Kirjoittaja Aihe: Parisuhteissa mies ei päätä juuri mistään, sanoo asiantuntija HS:ssä  (Luettu 9384 kertaa)

Tammikuu 14, 2016, 20:46:37 ip
Luettu 9384 kertaa

Jorma Korolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
http://www.hs.fi/elama/a1452658874627?ref=hs-art-luetuimmat-4

]Naisesta kuoriutuu parisuhteessa kaiken päättävä kenraali, ja miehestä tulee hänen uskollinen apurinsa.
”Naiset puhuvat miehistään kuin nämä olisivat vähän vähemmän älykkäitä ihmisiä tai vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin”, sanoo Väestöliiton parisuhdekeskuksen johtaja  Heli Vaaranen."

Vai semmoseksi on meininki mennyt  :o lie tuossa totuuden siemen kun oikein asiantuntija noin sanoo.

Pakko myöntää, jos olisi myytävänä joku mielenkiintoinen laite, ei sitä voi hankkia jos hallitus vastustaa. En minä ammu alas emännän hankintoja ...

Mutta ihan sama kunhan ei saunakaljoja kielletä  :P

Tammikuu 14, 2016, 20:51:12 ip
Vastaus #1

Harri Kauranen

• Vieras

Tammikuu 14, 2016, 21:46:42 ip
Vastaus #2

Antti Jokinen

• Vieras

Rouva niät keitti illalla 10 litran kattilallisen hernekeittoo, hylykee kuulemma minut toestaseks voemassaolevaksi aejjaksi itekseni kottiin.

Nyt olis Penalla oiva tilaisuus jyrähtää ja kertoa asioden oikean laidan!

Tammikuu 14, 2016, 21:47:50 ip
Vastaus #3

erik könönen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
paskanmarjat, tuossahan ei ole etes yhtään tojenperrää ::) saunan taakse joutas tuollanen asiantuntija ???

Tammikuu 14, 2016, 21:55:21 ip
Vastaus #4

Stefan Holmström

• Vieras
Lainaus
vallattomia lapsia, joita ei saada kuriin

Tässähän se salasiuus piilekiin!  ::) Niin kauan kun pitävät meitä sellaisina, tätä toilailua ja harrastamista saa jatkaa!

Tammikuu 15, 2016, 04:11:03 ap
Vastaus #5

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta

Rouva niät keitti illalla 10 litran kattilallisen hernekeittoo, hylykee kuulemma minut toestaseks voemassaolevaksi aejjaksi itekseni kottiin.

Nyt olis Penalla oiva tilaisuus jyrähtää ja kertoa asioden oikean laidan!

Suahan ne yrittee miäräellä, vuan ruavaan MIEHEN ei ou pakko niitä totella.

Minähii söen eilen lentomäenlaskuharjotuksia kahtoessani näkkileipee meijjän yhteisessä vuoteessa, ihan ähmällänikii, vaekka Rouva on sen jyrkkäsanasesti kieltäny.
Ja sitä hernarijakii oesin siinä samalla syöny, vuan kun justiisa alakuviikosta vaehoen sänkyyn vasta pesemäni ja silittämäni petivuatteet, nii en sitten viihtinykkää sotkee hernekeiton liemillä vielä lähes melekein puhtaena säelyneitä lakanoeta.  ::)
-pena-

Tammikuu 15, 2016, 07:03:09 ap
Vastaus #6

Marko Villikka

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä näin ei ole mutta tuttavapiirissä olen huomannut tuon jo vuosia sitten.Minulla oli joskus eräs kaveri töissä hetken mutta siitä oli pakko luopua kun sen eukko lähetteli tekstiviestejä 5,minuutin välein, aina piti mennä johonkin eikä sen työnteosta tullut mitään.

Tammikuu 15, 2016, 07:20:34 ap
Vastaus #7

markkukovasin

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Meillä näin ei ole mutta tuttavapiirissä olen huomannut tuon jo vuosia sitten.Minulla oli joskus eräs kaveri töissä hetken mutta siitä oli pakko luopua kun sen eukko lähetteli tekstiviestejä 5,minuutin välein, aina piti mennä johonkin eikä sen työnteosta tullut mitään.

Tuossa kyllä auttaisi pieni elämänhallintakoulutus...niitä tekstareita ei nimittäin tarvitse
lukea heti-kerkee ne illemmallakin.

t. Markku

Tammikuu 15, 2016, 07:26:55 ap
Vastaus #8

Kari Sillanpää

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • MC Debit
Kauankos se Penan Rouva on vielä reissussa ja Rouvan Pena saa olla herra talossa  ;)

Kari

”Parempi Piru merrassa kuin kymmenen irrallaan”

Tammikuu 15, 2016, 08:33:21 ap
Vastaus #9

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä minä olen herra talossa.Jo naimisiinmennessä sovittiin että minä päätän isot asiat ja vaimo pienet asiat.No,yhtään isoa asiaa ei ole tullut vielä esiin. :D :D

Tammikuu 15, 2016, 08:36:04 ap
Vastaus #10

Petri Behm

• *
  • Jäsentiedot Poissa

Tuossa kyllä auttaisi pieni elämänhallintakoulutus...niitä tekstareita ei nimittäin tarvitse
lukea heti-kerkee ne illemmallakin.

t. Markku

Kyllä ne viestit oli pakko lukea heti...
Silloin kun tekstarit oli vielä käytössä (ennen älypuhelimia), niin tiesin monta kaveria, joiden piti heti kuitata, että rouvan tekstiviesti on vastaanotettu. luettu ja ymmärretty.
Nyt en ole udellut, että mitä ne niillä älypuhelimilla tekee, kun niitä hangataan koko ajan.

Linkissä on AKK kokous.
http://areena.yle.fi/1-2143309
« Viimeksi muokattu: Tammikuu 15, 2016, 08:45:39 ap kirjoittanut Petri Behm »
Mä jäin Teboilin bensamittariin kielestäni kii, kun nuolaisin liian aikaisin.

Tammikuu 15, 2016, 08:44:38 ap
Vastaus #11

teuvo venäläinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Kyllä minä olen herra talossa.Jo naimisiinmennessä sovittiin että minä päätän isot asiat ja vaimo pienet asiat.No,yhtään isoa asiaa ei ole tullut vielä esiin. :D :D
Ja eilenkin kun hän alkoi taas luettelemaan mitä pitää tehdä niin sanoin heti jämäkästi että "KYLLÄ"

Tammikuu 15, 2016, 10:13:20 ap
Vastaus #12

Reijo Huhtakangas

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Tulin nain ja voitin
Meillä on sopimus että vaimo päättää kaikki pienemmät asiat, ja minä päätän sitten ne isommat jutut.

Tosin niin isoa asiaa ei ole vielä tullut että minä olisin voinut päättää  :P
Alfa Romeo 159 Berlina 2.4 JTDm  -07

Autojen, Moottoripyörien ja Työkoneiden välitys Euroopasta :  

http://en-gb.facebook.com/people/Reijo-Huhtakangas/100000803162781

Tammikuu 15, 2016, 10:19:45 ap
Vastaus #13

tuomo jylha

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Moukka
 Tässä suora lainaus parisuhdeneuvoista vuodelta 1898:

"Kuinka hyvä aviomies voi kesyttää pahan vaimonsa? Luotettava käsikirja, sisältävä tietoja vaimojen suuremmista vioista sekä muutamia hyödyllisiä neuvoja pahojen vaimojen parantamiseksi". Näin vetävästi on otsikoitu vuonna 1898 ilmestynyt parisuhdeopas, jonka näköisversio löytyy Kansalliskirjaston verkkosivuilta Doria-julkaisuarkistosta.

Kirjan mukaan vaimon pahuuden lähde on hänen kielensä, "vaimon ainoa, mutta terävä ase". Eikä mies pysty kilpailemaan kielellä vaimoaan vastaan. Sen vuoksi tämän vikoja on oppaan mukaan koulittava muilla konsteilla.

Mitkä sitten ovat niitä vaimon pahoja vikoja? Nimettömän kirjoittajien mukaan sellaisia ovat muiden muassa herttaisuuden puute, jatkuvat kyseleminen ja vastaanväittäminen, huvittelunhalu sekä koristautumisen tarve. Esimerkiksi kyselyn tarpeesta varoitetaan naisia, että sillä tavalla hyvänkin miehen saa ajettua olutkapakkaan, jossa tämä juo itsensä pöydän alle. Koreilunhalua pidetään tuomittavana varsinkin silloin kun vanhat vaimot haluavat pukeutua nuorison tavoin ja tekevät näin itsensä naurettaviksi. Lisäksi koristautuminen käy miehen kukkarolle. Huvitusten etsimisestä äärimmäisenä esimerkkinä mainitaan naisten kahvihetket, joilla puhutaan ja huudetaan toisten yli, ja juoruillaan niistä jotka eivät ole paikalla.

- Huvitushaluun kuuluu myös liiallinen halu käymään konserteissa, tanssijaisissa ja näytelmissä. Kaikkia näitä minä pidän luvallisena ainoastaan onnellisissa avioliitoissa, kuin taas päinvastaisissa tapauksissa karttamalla kaikkia näitä huvituksia, voidaan välttää monta epäsovun aihetta, opastaa kirjoittaja.

Konkreettisia neuvoja

Vaimojen vikojen korjaamiseksi teos antaa varsin konkreettisia konsteja. Esimerkiksi koreiden vaatteiden kärttäminen loppuu, kun isäntä ostaa palvelusväelle vielä hienompia vaatteita kuin emännälle.

Vaimo, joka on taipuvainen vastaansanomiseen, uhmailuun ja huvitusten haluun taas parannetaan seuraavalla menetelmällä: sovitaan, että mennään johonkin vaimoa miellyttävään tapahtumaan ja annetaan tämän jopa hankkia sinne uusi asu. Sitten meno perutaan, sitä lähempänä tapahtumaa mitä pahemmin rouva on käyttäytynyt. Kaikkein suurin vaikutus on silloin, jos vaimo on jo ehtinyt pukeutua parhaisiinsa, ja isäntä sitten sanookin ettei voi rouvan käytöksen vuoksi viedä tätä minnekään. Äärimmäisessä tapauksessa mies voi jopa lähteä juhliin itse, ja jättää emännän kotiin.

- Tottelemattomuutta vastaan lienee välttämätöntä menetellä täten kahdesti eli kolmesti, ja jos tarpeellista, kokonainen talvikin, se on varmasti tepsivä, miehiä neuvotaan.

Kahvittelu kuriin!

Joskus miehen on valjastettava ystävänsäkin apuun. Apuvoimia tarvitaan varsinkin silloin, jos kodista on tullut kahvikestien pesä. Oppaan mielestä tehokkain tapa päästä kahvittelevasta naisväestä eroon on sauhuttaminen: kun 6 - 8 sikareilla varustautunutta miestä istahtaa kahvia hörppivien naisten keskelle, loppuu heidän juoruilunsa siihen. Kuulemma parin, kolmen sauhuttelukerran jälkeen ei emäntä pysty pitkiin aikoihin pitämään kotona kahvikestejä, koska kukaan ei uskalla tulla niihin.

Kirjan mukaan naisia vaivaa myötäsyntyinen kavaluus ja viekkaus, eikä kaikkia pystytä teoksen vinkein parantamaan. Oppaan mukaan syynä tähän joko liian lepsu ja salliva aviomies, tai naisen kasvatus.

- Kokemus on opettanut, että vaimojen itsepäisyyden ja taipumusten takana on tavallisesti paha anoppi, kirja kiteyttää.

Tammikuu 15, 2016, 10:30:17 ap
Vastaus #14

Pentti Eskelinen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Nuolija Kuopijosta
Kauankos se Penan Rouva on vielä reissussa ja Rouvan Pena saa olla herra talossa  ;)

Toestaeseksi voemassa olevan aejan.  :-\
-pena-