Nykyään saa autoja tosi halavalla, siis jos ei ole kranttu, mutta vanhemmissakin autoissa ( ja etenkin mersuissa) hyvistä yksilöistä joutuu pulittamaan tuhansia euroja iästä ja mallista riippumatta.

Tuo on totta! Mitä vanhemmasta autosta kyse sitä vähemmän vuosimalli vaikuttaa hintaan ja kunto nousee tärkeimmäksi hinnanmuodostajaksi.

Helmikuu 03, 2016, 09:41:57 ap
Vastaus #64

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Apropoos "hienot ja halvat", mulla oli vm 90 Thunderbird vuosina 1998-2000, oikein tykkäsin :) Kuin olisi lentävälle matolle laitettu mukava nojatuoli, hiljaista ja mukavaa kyytiä.

http://www.nettiauto.com/ford/thunderbird

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Helmikuu 03, 2016, 10:21:28 ap
Vastaus #65

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Saksanmaalta kattelin Noita 260 E mersuja, mutta maksavat ryökäleet siellä 3000-5000 € , siis hyvät yksilöt.

Täytynee käydä katsomassa näitä suomessa myynnissä olevia Nissaneita ( Maxima) se tuo Karin hyvä ostos sytytti mullekin autokuumeen  ;D

Helmikuu 03, 2016, 11:37:44 ap
Vastaus #66

Kari Pääkkönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Saksanmaalta kattelin Noita 260 E mersuja, mutta maksavat ryökäleet siellä 3000-5000 € , siis hyvät yksilöt.

Täytynee käydä katsomassa näitä suomessa myynnissä olevia Nissaneita ( Maxima) se tuo Karin hyvä ostos sytytti mullekin autokuumeen  ;D

.. eikä vielä ole edes kevät  ;)  hyvistä vanhoistakin joutuu maksamaan, mutta (vähä)ruosteettomalla ja huolenpitoa saaneella autolla on kiva ajella; ja niissä on vielä tilava ohjaamokin. 
BSA A65LA 1967
Harley-Davidson Heritage Softail FLSTC 1986
Mercedes W220 S500 2000

Helmikuu 03, 2016, 14:51:09 ip
Vastaus #67

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Just kävin testaamassa yhtä siistiä ja hyväkuntoista 3,0 Maximaa, ollut naisihmisellä, opettaja ammatiltaan ( tämä ei silti ollut se auto joka on ollut saaressa asuvan uskovaisen agronomin rouvalla kauppa-autona  :P

oli tässäkin takalokasuojan sisäreunassa pieni kukka, mutta pelti oli vielä siltä kohden kovaa, joten sen jäljen saa kyllä kiinniotettua.

Kunto oli kyllä muuten sisältä ja päältä kuin uudessa autossa eikä se ajaessakaan oikein rimpulalle tuntunut, jos vain pääsen myyjän kanssa yksimielisyyteen välirahasta niin taitaapi tulla kaupat  :)
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2016, 13:28:06 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Helmikuu 04, 2016, 13:21:40 ip
Vastaus #68

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
No niin.... Kävin Maximan ostamassa paikalliselta käytettyjen autojen kauppiaalta, vm on 2003, 3,0 litran automaatilla ja ajotuntuma on kuin kunnon jenkkiautossa konsanaan, tulee ihan nuoruus mieleen 70-luvulta kun ajelin -65 Chevrolet Biscaynella.... Pitää vielä kaikki kojelaudan ja keskikonsolin vipstaakit opetella käyttämään

Auton mukana tuli kaksi uutta rengaskertaakin, tammikuussa allepannut talvirenkaat aluvanteilla, ja ajamattomat kesärenkaat peltivanteilla, saattaa olla hyväkin auto, aika näyttää, ainakin siitä on pidetty huolta ja huollatettu merkkiliikkeessä, mikäli mukana tulevaan huoltokirjaan on uskominen, ja miksei olis.

Karia on kiittäminen tästä tappauksesta, istutti autokuumeen minnuunkin.

Otin "Essonpaarin" eessä pari kuvaakin, kun kävin kaffeella kotio tullessa. ( Ent, Höyhtyän Esso, nykyisin ST 1)

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2016, 13:40:12 ip kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Helmikuu 04, 2016, 13:52:35 ip
Vastaus #69

Perttu Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Onnea vaan uudelle autolle teille molemmille. Näin se tauti näyttää leviävän :laugh: Saas nähdä, montako tuoretta Maximistia palstalle vielä ilmestyy?

Honda CX 500

Helmikuu 04, 2016, 13:57:00 ip
Vastaus #70

Kari Vähäkainu

• Vieras

:'( :'( Nyyh, se on minun vika, kaikki on minun vika  :'( :'(

Pari tuoretta kuvaa Maximasta:

« Viimeksi muokattu: Helmikuu 04, 2016, 15:24:38 ip kirjoittanut Kari Vähäkainu »

Helmikuu 07, 2016, 10:50:48 ap
Vastaus #71

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin

:'( :'( Nyyh, se on minun vika, kaikki on minun vika  :'( :'(

Pari tuoretta kuvaa Maximasta:

Oikke tyytyväinen olen tähän "loistoautooni"   :)

Jos ( ja kun) tuo sinun autosi on jenkkiversio, niin siinä on 222 hp eli 22 hp enemmän kuin minun autoni vaatimattomat 200 hp  :P

Eipä silti mukavasti tuo liikkuu, ja ihmettelin aluksi että miten se lähtee liukkaallakin risteyksissä niinkuin hauki rannasta, mutta sehän johtuukin siitä että vetopyörästössä on viskolukko, joten se raapii aina molemmilla etutassuilla liikkeellelähdettäessä.
« Viimeksi muokattu: Helmikuu 07, 2016, 11:38:29 ap kirjoittanut Reijo Huhtakangas »

Helmikuu 07, 2016, 11:46:48 ap
Vastaus #72

Kari Vähäkainu

• Vieras
Minun autossa on vähän fiksaamista siellä täällä mutta ei voi uutta vaatia muutaman satasen (luxus?)autolta. Varmasti parempia olis saanut muutaman tonnin kalliimmalla mutta minusta yli tonnin autot on brassailua ;D

Hieman patinoituneessa ulkokuosissa on se hyöty että auton voi halutessaan maalata (sotkia) millaiseksi haluaa eikä pahemmin jälkikäteen harmita.

Helmikuu 07, 2016, 20:29:04 ip
Vastaus #73

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Kävin tänään rouvan kanssa Kemissä kylästelemässä Nissanilla, keskikulutus koko matkalla oli 7,4 litraa/100km, vauhtia oli mittarissa 90 km/h ja cruise control päällä tehtiin matkaa, ei tuo minusta mikään mahoton ruokamies ole, etenkään 3 litran veekutoseksi, kaupunkiajon kulutus näyttäisi olevan siellä 11-13 litran luokkaa / 100 km, nämä ovat siis ajotietokoneen lukemia.

Helmikuu 07, 2016, 20:33:51 ip
Vastaus #74

Harri Kauranen

• Vieras
Ex työkaverilla oli tommonen maxima ja kyllä me sillä sillon tällön töissä käytiin.Simppeli kyytihän mokomassa oli,muuton autosta en tiedä yhtään mitään,meinaan silti mun mersu on kyllä parempi.