Kirjoittaja Aihe: Pappa Tunturin kampiakseli Forte  (Luettu 12525 kertaa)

Marraskuu 21, 2015, 14:06:45 ip
Vastaus #15

seppo savolainen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
  • Osapuilleen kasassa....
No tulihan sitä joskus ryhdistäydyttyä Puch-rintamalla ja oikein hankittua
M50 moottori. Muovipylly jengille sanoisin jotta siinä on totutun lisäksi vielä
neljä lovea päälle.

Mutta, mutta männän  jouduin hankkimaan ostin, oliko nyt Itävallasta
netti myyjän tarjoaman alkuperäis Elkon. Mäntä tuli vaan ei passannut paikoilleen.

Kyseisen moottorin kiertokangen yläpäätä on vain ja ainoastaan tehty neulahäkillä
ostamaani mäntään se ei kuitenkaan sopinut.

Jouko kokeiles välillä vaikka Sachs tai Zynyn koneita, mielellään ei Suomeen tyypitettyjä.
Laajenee sitä mukaa ne omatkin luulot.

Marraskuu 21, 2015, 19:43:09 ip
Vastaus #16

mikko salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
No just! Samanlainen sininen loota -joku cm crankshaft mullakin. Onko siis sama kuin forte?
Eikä siis mahdu pyörimään ilmeisesti. Hienoa! Täytyy tutkia tarkemmin ja hion mielummin kiertokangesta kuin lohkoista jos pakko. Voi kele mitä laatua!

Marraskuu 21, 2015, 20:45:13 ip
Vastaus #17

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Edelleen kantakaa ne paskat takas myyjälle ja raporttia maahantuojalle.
Paras kun pysyy nois japanilaismerkeissä niin autoissa kun 2 pyöräisissäkin niin säästyy murheilta.

Tunturi ss -80 matching numbers.
Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Helmikuu 12, 2016, 14:44:28 ip
Vastaus #18

Jarkko Merisalo

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Mä oon kolme tunturin käsivaihdekonetta rakentanut eri valmistajien uusiokampiakseleilla ja kaikki on napanneet lohkosta kiinni enemmän tai vähemmän. Siinä kohta lohkoa on ainevahvuus lähemmäs kymmenen milliä (no okei, ehkä 6-8mm), en näe mitään ongelmaa ottaa kosketuskohdasta milliä pois, en myöskään näe miten se voisi millään tapaa vaikuttaa lohkojen tiiviyteen tai itse asiassa mihinkään muuhunkaan asiaan. Se, että kiertokanki ottaa lohkoon tarkoittaa että se on orginaalia paksumpi. Mulle se ainakin antaa kestävyyden kannalta mielenrauhaa.. Monta tunturin konetta olen nähnyt, missä on alkuperäinen kiertokanki, se on monessa tapauksesa ihan hävyttömän ohut ja ehkä juuri siitä syystä helposti johonkin suuntaan solmussa.

Paljon enemmän pelottaisi alkaa viilailemaan kiertokankea, sehän on ihan järjenköyhää hommaa? Voidaan sitten jälkeenpäin miettiä että mistä kohtaa se kanki on vääntynyt tai mennyt poikki.
Kun tekee itse, saa just semmosen kun sattuu tulemaan.

Helmikuu 12, 2016, 15:15:28 ip
Vastaus #19

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Toiseen pappaan vaihdatin kiertokangen kun oli ajettu kuivaksi, tuli Rocket -merkkinen kiertokankisarja nettikaupasta.
Koneistamolla vaihtoivat ja ite kasasin koneen, ei mitään ongelmia ja jostain kumman syystä kahdesta automaatista juurikin tuo on vikkelämpi kulkemaan.

Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Helmikuu 13, 2016, 11:09:34 ap
Vastaus #20

mikko salonen

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Täällä  yksi "järjenköyhä", joka viilasi kiertokankea eikä lohkoa. Kunnioitin alkuperäistä lohkoa enemmän kuin kiinalaista kiertokankee. Niin tai näin, luulen ettei se kiertokanki tuosta viilauksesta mitään tuumannut. Hyvin vähän sitä piti ohentaa , tai siis kaventaa n, 1mm puoleltaan leveyssuunnassa kiertokangen alaosasta, paksuimmasta kohdasta. Mopoa ei ole tarkoitus virittää, joten eiköhän tuo  noinkin toimi. Aika näyttää!!

Helmikuu 13, 2016, 11:57:36 ap
Vastaus #21

Jarkko Sjölund

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Oliskohan nuo "sopimattomat" -viilausta tarvitsevat kiertokanget tarkoitettu SS mallin koneisiin joissa pytyn helmat on halkasijaltaan suuremmat kun pappamallin koneessa?
Eli lohkon sylinterin reikä on suurempi kun papan koneessa jolloin tuo parin millin paksuusero kiertokangessa ei haittaa.

Solifer-Suzuki S -85.
Jupiter 50 -61.

Helmikuu 13, 2016, 16:42:42 ip
Vastaus #22

Ilkka Haljala

• *
  • Jäsentiedot Poissa
Tuo on aika vanhaa sarjaa mitä joskus maahantuojalle tuli, siitä tehtiin reklamaatio ja sen jälkeen on tullut hyviä kampuroita.
Löytyy myös www.finmopo.fi Top Racing kampiakseleita nyt tarjoushintaan.