Nyt olis ongelma IC-49:n sylinterin kanssa. Ostin Latviasta pari vuotta sitten pyörääni "tehdasuuden" sylinterin. Oli vielä tehtaan paketissa ja rasvoissa. Nyt on tullut aika asentaa se pyörääni ja ei osu oikein kohdalleen. ostohetkellä pyörässäni oli kuulemma tehtaan varaosa pytty, josta puuttui niinsanotut tuhkaluukut . Sen sylinterin halkaisija ei nyt juuri tähän hätään ole tiedossa mutta sisällä ollut mäntä oli tasan 72 mm. Mittailin tätä "uutta" sylinteriä ja sen halkaisija oli täsmälleen sama. No eihän tämä mäntä sitten tähän pyttyyn sovi (ei edes saa työnnettyä siihen sisään). Joten uutta mäntää piti ruveta tilaamaan. Sain varaosia myyvästä liikkeestä seuraavan sähköpostin, kun kyselin mäntien kokoja:
Hello,
to Finland, shipping time is about 2 weeks.
the standard piston is 72 mm, oversize 1 72.50 mm, oversive 2 73 mm, oversize 3 73.50 mm and oversize 4 74 mm
if you have standard piston, i have 0 and 00 ovesize, just a bit more bigger than standard but still under 72 mm so you can mount this without reboring the cylinder, if the cylinder is used, you have to rebore it and mount a larget oversize.
Eli pienin saatavilla juuri minun pyörääni saatavilla oleva mäntä on juuri samaa kokoa kun se mikä minulla jo on.Alikoko männistä eivät puhu mitään;) Kysymys nyt kuuluukin, että onko minulle myyty pytty tarkoitettu juuri tähän pyörään, vai onko tämä pytty tullut tehtaalta ulos vähän väärän kokoisena ja siksi se on hylätty ja jäänyt käyttämättä? Tunnistaako kukaan ulkonäöstä onko tämä IC 49:n sylinteri, ja jos ei mihinköhän vempaimeen se mahtaisi kuulua. Porauttamallahan tuosta isomman kaiketi saisi mutta vähän outoa olisi viedä "uusi" pytty porautettavaksi. En näistä asioista paljoakaan tiedä, niin voisiko joku myös kertoa kuinka paljon yleensä pytyn halkaisija pitää olla isompi kuin männän halkaisija? Täsmälleen saman kokoisia ne ei ainakaan näytä voivan olla.
[ylläpito on poistanut liitteen]