, ei vaan toimi kaksi näyttöä erillisinä kuten Windowssissa jo 95 aikaan. Mä haluan että sposti aukeaa kakkosnäytölle ja muutkin pikkuohjelmat, dualmon hyvä apulainen eli ylä palkissa nappi jolla hyppää toiselle näytölle ja winsize2 osaa tallentaa sen paikan. Ei ole Linux nörtitkään saanu moista toimintoa mun koneelle, linuks riittää nettisurffailuun ja spostiin muu on haavetta.
Se on totta että kovin johdonmukainen Ubuntu ei ole useamman näytön ohjauksessa.Ihan kuin ei muistaisi mitä sille edelliskerralla on opetettu,eli sekoaa jo seuraavasta bootista.Siinä,että mikä ohjelma piti millekkin näytölle avata.
Ja olis muutakin,mutten nyt viitsi marista.
Ihan peruskäyttöön Linux on hyvä,surfailuun,sähköpostiin.Oikeastaan kaikki muu ylimääräinen(mihin olen tähän asti tutustunut) on hiukka keskeneräisen oloista vielä.
Selvästikin kevyemminhän se kaiken pyörittää samassa alustassa kuin Windows,vastaavilla ohjelmistoilla mutta ehkä siksi että ne ohjelmatkin on "kepeimpiä",ominaisuuksia ei ole ihmeesti.
En ole silti palaamassa Windowsille enkä Mac OS:lle,odotan vaan että tämä kehittyy koko ajan paremmaksi