Kirjoittaja Aihe: Päivän Vitsi  (Luettu 137893 kertaa)

Maaliskuu 16, 2016, 23:15:41 ip
Vastaus #75

Johan Kosunen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Somali lauloi karaokessa: “Olen suomalainen”.

Mustalaista alkoi moinen vituttaa ja hän meni laulamaan: “Mä joka päivä töitä teen”.
tää on kyllä viimenen itäpyörä jonka mä ostan...

Maaliskuu 17, 2016, 08:00:02 ap
Vastaus #76

Martti Hänninen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Raveissa ei kannata mennä takariviin, sieltä kun ei näe hevonvittuakaan, eturivistä taas näkee vitun hyvin

Maaliskuu 17, 2016, 22:38:04 ip
Vastaus #77

jussi koskinen

• Vieras
Raveissa ei kannata mennä takariviin, sieltä kun ei näe hevonvittuakaan, eturivistä taas näkee vitun hyvin
Olenkin monesti hämmästellyt raviradan rompetorilla ollessani, mikä ihme noissa raveissa ihmisiä kiinnostaa … taas sekin selvisi.  ???

Elokuu 04, 2016, 06:54:33 ap
Vastaus #78

Martti Korhonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Vm pkfooru milla on kirjoit ettuyhdys sana toi kein

Fotto fuck!
Mato facco vittu?
Puis tele matto ja valo ku vasi.

Monta koyhdys sana aol etnäny tkirj oitett avan täll äpals talla kirjoit uassääntö jenmuk aan ?

Itsekin arvostan taidokasta kielenkäyttöä, ja pyrin omassa kielenkäytössä välttämään tahattomia virheitä. Tahalliset sitten erikseen, niille on joskus paikkansa tietynlaisten viestien terävöittämisessä.

Minusta siinä ei kuitenkaan ole mitenkään erityisemmin vikaa, että jollakulla ei tahdo yhdyssanat pysyä yhdessä, isot alkukirjaimet jäävät keskenkasvuisiksi tai pilkut eksyvät paikaltaan. Eri ihmisillä on erilaisia kiinnostuksia ja taitoja. Iltasella sain eräältä kaverilta viestin, oli käynyt veteraanirallissa ja pyörä sekä tekemänsä perävaunu olivat pelänneet hienosti. Tekstissä oli virheitä, ei ole kyse kynämiehestä. Sen sijaan pirun hyvät teoreettiset neuvot ja käytännön avut ja ohjeet olen saanut tähän IC-asiaan, enkä ollenkaan suun soittoa teknisen tietämykseni puutteesta. Minä ymmärrän kielenkäytön päälle. Olenpa siinä kohtalaisen taitavakin. Sen sijaan en käsitä lujuusoppia lainkaan, tai sähköhommiakaan kuin aivan alkeiden verran. Taitonsa kullakin, tämä hyväksyttäköön.

Kieli on loppujen lopuksi väline, tai työkalu. Sitä käytetään ajatusten muodostamiseen ja ajattelemiseen. Sen lisäksi sillä viestitään omia ajatuksia ja näkemyksiä muille. On siksi tärkeää, että kielellä on säännöt. Niiden avulla kieli pysyy yhtenäisenä ja ihmiset ymmärtävät toisiaan. Tarkoissa kielenkäytön tarpeissa säännöt vähentävät tulkinnallisuutta ja viestin perille saanti tehostuu. Luovan tai taiteellisen kielenkäytön saralla sääntöjä rikkomalla ja niiden rajoja etsimällä voidaan luoda tunnelmia. Sitten on vielä kirjoitetun ja puhutun kielen ero. Moni taitavasti kieltä käyttävä tarinankertoja voi olla kirjoittajana kädetön. Monella juttu luistaa myös tekstinä sujuvasti ja taidokkaasti, vaikkeivät kieliopin säännöt aivan kohdilleen menisikään.

Tällaisella keskustelupalstalla tietysti välitetään informaatiota, ja siinä mielessä kielen säännönmukaisuus olisi toivottavaa. Kuitenkaan mielestäni ei voida olettaa, että kaikkien taidot tämän välineen kanssa olisivat huippuluokkaa. Yhdyssanasäännöt ovat loppujen lopuksi aika epäolennaisia tällaisen käytön kannalta. Ja yhdyssanavirheiden osoittaminen on siksi minusta jokseenkin turhaa.
« Viimeksi muokattu: Elokuu 04, 2016, 07:16:03 ap kirjoittanut Martti Korhonen »
Priimaa tulee vaikka sekundaan tähtää.

Elokuu 04, 2016, 15:48:27 ip
Vastaus #79

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Löin auton parkiin ja olin menossa S-Markettiin kun semmonen vähän sammutinta suurempi poika huuti että "hei ukko ,täss on kymppi ,tuo pari bissee"Otin kympin ja menin kauppaan.tein ostokset kummallekkin ja menin sitten ulko-ovelle.Annoin pojalle kassin ja sanoin että tossa on vaihtorahatkin.Menin autolle ja olin lähdössä ajamaan kotiin.Kiinnitti huomiota että kylläpä lähtee pienestä pojasta kova ääni.En nyt oikein ymmärtänyt. Enhän ottanut edes mitään hakupalkkaa niistä kahdesta Muumilimsasta. Höh!

Elokuu 04, 2016, 16:09:17 ip
Vastaus #80

Jari Eronen

• Vieras
Kävimme työmatkalla Pietarissa ja yövyimme hotelli Moskovassa. Illalla aulan sohvilla istui kourallinen kauniita nuoria ja vähän vanhempiakin naisia, koreasti laitettuina. Työtoverini totesi: "siinä on prostituoituja".
Epäilen siinä joukossa olleen muutaman huorankin.

Elokuu 04, 2016, 21:57:36 ip
Vastaus #81

juha helenius

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuopiolainen eläkeläisryhmä oli bussimatkalla Hampurissa.Bussi ajoi Reberbahnilla oppaan selittäessä,että tämä alue on kuuluisa lukuisista prostituoiduistaan.Ohi päästyään mummo totesi,että suattopi sielä olla muutama huorahinniii.

Elokuu 05, 2016, 09:39:46 ap
Vastaus #82

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kuopiolainen eläkeläisryhmä oli bussimatkalla Hampurissa.Bussi ajoi Reberbahnilla oppaan selittäessä,että tämä alue on kuuluisa lukuisista prostituoiduistaan.Ohi päästyään mummo totesi,että suattopi sielä olla muutama huorahinniii.
Tähän liittyen,ei vitsi.
Olimme oikeasti lähdössä kaupungin keskustasta paikallisella kiertoajelubussilla.Istuimme jo sisällä kun autoon astui savolaisäiti noin parikymppisen tyttärensä kanssa.Rouva tokaisi kuskille aikailematta jotta "Kaksi lippuva".Kyllä se savon murre on kansainvälinen kieli sillä kuski silmää räpäyttämättä hipaisi kaksi aikuisten lippuva..  :D :D

Elokuu 06, 2016, 10:09:30 ap
Vastaus #83

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Minä en ymmärrä mitään kieliopista tai ylipäätään oikeinkirjoitussäännöistä. Olin kipiänä ekaluokalla esim kun opeteltiin aakkosten loput. Alkupään olin paikalla u-kirjaimeen saakka. Tyttöystävä silloinen opetti loput automatkalla 25-vuotiaana. Opin kyllä lukemaan jo kotona ennen kouluun menoa ja kirjoittamaan heti koulun alettua. Sama pätee muuten kaikkiin opettelemiiini kieliin: englanti melko hyvin, ruotsi vähän ja venäjä alkeita sekä teknistä sanastoa hieman saksaksi ja italiaksi. Kaikissa muisti on ollut se juttu eikä kieliopin tuntemus. Kaikesta tästä huolimatta en tunne itseäni tyhmäksi. Olen valmistunut neljästä koulusta ja suorittanut kaksi ammattitutkintoa sekä useita eri alojen kursseja on tullut käytyä. Sattuipa niinkin että kerroin huippuälykkäälle (testatulle ja lääkärien tutkimalle) henkilölle. mitä päivän Fingerpori tarkoittaa. Olenko siis älykkäämpi kuin tuo testattu huippuälykäs tyyppi? En helvetissä vaan niin kuin Martti sanoi, osaamista on erilaista joten hän ei vaan hahmottanut kyseistä juttua niinkuin minä. Eräs älykkyyden laji on muuten sosiaalinen älykkyys.  Siihen kuuluu myös olla vittuilematta sellaisille, joilla voi olla esim lukihäiriö, jokin neurologinen sairaus tai joku muu terveydellinen esim fyysinen tai psyykkinen sairaus, joka asettaa haasteita kirjallisille tuotoksille.
Kautta aikojen paras kirjoitus tällä foorumilla.Nostan hattua ja ihmetyksen sormi on hämmästyksen suussa. Kiitos Mika!

Elokuu 06, 2016, 19:01:31 ip
Vastaus #84

Arto Juntunen

• Vieras
Lainaus:

Kävimme työmatkalla Pietarissa ja yövyimme hotelli Moskovassa. Illalla aulan sohvilla istui kourallinen kauniita nuoria ja vähän vanhempiakin naisia, koreasti laitettuina. Työtoverini totesi: "siinä on prostituoituja".
Epäilen siinä joukossa olleen muutaman huorankin.
*******************************************************************************************************************
Heh, tuolta hotelli Moskvan alakerran Prismasta löysin viime jouluna eka kertaa venäläistä hapankaalimehua! Onpi hyvvää.
Varsinkin jos sattuupi olemaan kanuuna eli rapula. Sillä tuon kerron että monta vuotta silloin tällöin tuota Venäjältä kyselin mutta
eipä löytynyt aiemmin. Oli vain 7 kpl 0,33 pikkupulloa suunnattoman pullorivistön keskellä! Maailman vanhimpaan ammattiin
liittyvistä ´naisista en perkhele kehthaa mainita. Paitsi jos otan vielä "pari olutta" :P

Ai niin, päivän vitsi -aiheeseen palatakseni (tämä tarina on oikiasti meleko varmasti tosi):
Pari viikkoa sitten ottaessani vesinokkaeläinsikakoiralärvit Viipurissa hotelli Victorian terassilla
kuulin ihan varmaa sisäpiirin tietoa Igorilta ja Irinalta Venäjän seuraavista merkittävistä poliittisista nimityksistä:

Valtiovarainministeri: Igor Skolkaruplanoff
Puolustusministeri: tarpeettomana ei vielä valittu, todennäköisesti Irina tai Igor *noff
Hyökkäysministeri: Irina Davaidavaikomsolskidiotnoff
Terveys- ja hyvinvointiministeri: Irina Ootshinharashoonoff
Seksuaalisen tasa-arvokomitean puheenjohtaja: saksalaissyntyinen Dieter von Arschschmertzenoff
Naisten tasa-arvokomitean puheenjohtaja: Irina Lesboijanoff
Viemäriasiain ministeri: Igor Kakkinoff
Sukupuolitautiasiain ministeri: Irina Klamydinoff-Syfilizhnoff
Pääministeri: Igor Putinkickelsuckingoff
Länsi-Venäjän asiainministeri: Irina Kamtshatkajonov
Kauko idän-Venäjän asiainministeri: Igor Otto-Villejevitsh Kuusinoff
Pohjoisnavan erityisasiain komitean puheenjohtaja: Irina Pingvinoff
Etelänavan erityisasiain komitean puheenjohtaja: Igor Jaakarhunoff
Ulkoavaruusministeri: Irina Gagarinoff
Suomi-Venäjä ystävyyskomitean puheenjohtaja:Igor Vladimir Zhirinovskinoff
Ällöttävän musiikin ministeri: Irina Alla Pugatsjonoff
Venäjä-Suomi instituutin puheenjohtaja: Igor Viljom Haapasalonoff
Aikuisviihdeministeriön erikoisosaston puheenjohtajat: Irina Bigtitsnoff ja Igor Dobryhujanoff

Sukunimikäytäntöjen määräystoimiston ylipäällikkö, ylimarsalkka evp: Igor Noffnoff

-aju-
P.S. Mika Malisen kirjoitus on erinomainen. Muuten olen sitä mieltä että
katsokaa ihmeessä Yle Areenalta venäläinen sarja "Kuun Pimeä Puoli".

[ylläpito on poistanut liitteen]
« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2016, 21:51:47 ip kirjoittanut Arto Juntunen »

Elokuu 06, 2016, 19:07:14 ip
Vastaus #85

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Jos ei muisti pahemmin takkua niin aikoinaan Romanian puolustusministeri oli Nicolae Militaru...

Elokuu 06, 2016, 19:51:40 ip
Vastaus #86

Jari Eronen

• Vieras
Minä en ymmärrä mitään kieliopista tai ylipäätään oikeinkirjoitussäännöistä. Olin kipiänä ekaluokalla esim kun opeteltiin aakkosten loput. Alkupään olin paikalla u-kirjaimeen saakka. Tyttöystävä silloinen opetti loput automatkalla 25-vuotiaana. Opin kyllä lukemaan jo kotona ennen kouluun menoa ja kirjoittamaan heti koulun alettua. Sama pätee muuten kaikkiin opettelemiiini kieliin: englanti melko hyvin, ruotsi vähän ja venäjä alkeita sekä teknistä sanastoa hieman saksaksi ja italiaksi. Kaikissa muisti on ollut se juttu eikä kieliopin tuntemus. Kaikesta tästä huolimatta en tunne itseäni tyhmäksi. Olen valmistunut neljästä koulusta ja suorittanut kaksi ammattitutkintoa sekä useita eri alojen kursseja on tullut käytyä. Sattuipa niinkin että kerroin huippuälykkäälle (testatulle ja lääkärien tutkimalle) henkilölle. mitä päivän Fingerpori tarkoittaa. Olenko siis älykkäämpi kuin tuo testattu huippuälykäs tyyppi? En helvetissä vaan niin kuin Martti sanoi, osaamista on erilaista joten hän ei vaan hahmottanut kyseistä juttua niinkuin minä. Eräs älykkyyden laji on muuten sosiaalinen älykkyys.  Siihen kuuluu myös olla vittuilematta sellaisille, joilla voi olla esim lukihäiriö, jokin neurologinen sairaus tai joku muu terveydellinen esim fyysinen tai psyykkinen sairaus, joka asettaa haasteita kirjallisille tuotoksille.
Kautta aikojen paras kirjoitus tällä foorumilla.Nostan hattua ja ihmetyksen sormi on hämmästyksen suussa. Kiitos Mika!
Melekosen onneton itsesääliräpellys tuokin vuodatus.
No jos ei paremmasta tiedä, ei siinä ketään.

Provokaationa ihan ehdoton kärki tällä palstalla.
Ehdoton säälipiste Mikalle!
« Viimeksi muokattu: Elokuu 06, 2016, 19:53:51 ip kirjoittanut Jari Eronen »

Elokuu 07, 2016, 17:18:29 ip
Vastaus #87

Arto Juntunen

• Vieras
Kansa Maisteli - Miehet kertovat!

Partisaani osoittautuikin kurtisaaniksi!

Hevos- ja poromiesten tietotoimiston mukaan kesällä 1943 Suomussalmella tapahtui seuraavaa:
 Partisaanijahdissa ollut Nils-Aslak Tokkurajärvi muistelee Kansa Maisteli -lehdessä:
"Perkhele, olthiin viidettä viikkoa metsässhä rajan pinnassa ja taidetthiinpa käydä vahingossa jossain
 helevetin Arkangelissakin. Se pervotiini  tai mikä saatana anthoi meleko hyvin enerkiaa.
 Kerran maistelutoverini Heinz-Harald Scheisse karjaisi: "Achtung, partizan! Ich schiesse!"
 Heinzi perkheleen etelän pelle oli othanut vähän liikaa pervotiiniä ja meinasi helevetti ampua kurtisaanin!
 Mie olin tyythynyt melkhein pelkkhään pontikkaan eli ihan selvhinpäin, niinpä kopautin Heinzia kivväärinperällä
 päähän, nappashin hänen pervotiininsä ja kaappasin kurtisaanin reppuselkhään.
 Viikon päästhä kotona Vuotsossa vähäsen väsytti mutta olipa jumalauta perkheleen palijon enemphi
 iloa kurtisaanista kuin partisaanista! Koko kylän ukoille ja parille  lepsollekin, nauraa räkättää Tokkurajärvi (97v)
 ja siemaisee kossupullon yhdellä hörpyllä.

-aju-

« Viimeksi muokattu: Elokuu 29, 2016, 18:08:01 ip kirjoittanut Arto Juntunen »

Elokuu 09, 2016, 14:00:32 ip
Vastaus #88

Arto Juntunen

• Vieras
Lainaus:

Tässä viestissä haluaisin erityisesti kiinnittää huomion sanaan kielioppi. Minulla on ne tavalliset englanti, ruotsi, saksa koulussa ja
se totisesti oli tuolloin tärkeintä --->83. 1988-91 Italia kansalaisopistossa; opettaja oli käytännönläheinen ja pisteet siitä hänelle.
Venäjän kurssi 2013-2015 tuntui taas tutulta; teimme pääsääntöisesti kielioppiharjoituksia joissa usein pystyi helposti päättelemään mitä
mihinkin pitää täydentää. Ei silti huono tuokaan, ei vaan tullut availtua kirjoja juurikaan maanantaiden välillä.
Pitkään Venäjällä työskennellyt kaverini kertoi juuri tuon että kuuntelemalla ja puhumalla oppi oikiasti. Itse olen ajatellut tekeväni
suuren huoneentaulun jossa on muutama sata keskeisintä sanaa ja eniten tarvittavat lauseet ***ja kun sen näkee päivittäin niin saattaapi mennä oppi umpiluuhunkin. Vaan onpa jäänyt tekemättä. Paras tapa todellakin olisi jutella säännöllisesti venäjä-suomi/englanti
taitoisen henkilön kanssa ja esim. osoittaa esineitä ja pyytää käännöstä jne. Valitettavasti näillä henkilöillä saattaapi olla meleko
korkia tuntiveloitus aamuyöllä hotellihuoneessa....hehee!
Lopuksi, jotta saan väkisin väännettyä tämän viestin itsesäälin puolelle: itken itseni usein uneen ajattelemalla että osaisin vähän saksaa
jos opettajatar ei olisi ollut dementoitunut entinen keskitysleirivartijatar -ainakin hän näytti siltä. :D

-aju-
P.S. ***Eniten tarvittavia lauseita venäjällä:
-Saanko 1/2/3 tuoppia kylmää lager -Baltikaa, kiitos!
-Saanko 1/2/3 kpl 100 gramma Pjat Ozero -vodkaa kiitos!
-Saanko kalleimman ruoka-annoksen mitä Teillä on, kiitos!
-Sammenmätiä vielä, kiitos!
-Voisiko neiti tulla seurakseni pöytääni?
-Voinko tarjota neidille shamppanjaa, ei mitään hemmetin kuohuviiniä!
-Käykö neiti usein täällä?
-Putin on saatanan hyvä jätkä!
-Medvedev on saatanan hyvä jätkä!
-Stalin oli saatanan hyvä jätkä!
-Lenin oli saatanan hyvä jätkä!
-Venäjän jääkiekkomaajoukkue on saatanan hyvä!
-Ural on saatanan hyvä moottoripyörä!
-Onko neidillä sukupuolitauteja?
-Ei klamydia haittaa!
-Ei herpeskään haittaa!
-Voimmeko mennä hotellihuoneeseeni keskustelemaan Vladimir Iljitsh Uljanovin loistavista saavutuksista maailmanhistorian kannalta?
-Otammeko vielä parit vodkat?
-Missä minun lompakkoni, passini, housuni ja takkini ovat?
-Mihin minua viedään?
-Mihin te tarvitsette tuota kumihansikasta?
-Auts!
-Hämyselli vain on mun seuranain.
-Missä on hotelli Atlantic?
-Onko Suomen konsulaatti todellakin Pietarissa?
-Lupaan, ihan oikeesti lupaan maksaa ikkunan läpi heittämäni TV:n aiheuttamat vahingot!
-Mihin minua viedään taas?
-jne.

Öööhh...totanoin...olen lähdössä huomenna Viipuriin ja nimenomaan hotelli Atlantic on majapaikka.
Pelottaa.

-aju-

« Viimeksi muokattu: Elokuu 27, 2016, 22:34:59 ip kirjoittanut Arto Juntunen »

Elokuu 09, 2016, 18:29:52 ip
Vastaus #89

Risto Sollo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Mamu
Muutama tärkeä vielä:
-Apua,minut on ryöstetty!
-Älkää nyt enää lyökö!
-Olen tainnut ottaa liikaa kun ei ota eteen...
-Paljonkos teille miliiseille tänään pitää antaa lahjuksia?
-Kylläpäs oksennusta tuli kovasti!
-Minustaa ikäänkuin tuntuu siltä että olisi kakkaa housuissa...
-Missä minun passini/viisumini/ajokorttini/autoni/ avaimeni on?
-Mitähän sitä tuli taas tehtyä?
-Mitähän minulle on taas tehty?
-Älkää neitihyvä purko/vääntäkö/puristako siitä niin lujasti!
Jne.jne...Nimim.Tuli joskus Neuvostojen maalla käytyä...